Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 1 361
Zarządzanie kampanią reklamową

Do której grupy kryteriów segmentacji rynku zalicza się wiek, płeć i wykształcenie?

A. Ekonomicznej.
B. Geograficznej.
C. Behawioralnej.
D. Demograficznej.
PGF.08 Pytanie 1 362
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczony na ilustracji przebieg krzywej życia produktu dotyczy produktu

Ilustracja do pytania 2
A. modnego.
B. będącego w fazie recyklu.
C. poddawanego modyfikacjom.
D. będącego "sezonowym dziwactwem".
PGF.08 Pytanie 1 363
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama eksponowana jako element wiaty przystankowej, zazwyczaj podświetlana o rozmiarach – zwykle 1,2 na 1,8 m, to

Ilustracja do pytania 3
A. citylight.
B. cityboard.
C. freeboard.
D. cityscroll.
PGF.08 Pytanie 1 364
Zarządzanie kampanią reklamową

Z którego kanału dystrybucji korzysta producent, oferujący swoje produkty finalnemu nabywcy bez udziału pośredników?

A. Bezpośredniego.
B. Pośredniego krótkiego.
C. Pośredniego długiego.
D. Korporacyjnego.
PGF.08 Pytanie 1 365
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.

Ilustracja do pytania 5
A. Sklep 3
B. Sklep 1
C. Sklep 2
D. Sklep 4
PGF.08 Pytanie 1 366
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj testu otrzymała klientka salonu urody, podczas przeprowadzania badań marketingowych z wykorzystaniem technik projekcyjnych?

Ilustracja do pytania 6
A. Test skojarzeń kontrolowanych.
B. Test wyobrażeń.
C. Test skojarzeń swobodnych.
D. Test uzupełnienia zdań.
PGF.08 Pytanie 1 367
Zarządzanie kampanią reklamową

Przekaz U nas kupisz najtaniej skierowany przez hurtownię artykułów spożywczych do sklepów detalicznych jest apelem o charakterze

A. moralnym.
B. emocjonalnym.
C. społecznym.
D. racjonalnym.
PGF.08 Pytanie 1 368
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego elementu nie uzupełniono w analizie strukturalnej sektora, nazywanej również analizą pięciu sił Portera, na zamieszczonej ilustracji?

Ilustracja do pytania 8
A. Zagrożenia ze strony substytutów.
B. Siły przetargowej rządu.
C. Siły przetargowej banków.
D. Zagrożenia ze strony konkurencji.
PGF.08 Pytanie 1 369
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiona grafika jest formą prezentacji informacji zwaną

Ilustracja do pytania 9
A. diagramem Venna.
B. ideogramem.
C. diagramem Grotriana.
D. infografiką.
PGF.08 Pytanie 1 370
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiona grafika jest formą prezentacji informacji zwaną

Ilustracja do pytania 10
A. Styczeń, maj, wrzesień.
B. Styczeń, październik, listopad.
C. Styczeń, wrzesień, październik.
D. Styczeń, maj, październik.
PGF.08 Pytanie 1 371
Zarządzanie kampanią reklamową

Według kryterium branżowotowarowego targi o charakterze ogólnym, skierowane do szerokiego grona odbiorców, których zakres może obejmować wiele branż, to targi

A. uniwersalne.
B. zamknięte.
C. wertykalne.
D. skoncentrowane.
PGF.08 Pytanie 1 372
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie layoutu w wybranym medium przez agencję reklamową dotyczy

A. scenariusza reklamy radiowej.
B. struktury mediów w kampanii reklamowej.
C. układu graficznego ogłoszenia prasowego.
D. planu mediów w reklamie telewizyjnej.
PGF.08 Pytanie 1 373
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest liczona metodą "od sta". Jaka jest cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT wynosi 23%?

A. 4 797,00 zł
B. 3 690,00 zł
C. 3 900,00 zł
D. 5 371,43 zł
PGF.08 Pytanie 1 374
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi wartość netto 50 sztuk długopisów reklamowych z nadrukiem, jeśli ich wartość brutto to 307,50 zł, a wysokość stawki VAT 23%?

