Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
B. Stosowania obiektywnych kryteriów
C. Oddzielania problemu od ludzi
D. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować
A. diapazon
B. strip
C. sandwich
D. cityboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Mężczyzna w wieku trzydziestu lat, zatrudniony w agencji reklamowej, udał się na spotkanie biznesowe z kluczowym klientem. Jego rozmówczyniami były dwie kobiety w zupełnie odmiennym wieku: dyrektor marketingu oraz stażystka w tym wydziale. W jaki sposób powinien się zachować mężczyzna podczas powitania?
A. Jako pierwszy uścisnąć dłoń pani dyrektor
B. Jako pierwszy uścisnąć dłoń stażystce
C. Poczekać na inicjatywę stażystki do podania ręki
D. Poczekać na inicjatywę pani dyrektor do podania ręki
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to
A. typografia firmowa
B. księga standardów CI
C. logograf wizualny
D. akcydens służbowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Umowa między agencją reklamową a firmą transportową na oklejenie samochodu firmowego opiewa na 10 000,00 zł netto. Agencja otrzymała zaliczkę, udokumentowaną fakturą zaliczkową zamieszczoną obok. Jaką kwotę brutto powinna dopłacić firma transportowa po zrealizowaniu zamówienia, uwzględniając wpłaconą już zaliczkę?

A. 9 840,00 zł
B. 8 000,00 zł
C. 7 540,00 zł
D. 10 300,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa
A. zalety promowanego produktu
B. wykorzystanych metod reklamowych
C. zawartość komunikatu reklamowego
D. kapitał własny agencji reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie prezentacji sprzedawca odnosi się do zastrzeżeń klienta, przyjmując jego uwagi oraz jednocześnie je kwestionując przez przedstawienie zalet towaru. Jaką technikę odpierania zarzutów wykorzystuje w tej sytuacji sprzedawca?
A. Technikę odbijania piłeczki
B. Metodę odwoływania się do osób trzecich
C. Odkładanie odpowiedzi na później
D. Metodę "tak... ale"
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą technikę prezentacji przekazu reklamowego wybrał producent spotu telewizyjnego, którego kadr został przedstawiony na rysunku?

A. Styl życia.
B. Demonstracja dynamiczna.
C. Dowód naukowy.
D. Humor.
Zarządzanie kampanią reklamową
Etykieta produktu spożywczego nie powinna
A. zawierać informacji identyfikacyjnych o producencie
B. przypisywać produktowi właściwości zdrowotnych
C. informować o składnikach użytych do produkcji
D. podawać masy netto wyrobu
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?
A. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
B. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
C. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
D. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?
A. Pół-na pół
B. Przegrany-przegrany
C. Wygrany-przegrany
D. Wygrany-wygrany
PGF.08 Pytanie 1532
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z wymienionych narzędzi należy użyć, aby uzyskać kształt zawieszki przedstawionej na ilustracji?

A. Falcerki.
B. Wykrojnika.
C. Rakli.
D. Kalandra.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku natorbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze40oC, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy?

A. AAA
B. CCC
C. DDD
D. BBB
Zarządzanie kampanią reklamową
Grafik stworzył w programie do grafiki wektorowej projekt plakatu reklamowego. Jak powinien postąpić z tekstami, aby po wysłaniu projektu do drukarni nie wystąpiły problemy związane z ich wydrukowaniem oraz bezstratnym powiększaniem?
A. Wykonać morphing.
B. Poddać rasteryzacji.
C. Zamienić na krzywe.
D. Zastosować digitalizację.
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca
A. miał styczność z reklamą w określonym czasie
B. miał do czynienia z reklamą w danym medium
C. natknął się na reklamę w telewizji
D. natknął się na reklamę w prasie
PGF.08 Pytanie 1536
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby podnieść wiarygodność produktu oraz zwiększyć jego sprzedaż, prezentując ofertę na stronie internetowej, trzeba umieścić
A. opinie i rekomendacje użytkowników
B. sekcję z możliwością rejestracji
C. informację o polityce ochrony prywatności
D. baner promocyjny
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki dezodorantów. Którą informację można odczytać z wykresu?

