Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. ekskluzywnej
B. masowej
C. intensywnej
D. selektywnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ, którą branżę cechuje największa dynamika wzrostu.
| Branża | Dynamika wzrostu w % |
|---|---|
| Przemysł | 10,89 |
| Budownictwo | 21,09 |
| Rolnictwo | 34,06 |
| Kultura i sztuka | 25,65 |
| Ochrona zdrowia | 12,00 |
| Finanse i ubezpieczenie | 36,79 |
| Łączność | 20,04 |
| Handel | 36,78 |
A. Finanse i ubezpieczenie.
B. Kultura i sztuka.
C. Rolnictwo.
D. Handel.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z pokazanych na rysunkach fragmentów faktury VAT został sporządzony poprawnie?

A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel przedstawionego budynku chce na większości powierzchni fasady zamieścić wielkoformatową reklamę drukowaną. Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa realizująca to zlecenie, aby po zawieszeniu reklamy zapewnić jak największą ilość światła dopływającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

A. Płótno Canvas.
B. Siatkę mesh.
C. Papier termotransferowy.
D. Folię sublimacyjną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producenci sprzętu AGD, sprzedając swoje wyroby z wykorzystaniem ograniczonej liczby punktów sprzedaży z uwagi na potrzebę stworzenia odpowiednich warunków handlowych, stosują dystrybucję
A. intensywną
B. wyłączną
C. ekskluzywną
D. selektywną
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz procent marży handlowej metodą w stu, mając na uwadze, że koszt wyprodukowania spotu radiowego wynosi 2 400,00 zł, a jego cena sprzedaży netto to 3 000,00 zł?
A. 20%
B. 16%
C. 25%
D. 23%
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go banerów reklamowych.
Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.
| Baner reklamowy lity (frontligh) | Cena netto za 1 m² | Stawka VAT | Cena brutto za 1 m² |
|---|---|---|---|
| do 1 m² | 20,00 zł | 23% | 24,60 zł |
| 1 m²÷5 m² | 15,00 zł | 23% | 18,45 zł |
| 1 m²÷5 m² | 10,00 zł | 23% | ? |
A. 11,23 zł
B. 13,20 zł
C. 12,30 zł
D. 10,23 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość ma GRP, jeśli zasięg kampanii reklamowej wynosi 60%, a częstotliwość to 5?
A. 60
B. 5
C. 300
D. 12
Zarządzanie kampanią reklamową
Efektywność kampanii marketingowej jest ściśle związana
A. z wydatkami na emisję reklam.
B. z wydatkami na produkcję reklam.
C. z zawartością reklam.
D. z typem produktu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie minimalne natężenie światła należy zapewnić na stanowisku pracy przewidzianym dla prac związanych z obsługą komputera?
| Rodzaj wnętrza, zadania | Natężenie oświetlenia, lx |
|---|---|
| Segregowanie, kopiowanie | 300 |
| Pisanie ręczne, pisanie na maszynie, czytanie, obsługiwanie klawiatury, przetwarzanie danych | 500 |
| Kreślarnie | 750 |
| Stanowiska projektowania wspomagane komputerowo | 500 |
| Sale posiedzeń i konferencyjne | 500 |
| Archiwa | 200 |
A. 500 lx
B. 750 lx
C. 300 lx
D. 200 lx
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z dokumentów został przedstawiony w ramce?
| 1. | Zlecenie emisji może być złożone pisemnie lub drogą elektroniczną. |
| 2. | Emisja reklamy może rozpocząć się po złożeniu Zlecenia przez Klienta i przyjęciu go przez Agencję oraz dokonaniu wpłaty na wskazany przez Agencję rachunek bankowy w terminie wskazanym w Zleceniu |
| 3. | Podpisując Zlecenie emisji reklamy, Zamawiający oświadcza, że jest uprawniony do składania zamówień oraz, że akceptuje zapisy niniejszego regulaminu. |
| 4. | Podpisanie Zlecenia reklamy do emisji jest równoznaczne z oświadczeniem, że reklama nie narusza przepisów prawa oraz że Klientowi przysługują prawa autorskie i prawa pokrewne w zakresie niezbędnym do emisji, a emisja reklamy nie narusza jakichkolwiek praw osób trzecich. |
A. Regulamin emisji reklamowych spotów.
B. Zlecenia na emisję reklamy.
C. Plan mediów.
D. Schemat blokowy.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nośnikami reklamy internetowej są:
A. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
B. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
C. skyscraper, top layer, interstitial
D. diapazon, freeboard, fotografia
Zarządzanie kampanią reklamową
Nabywcy, którzy nabywają produkty w cenie, która spełnia ich określone potrzeby w sposób zadowalający i jednocześnie kierują się aktualnymi trendami czy stylami, klasyfikowani są jako
A. wierni
B. tradycjonaliści
C. wczesna większość
D. rozważni
Zarządzanie kampanią reklamową
W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?
A. 1,5
B. 10
C. 15
D. 5
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych czynności powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności przy tworzeniu baz danych?
A. Podpisanie umowy z pracownikiem agencji na stworzenie bazy
B. Określenie precyzyjnego celu, do którego będzie służyć baza danych
C. Zaprojektowanie algorytmu wyszukiwania i filtrowania danych
D. Opracowanie systemu szybkiego wyszukiwania
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?
A. 3,6
B. 0,28
C. 2 600
D. 4 600
Zarządzanie kampanią reklamową
Oznaczenie kolorystyki druku 4+4 oznacza projekt zadrukowany
A. czterema kolorami z jednej strony i jednym kolorem z drugiej strony.
B. jednym kolorem z jednej strony i pełną kolorystyką z drugiej strony.
C. dwustronnie jednym kolorem.
D. obustronnie w pełnej kolorystyce.
Zarządzanie kampanią reklamową
Które media i środki reklamy powinna zawierać oferta agencji reklamowej dla nowo otwartego sklepu osiedlowego, ogólnospożywczego?
| A. | B. | C. | D. |
|---|---|---|---|
| Reklama w telewizji ogólnopolskiej | Reklama w miejscu sprzedaży | Reklama w telewizji regionalnej | Product placement |
| Sponsoring filmów | Własna strona www | Sponsoring zawodów szkolnych | Balony reklamowe |
| Billboardy | Ogłoszenie modułowe w prasie lokalnej | Reklama w czasopiśmie branżowym | Plakaty |
| Reklama w miejscu sprzedaży | Ulotki | Udział w targach |
A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię analizy SWOT firmy można przypisać do braku funduszy w budżecie na kampanie reklamowe w nadchodzącym roku?
A. Silne strony
B. Możliwości
C. Słabe strony
D. Ryzyka
PGF.08 Pytanie 1660
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę dla sprzętu AGD, którego kluczową cechą jest niski pobór energii, warto zastosować apel
A. społeczny
B. emocjonalny
C. moralny
D. racjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową
W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta
A. ofertę handlową
B. zamówienie
C. umowę sprzedaży
D. fakturę VAT
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zrealizowała ocenę swojego środowiska konkurencyjnego przy użyciu metody "Pięciu sił Portera". Ocena nie obejmowała
A. możliwości substytutów
B. siły negocjacyjnej dostawców
C. siły negocjacyjnej nabywców
D. produktów i usług agencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to
A. postprodukcja
B. storyboard
C. mastering
D. diagram przepływu
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie graficznej prezentacji udziału poszczególnych segmentów rynku reklamy w pewnym roku określ, jaki był udział segmentu czasopism w porównaniu z segmentem radia.