A. 378,23 zł
B. 250,00 zł
C. 223,00 zł
D. 86,85 zł
PGF.08 Pytanie 1 375
Zarządzanie kampanią reklamową

Zaprezentowana wizualizacja zabudowy targowej dla firmy Piksel jest odpowiednia dla stoiska

Ilustracja do pytania 15
A. pasażowego.
B. narożnego.
C. szeregowego.
D. wyspowego.
PGF.08 Pytanie 1 376
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą techniką prezentacji posługuje się przedstawiona na ilustracji reklama wybielającej pasty do zębów?

Ilustracja do pytania 16
A. Kawałek życia.
B. Styl życia.
C. Rekomendacja przez eksperta.
D. Rekomendacja pacjenta.
PGF.08 Pytanie 1 377
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Ilustracja do pytania 17
A. 1,50 zł
B. 0,75 zł
C. 1,25 zł
D. 2,50 zł
PGF.08 Pytanie 1 378
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi stawka podatku VAT, jeżeli cena netto wynajmu powierzchni reklamowej billboardu wynosi
2 800,00 zł, a cena brutto 3 444,00 zł?

A. 3%
B. 8%
C. 5%
D. 23%
PGF.08 Pytanie 1 379
Zarządzanie kampanią reklamową

Określ na podstawie zamieszczonego cennika, którego rabatu ilościowego udziela agencja reklamowa swoim klientom.

Ilustracja do pytania 19
A. Kumulatywnego.
B. Funkcjonalnego.
C. Niekumulatywnego.
D. Progresywnego.
PGF.08 Pytanie 1 380
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa obniżyła cenę opracowania strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 32 000,00 zł, czyli o

A. 20%
B. 15%
C. 30%
D. 25%
PGF.08 Pytanie 1 381
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezrefleksyjny sposób oglądania telewizji, polegający na ciągłym przełączaniu z jednej stacji telewizyjnej na drugą podczas emisji reklam, potocznie zwany skakaniem po kanałach to działanie typu

A. sampling.
B. zapping.
C. jumping.
D. mastering.
PGF.08 Pytanie 1 382
Zarządzanie kampanią reklamową

Które informacje dostępne w bazie danych umożliwią nadanie przesyłki do odpowiedniego adresata?

A. Stan cywilny klienta.
B. Poziom wykształcenia.
C. Dane teleadresowe.
D. Wiek i płeć klienta.
PGF.08 Pytanie 1 383
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama eksponowana na tylnej powierzchni blacharskiej autobusu łącznie z szybą to

Ilustracja do pytania 23
A. mini standard.
B. fullback.
C. halfback.
D. busboard.
PGF.08 Pytanie 1 384
Zarządzanie kampanią reklamową

Zaprezentowany na ilustracji element smyczy reklamowej to

Ilustracja do pytania 24
A. bezpiecznik smyczy.
B. karabińczyk.
C. zaczep do telefonu.
D. łącznik smyczy.
PGF.08 Pytanie 1 385
Zarządzanie kampanią reklamową

Czynnikiem poprawiającym skuteczność komunikowania jest

A. posługiwanie się słownictwem niezrozumiałym.
B. podawanie zbyt dużej ilości informacji.
C. zwracanie uwagi na sens wypowiedzi.
D. przekazywanie informacji za pośrednictwem osób trzecich.
PGF.08 Pytanie 1 386
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencję reklamową odwiedził klient, który złożył zamówienie na 8 000 sztuk ulotek, 400 sztuk plakatów oraz
800 sztuk wizytówek. Dokładnie określił specyfikację zamówienia oraz szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę wskazane cechy, jest to klient

A. chaotyczny.
B. rzeczowy.
C. innowator.
D. osobisty.
PGF.08 Pytanie 1 387
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj bazy danych został przedstawiony na schemacie, gdzie dane grupują się na kolejnych poziomach na zasadzie podrzędności i nadrzędności?

Ilustracja do pytania 27
A. Sieciowej.
B. Hierarchicznej.
C. Kartotekowej.
D. Relacyjnej.
PGF.08 Pytanie 1 388
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych umożliwi sporządzenie cennika produktów i usług reklamowych z zastosowaniem formuł obliczeniowych?

