Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Nazwa towaru lub jego kluczowa cecha
B. Przedstawienie korzyści płynących z zakupu
C. Odpowiednia prezentacja towaru
D. Zachęta do kupna oraz zaproszenie
Zarządzanie kampanią reklamową
Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są
A. dolne regały
B. początkowe i końcowe sekcje regałów
C. narożne miejsca w sklepach
D. obszary słabiej oświetlone
Zarządzanie kampanią reklamową
W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?
A. 16,7%
B. 23,5%
C. 38,5%
D. 27,8%
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił agencji reklamowej chęć umieszczenia reklamy w medium, które charakteryzuje się najmniejszym stopniem rozproszenia uwagi odbiorcy. Jaką formę reklamy powinna mu zaproponować agencja?
A. prasę codzienną
B. telewizję
C. czasopisma
D. radio
Zarządzanie kampanią reklamową
Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na
A. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
B. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
C. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
D. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
Wykonywanie przekazu reklamow…
W briefie reklamowym zawarto informacje dotyczące przygotowania projektu ulotek składanych w harmonijkę. Wskaż czynność, którą należy zastosować aby zrealizować zlecenie.
A. Kalandrowanie
B. Oczkowanie
C. Perforowanie
D. Bigowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w
A. telewizji lokalnej
B. punkcie sprzedaży
C. czasopiśmie branżowym
D. radiu krajowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?
A. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
B. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
C. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
D. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
Wykonywanie przekazu reklamow…
W niektórych scenach filmu fabularnego pojawiają się jako rekwizyty naczynia kuchenne z logo marki, na które celowo kamera robi zbliżenie. Jest to działanie nazywane
A. autopromocją
B. podcastem
C. audycją sponsorowaną
D. lokowaniem produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?
A. zasięgu reklamy
B. efektywności reklamy
C. skuteczności reklamy
D. sprzedaży reklamy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które działanie należy wykonać, aby uzyskać w projekcie kompozycję dynamiczną?
A. Ułożenie elementów po przekątnej
B. Ułożenie elementów centralnie
C. Obramowanie obrazu
D. Ujednolicenie kolorystyki i typografii
Zarządzanie kampanią reklamową
Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?
| Rodzaj spotu | Cena jednej emisji spotu, zł |
|---|---|
| Spot 15 sekundowy | 1500,00 |
| Spot 30 sekundowy | 4000,00 |
| Spot 45 sekundowy | 5000,00 |
| Spot 60 sekundowy | 5900,00 |
A. 280 000,00 zł
B. 160 000,00 zł
C. 196 000,00 zł
D. 232 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Wypowiedź podana w ramce powstała na skutek psychologicznego oddziaływania reklamy, określanego jako efekt

A. świeżości.
B. aureoli.
C. pierwszeństwa.
D. snobizmu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju fakturę powinien uzyskać klient agencji reklamowej po wniesieniu zaliczki na przyszłe zlecenie?
A. Fakturę zaliczkową
B. Fakturę pro-forma
C. Fakturę VAT
D. Fakturę wewnętrzną
Zarządzanie kampanią reklamową
Do dokumentacji technologicznej nie wlicza się
A. opracowania badawczego
B. instrukcji obróbki
C. instrukcji montażu
D. karty technologicznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Który proces uszlachetniania wyrobu papierniczego polega na oklejaniu cienkim papierem (niezadrukowanym lub zadrukowanym) papieru znacznie grubszego, tektury falistej itp.?
A. Falcowanie.
B. Kaszerowanie.
C. Bigowanie.
D. Listwowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?
A. integratywnych
B. uległych
C. dostosowujących się
D. konfrontacyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie połączenie medium reklamy, środka reklamy oraz nośnika reklamy jest spójne?
A. Reklama zewnętrzna, środki transportu, product placement
B. Telewizja, e-mail, kampanie mailingowe
C. Miejsce sprzedaży, witryna wystawowa, reklama typu pop-up
D. Książki, katalogi, ogłoszenia lokalne
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?
A. Telewizję
B. Internet
C. Radio
D. Prasę
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?
A. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
B. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
C. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
D. Odzyskanie dawnych klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo
A. budowlane
B. gospodarcze
C. cywilne
D. handlowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, prowadząc kampanię dla producenta wybielających past do zębów, stosuje podejście TTL (Through The Line). Jakie nośniki, według wybranej strategii, powinna wykorzystać w kampanii?
A. Spot reklamowy w telewizji, ulotki, newsletter
B. Ulotki, broszury, newsletter
C. Spot reklamowy w radiu, lokowanie produktu, billboard
D. Spot reklamowy w telewizji, reklama w prasie
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na rynek polski wchodzi nowa firma produkująca akcesoria do skateboardingu. Wskaż ilustrację, która zgodnie z zasadami tworzenia przekazu reklamowego będzie odpowiednią formą graficzną hasła przewodniego kierowanego do potencjalnych nabywców.

