Filtrowanie pytań
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. atrakcyjność
B. oryginalność
C. spójność
D. kreatywność
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to
A. biały, zielony, pomarańczowy
B. żółty, zielony, niebieski
C. czerwony, żółty, niebieski
D. czarny, czerwony, pomarańczowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.
| Czas (gg:mm:ss) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| godziny | reklamy | telesprzedaż | ogłoszenia i komunikaty | zapowiedzi programów | |
| A. | 900-1000 | 0:03:05 | 0:01:05 | 0:00:00 | 0:02:05 |
| B. | 1000-1100 | 0:02:03 | 0:03:00 | 0:01:30 | 0:03:01 |
| C. | 1100-1200 | 0:04:24 | 0:02:06 | 0:03:01 | 0:01:04 |
| D. | 1200-1300 | 0:03:04 | 0:01:08 | 0:03:02 | 0:01:25 |
A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaprezentowała klientowi zrealizowany spot reklamowy. Którą technikę przekazu reklamowego zastosowano w przedstawionej reklamie?

A. Styl życia.
B. Rekomendacja.
C. Scenka z życia.
D. Dowód naukowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony layout należy wykorzystać, projektując reklamę

A. zewnętrzną.
B. modułową w prasie.
C. modułową w magazynach.
D. internetową.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

A. 7,20 m2
B. 21,60 m2
C. 18,00 m2
D. 14,40 m2
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym rysunku przedstawiono ploter?

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które ze stoisk, pokazanych na rysunku stwarza najwięcej ograniczeń ekspozycyjnych i jest najmniejatrakcyjne do zaaranżowania przestrzeni?

A. Nr 2
B. Nr 3
C. Nr 1
D. Nr 4
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?
A. Lekarz
B. Polityk
C. Sportowiec
D. Aktor
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."
A. Kawałek życia
B. Rekomendacja
C. Styl życia
D. Demonstracja działania
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką regułę kompozycji fotograficznej zastosowano na zdjęciu?

A. Diagonalną.
B. Trójpodziału.
C. Złotego podziału.
D. Ukośną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z wymienionych klientów można określić jako klienta nielojalnego?
A. Odpornym na marketingowe działania konkurencji
B. Kupującego w swoim ulubionym sklepie dyskontowym
C. Czującego dumę z bycia klientem danej marki
D. Wybierającego produkty wyłącznie na podstawie ceny
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako
A. cenowo neutralną
B. dywersyfikacyjną
C. zbieraniem śmietanki
D. penetracją rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
A. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
B. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
C. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
D. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć prezentację produktu reklamowego, konieczne jest przeprowadzenie obróbki graficznej zdjęcia. W związku z tym powinno się skorzystać z programu
A. Flash
B. Acrobat
C. Photoshop
D. Dreamweaver
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?
A. Gwiazdy
B. Psy
C. Znaki zapytania
D. Dojne krowy
PGF.08 Pytanie 217
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?
A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
C. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
D. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent kawy organizuje raz w miesiącu akcję pod hasłem "Święto Kawy". Polega ona na oferowaniu klientom opakowań premiowych kawy, zgodnie z zasadą zaprezentowaną na załączonym plakacie. Które z narzędzi promocji wykorzystuje firma?

A. Sprzedaż osobistą.
B. Promocję sprzedaży.
C. Public relations.
D. Reklamę.
Zarządzanie kampanią reklamową
Które obszary zaznaczono na rysunku czerwoną i zieloną linią?