A. Większy o 4 punkty procentowe.
B. Mniejszy o 2 punkty procentowe.
C. Mniejszy o 3 punkty procentowe.
D. Większy o 9,5 punkta procentowego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wysokość budżetu na reklamę nie ma wpływu
A. stan wewnętrzny przedsiębiorstwa
B. częstotliwość planowanych kampanii reklamowych
C. nazwa firmy reklamowej
D. etap cyklu życia towaru
Zarządzanie kampanią reklamową
Który krój pisma zastosowano w sloganie reklamowym?

A. Grotesk.
B. Pisankę.
C. Gotyk.
D. Egipcjankę.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?
A. Demograficzne
B. Społeczne
C. Behawioralne
D. Geograficzne
PGF.08 Pytanie 1668
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?
A. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
B. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
C. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
D. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks etyki reklamowej wskazuje, że działania dotyczące marketingu bezpośredniego powinny
A. trwać przez całą dobę w przypadku telemarketingu
B. być adresowane do szerokiego grona odbiorców
C. oferować produkty, za które wymagana jest płatność bez wcześniejszego ich zamówienia
D. zawierać dane o nazwach, adresach oraz numerach telefonów sprzedawcy i reklamodawcy
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do
A. systemów wystawienniczych
B. reklamy mobilnej
C. banerów internetowych
D. reklamy radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię
A. dyferencjacji
B. dywersyfikacji
C. specjalizacji
D. naśladowcy
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama
A. modułowa
B. defensywna
C. ukryta
D. agresywna
PGF.08 Pytanie 1673
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych kroków w procesie produkcji spotu radiowego odbywa się najpóźniej?
A. Dodawanie efektów dźwiękowych oraz eliminacja szumów
B. Analiza briefu reklamowego
C. Tworzenie podkładu muzycznego
D. Wybór lektora
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym rysunku przedstawiono ploter?

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Osiągnięcie strategii reklamowej zgodnie z zasadą SMART uzyskuje się, jeśli cele są
A. prawdziwe, realne, określone w czasie, kreatywne, stałe
B. dalekosiężne, strategiczne, wiarygodne, mierzalne, zgodne ze światowymi trendami
C. sprawdzone, miarodajne, ambitne, realne, trwałe
D. konkretne, mierzalne, uzgodnione, realne, określone w czasie
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj reklamy został użyty w outdoorowej kampanii reklamowej, podczas której przez dwa pierwsze tygodnie na freeboardach eksponowana była grafika nr 1, a przez dwa kolejne grafika nr 2?

A. Społeczna.
B. Porównawcza.
C. Podprogowa.
D. Teaserowa.
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.
A. 1537,50 zł
B. 750,00 zł
C. 1250,00 zł
D. 1000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?
A. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
B. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
C. E-maile oraz kalendarze
D. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 1 350,00 zł
B. 962,50 zł
C. 1 537,50 zł
D. 1 150,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z urządzeń pokazanych na rysunkach jest maszyną do sitodruku?

A. D.
B. B.
C. C.
D. A.