Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Metodą budowania wizerunku firmy
B. Rodzajem badania i analizy rynku
C. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
D. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1282
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć multimedia prezentujące ofertę handlową, jaki format powinien być użyty?
A. .pdf.
B. .ppsx.
C. .tiff.
D. .jpeg.
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama oraz promocja piwa mogą być realizowane
A. w radiu oraz telewizji w przedziale czasowym od 6.00 do 20.00.
B. w prasie skierowanej do młodzieży i dzieci.
C. z udziałem niepełnoletnich osób.
D. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które działanie należy wykonać, aby uzyskać w projekcie kompozycję dynamiczną?
A. Ułożenie elementów po przekątnej
B. Obramowanie obrazu
C. Ujednolicenie kolorystyki i typografii
D. Ułożenie elementów centralnie
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?
A. Fakturę pro forma
B. Notę korygującą
C. Fakturę zaliczkową
D. Fakturę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą kategorię czasu antenowego powinna zaproponować agencja reklamy firmie preferującej reklamę w godzinach wieczornych i dysponującej budżetem 520,00 zł na 8 spotów?
| CENNIK 30-SEKUNDOWYCH SPOTÓW REKLAMOWYCH | ||
|---|---|---|
| godziny emisji | kategoria czasu antenowego | cena emisji jednego spotu, zł |
| 6.00 ÷ 8.00 | 2 | 70,00 |
| 8.00 ÷ 15.00 | 1 | 80,00 |
| 15.00 ÷ 18.00 | 2 | 70,00 |
| 18.00 ÷ 22.00 | 3 | 65,00 |
| 22.00 ÷ 6.00 | 4 | 50,00 |
A. Kategorię 4.
B. Kategorię 1.
C. Kategorię 2.
D. Kategorię 3.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją artykułów biurowych pozwala klientowi na nabycie towaru przy minimalnym wysiłku, ponieważ produkt jest powszechnie dostępny. Jakie to działanie?
A. personelu
B. dystrybucji
C. lokalizacji
D. promocji
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?
A. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
B. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
C. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
D. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?
A. krainą dziecięcości
B. krainą marzeń
C. budowaniem tożsamości
D. owczym pędem
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykonanie konkretnej funkcji w firmie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o poziomie sprzedaży, kosztach i zyskach, dotyczy
A. księgowości
B. zakupów
C. produkcji
D. badań
Zarządzanie kampanią reklamową
Zasada kontrastowania kształtów i kolorów polega na
A. zestawianiu dużych form z małymi, żółtych z czarnymi
B. tworzeniu statycznych kompozycji
C. ustawianiu wielobarwnych sekwencji
D. grupowaniu w zbiorowiska form o podobnych wymiarach, kształcie i barwie
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą minimalną ilość folii One Way Vision należy zamówić, aby zrealizować zlecenie oklejenia okien o numerach 1, 2, 3, 4 i 5, przedstawionych na szkicu fasady budynku? Zakłada się wystąpienie strat i odpadów na poziomie 10% oklejanej powierzchni.

A. 20,86 m2
B. 9,60 m2
C. 9,36 m2
D. 18,96 m2
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ, którą branżę cechuje największa dynamika wzrostu.
| Branża | Dynamika wzrostu w % |
|---|---|
| Przemysł | 10,89 |
| Budownictwo | 21,09 |
| Rolnictwo | 34,06 |
| Kultura i sztuka | 25,65 |
| Ochrona zdrowia | 12,00 |
| Finanse i ubezpieczenie | 36,79 |
| Łączność | 20,04 |
| Handel | 36,78 |
A. Finanse i ubezpieczenie.
B. Rolnictwo.
C. Handel.
D. Kultura i sztuka.
PGF.08 Pytanie 1294
Zarządzanie kampanią reklamową
Graficzna część planu medialnego, zawierająca rozkład na dni, tygodnie albo miesiące i ukazująca okresy działań w różnych mediach, jest nazywana
A. krótki opis kreatywny
B. flowchart
C. krótki opis reklamy
D. przepływ gotówki
Zarządzanie kampanią reklamową
Używanie w formie odpłatnej promowanych towarów podczas nadawania programów telewizyjnych nosi nazwę.
A. product participant.
B. product price.
C. product promotion.
D. product placement.
Zarządzanie kampanią reklamową
Technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów ma zastosowanie, gdy
A. należy szybko podjąć działanie, np. w sytuacji niebezpieczeństwa.
B. należy znaleźć rozwiązanie uwzględniające racje obu stron, gdyż obie są zbyt ważne.
C. należy stworzyć korzystny klimat do rozstrzygnięcia innych zagadnień spornych.
D. jedna strona konfliktu chce dać innym ochronę i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań.
PGF.07 Pytanie 1297
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu zaprojektowania do druku offsetowego dwudziestostronicowego folderu reklamowego łączącego w sobie tekst i grafikę należy wykorzystać program
A. Adobe InDesign
B. Adobe Audition
C. OpenOffice
D. Gimp
Zarządzanie kampanią reklamową
Nowo powstała sieć prywatnych instytucji medycznych planuje umieszczenie reklam na bocznych powierzchniach blacharskich oraz szybach bezdrzwiowych miejskich autobusów. Który z wymienionych typów nośników powinien zostać użyty w tej kampanii?
A. Bus standard
B. Dual busboard
C. Back
D. Busboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Prezentowany druk przedstawia