A. Ilustracja 2
B. Ilustracja 1
C. Ilustracja 3
D. Ilustracja 4
Zarządzanie kampanią reklamową
Klienci, którzy pierwsi kupują nowe produkty firmy, to
A. nieufni liderzy.
B. innowatorzy.
C. stale narzekający klienci.
D. ostrożni optymiści.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z elementów modelu AIDCAS ma za zadanie wywołać długookresowe zadowolenie u konsumenta, które z kolei ma się przyczynić do ponownego wyboru reklamowanego produktu?
| zwrócenie uwagi odbiorcy |
| wywołanie zainteresowania |
| wzbudzenie chęci posiadania |
| przekonanie o słuszności wyboru |
| zakup |
| zapewnienie satysfakcji |
A. Zainteresowanie.
B. Działanie.
C. Pożądanie.
D. Satysfakcja.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki będzie koszt użytego materiału na wydruk 5 hangerów jednostronnych o wymiarach 2 × 2,5 m na materiale blockout?
| Nazwa materiału | Cena |
|---|---|
| Blockout | 65,00 zł/m² |
| Folia UV | 52,00 zł/m² |
| OWV | 55,00 zł/m² |
| Backlit | 70,00 zł/m² |
A. 1 375,00 zł
B. 1 625,00 zł
C. 1 750,00 zł
D. 1 300,00 zł
PGF.08 Pytanie 1707
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja oraz realizacja konferencji prasowej należy do działalności w obszarze
A. corporate design
B. media relations
C. publicity
D. customer relations
PGF.08 Pytanie 1708
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony w tabeli fragment dokumentu wykorzystywanego w kampanii reklamowej to
| Tytuł | Nakład tys. szt. | Format | Liczba reklam | Czytelnictwo % | Cena zł | GRP | Styczeń |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Maja | 550 | cała strona, P, full color | 1 | 11,00 | 158 000,00 | 11 | 1 |
| Kobieta i jej styl | 350 | cała strona, P, full color | 1 | 7,96 | 149 000,00 | 8 | 1 |
| Polka | 230 | cała strona, P, full color | 1 | 6,60 | 83 000,00 | 6 | 1 |
| Razem | 3 | 25,56 | 25 | 2 | |||
A. cash flow.
B. media plan.
C. flow chart.
D. showreel.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aplikacja komputerowa, która pozwala na stworzenie pokazu slajdów ilustrujących ofertę sprzedaży z animacjami oraz różnorodnymi efektami przejścia, to
A. system do zarządzania bazą danych
B. program do prezentacji multimedialnych
C. program do obliczeń
D. edytor tekstowy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych etapów opracowywania spotu telewizyjnego realizowany jest jako ostatni?
A. Casting
B. Master
C. Storyboard
D. Betacam
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik biura reklamy przedstawia klientowi ofertę na sprzedaż usługi reklamowej, która obejmuje między innymi zdefiniowanie charakterystyki marki, budowanie marki oraz propozycje jej zarządzania. Jaki tytuł powinna mieć ta prezentacja?
A. Układ.
B. Wyświetlacz.
C. Packshot.
D. Branding.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia? Działa do ośmiu razy dłużej!!!!
A. Spotler.
B. Teaser.
C. Interstitial.
D. Advergaming.
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest merchandising?
A. Rodzajem badania i analizy rynku
B. Metodą budowania wizerunku firmy
C. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
D. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów
A. spełniających te same potrzeby.
B. o zróżnicowanej cenie.
C. mających wiele cech dających się zweryfikować.
D. stworzonych w odmiennym celu.
Zarządzanie kampanią reklamową
W sloganie reklamowym Fanta - fantastyczny smak pomarańczy zastosowano
A. oksymoron
B. aliterację
C. porównanie
D. personifikację
PGF.08 Pytanie 1716
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku którego z przedstawionych na rysunkach produktów reklama w oparciu o emocje negatywne jest zasadna?

A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie
A. błękit
B. zieleń
C. czerń
D. żółty
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zapis 4+4 w przygotowaniu projektu ulotki oznacza
A. druk kolorowy, przy czym jedna strona ma być czarno-biała
B. druk dwustronnie kolorowy
C. druk jednostronnie kolorowy
D. druk obustronny, przy czym tylko jedna strona ma być w pełnej kolorystyce
Zarządzanie kampanią reklamową
Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?
A. psy
B. dojne krowy
C. znaki zapytania
D. gwiazdy
Zarządzanie kampanią reklamową
Biorąc pod uwagę dane z wykresu, określ które z mediów zanotuje największy spadek udziału w globalnych wydatkach w latach 2014-2017.

A. Magazyny.
B. Telewizja.
C. Dzienniki.
D. Radio.