Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 30%
B. 25%
C. 15%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 1402
Zarządzanie kampanią reklamową
Model promocji, który wspiera budowanie marki produktu i opiera się na elementach "uwaga, zainteresowanie, pragnienie, przekonanie, działanie, satysfakcja" nosi nazwę
A. DAGMAR
B. AIDCAS
C. SLB
D. AIDA
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie prezentacji sprzedawca odnosi się do zastrzeżeń klienta, przyjmując jego uwagi oraz jednocześnie je kwestionując przez przedstawienie zalet towaru. Jaką technikę odpierania zarzutów wykorzystuje w tej sytuacji sprzedawca?
A. Metodę odwoływania się do osób trzecich
B. Metodę "tak... ale"
C. Odkładanie odpowiedzi na później
D. Technikę odbijania piłeczki
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa tworzy audycję radiową dla producenta jogurtów dla dzieci. Jakie elementy powinny być zawarte w reklamie w pierwszych sekundach jej emisji?
A. Przedstawienie korzyści płynących z zakupu
B. Zachęta do kupna oraz zaproszenie
C. Nazwa towaru lub jego kluczowa cecha
D. Odpowiednia prezentacja towaru
Zarządzanie kampanią reklamową
Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?
A. wtórnych zewnętrznych
B. pierwotnych wtórnych
C. wtórnych wewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?
A. w renesansie
B. w XX wieku
C. w prehistorycznych dziełach sztuki
D. w czasie baroku
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument stworzony w edytorze tekstu, powszechnie stosowanym do przygotowywania ofert handlowych, łatwy w modyfikacji, używany w biurach agencji reklamowych, posiada rozszerzenie
A. .pptx
B. .docx
C. .pdf
D. .jpeg
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nadmuchiwana powietrzem dwustronna ściana reklamowa to
A. airboard
B. cityscroll
C. frontlight
D. citylight
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którego z wymienionych narzędzi należy użyć, aby uzyskać kształty zawieszek przedstawione na ilustracji?

A. Wykrojnika
B. Kalandra
C. Falcerki
D. Rakli
Zarządzanie kampanią reklamową
Programy, które mogą zagrażać psychicznemu, emocjonalnemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, nie mogą być emitowane od godziny 6 rano do godziny
A. 23.00
B. 22.00
C. 21.00
D. 20.00
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest
A. zapoznanie się z ofertą w ulotce reklamowej
B. ocena opcji
C. analiza porównawcza
D. uświadomienie potrzeby
Zarządzanie kampanią reklamową
Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki
A. trójkąta
B. lingwistycznej
C. projekcyjnej
D. segregacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?
A. Portfelową
B. PEST
C. Pięciu sił Portera
D. SWOT
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty
A. w ofercie handlowej
B. w briefie
C. w liście przewodnim
D. w strategii
Zarządzanie kampanią reklamową
Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu
A. owczego pędu
B. Veblena
C. super produktu
D. snobizmu
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest merchandising?
A. Metodą budowania wizerunku firmy
B. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
C. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
D. Rodzajem badania i analizy rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza marketingowa zrealizowana za pomocą kwestionariusza, którego wynik jest liczbą, nazywana jest badaniem
A. panelowym
B. jakościowym
C. ilościowym
D. wtórnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, pragnąc, aby komunikat uświadomił widzowi, że dzięki jego luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych doświadczeń i możliwości. Jaką metodę prezentacji produktu należy zastosować?
A. Scenkę rodzajową z życia
B. Demonstrację
C. Styl życia
D. Rekomendację
Wykonywanie przekazu reklamow…
W niektórych scenach filmu fabularnego pojawiają się jako rekwizyty naczynia kuchenne z logo marki, na które celowo kamera robi zbliżenie. Jest to działanie nazywane
A. audycją sponsorowaną
B. lokowaniem produktu
C. podcastem
D. autopromocją
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii
A. równomiernego rozkładu
B. pulsacyjnej
C. okresowej
D. ciągłej
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji
A. masowej
B. selektywnej
C. intensywnej
D. ekskluzywnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?
A. Geograficznej
B. Behawioralnej
C. Ekonomicznej
D. Demograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiego kanału dystrybucji korzysta producent, który sprzedaje swoje wyroby bez udziału pośredników bezpośrednio do nabywcy?
A. Długiego pośredniego
B. Bezpośredniego
C. Krótkiego pośredniego
D. Korporacyjnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykres przedstawia kształtowanie się wydatków na działania promocyjne w spółce w okresie pięciu lat. W którym roku zanotowano najniższy poziom wydatków środków pieniężnych na reklamę?

A. 2012
B. 2011
C. 2013
D. 2014
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak można by ulepszyć obsługę klientów?
A. półzamkniętym
B. zamkniętym
C. półotwartym
D. otwartym
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?
A. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
B. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
C. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
D. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
PGF.08 Pytanie 1427
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?
A. .docx
B. .xls
C. .doc
D. .pdf
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?
A. Radio.
B. Outdoor.
C. Telewizję.
D. Direct mail.
Zarządzanie kampanią reklamową
Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu
A. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
B. jasnym, z niską wilgotnością.
C. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
D. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju
A. fullback
B. megabus
C. busboard
D. mobil
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?
A. CATI
B. CAWI
C. PAPI
D. CAPI
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów znajduje swoje zastosowanie?
A. należy szybko zareagować, np. w sytuacji zagrożenia
B. jedna ze stron sporu chce pozwolić innym się uspokoić i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań
C. konieczne jest znalezienie rozwiązania, które uwzględnia racje obu stron, ponieważ obie są zbyt istotne
D. trzeba stworzyć sprzyjający klimat do rozwiązania innych problemów spornych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?
A. Ciągłą
B. Skokową
C. Pulsacyjną
D. Sezonową
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet
A. medialny
B. postprodukcji
C. storyboardu
D. kreacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy
A. drukowanej
B. radiowej
C. filmowej
D. telewizyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jaki jest koszt dotarcia do jednego procenta odbiorców z określonej grupy, należy przeanalizować wyniki parametru kosztowego
A. CCS
B. COW
C. CPP
D. CPT
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?
A. Przygotowanie shooting boardu
B. Opracowanie storyboardu
C. Wykonanie animatiku
D. Przygotowanie mastera
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?
A. Patent
B. Logotyp
C. Licencja
D. Znak towarowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Efektywność kampanii marketingowej jest ściśle związana
A. z zawartością reklam.
B. z typem produktu.
C. z wydatkami na produkcję reklam.
D. z wydatkami na emisję reklam.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób
A. rozważny
B. rutynowy
C. spontaniczny
D. niezorganizowany