A. przekaz pocztowy.
B. weksel trasowany.
C. polecenie przelewu.
D. czek na okaziciela.
PGF.08 Pytanie 1300
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?
A. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
B. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
C. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
D. wykonywanie badań oraz ich analiza
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.
| Serial | Oglądalność [%] | |
|---|---|---|
| marzec | kwiecień | |
| A. | 23,5% | 24,5% |
| B. | 19,2% | 24,1% |
| C. | 20,5% | 19,8% |
| D. | 26,4% | 20,3% |
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia cennika dla usługi druku należy w szczególności wziąć pod uwagę
A. typ druku, liczbę oraz kolor
B. kolor oraz liczbę wydruków
C. liczbę stron w druku
D. kolor oraz typ druku
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybierając medium z najmniejszym zakłóceniem uwagi do kampanii reklamowej, powinno się zdecydować na
A. radio
B. kolorowe magazyny
C. telewizję
D. internet
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia logo jednego z portali społecznościowych, które ma postać

A. emblematu.
B. glifu.
C. abstrakcji.
D. monogramu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Prezentując ofertę sprzedażową pracownik agencji powinien być przyjaźnie nastawiony do klienta. Którą z pokazanych na rysunkach postaw powinien przyjąć?

A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

A. 50%
B. 59%
C. 20%
D. 9%
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?
A. Diapazon
B. Billboard
C. Baner
D. Kaseton
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj reklamy umieszczono na dachu kiosku?

A. Diapazon.
B. Bilboard.
C. Strip.
D. Sandwich.
PGF.08 Pytanie 1309
Zarządzanie kampanią reklamową
Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?
A. Internetowa
B. Zewnętrzna
C. Prasowa
D. Telewizyjna
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest profil kompetencyjny?
A. zbiór wewnętrznych regulacji obowiązujących w firmie.
B. spis zawodowych osiągnięć kandydata na stanowisko.
C. zestaw umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji zadania.
D. zestaw działań, które wykonuje pracownik w celu osiągnięcia określonego celu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy głównym zamiarem reklamy jest zwiększenie prestiżu produktu, które medium reklamowe będzie najbardziej korzystne?
A. wydawnictwa.
B. audycje radiowe.
C. telewizja.
D. sieć.
Zarządzanie kampanią reklamową
Miarą dobrej obsługi klienta jest
A. dysonans pozakupowy.
B. usługa dodatkowa.
C. zadowolenie klienta.
D. cena.
Zarządzanie kampanią reklamową
Rabat udzielany klientom w celu zachęcenia ich do zakupów tylko u jednego dostawcy to rabat
A. ilościowy
B. handlowy
C. gotówkowy
D. lojalnościowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką funkcję pełni Account manager w procesie sprzedaży reklam w agencji reklamowej?
A. Zdobywa fundusze na realizację działań reklamowych
B. Nadzoruje całość kampanii
C. Utrzymuje relacje z klientem i przeprowadza negocjacje
D. Wybiera odpowiednie środki reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją
A. produktową
B. jednosegmentową
C. rynkową
D. selektywną
PGF.08 Pytanie 1316
Zarządzanie kampanią reklamową
W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na
A. Traffic
B. Copywriter
C. Media Planner
D. Art Buyer
Zarządzanie kampanią reklamową
Procentowy iloraz liczby kliknięć w reklamę internetową do liczby jej wyświetleń stanowi wskaźnik efektywności reklamy internetowej, który określa się jako
A. AI
B. CI
C. CTR
D. ROI
PGF.08 Pytanie 1318
Zarządzanie kampanią reklamową
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
A. bierny
B. innowator
C. aktywny
D. lojalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą nazwę nosi kod zamieszczony na ilustracji?

A. EAN
B. Kreskowy
C. EAB-8
D. QR
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim medium można zamieścić reklamę w postaci wklejki?
A. W telewizji
B. W radiu
C. W internecie
D. W prasie