Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1403
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie prezentacji sprzedawca odnosi się do zastrzeżeń klienta, przyjmując jego uwagi oraz jednocześnie je kwestionując przez przedstawienie zalet towaru. Jaką technikę odpierania zarzutów wykorzystuje w tej sytuacji sprzedawca?

A. Metodę odwoływania się do osób trzecich
B. Metodę "tak... ale"
C. Odkładanie odpowiedzi na później
D. Technikę odbijania piłeczki
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa tworzy audycję radiową dla producenta jogurtów dla dzieci. Jakie elementy powinny być zawarte w reklamie w pierwszych sekundach jej emisji?

A. Przedstawienie korzyści płynących z zakupu
B. Zachęta do kupna oraz zaproszenie
C. Nazwa towaru lub jego kluczowa cecha
D. Odpowiednia prezentacja towaru
Zarządzanie kampanią reklamową

Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?

A. wtórnych zewnętrznych
B. pierwotnych wtórnych
C. wtórnych wewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 1410
Zarządzanie kampanią reklamową

Programy, które mogą zagrażać psychicznemu, emocjonalnemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, nie mogą być emitowane od godziny 6 rano do godziny

A. 23.00
B. 22.00
C. 21.00
D. 20.00
Zarządzanie kampanią reklamową

Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki

A. trójkąta
B. lingwistycznej
C. projekcyjnej
D. segregacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?

A. Portfelową
B. PEST
C. Pięciu sił Portera
D. SWOT
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty

A. w ofercie handlowej
B. w briefie
C. w liście przewodnim
D. w strategii
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. owczego pędu
B. Veblena
C. super produktu
D. snobizmu
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, pragnąc, aby komunikat uświadomił widzowi, że dzięki jego luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych doświadczeń i możliwości. Jaką metodę prezentacji produktu należy zastosować?

A. Scenkę rodzajową z życia
B. Demonstrację
C. Styl życia
D. Rekomendację
PGF.07 Pytanie 1419
Wykonywanie przekazu reklamow…

W niektórych scenach filmu fabularnego pojawiają się jako rekwizyty naczynia kuchenne z logo marki, na które celowo kamera robi zbliżenie. Jest to działanie nazywane

A. audycją sponsorowaną
B. lokowaniem produktu
C. podcastem
D. autopromocją
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii

A. równomiernego rozkładu
B. pulsacyjnej
C. okresowej
D. ciągłej
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji

A. masowej
B. selektywnej
C. intensywnej
D. ekskluzywnej
PGF.08 Pytanie 1422
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?

A. Geograficznej
B. Behawioralnej
C. Ekonomicznej
D. Demograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykres przedstawia kształtowanie się wydatków na działania promocyjne w spółce w okresie pięciu lat. W którym roku zanotowano najniższy poziom wydatków środków pieniężnych na reklamę?

Ilustracja do pytania 24
A. 2012
B. 2011
C. 2013
D. 2014
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?

A. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
B. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
C. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
D. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Radio.
B. Outdoor.
C. Telewizję.
D. Direct mail.
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu

A. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
B. jasnym, z niską wilgotnością.
C. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
D. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów znajduje swoje zastosowanie?

A. należy szybko zareagować, np. w sytuacji zagrożenia
B. jedna ze stron sporu chce pozwolić innym się uspokoić i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań
C. konieczne jest znalezienie rozwiązania, które uwzględnia racje obu stron, ponieważ obie są zbyt istotne
D. trzeba stworzyć sprzyjający klimat do rozwiązania innych problemów spornych
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Ciągłą
B. Skokową
C. Pulsacyjną
D. Sezonową
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?

A. Przygotowanie shooting boardu
B. Opracowanie storyboardu
C. Wykonanie animatiku
D. Przygotowanie mastera
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?

A. Patent
B. Logotyp
C. Licencja
D. Znak towarowy