Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 361
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z form komunikacji, wskazanych w modelu FCB, jest stosowana w tworzeniu reklamy produktów spożywczych, kiedy zaangażowanie w zakup jest niskie, a motywacje do zakupu są racjonalne?

A. Emocjonalna
B. Informacyjna
C. Przynosząca satysfakcję
D. Tworząca nawyk
PGF.08 Pytanie 1 362
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej, który obsługiwał ploter tnący, doznał porażenia prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?

A. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
B. Powiadomić przełożonego
C. Zadzwonić po pogotowie ratunkowe
D. Odłączyć dopływ prądu
PGF.07 Pytanie 1 363
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który z wymienionych programów komputerowych będzie najbardziej pomocny w ulepszeniu fotografii, tak jak pokazano na załączonej ilustracji? Program do

Ilustracja do pytania 3
A. grafiki rastrowej
B. grafiki wektorowej
C. edycji baz danych
D. składu tekstu
PGF.07 Pytanie 1 364
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które parametry techniczne musi spełniać reklama przygotowana do emisji w telewizji cyfrowej?

A. System SECAM, format obrazu 4:3
B. System HDTV, format obrazu 16:9
C. System PAL, format obrazu 9:16
D. System NTSC, format obrazu 1:1
PGF.08 Pytanie 1 365
Zarządzanie kampanią reklamową

Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test

A. uzupełniania zdania
B. rysunkowy
C. wyobrażeń
D. skojarzeń swobodnych
PGF.07 Pytanie 1 366
Wykonywanie przekazu reklamow…

Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku natorbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze40oC, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy?

Ilustracja do pytania 6
A. BBB
B. DDD
C. AAA
D. CCC
PGF.08 Pytanie 1 367
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wprowadza na rynek nowe towary po wyższych cenach. Po pewnym czasie zamierza sukcesywnie obniżać ceny. Jaką strategię cenową przyjmuje agencja?

A. Selektywną
B. Prestiżową
C. Penetracji
D. Zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 1 368
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowe hasło powinno

A. zawierać grafikę w tle
B. być krótkie i liczyć od 3 do 7 wyrazów
C. być długie i rymowane
D. obejmować od 3 do 7 zdań
PGF.08 Pytanie 1 369
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter

A. interaktywny
B. wirtualny
C. alternatywny
D. outdoorowy
PGF.08 Pytanie 1 370
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?

A. Kąt obserwacji
B. Rozmiar nośnika
C. Wysoka jakość lokalizacji
D. Konkurencyjność nośnika
PGF.08 Pytanie 1 371
Zarządzanie kampanią reklamową

Przeniesienie emocji wywołanych przez reklamę na dany produkt określane jest mianem efektu

A. halo
B. owczego pędu
C. coctail party
D. konsekwencji
PGF.08 Pytanie 1 372
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?

A. Zakończenia kampanii reklamowej
B. Planowania wykonania zlecenia
C. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
D. Przygotowania kampanii promocyjnej
PGF.08 Pytanie 1 373
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii

A. ploterowej
B. z nadrukiem solwentowym
C. wylewnej
D. magnetycznej
PGF.08 Pytanie 1 374
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową

A. penetracji
B. wzrostu zysku i sprzedaży
C. przywództwa kosztowego
D. zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 1 375
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest

A. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
B. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
C. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
D. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
PGF.08 Pytanie 1 376
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?

A. 4 797,00 zł
B. 5 371,43 zł
C. 3 900,00 zł
D. 3 690,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 377
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj umowy charakteryzuje załączony opis?

Jest to umowa, w której jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia umowy. Dla swej ważności wymaga określenia istotnych postanowień i ustaleń np. ceny oraz terminów, w której umowa przyrzeczona ma być zawarta. Jest ona zawierana, aby zabezpieczyć się, że do transakcji faktycznie dojdzie.

A. Factoringu.
B. Przedwstępną.
C. Składu.
D. Sponsoringu.
PGF.08 Pytanie 1 378
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt projektu reklamowego, jeśli netto koszty produkcji wynoszą 2 000,00 zł, marża firmy to 10%, a stawka podatku VAT wynosi 23%.

A. 2 200,00 zł
B. 2 706,00 zł
C. 2 607,00 zł
D. 2 460,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 379
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara

A. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
B. do 10 lat pozbawienia wolności
C. związana z konfiskatą aktywów firmy
D. do 5 lat pozbawienia wolności
PGF.08 Pytanie 1 380
Zarządzanie kampanią reklamową

Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy

A. koszty pozyskiwania aktualnych informacji są wysokie
B. firma oferuje produkty luksusowe
C. firma organizuje kampanię promocyjną
D. klienci są lojalni wobec marki
PGF.07 Pytanie 1 381
Wykonywanie przekazu reklamow…

Zapis 4+4 w przygotowaniu projektu ulotki oznacza

A. druk jednostronnie kolorowy
B. druk kolorowy, przy czym jedna strona ma być czarno-biała
C. druk dwustronnie kolorowy
D. druk obustronny, przy czym tylko jedna strona ma być w pełnej kolorystyce
PGF.08 Pytanie 1 382
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o

A. nowej lokalizacji siedziby firmy
B. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
C. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
D. firmie oraz jej produktach
PGF.07 Pytanie 1 383
Wykonywanie przekazu reklamow…

Zapis 4+4 w przygotowaniu projektu ulotki oznacza

A. druk jednostronnie kolorowy
B. druk obustronny, przy czym tylko jedna strona ma być w pełnej kolorystyce
C. druk kolorowy, przy czym jedna strona ma być czarno-biała
D. druk dwustronnie kolorowy
PGF.08 Pytanie 1 384
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?

A. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
B. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
C. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
D. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
PGF.08 Pytanie 1 385
Zarządzanie kampanią reklamową

Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?

A. Media Buyer
B. Media Director
C. Media Planner
D. Media Supervisor
PGF.08 Pytanie 1 386
Zarządzanie kampanią reklamową

Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta

"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".

A. osobistego
B. ja
C. problemowego
D. inni
PGF.08 Pytanie 1 387
Zarządzanie kampanią reklamową

W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na

A. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
B. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
C. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
D. zainteresowanie konsumenta produktem
PGF.08 Pytanie 1 388
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OSESEK stworzyła postać małpy Miki, której celem jest promowanie placów zabaw dla dzieci. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wykorzystać, aby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej?

A. Prezentację
B. Reklamówkę podwójną
C. Animację
D. Serial animowany
PGF.08 Pytanie 1 389
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które

A. są dostępne w sprzedaży sezonowej
B. posiadają charakter informacyjny
C. są właśnie wprowadzane na rynek
D. istnieją na rynku od dłuższego czasu
PGF.08 Pytanie 1 390
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?

A. 40,0%
B. 4,0%
C. 2,5%
D. 25,0%
PGF.08 Pytanie 1 391
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?

A. Usuwanie powiązanych danych.
B. Edytowanie informacji o kliencie.
C. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
D. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
PGF.07 Pytanie 1 392
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wskaż minimalną odległość oczu pracownika od ekranu monitora komputerowego, która spełnia wymagania przepisów BHP.

A. 400÷750 mm
B. 550÷900 mm
C. 250÷450 mm
D. 350÷700 mm
PGF.08 Pytanie 1 393
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie podejmowania decyzji dotyczącej zakupu, identyfikacja sposobów na zaspokojenie potrzeby następuje po

A. uznaniu potrzeby
B. zrealizowaniu zakupu
C. ocenie metod zaspokojenia potrzeby
D. analizie zakupu
PGF.08 Pytanie 1 394
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy

A. telewizyjnej
B. prasowej
C. radiowej
D. zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 1 395
Zarządzanie kampanią reklamową

Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu

A. osobowego
B. projektowego
C. instytucjonalnego
D. emblematowego
PGF.08 Pytanie 1 396
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma Fonika umieszczając swój znak graficzny na odzieży sportowej zawodnika wykorzystała

A. sponsoring emblematowy
B. sponsoring imienny
C. product placement
D. mecenat
PGF.08 Pytanie 1 397
Zarządzanie kampanią reklamową

Zdolność przystosowania się do zaokrąglonych form karoserii oraz przetłoczeń lub wytłoczeń oklejonego pojazdu to cechy folii

A. magnetycznej
B. One Way Vision
C. kasetonowej
D. wylewanej
PGF.08 Pytanie 1 398
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?

A. Reguła zaangażowania i konsekwencji
B. Prawo bliskości
C. Efekt halo
D. Reguła niedostępności
PGF.08 Pytanie 1 399
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 15%
B. 25%
C. 20%
D. 30%
PGF.08 Pytanie 1 400
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?

A. Zasięg kampanii
B. Wysokość budżetu reklamowego
C. Wskaźnik obecności na rynku
D. Koszt dotarcia do jednego klienta