Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. metoda projekcyjna
B. obserwacja
C. wywiad
D. eksperyment
Wykonywanie przekazu reklamow…
W briefie reklamowym zawarto informacje dotyczące przygotowania projektu ulotek składanych w harmonijkę. Wskaż czynność, którą należy zastosować aby zrealizować zlecenie.
A. Bigowanie
B. Perforowanie
C. Kalandrowanie
D. Oczkowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:
A. ludzie, procesy, jakość
B. ludzie, procesy, świadectwo materialne
C. świadectwo materialne, ludzie, jakość
D. jakość, świadectwo materialne, procesy
Zarządzanie kampanią reklamową
Usługa przygotowuje propozycję handlową. Elementem identyfikującym firmę w tej propozycji jest
A. nazwa miejscowości
B. data
C. imię i nazwisko osoby, do której skierowana jest propozycja
D. logo firmy oferenta
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to
A. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
B. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
C. niezgodna z przepisami prawa
D. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
Zarządzanie kampanią reklamową
Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to
A. mastering
B. postprodukcja
C. storyboard
D. diagram przepływu
Zarządzanie kampanią reklamową
Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę
A. media briefu
B. briefu kreatywnego
C. briefu strategicznego
D. media planu
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki dezodorantów. Którą informację można odczytać z wykresu?

A. Marka Z ma średni zasięg.
B. Marka R odnotowała najniższą sprzedaż.
C. Marka S ma przystępną cenę.
D. Marka X jest najbardziej rozpoznawalna.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych składników powinien być zawarty w pisemnej umowie sprzedaży artykułów lub usług reklamowych, aby miała ona ważność prawną, w kontekście dowodowym oraz dochodzenia roszczeń przed sądem?
A. Termin wycofania się z umowy
B. Podpisy stron umowy
C. Wykaz podwykonawców
D. Przeniesienie praw autorskich
Zarządzanie kampanią reklamową
Model interakcji reklamy, który obejmuje etapy: przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie ciekawości, wywołanie chęci posiadania i dokonania zakupu to
A. Model DIPADA
B. Model ANSOFFA
C. Model AIDA
D. Model DAGMAR
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co może być przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?
A. prosta informacja prasowa
B. opublikowany opis patentowy
C. dokument urzędowy
D. slogan reklamowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OMEGA specjalizuje się w produkcji oraz sprzedaży lizaków owocowych dla dzieci. W celach promocyjnych firma wykorzystuje postać wesołego ufoludka. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wybrać, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej?
A. Dwureklamówkę
B. Animację
C. Scenę z życia
D. Reklamę dzieloną
Zarządzanie kampanią reklamową
Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?
A. Zakresu świadczonych usług.
B. Portfolio klientów.
C. Szczegółowego kosztorysu.
D. Potencjalnego cross-sellingu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt
A. księgi znaku
B. layoutu
C. opakowania
D. materiałów reklamowych
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi lubiących gry, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia?