A. Obszar bezpieczny i linię cięcia.
B. Obszar formatu i linię gięcia.
C. Obszar kreślenia i linię spadu.
D. Obszar spadu i linię koloru.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?
A. GRP
B. BTL
C. CPP
D. ATL
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nośnikami reklamy internetowej są:
A. skyscraper, top layer, interstitial
B. diapazon, freeboard, fotografia
C. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
D. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na ilustracji czerwoną i zieloną linią zaznaczono obszar:

A. spadu i linie koloru
B. formatu i linie zgięcia
C. kreślenia i linie spadu
D. bezpieczny i linie cięcia
Zarządzanie kampanią reklamową
Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę
A. briefu kreatywnego
B. media planu
C. briefu strategicznego
D. media briefu
Zarządzanie kampanią reklamową
Wprowadzając na rynek pokazany na rysunku produkt, zgodnie z siatką FCB, należy zastosować reklamę o charakterze

A. informacyjnym.
B. dającym satysfakcję.
C. tworzącym nawyk.
D. emocjonalnym.
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób
A. przemyślany
B. bezmyślny
C. rutynowy
D. spontaniczny
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonegow ramce opisu?
| Standard ten opracowano na potrzeby niezawodnego wyświetlania i udostępniania dokumentów - niezależnie od oprogramowania, sprzętu czy systemu operacyjnego. Wprowadzone przez firmę Adobe rozwiązanie jest teraz otwartym standardem obsługiwanym przez organizację ISO (International Organization for Standardization). Pliki te mogą zawierać łącza i przyciski, pola formularzy, elementy audio i wideo, a także funkcje biznesowe. Można je również podpisać cyfrowo i łatwo wyświetlać za pomocą bezpłatnego oprogramowania. |
A. CDR
B. JPG
C. PDF
D. DOC
Zarządzanie kampanią reklamową
Który model reklamy buduje markę według załączonego schematu?

A. AIDA
B. DAGMAR
C. AIDCAS
D. DIPADA
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do
A. systemów wystawienniczych
B. reklamy mobilnej
C. reklamy radiowej
D. banerów internetowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Przekaz reklamowy został zamieszczony na papierowej opasce (taśmie) obejmującej czasopismo, która powoduje otworzenie się magazynu na artykule sponsorowanym. Reklama prasowa zaprojektowana w tej formie to

A. banderola.
B. brasilian cover.
C. french door.
D. french gate.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 1
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 4
Zarządzanie kampanią reklamową
Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu
A. Microsoft Access
B. Microsoft InfoPath Filler
C. Microsoft Word
D. Microsoft Clip Organizer
Zarządzanie kampanią reklamową
Który element logo przedstawiony na zamieszczonym rysunku oznaczono strzałką?

A. Logotyp.
B. Tagline.
C. Kaligraf.
D. Sygnet.
Zarządzanie kampanią reklamową
Model promocji, który bazuje na schemacie: przyciągnięcie uwagi odbiorcy - tworzenie zainteresowania - wywołanie pragnienia posiadania - dokonanie zakupu, nazywamy
A. AIDCAS
B. AIDA
C. DAGMAR
D. SLB
Zarządzanie kampanią reklamową
Lista wymaganych surowców do wykonania reklamy nosi nazwę
A. zapotrzebowaniem materiałowym
B. zapotrzebowaniem sprzętowym
C. kalkulacją ilościową
D. kalkulacją wartościową
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia

A. banner.
B. interstitial.
C. button.
D. watermark.
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykres przedstawia kształtowanie się wydatków na działania promocyjne w spółce w okresie pięciu lat. W którym roku zanotowano najniższy poziom wydatków środków pieniężnych na reklamę?

A. 2014
B. 2012
C. 2013
D. 2011
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office jest najskuteczniejszy do przeprowadzania obliczeń oraz tworzenia wykresów?
A. Word
B. Excel
C. Power Point
D. Access
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt uzyskania 1 punktu ratingowego, jeśli kampania reklamowa kosztowała 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności kampanii reklamowej wynosił 25 punktów.
A. 7 000,00 zł
B. 43 750,00 zł
C. 5 303,03 zł
D. 131 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas prowadzenia rozmowy sprzedażowej należy pamiętać, aby nie naruszać przestrzeni intymnej klienta, która wynosi
A. 86÷95 cm
B. 46÷65 cm
C. 15÷45 cm
D. 66÷85 cm
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?
A. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
B. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
C. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
D. o mniej efektywnej kampanii ZELTA