A. Program do grafiki rastrowej.
B. Edytor tekstu.
C. Program do grafiki wektorowej.
D. Arkusz kalkulacyjny.
PGF.08 Pytanie 1 389
Zarządzanie kampanią reklamową

Który program komputerowy oferuje opcje "przejścia" przedstawione na rynku?

Ilustracja do pytania 29
A. Program do prezentacji multimedialnych.
B. Arkusz kalkulacyjny.
C. Program do grafiki wektorowej.
D. Edytor tekstu.
PGF.08 Pytanie 1 390
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli klient zlecił przygotowanie materiałów reklamowych POS, przeznaczonych do umieszczenia na ladzie, to który produkt reklamowy należy ująć w zamówieniu?

A. Hanger.
B. Wobbler.
C. Stand.
D. Dangler.
PGF.08 Pytanie 1 391
Zarządzanie kampanią reklamową

Kryterium demograficznym opisu grupy docelowej jest

A. wiek.
B. lojalność wobec marki.
C. styl życia.
D. sposób spędzania wolnego czasu.
PGF.08 Pytanie 1 392
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas rozmowy sprzedażowej według proklienckiego modelu sprzedaży, niezależnie od długości jej trwania, najwięcej czasu powinno poświęcić się na

A. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści.
B. Etap I. Wzbudzenie zaufania.
C. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb.
D. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji.
PGF.08 Pytanie 1 393
Zarządzanie kampanią reklamową

Który model barw należy wybrać przygotowując prezentację multimedialną z ofertą sprzedażową?

A. HSB
B. RGB
C. CMYK
D. Lab
PGF.08 Pytanie 1 394
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacji nie podejmuje się, gdy

A. każda ze stron ma coś do zaoferowania.
B. żądania strony są nieetyczne.
C. każda ze stron może coś zyskać.
D. strony są od siebie zależne.
PGF.08 Pytanie 1 395
Zarządzanie kampanią reklamową

Wzajemne zaufanie, przyjazna atmosfera, ustępstwa oraz ujawnienie dolnej granicy akceptacji to typowe cechy negocjacji

A. rzeczowych.
B. rywalizacyjnych.
C. twardych.
D. miękkich.
PGF.08 Pytanie 1 396
Zarządzanie kampanią reklamową

W odpowiedzi na otrzymane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla klienta

A. zamówienie.
B. fakturę VAT.
C. umowę sprzedaży.
D. ofertę handlową.
PGF.08 Pytanie 1 397
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 6 roll-upów po 250,00 zł netto za 1 szt., w której nie uwzględniła należnego klientowi rabatu wartościowego w wysokości 20,00 zł. Który dokument powinna sporządzić agencja, aby wpisać poprawnie dane?

A. Fakturę zaliczkową.
B. Fakturę korygującą.
C. Fakturę pro forma.
D. Notę korygującą.
PGF.08 Pytanie 1 398
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj umowy powinna wybrać agencja reklamowa, nawiązując współpracę z grafikiem, na podstawie tak zwanej umowy projektowej?

A. Umowę kupna-sprzedaży.
B. Umowę o pracę.
C. Umowę o dzieło.
D. Umowę agencyjną.
PGF.08 Pytanie 1 399
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama wyborcza jest najbardziej powszechną formą reklamy politycznej, której głównym celem jest

A. walka z wykluczeniem społecznym.
B. kreowanie przejrzystości działań polityków.
C. budowanie wizerunku polityków.
D. wskazanie problemu korupcji w instytucjach publicznych.
PGF.08 Pytanie 1 400
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent suplementu diety zatrudnił do najnowszej reklamy znanego, przystojnego i wzbudzającego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Który mechanizm psychologiczny został zastosowany w tym przypadku, jeżeli wiadomo, że głównym celem tego działania było przeniesienie pozytywnych odczuć związanych ze sportowcem na reklamowany produkt?

A. Reguła zaangażowania i konsekwencji.
B. Efekt halo.
C. Prawo bliskości.
D. Reguła niedostępności.