Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. komunikat
B. konkurs
C. wykład
D. scenka
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Spot telewizyjny
B. Spot radiowy
C. Plakat wielkoformatowy
D. Animacja komputerowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Która technika prezentacji reklamy wykorzystuje budowanie zaufania do produktu na podstawie opinii osób przedstawionych na schemacie?

A. Autorytet.
B. Rekomendacja.
C. Demonstracja działania.
D. Styl życia.
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramce opisano psychologiczne oddziaływanie reklamy określane jako reguła

A. lubienia i sympatii.
B. niedostępności.
C. autorytetu.
D. zaangażowania i konsekwencji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
A. sprzedaż
B. umowa
C. list przewodni
D. prezentacja
Zarządzanie kampanią reklamową
Copywriter otrzymał zlecenie od firmy zajmującej się medycyną, aby stworzyć reklamę skierowaną do lekarzy. Jakiego stylu powinien użyć w swoim przekazie?
A. Publiczny.
B. Naukowy.
C. Dziennikarski.
D. Zwyczajny.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z zadań agencji reklamowej względem klienta jest dostarczenie mu storyboardu z przedstawioną ścieżką dźwiękową. W celu realizacji tego zadania opiekun klienta w agencji reklamowej powinien udostępnić klientowi
A. layout
B. animatic
C. key Visual
D. storyboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Co powinien uczynić sprzedawca, gdy podczas rozmowy sprzedażowej klient wyraża wątpliwości, które w praktyce nie mają wpływu na decyzję zakupową?
A. odrzucić.
B. przyjąć.
C. pominąć.
D. uznać i zmienić temat.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką czynność należy przeprowadzić w stworzonym arkuszu kalkulacyjnym z bazą danych, aby zobaczyć jedynie dane o zleceniu dla danego klienta, które zostało zrealizowane w określonym miesiącu i odnosi się do projektu wyznaczonych nośników reklamowych?
A. Zestawianie.
B. Filtrowanie.
C. Układanie danych.
D. Analiza.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nośnikami reklamy internetowej są:
A. skyscraper, top layer, interstitial
B. diapazon, freeboard, fotografia
C. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
D. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
Zarządzanie kampanią reklamową
Prezentując ofertę sprzedażową, pracownik agencji powinien być przyjaźnie nastawiony do klienta. Którą z pokazanych na rysunkach postaw powinien przyjąć?

A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie negocjacji żadna ze stron nie podjęła próby ustąpienia na rzecz przeciwnika. Obie strony zastosowały zatem typ negocjacji
A. opartych na kompromisie.
B. miękkich.
C. opartych na mediacjach.
D. twardych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy planuje stworzenie kampanii, której celem jest promocja Beskidu Wyspowego jako turystycznie atrakcyjnego regionu, będącego alternatywą dla popularnych miejsc wypoczynkowych w Polsce. Który z wymienionych środków promocji powinna wybrać biuro reklamy?
A. Regionalny portal internetowy
B. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
C. Ogólnopolski program telewizji publicznej
D. Lokalną stację radiową
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki procent budżetu firma LED przeznaczyła w roku 2015 na reklamę wydawniczą?