A. Advergaming
B. Interstitial
C. Teaser
D. Spotler
Zarządzanie kampanią reklamową
Najszerszy zasięg witryny internetowej firmy określa się mianem zasięgu
A. globalnym
B. międzynarodowym
C. regionalnym
D. lokalnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma specjalizująca się w nowoczesnych technologiach informacyjnych planuje promować swoje usługi w prasie krajowej. Aby podkreślić dynamikę swoich działań oraz nieprzerwany rozwój, powinna w reklamie zastosować kompozycję
A. wertykalną
B. dynamiczną
C. horyzontalną
D. statyczną
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie
A. największego zysku
B. wysokości ponoszonych wydatków
C. cen rywali
D. preferencji przyszłych nabywców
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się forma promocji stosowana w różnych mediach?
A. konkurs
B. wrzutka
C. twin
D. potykacz
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby skłonić potencjalnych klientów do zakupów, firma produkcyjna pragnie, aby mogli oni otrzymać spójny komunikat w różnych mediach: zobaczyć spot reklamowy w telewizji, otrzymać katalog oraz odebrać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jaką strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w swojej ofercie dla tej firmy?
A. TTL (Marketing zintegrowany Through The Line)
B. ATL (Above The Line)
C. BTL (Below The Line)
D. SLB (Stąy Look Buy)
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?
A. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
B. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
C. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
D. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie materiałów promocyjnych, które przed drukiem są konwertowane na krzywe, realizowane jest w programie
A. Corel Draw
B. Photoshop
C. Bridge
D. Pixel Bender
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przesyłając ofertę handlową do przedsiębiorstwa, dołączyła również teczkę z dziełami grafików oraz przykłady wcześniej zrealizowanych projektów, które umożliwią przyszłym klientom ocenę kreatywności zespołu, a także stylu i różnorodności świadczonych usług. Jak brzmi nazwa załącznika, który znajduje się w ofercie?
A. Układ.
B. Portfolio.
C. Studium przypadku.
D. Brief kreatywny
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw
A. uzyskać koncesję
B. zarejestrować działalność gospodarczą
C. zarejestrować nazwę przedsiębiorstwa
D. uzyskać zezwolenie
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji żadna ze stron nie podjęła prób ustępstw na rzecz drugiej strony. W związku z tym obie strony przyjęły typ negocjacji
A. miękkich
B. twardych
C. opartych na kompromisie
D. opartych na mediacjach
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wprowadza na rynek nowe towary po wyższych cenach. Po pewnym czasie zamierza sukcesywnie obniżać ceny. Jaką strategię cenową przyjmuje agencja?
A. Zbierania śmietanki
B. Selektywną
C. Prestiżową
D. Penetracji
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?
A. Zaleta – korzyść – cecha
B. Cecha – korzyść – zaleta
C. Korzyść – cecha – zaleta
D. Cecha – zaleta – korzyść
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia
A. penetracji
B. prestiżowa
C. dyskontowa
D. skimmingowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?
A. radiowej
B. zewnętrznej
C. internetowej
D. prasowej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na rynek polski wchodzi nowa firma produkująca akcesoria do skateboardingu. Wskaż ilustrację, która zgodnie z zasadami tworzenia przekazu reklamowego będzie odpowiednią formą graficzną hasła przewodniego kierowanego do potencjalnych nabywców.

A. Ilustracja 4
B. Ilustracja 2
C. Ilustracja 1
D. Ilustracja 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko polegające na wprowadzeniu do filmu, sztuki lub książki produktu oznaczonego określoną marką zamiast standardowego rekwizytu, co przynosi korzyści promocyjne jego producentowi lub dystrybutorowi, nosi nazwę.
A. kompozycja marketingowa
B. product placement
C. relacje publiczne
D. promocja dla konsumentów
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?
A. kosztową
B. rynkową
C. popytową
D. wiodącą
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię
A. dumpingu
B. zbierania śmietanki
C. penetracji rynku
D. dywersyfikacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego
A. klientem podejrzanym
B. klientem tajemniczym
C. klientem sfrustrowanym
D. klientem nietypowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej nie obejmuje
A. dzieło literackie
B. aplikacja komputerowa
C. zwykła informacja prasowa
D. design przemysłowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem w projektowaniu bazy danych jest
A. zastosowanie zasad normalizacji
B. zapewnienie dostępu do bieżących i precyzyjnych informacji
C. ustalenie celu, któremu ma służyć baza danych
D. przeszukiwanie oraz porządkowanie wymaganych informacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą stronę internetową powinien wybrać klient dysponujący kwotą 2 500,00 zł netto, jeśli zależy mu głównie na umieszczeniu co najmniej 10 podstron i 30 zdjęć na stronie?
Opcje | Strona XS 1 300,00 zł netto | Strona S 1 600,00 zł netto | Strona M 2 000,00 zł netto | Strona L 3 000,00 zł netto |
---|---|---|---|---|
Liczba podstron | 5 | 7 | 15 | 20 |
Galeria | max 10 zdjęć | max 20 zdjęć | max 35 zdjęć | max 55 zdjęć |
System zarządzania treścią | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Instalacja na serwerze | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
A. Stronę M.
B. Stronę S.
C. Stronę L.
D. Stronę SX.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki układ krzeseł sprawia, że rozmówcy podświadomie dążą do realizacji swoich celów?
A. Krzesła umiejscowione przy narożniku stołu
B. Krzesła usytuowane naprzeciwko siebie
C. Krzesła ustawione po skosie do stołu
D. Krzesła postawione bezpośrednio obok siebie
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgłoszenie przez sprzedawcę pomyłki dotyczącej ceny, stawki, kwoty podatku lub jakiejkolwiek innej pozycji zawartej w fakturze wiąże się z wystawieniem
A. faktury korygującej
B. noty korygującej
C. noty obciążeniowej
D. polecenia księgowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju temperament wykazuje klient, który posiada cechy przywódcze, dąży do praktycznych rozwiązań i skupia się na osiągnięciu określonego celu?
A. Sangwiniczny
B. Flegmatyczny
C. Choleryczny
D. Melancholiczny