Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 361
Zarządzanie kampanią reklamową

W stworzonym materiale reklamowym pasty do zębów wykorzystano specjalistę, który wypowiada się o produkcie i go poleca. Który z wymienionych składników reklamy mógłby ją zaburzyć i wywołać u odbiorcy poczucie sprzeczności?

A. Formalny strój
B. Szeroka wiedza
C. Język potoczny
D. Stopień naukowy
PGF.08 Pytanie 1 362
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?

Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121
Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.
§ 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

A. Niezwłocznie.
B. Następnego dnia.
C. Siedem dni.
D. Do końca miesiąca.
PGF.08 Pytanie 1 363
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent odzieży dla kobiet, dzięki przeprowadzonej kampanii promocyjnej, osiągnął 6% udziału w rynku. W tym samym czasie jego wkład w reklamę branżową wyniósł 2%. Jaki jest współczynnik efektywności reklamy?

A. 2
B. 6
C. 3
D. 12
PGF.08 Pytanie 1 364
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?

A. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
B. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
C. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
D. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
PGF.08 Pytanie 1 365
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?

A. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
B. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
C. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
D. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
PGF.08 Pytanie 1 366
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena jednego modułu reklamowego w tygodniku wynosi 20,00 zł. Dodatkowa opłata za umieszczenie ogłoszenia na stronie tytułowej wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia. Ile maksymalnie razy reklamodawca może zamieścić ogłoszenie o wielkości 4 modułów na pierwszej stronie, dysponując budżetem wynoszącym 600,00 zł?

A. 6
B. 8
C. 5
D. 7
PGF.08 Pytanie 1 367
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama oraz promocja piwa mogą być realizowane

A. w prasie skierowanej do młodzieży i dzieci.
B. z udziałem niepełnoletnich osób.
C. w radiu oraz telewizji w przedziale czasowym od 6.00 do 20.00.
D. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
PGF.08 Pytanie 1 368
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu

A. Dreamweaver
B. Photoshop
C. Fireworks
D. InDesign
PGF.08 Pytanie 1 369
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli w trakcie rozmów na temat umowy dotyczącej usługi reklamowej jeden z uczestników pociera swoje oko, jakie znaczenie ma zastosowany sygnał komunikacji niewerbalnej?

A. atak
B. kłamstwo
C. bunt
D. obronę
PGF.08 Pytanie 1 370
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc ofertę handlową, która zawiera materiały reklamowe z obszaru BTL, powinno się w dokumencie uwzględnić reklamę

A. telewizyjną
B. internetową
C. w punkcie sprzedaży
D. radiową
PGF.08 Pytanie 1 371
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji

A. psychograficznej
B. demograficznej
C. behawioralnej
D. geograficznej
PGF.08 Pytanie 1 372
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję

A. masową
B. intensywną
C. wyłączną
D. selektywną
PGF.08 Pytanie 1 373
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie reklamy z uwzględnieniem wizualnej ścieżki postrzegania, polegającej na układzie elementów w formie "Z" lub "S", związane jest z zastosowaniem zasady

A. harmonii
B. kontrastu
C. spójności
D. kolejności
PGF.08 Pytanie 1 374
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocena poprawnego nałożenia kolorów poszczególnych separacji jest kluczowa przed wydrukowaniem grafiki?

A. w technice sitodruku
B. w technice akwaforty
C. w technologii druku cyfrowego
D. w technologii Computer to Plate
PGF.08 Pytanie 1 375
Zarządzanie kampanią reklamową

Model promocji, który bazuje na schemacie: przyciągnięcie uwagi odbiorcy - tworzenie zainteresowania - wywołanie pragnienia posiadania - dokonanie zakupu, nazywamy

A. SLB
B. AIDA
C. DAGMAR
D. AIDCAS
PGF.08 Pytanie 1 376
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?

A. .docx
B. .xls
C. .doc
D. .pdf
PGF.08 Pytanie 1 377
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 16,7%
B. 23,5%
C. 38,5%
D. 27,8%
PGF.08 Pytanie 1 378
Zarządzanie kampanią reklamową

Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie

A. epitetu
B. synonimu
C. personifikacji
D. porównania
PGF.08 Pytanie 1 379
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zarządza fanpage'em marki odzieżowej na Facebooku. Całkowity koszt netto miesięcznej obsługi obejmuje wydatki na kampanię reklamową w wysokości 750 zł oraz koszty konsultingowe wynoszące 250 zł. Na usługi nałożony jest 23% podatek VAT. Jaką wartość brutto powinno mieć zlecenie reklamowe na fakturze dla klienta?