A. 41%
B. 19%
C. 69%
D. 22%
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza marketingowa zrealizowana za pomocą kwestionariusza, którego wynik jest liczbą, nazywana jest badaniem
A. wtórnym
B. ilościowym
C. jakościowym
D. panelowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Transportowa firma działająca na poziomie wojewódzkim powinna skoncentrować swoje kampanie reklamowe na rynku
A. ogólnokrajowym
B. regionalnym
C. lokalnym
D. globalnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Postawy sprzedawcy, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb klienta, wspieraniu go w określaniu jego interesów oraz podejmowaniu trafnych decyzji, a także poświęcaniu mu dużej ilości czasu, sugerują pracę z klientem według programu
A. zgodny
B. cele
C. problemy
D. negocjujący
Zarządzanie kampanią reklamową
Najbardziej popularnym narzędziem wspierającym budowanie lojalności klientów wobec przedsiębiorstwa jest
A. prospekt firmowy
B. ulotka informacyjna
C. karta stałego klienta
D. katalog uniwersalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?
A. Zapiąć pasy. Włącz Radio ZET!
B. Naturalnie piękne i delikatne
C. Auto, które pobudzi Twoje zmysły
D. Najmniejsza z największych przyjemności
Zarządzanie kampanią reklamową
Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?
| Rodzaj spotu | Cena jednej emisji spotu, zł |
|---|---|
| Spot 15 sekundowy | 1500,00 |
| Spot 30 sekundowy | 4000,00 |
| Spot 45 sekundowy | 5000,00 |
| Spot 60 sekundowy | 5900,00 |
A. 232 000,00 zł
B. 160 000,00 zł
C. 196 000,00 zł
D. 280 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?
A. mediowy
B. marketingowy
C. kreatywny
D. reklamowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z Rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 r. dotyczącym szczegółowych zasad lokowania produktów, programy telewizyjne, w których znajdują się lokowane towary, powinny być oznaczone graficznie na początku, na końcu oraz w chwili wznowienia po przerwie reklamowej lub telesprzedaży. Każde takie oznaczenie powinno trwa
A. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
B. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
C. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
D. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych formatów ulotek zapewnia największą przestrzeń reklamową?
A. DL
B. A5
C. A4
D. A6
Zarządzanie kampanią reklamową
Który etap rozmowy sprzedażowej prezentuje załączony fragment dialogu pomiędzy pracownikiem agencji reklamowej a klientem?
| Pracownik: Ile wynosi Wasza roczna sprzedaż? |
| Klient: Wartościowo ok. 2 miliony złotych. |
| Pracownik: Jakie macie plany sprzedażowe na najbliższe 3 lata? |
| Klient: Chcemy zwiększyć obrót o 10%. |
| Pracownik: Ilu macie konkurentów? |
| Klient: 3, ale bardzo mocnych. |
A. Zamknięcie sprzedaży.
B. Budowanie relacji.
C. Prezentację produktu.
D. Analizę potrzeb.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie dane zgromadzone w bazie danych pozwolą na skierowanie przesyłki do właściwego odbiorcy?
A. Status cywilny klienta
B. Wiek oraz płeć klienta
C. Dane teleadresowe
D. Stopień wykształcenia
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tworzenia, edycji prostej bazy danych i analizy służy
A. program do prezentacji multimedialnych.
B. program do grafiki wektorowej.
C. program do składu publikacji.
D. arkusz kalkulacyjny.
Zarządzanie kampanią reklamową
W stacji radiowej emitowano reklamę o treści:
"Piekarnia działa w nocy. Latarnia morska funkcjonuje w nocy. Poduszka działa w nocy. Ja pracuję w nocy. Dobre. OC również działa w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję wsparcia. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub odwiedź stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej." Jakiego rodzaju tekstem jest to przykład?
A. monolog
B. wiersz reklamowy
C. komunikat
D. audycja
Zarządzanie kampanią reklamową
Które medium powinna zaproponować swojemu klientowi agencja reklamowa, biorąc pod uwagę częstotliwość śledzenia reklam przez potencjalnych klientów?
| Medium | Częstotliwość śledzenia reklam | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Zawsze (%) | Często (%) | Czasami (%) | Rzadko (%) | Wcale (%) | |
| Telewizja ogólnopolska | 9 | 46 | 28 | 12 | 4 |
| Telewizja regionalna | 2 | 12 | 28 | 36 | 22 |
| Prasa codzienna ogólnopolska | 2 | 11 | 24 | 35 | 28 |
| Prasa codzienna regionalna | 2 | 10 | 28 | 34 | 26 |
A. Telewizję regionalną.
B. Prasę codzienną regionalną.
C. Prasę codzienną ogólnopolską.
D. Telewizję ogólnopolską.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, będąc na etapie wzrostu, obserwuje dynamiczny rozwój sprzedaży usług, zwiększające się zyski oraz rosnącą liczbę rywali. To wskazuje, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu
A. wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty
B. zmianę reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje
C. zbieranie 'plonów' ze sprzedaży i wycofanie się z rynku
D. ulepszanie jakości swoich produktów i usług
Zarządzanie kampanią reklamową
Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to
A. pop up
B. junior page
C. dżingiel
D. frontlight
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się
A. nagranie demo muzycznego
B. wprowadzanie zmian graficznych
C. opracowanie budżetu
D. casting dla aktorów
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi
A. poprzez promocję sprzedaży
B. w sposób bezosobowy
C. za pieniądze
D. przy użyciu mediów
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma informatyczna pragnie umieścić w tytule ogłoszenia prasowego, w którym promuje swoje usługi, elementy dotyczące korzyści istotnych dla klienta. Który z zaproponowanych tytułów spełnia te kryteria?
A. Biznesmenie, odwiedź nas!
B. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
C. Dla wszystkich panów.
D. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Realizując zamówienie na 10 000 sztuk ulotek promocyjnych w formacie A5, powinno się zastosować
A. druk offsetowy
B. fleksografię
C. druk cyfrowy
D. tampodruk
Wykonywanie przekazu reklamow…
Uniwersalny nawóz do roślin domowych reklamowany jest hasłem "Z nami zawsze wiosna". Jest to przykład mechanizmu perswazji
A. nakłaniającej
B. ekonomicznej
C. informacyjnej
D. emocjonalnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?
A. Altruizm
B. Obiektywizm
C. Subiektywizm
D. Egocentryzm
Zarządzanie kampanią reklamową
Kwadratowy kod graficzny umieszczony w lewym dolnym rogu podczas telewizyjnej transmisji sponsorowanej to
A. quick response code
B. display
C. voice mailing
D. referral marketing
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?
| 1. | Projekt strony www | 500,00 zł |
| 2. | Wykonanie strony www | 1 500, 00 zł |
| 3. | Pozycjonowanie strony www | 300,00 zł |
| 4. | Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www | 2 000,00 zł |
A. Cen wygodnych.
B. Cen wiązanych.
C. Linii cenowej.
D. Cen kompensacyjnych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny
A. banery i pop-upy
B. reklamy radiowe
C. stojaki i potykacze
D. ulotki i broszury
Zarządzanie kampanią reklamową
Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?
A. Edukacyjna
B. Przypominająca
C. Motywacyjna
D. Obronna