Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. sampling.
B. mastering.
C. zapping.
D. jumping.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?
A. 132 zł
B. 143 zł
C. 120 zł
D. 130 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa
A. kapitał własny agencji reklamowej
B. zawartość komunikatu reklamowego
C. wykorzystanych metod reklamowych
D. zalety promowanego produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?
| Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121 Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy. § 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia. |
A. Siedem dni.
B. Niezwłocznie.
C. Następnego dnia.
D. Do końca miesiąca.
Zarządzanie kampanią reklamową
Ocena poprawnego nałożenia kolorów poszczególnych separacji jest kluczowa przed wydrukowaniem grafiki?
A. w technice sitodruku
B. w technologii druku cyfrowego
C. w technologii Computer to Plate
D. w technice akwaforty
PGF.08 Pytanie 1846
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z wymienionych haseł reklamowych powinien umieścić na ulotce producent mebli ogrodowych z Krakowa, chcąc w szybki sposób zbadać skuteczność swojej reklamy w swoim mieście?

A. A.
B. B.
C. C.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę
A. pulsacyjną
B. skoncentrowaną
C. ciągłą
D. okresową
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja wprowadza na rynek nowoczesny i na początku kosztowny nośnik reklamy w internecie, który zaspokaja potrzeby klientów – pionierów. Jaką strategię marketingową powinna zastosować?
A. Penetracji
B. Zbierania śmietanki
C. Konkurencyjną
D. Dyskontową
Zarządzanie kampanią reklamową
Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja
A. projektowa
B. inwestycyjna
C. konstrukcyjna
D. fabryczna
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?
A. informacyjna
B. wolicjonalna
C. etyczna
D. kognitywna
PGF.08 Pytanie 1851
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama wyborcza jest najbardziej powszechną formą reklamy politycznej, której głównym celem jest
A. walka z wykluczeniem społecznym.
B. budowanie wizerunku polityków.
C. kreowanie przejrzystości działań polityków.
D. wskazanie problemu korupcji w instytucjach publicznych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podział rynku stosowany w tworzeniu kampanii reklamowej nazywamy
A. osiągnięcie indywidualnego klienta za pomocą różnych instrumentów marketingowych
B. określenie grup konsumentów, które są nieistotne z perspektywy dużego przedsiębiorstwa
C. podział rynku według wskazanych kryteriów na dość jednorodne i rozłączne grupy konsumentów
D. wyznaczenie grupy docelowej w jednorodnych działaniach oraz badaniach marketingowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie zbadania wyników oglądalności programów emitowanych przez stację telewizyjną na podstawie analiz CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej). Które z podanych źródeł danych zostaną zastosowane?
A. Wtórne, wewnętrzne
B. Pierwotne, zewnętrzne
C. Pierwotne, wewnętrzne
D. Wtórne, zewnętrzne
Zarządzanie kampanią reklamową
Propozycja sprzedaży produktów lub usług reklamowych, określająca istotne warunki przyszłej umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a zleceniodawcą, zawarta jest
A. w ofercie handlowej.
B. w liście przewodnim.
C. w strategii.
D. w briefie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę badawczą powinno się wykorzystać, aby ustalić, ile czasu oraz które stacje były słuchane przez respondenta w dniu przed przeprowadzeniem badania?
A. dzienniczkową
B. VOPAN Marketing Research
C. rozpoznania
D. DayAfter Recall
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?
A. Produkt placament
B. Happening
C. Galanteria reklamowa
D. Materiały POS
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę szamponu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

A. 105 osób.
B. 120 osób.
C. 75 osób.
D. 300 osób.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych z przedstawionego wykresu określ, która reklama według klasyfikacji dodatkowej ma największy udział w wydatkach reklamowych?

A. Wideo.
B. Displaye.
C. Efektywnościowa.
D. SEM.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego dokumentu wymaga klient w odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące telewizyjnej kampanii reklamowej?
A. Media plan
B. Harmonogram Gantta
C. Proof
D. Case study
Zarządzanie kampanią reklamową
Która metoda zbierania informacji została opisana w zamieszczonej ramce?

A. Wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony internetowej.
B. Wywiad z wykorzystaniem tradycyjnego kwestionariusza papierowego.
C. Grupowy wywiad zogniskowany.
D. Wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny.
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?
A. 17,55 zł
B. 5,85 zł
C. 35,10 zł
D. 23,40 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli w trakcie rozmów na temat umowy dotyczącej usługi reklamowej jeden z uczestników pociera swoje oko, jakie znaczenie ma zastosowany sygnał komunikacji niewerbalnej?
A. obronę
B. bunt
C. kłamstwo
D. atak
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nowego modelu odkurzacza, zgodnie z matrycą FCB, powinna mieć określony cel
A. przynoszący zadowolenie
B. dostarczający informacji
C. kształtujący nawyki
D. odwołujący się do emocji
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na
A. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
B. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
C. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
D. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 223,00 zł
B. 86,85 zł
C. 378,23 zł
D. 250,00 zł
PGF.08 Pytanie 1866
Zarządzanie kampanią reklamową
Które działanie technologiczne musiało zostać przewidziane podczas tworzenia ulotki przestawionej na rysunku?

A. Laminowanie.
B. Bindowanie.
C. Falcowanie.
D. Lakierowanie.
PGF.08 Pytanie 1867
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać
A. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
B. plakaty promocyjne
C. ulotki promocyjne
D. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
Zarządzanie kampanią reklamową
Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje
A. ekwiwalent reklamowy
B. mnożnik mediów
C. współczynnik wiarygodności
D. media BTL
Zarządzanie kampanią reklamową
Do edycji zdjęć w grafice rastrowej wykorzystuje się aplikację
A. AutoCAD
B. Adobe Photoshop
C. CorelDraw
D. TechCAD
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro podróży zamierza zastosować na ulotce antykwę linearną szeryfową (egipcjankę), czcionkę charakteryzującą się prostymi formami, wykorzystującymi prawidła geometrii. W którym z przedstawionych nagłówków użyto tej właśnie czcionki?

A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to
A. brief marketingowy
B. brief reklamowy
C. media plan
D. budżet kampanii
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia wystawę

A. okolicznościową.
B. masową.
C. reprezentacyjną.
D. towarową.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium powinno być wybrane, aby skutecznie przedstawić szczegółowe informacje na temat właściwości produktu?
A. Radio
B. Outdoor
C. Telewizję
D. Prasę
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która umożliwia obliczenie
A. łącznej liczby kliknięć w ciągu tygodnia.
B. wydatków reklamodawcy ponoszonych za kliknięcie w jego ogłoszenie.
C. kosztu za sto wyświetleń reklamy.
D. proporcji kliknięć do liczby wyświetleń reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma X wyemitowała 4 reklamy do 5 osób stanowiących grupę docelową. Wyniki badań oglądalności tych emisji przedstawia tabela obok. Ile wynosi wielkość wskaźnika OTS1+ po trzeciej emisji reklamy?
| emisja 1 | emisja 2 | emisja 3 | emisja 4 | |
| osoba 1 | X | X | X | |
| osoba 2 | X | |||
| osoba 3 | X | X | ||
| osoba 4 | X | X | X | |
| osoba 5 | X | X | ||
| X- pojedynczy kontakt z reklamą | ||||
A. 50%
B. 20%
C. 100%
D. 30%
Zarządzanie kampanią reklamową
Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad
A. zogniskowany
B. typu Diada
C. typu Triada
D. pogłębiony
Zarządzanie kampanią reklamową
W projekcie logotypu wykorzystano model kolorów CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przydzielenie wartości cyfrowej kolorów jest poprawne?
A. C 30, M 20, Y 60, K 70
B. C 60, M 20, Y 70, K 30
C. C 20, M 60, Y 70, K 30
D. C 70, M 30, Y 20, K 60
Zarządzanie kampanią reklamową
Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej obejmuje to, co jest stosowane w działalności agencji reklamowej
A. emblemat urzędowy
B. akty prawne
C. program komputerowy
D. opublikowany dokument patentowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Cennik otrzymany od dostawcy, zapisany w formacie pliku .xlsx, powinien zostać otwarty w aplikacji
A. Word
B. Excel
C. PowerPoint
D. Outlook
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?
A. Sprzedaż osobista
B. Reklama w telewizji
C. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
D. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie