Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu

A. sampling.
B. mastering.
C. zapping.
D. jumping.
PGF.08 Pytanie 1842
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?

A. 132 zł
B. 143 zł
C. 120 zł
D. 130 zł
PGF.08 Pytanie 1844
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?

Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121
Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.
§ 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

A. Siedem dni.
B. Niezwłocznie.
C. Następnego dnia.
D. Do końca miesiąca.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę

A. pulsacyjną
B. skoncentrowaną
C. ciągłą
D. okresową
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wprowadza na rynek nowoczesny i na początku kosztowny nośnik reklamy w internecie, który zaspokaja potrzeby klientów – pionierów. Jaką strategię marketingową powinna zastosować?

A. Penetracji
B. Zbierania śmietanki
C. Konkurencyjną
D. Dyskontową
PGF.08 Pytanie 1849
Zarządzanie kampanią reklamową

Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja

A. projektowa
B. inwestycyjna
C. konstrukcyjna
D. fabryczna
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?

A. informacyjna
B. wolicjonalna
C. etyczna
D. kognitywna
Zarządzanie kampanią reklamową

Podział rynku stosowany w tworzeniu kampanii reklamowej nazywamy

A. osiągnięcie indywidualnego klienta za pomocą różnych instrumentów marketingowych
B. określenie grup konsumentów, które są nieistotne z perspektywy dużego przedsiębiorstwa
C. podział rynku według wskazanych kryteriów na dość jednorodne i rozłączne grupy konsumentów
D. wyznaczenie grupy docelowej w jednorodnych działaniach oraz badaniach marketingowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zadanie zbadania wyników oglądalności programów emitowanych przez stację telewizyjną na podstawie analiz CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej). Które z podanych źródeł danych zostaną zastosowane?

A. Wtórne, wewnętrzne
B. Pierwotne, zewnętrzne
C. Pierwotne, wewnętrzne
D. Wtórne, zewnętrzne
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja sprzedaży produktów lub usług reklamowych, określająca istotne warunki przyszłej umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a zleceniodawcą, zawarta jest

A. w ofercie handlowej.
B. w liście przewodnim.
C. w strategii.
D. w briefie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę badawczą powinno się wykorzystać, aby ustalić, ile czasu oraz które stacje były słuchane przez respondenta w dniu przed przeprowadzeniem badania?

A. dzienniczkową
B. VOPAN Marketing Research
C. rozpoznania
D. DayAfter Recall
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?

A. Produkt placament
B. Happening
C. Galanteria reklamowa
D. Materiały POS
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę szamponu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

Ilustracja do pytania 17
A. 105 osób.
B. 120 osób.
C. 75 osób.
D. 300 osób.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych z przedstawionego wykresu określ, która reklama według klasyfikacji dodatkowej ma największy udział w wydatkach reklamowych?

Ilustracja do pytania 18
A. Wideo.
B. Displaye.
C. Efektywnościowa.
D. SEM.
Zarządzanie kampanią reklamową

Która metoda zbierania informacji została opisana w zamieszczonej ramce?

Ilustracja do pytania 20
A. Wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony internetowej.
B. Wywiad z wykorzystaniem tradycyjnego kwestionariusza papierowego.
C. Grupowy wywiad zogniskowany.
D. Wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny.
PGF.08 Pytanie 1861
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?

A. 17,55 zł
B. 5,85 zł
C. 35,10 zł
D. 23,40 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na

A. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
B. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
C. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
D. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
PGF.08 Pytanie 1865
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 223,00 zł
B. 86,85 zł
C. 378,23 zł
D. 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać

A. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
B. plakaty promocyjne
C. ulotki promocyjne
D. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje

A. ekwiwalent reklamowy
B. mnożnik mediów
C. współczynnik wiarygodności
D. media BTL
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro podróży zamierza zastosować na ulotce antykwę linearną szeryfową (egipcjankę), czcionkę charakteryzującą się prostymi formami, wykorzystującymi prawidła geometrii. W którym z przedstawionych nagłówków użyto tej właśnie czcionki?

Ilustracja do pytania 30
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
PGF.08 Pytanie 1871
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to

A. brief marketingowy
B. brief reklamowy
C. media plan
D. budżet kampanii
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która umożliwia obliczenie

A. łącznej liczby kliknięć w ciągu tygodnia.
B. wydatków reklamodawcy ponoszonych za kliknięcie w jego ogłoszenie.
C. kosztu za sto wyświetleń reklamy.
D. proporcji kliknięć do liczby wyświetleń reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma X wyemitowała 4 reklamy do 5 osób stanowiących grupę docelową. Wyniki badań oglądalności tych emisji przedstawia tabela obok. Ile wynosi wielkość wskaźnika OTS1+ po trzeciej emisji reklamy?

emisja 1emisja 2emisja 3emisja 4
osoba 1XXX
osoba 2X
osoba 3XX
osoba 4XXX
osoba 5XX
X- pojedynczy kontakt z reklamą

A. 50%
B. 20%
C. 100%
D. 30%
Zarządzanie kampanią reklamową

Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad

A. zogniskowany
B. typu Diada
C. typu Triada
D. pogłębiony
Zarządzanie kampanią reklamową

W projekcie logotypu wykorzystano model kolorów CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przydzielenie wartości cyfrowej kolorów jest poprawne?

A. C 30, M 20, Y 60, K 70
B. C 60, M 20, Y 70, K 30
C. C 20, M 60, Y 70, K 30
D. C 70, M 30, Y 20, K 60
PGF.08 Pytanie 1879
Zarządzanie kampanią reklamową

Cennik otrzymany od dostawcy, zapisany w formacie pliku .xlsx, powinien zostać otwarty w aplikacji

A. Word
B. Excel
C. PowerPoint
D. Outlook