Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 281
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?

A. Dumnym z bycia klientem danej marki.
B. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
C. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
D. Odpornym na działania promocyjne rywali.
PGF.08 Pytanie 1 282
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest

A. efekt satysfakcji
B. efekt halo
C. efekt defensywności
D. dysonans pozakupowy
PGF.08 Pytanie 1 283
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tworzenia korespondencji seryjnej dla klientów agencji reklamowej wykorzystuje się program

A. Excel
B. Word
C. Picasa
D. Pixcel
PGF.08 Pytanie 1 284
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawowym zamiarem działań marketingowych firmy, która zmienia system wizualnej identyfikacji, jest

A. sprzedaż towarów na rynku
B. powiadomienie o wprowadzonej zmianie wizerunku
C. wdrożenie działań związanych z promocją sprzedaży
D. zapewnienie efektywnej dystrybucji
PGF.08 Pytanie 1 285
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to

A. metoda projekcyjna
B. wywiad
C. eksperyment
D. obserwacja
PGF.08 Pytanie 1 286
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych baz danych posiada charakter analityczny?

A. Serwisowania klientów
B. Informacji kontaktowych klientów
C. Obrazów oraz opisów towarów
D. Danych dotyczących sprzedaży z minionych lat
PGF.08 Pytanie 1 287
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest

A. wspólna reklama
B. próbka towaru
C. upominek firmowy
D. kupon rabatowy
PGF.08 Pytanie 1 288
Zarządzanie kampanią reklamową

Realizując zamówienie na 10 000 sztuk ulotek promocyjnych w formacie A5, powinno się zastosować

A. druk offsetowy
B. druk cyfrowy
C. fleksografię
D. tampodruk
PGF.08 Pytanie 1 289
Zarządzanie kampanią reklamową

Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja

A. inwestycyjna
B. projektowa
C. konstrukcyjna
D. fabryczna
PGF.08 Pytanie 1 290
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest podstawowe zadanie emisji reklam w etapie nasycenia cyklu życia produktu?

A. pozycjonowanie towaru na rynku
B. wyprzedaż towaru
C. wprowadzenie towaru na rynek
D. przypomnienie o produkcie
PGF.08 Pytanie 1 291
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?

A. CPC
B. CPE
C. CPS
D. CPM
PGF.08 Pytanie 1 292
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?

A. GRP
B. CTP
C. OTS
D. CPP
PGF.08 Pytanie 1 293
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę

A. projekcyjną
B. lingwistyczną
C. segregacji
D. trójkąta
PGF.08 Pytanie 1 294
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Pulsacyjną
B. Sezonową
C. Skokową
D. Ciągłą
PGF.08 Pytanie 1 295
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
C. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
D. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
PGF.08 Pytanie 1 296
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa farmaceutycznego jest namówienie konsumentów do wypróbowania nowego produktu, który wkrótce wejdzie na rynek - maści przeciwbólowej. W tworzonej kampanii reklamowej firma powinna wykorzystać apel

A. emocjonalny
B. racjonalny
C. moralny
D. seksualny
PGF.08 Pytanie 1 297
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać

A. neuromarketing.
B. remarketing.
C. geomarketing.
D. B2B marketing.
PGF.08 Pytanie 1 298
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?

A. w XX wieku
B. w renesansie
C. w czasie baroku
D. w prehistorycznych dziełach sztuki
PGF.08 Pytanie 1 299
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną

A. kalkulacja "czasu i materiałów"
B. rynkowa
C. rynkowa odwrócona
D. kosztowa
PGF.08 Pytanie 1 300
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?

A. 6%
B. 5%
C. 3%
D. 2%
PGF.08 Pytanie 1 301
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium podstawowe powinno zostać wybrane przez agencję, jeśli zleceniodawca oczekuje, że będzie się ono charakteryzować niskim kosztem dotarcia do jednostki, ogromnym zasięgiem oraz najatrakcyjniejszą formą komunikacji?

A. Czasopisma
B. Prasę codzienną
C. Telewizję
D. Direct mail
PGF.08 Pytanie 1 302
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z technik negocjacyjnych związanych z czasem lub przestrzenią zapewnia większą pewność oraz możliwość kontrolowania lokalizacji?

A. Zamierzone wydłużanie dyskusji
B. Realizacja negocjacji na własnym obszarze
C. Niekorzystna lokalizacja przeprowadzania negocjacji
D. Wykorzystywanie terminów ostatecznych, które są nieprzekraczalne
PGF.08 Pytanie 1 303
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję

A. masową
B. intensywną
C. selektywną
D. wyłączną
PGF.08 Pytanie 1 304
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystując trójetapowy sposób argumentacji sprzedażowej FAB, sprzedawca

A. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
B. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
C. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
D. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
PGF.08 Pytanie 1 305
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?

A. Interstitial.
B. Baner.
C. Okno-córka.
D. Newsletter.
PGF.08 Pytanie 1 306
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki jest współczynnik GRP kampanii reklamowej wody mineralnej "Jowita", która dotarła do 45% grupy docelowej, przy częstotliwości emisji równej 3?

A. 15
B. 167
C. 135
D. 225
PGF.08 Pytanie 1 307
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić

A. 100% efektywności skutecznej sprzedaży
B. 90% efektywności skutecznej sprzedaży
C. 40% efektywności skutecznej sprzedaży
D. 70% efektywności skutecznej sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 308
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument zawierający wybrane media do kampanii, środki i nośniki, a także informacje o dacie i miejscu emisji oraz kosztach, to

A. branding
B. job brief
C. brief reklamowy
D. media plan
PGF.07 Pytanie 1 309
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który z wymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta jako plik z rozszerzeniemMP3?

A. Spot telewizyjny
B. Spot radiowy
C. Plakat wielkoformatowy
D. Animacja komputerowa
PGF.08 Pytanie 1 310
Zarządzanie kampanią reklamową

Model promocji, który wspiera budowanie marki produktu i opiera się na elementach "uwaga, zainteresowanie, pragnienie, przekonanie, działanie, satysfakcja" nosi nazwę

A. AIDA
B. AIDCAS
C. DAGMAR
D. SLB
PGF.08 Pytanie 1 311
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?

A. Behawioralnej
B. Ekonomicznej
C. Demograficznej
D. Geograficznej
PGF.08 Pytanie 1 312
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała agencja BTL, zajmująca się klientami indywidualnymi, dobiera ofertę produktów promocyjnych w sposób, który ma na celu zaspokojenie nawyków zakupowych konsumentów. Wybór ten jest realizowany zgodnie z określonym kryterium

A. informacji
B. kompletności
C. celu
D. statusu produktu
PGF.08 Pytanie 1 313
Zarządzanie kampanią reklamową

Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?

A. Na prezentowaniu pełnego asortymentu sklepu, co ma na celu stworzenie iluzji obfitości, z pominięciem elementów dekoracyjnych
B. Na selekcji towarów z kilku odmiennych grup asortymentowych na podstawie ich wspólnych właściwości
C. Na dostosowywaniu aranżacji sklepowych do nadchodzących świąt lub wyjątkowych okazji
D. Na sprzedaży wyrobów jednej marki w lokalu oferującym produkty innej marki o zbliżonym charakterze, w wyznaczonej przestrzeni handlowej
PGF.08 Pytanie 1 314
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
B. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
C. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
D. Odzyskanie dawnych klientów
PGF.08 Pytanie 1 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, starając się osiągnąć maksymalny poziom organizacji norm pracy oraz jej jakości, wydała regulacje adresowane do wszystkich pracowników w celu ich powtarzalnego stosowania. Agencja zastosowała

A. klasyfikację
B. unifikację
C. typizację
D. standaryzację
PGF.08 Pytanie 1 316
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający propozycję sprzedaży lub zakupu towarów bądź usług, wskazujący na kluczowe warunki przyszłej transakcji kupna-sprzedaży, to

A. list przewodni
B. umowa
C. oferta handlowa
D. brief
PGF.08 Pytanie 1 317
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił agencji reklamowej chęć umieszczenia reklamy w medium, które charakteryzuje się najmniejszym stopniem rozproszenia uwagi odbiorcy. Jaką formę reklamy powinna mu zaproponować agencja?

A. czasopisma
B. prasę codzienną
C. telewizję
D. radio
PGF.08 Pytanie 1 318
Zarządzanie kampanią reklamową

Podział obrazu na dziewięć sekcji przy użyciu dwóch linii pionowych oraz dwóch poziomych to zasada kompozycji

A. złotej
B. statycznej
C. podziałowej
D. zamkniętej
PGF.08 Pytanie 1 319
Zarządzanie kampanią reklamową

W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu

A. emblematowy
B. projektowy
C. imienny
D. osobowy
PGF.08 Pytanie 1 320
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of

A. view (POV)
B. difference (POD)
C. parity (POP)
D. sale (POS)