A. Marka R odnotowała najniższą sprzedaż.
B. Marka Z ma średni zasięg.
C. Marka S ma przystępną cenę.
D. Marka X jest najbardziej rozpoznawalna.
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim typie dystrybucji stosuje się ograniczoną liczbę wybranych pośredników, mających na celu zapewnienie korzystnych warunków sprzedaży towarów w punktach handlowych?
A. Selektywnej
B. Przestrzennej
C. Bezpośredniej
D. Intensywnej
PGF.08 Pytanie 1539
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?
A. niezróżnicowanego
B. niszowego
C. zróżnicowanego
D. skoncentrowanego
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4 900,00 zł.
| Dzień wydania | Cena 1 modułu ogłoszenia [zł] | |
|---|---|---|
| ogłoszenie kolorowe | ogłoszenie czarno-białe | |
| poniedziałek-piątek | 250,00 | 180,00 |
| sobota-niedziela | 350,00 | 280,00 |
A. 7 emisji.
B. 6 emisji.
C. 8 emisji.
D. 12 emisji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu
A. sloganu reklamowego
B. strategii reklamowej
C. spotu reklamowego
D. kampanii reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Proof ma na celu weryfikację
A. zgodności z programem graficznym
B. praw autorskich
C. kształtu wydruku po przycięciu
D. kolorystyki przed drukowaniem
Zarządzanie kampanią reklamową
W media planie trzeba przygotować dokument w formie wizualnej, który zawiera daty emisji reklam, czyli
A. post-buy
B. flow chart
C. cash flow
D. share of voice
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego
A. wspierającego
B. współdziałającego
C. pogłównego
D. dodatkowego
Zarządzanie kampanią reklamową
W celu pozyskania niezbędnych do realizacji reklamy informacji agencja opracowała kwestionariusz ankiety. Której skali pomiarowej użyto do badania w zaprezentowanym przykładzie?
| zdecydowanie się nie zgadzam | raczej się nie zgadzam | nie mam zdania | raczej się zgadzam | zdecydowanie się zgadzam | |
|---|---|---|---|---|---|
| W reklamach produkty pokazane są takimi jakie są w rzeczywistości | |||||
| Reklamy przyczyniają się do wzrostu sprzedaży produktów |
A. Thurstonea.
B. Likerta.
C. Stapela.
D. Osgooda.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z przedstawionych wzorców należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?
| W kontrze | W kontrze | W kontrze | W kontrze |
| A. | B. | C. | D. |
A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną
A. stała
B. promocyjna
C. okazyjna
D. umowna
Zarządzanie kampanią reklamową
Wprowadzając na rynek pokazany na rysunku produkt, zgodnie z siatką FCB, należy zastosować reklamę o charakterze

A. informacyjnym.
B. dającym satysfakcję.
C. tworzącym nawyk.
D. emocjonalnym.
Zarządzanie kampanią reklamową
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
A. etyka reklamy
B. zmiana wartości życia
C. faza rozwoju branży
D. stopa podatkowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych w cenie zawyżonej w stosunku do działań konkurencyjnych agencji. Stosuje wobec powyższego strategię cenową zwaną
A. dywersyfikacyjną.
B. zbieraniem śmietanki.
C. penetracją rynku.
D. cenowo neutralną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki procent budżetu firma LED przeznaczyła w roku 2015 na reklamę wydawniczą?

A. 19%
B. 22%
C. 69%
D. 41%
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji warunków sprzedaży rozmówca mówi z zaciśniętymi zębami i ustami lub jedną z warg, to oznacza, że
A. potrzebuje chwili na przemyślenie warunków
B. akceptuje przedstawioną propozycję
C. rozważa przyjęcie oferty
D. nie zamierza zgodzić się na proponowane warunki
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?
A. Zachowań.
B. Ekonomicznych.
C. Demograficznych.
D. Psychograficznych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?
A. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ustala ceną na podstawie cen konkurencji, stosując strategię ceny zawyżonej. Produkt reklamowy powinien zostać wyceniony na kwotę
| Ilość firm | 17 | 29 | 43 | 11 |
| Cena w zł | 78 | 72 | 68 | 79 |
A. 78 zł.
B. 29 zł.
C. 83 zł.
D. 79 zł.
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.
Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?
A. Merytoryczny
B. Kompromisowy
C. Łagodny
D. Twardy
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy
A. 6:00 a 20:00
B. 6:00 a 21:00
C. 7:00 a 22:00
D. 7:00 a 21:00
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się
A. włóczęga
B. osoba komunikująca się
C. postnowoczesny
D. pełen wyobraźni
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Public relations.
B. Akcja promocyjna.
C. Promocja dla konsumentów.
D. Sprzedaż bezpośrednia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działanie ilustruje wykorzystanie up-sellingu w trakcie rozmowy handlowej?
A. Proponowanie towarów, które nie są dostępne w ofercie.
B. Zachęcanie klienta do zakupu produktu o niższej jakości.
C. Proponowanie dóbr zastępczych.
D. Zachęcanie klienta do nabycia produktu o wyższej jakości.