A. 750 zł
B. 250 zł
C. 1 000 zł
D. 1 230 zł
PGF.08 Pytanie 1 380
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju

A. mobil
B. fullback
C. megabus
D. busboard
PGF.08 Pytanie 1 381
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną

A. rynkowa
B. rynkowa odwrócona
C. kalkulacja "czasu i materiałów"
D. kosztowa
PGF.07 Pytanie 1 382
Wykonywanie przekazu reklamow…

Z którego z wymienionych nośników reklamy powinien skorzystać producent luksusowych jachtów, jeżeli jego grupą docelową mają być osoby o ponadprzeciętnych dochodach?

A. Ogłoszenie modułowe w jednym z ogólnopolskich tabloidów
B. Spot reklamowy w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
C. Insert w miesięczniku gospodarczym skierowanym do inwestorów
D. Ogłoszenie drobne w jednej z regionalnych gazet w Polsce
PGF.08 Pytanie 1 383
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z przytoczonych form oferty handlowej popularnej agencji reklamowej jest najmniej interesująca?

A. Pismo ofertowe
B. Krótki tekst w emailu
C. Katalog, folder, ulotka
D. Uniwersalny przekaz w mediach
PGF.08 Pytanie 1 384
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować

A. wrzutkę
B. artykuł sponsorowany
C. ogłoszenie drobne
D. reklamę całostronicową
PGF.08 Pytanie 1 385
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscach pracy, gdzie realizowana jest lekka praca fizyczna, pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom temperaturę nie niższą niż

A. 16°C
B. 18°C
C. 15°C
D. 17°C
PGF.08 Pytanie 1 386
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie dane zgromadzone w bazie danych pozwolą na skierowanie przesyłki do właściwego odbiorcy?

A. Dane teleadresowe
B. Stopień wykształcenia
C. Wiek oraz płeć klienta
D. Status cywilny klienta
PGF.08 Pytanie 1 387
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C

A. o konkurentach
B. o konsumentach
C. o pracownikach
D. o dostawcach
PGF.08 Pytanie 1 388
Zarządzanie kampanią reklamową

Największy kontrast w tworzonych materiałach reklamowych osiąga się przy użyciu kolorów

A. komplementarnych
B. przynależących do gamy zimnej
C. leżących obok siebie w palecie barw
D. przynależących do gamy ciepłej
PGF.08 Pytanie 1 389
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na

A. Etap I. Wzbudzenie zaufania
B. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
C. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
D. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
PGF.08 Pytanie 1 390
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyrażenie, które powinno przyciągnąć uwagę odbiorcy do reklamy, nazywane jest

A. formatem reklamy
B. sloganem reklamowym
C. spotem reklamowym
D. nośnikiem reklamy
PGF.08 Pytanie 1 391
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła rachunek za nabycie 4 roll-upów po 250,00 zł netto za sztukę, w którym nie uwzględniono przysługującego klientowi rabatu wartościowego w wysokości 10,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby poprawnie zaktualizować dane?

A. Fakturę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Notę korygującą
D. Rachunek pro forma
PGF.08 Pytanie 1 392
Zarządzanie kampanią reklamową

W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?

A. rodzinnym i opiekuńczym
B. cywilnym
C. wykroczeń
D. Etyki Reklamy
PGF.08 Pytanie 1 393
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy

A. 7:00 a 21:00
B. 6:00 a 21:00
C. 6:00 a 20:00
D. 7:00 a 22:00
PGF.08 Pytanie 1 394
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium podstawowe powinno zostać wybrane przez agencję, jeśli zleceniodawca oczekuje, że będzie się ono charakteryzować niskim kosztem dotarcia do jednostki, ogromnym zasięgiem oraz najatrakcyjniejszą formą komunikacji?

A. Direct mail
B. Prasę codzienną
C. Czasopisma
D. Telewizję
PGF.08 Pytanie 1 395
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?

A. CPM
B. CPC
C. CPS
D. CPE
PGF.08 Pytanie 1 396
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji

A. klasyczny
B. bezpośredni
C. innowacyjny
D. średni
PGF.08 Pytanie 1 397
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną rozdzielczość powinien mieć plik graficzny z projektem ulotki, aby nadawał się do druku offsetowego?

A. 150 dpi
B. 300 dpi
C. 100 dpi
D. 200 dpi
PGF.08 Pytanie 1 398
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?

A. Telewizję krajową
B. Radio lokalne
C. Radio krajowe
D. Reklamę w punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 399
Zarządzanie kampanią reklamową

System badawczy oparty na danych pozyskanych od uczestników poprzez ankietę zamieszczoną na stronie internetowej to

A. CASI
B. CAWI
C. CATI
D. CAPI
PGF.08 Pytanie 1 400
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z prezentowanych ilustracji zawiera hasła reklamowe skierowane do dzieci, zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy?

Ilustracja do pytania 40
A. Ilustracja 3
B. Ilustracja 1
C. Ilustracja 2
D. Ilustracja 4