Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. owczego pędu
B. snobizmu
C. Veblena
D. super produktu
PGF.08 Pytanie 202
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?

A. Zwierzenia.
B. Rozproszenia.
C. Osobistości znane.
D. Braki.
PGF.08 Pytanie 203
Zarządzanie kampanią reklamową

W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie

A. .psd
B. .avi
C. .swf
D. .cdr
PGF.08 Pytanie 204
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?

A. Otwarte
B. Filtrujące
C. Projekcyjne
D. Alternatywne
PGF.08 Pytanie 205
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. 2
B. 1
C. 3
D. od 1,1 do 2
PGF.08 Pytanie 206
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji

A. miękkich
B. twardych
C. opartych na kompromisie
D. opartych na mediacjach
PGF.08 Pytanie 207
Zarządzanie kampanią reklamową

Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według

A. podmiotu badania
B. wyników badań
C. narzędzi marketingowych
D. tematu badania
PGF.08 Pytanie 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjator powinien unikać

A. tendencyjnego wnioskowania.
B. dążenia do uzyskania kompromisu.
C. unikania osądów.
D. zdolności do wyrażania emocji.
PGF.08 Pytanie 209
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy

A. testowe off air
B. poekspozycyjne
C. koncepcji reklamy
D. mediów reklamy
PGF.08 Pytanie 210
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest podstawowe zadanie emisji reklam w etapie nasycenia cyklu życia produktu?

A. przypomnienie o produkcie
B. wyprzedaż towaru
C. pozycjonowanie towaru na rynku
D. wprowadzenie towaru na rynek
PGF.08 Pytanie 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Który dział w agencji reklamowej zajmuje się między innymi tworzeniem scenariuszy reklamowych, koncepcji ogłoszeń, ulotek oraz plakatów?

A. Kreatywnego
B. Produkcji
C. Koordynacji
D. Mediów
PGF.08 Pytanie 212
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, starając się osiągnąć maksymalny poziom organizacji norm pracy oraz jej jakości, wydała regulacje adresowane do wszystkich pracowników w celu ich powtarzalnego stosowania. Agencja zastosowała

A. standaryzację
B. klasyfikację
C. typizację
D. unifikację
PGF.08 Pytanie 213
Zarządzanie kampanią reklamową

Transportowa firma działająca na poziomie wojewódzkim powinna skoncentrować swoje kampanie reklamowe na rynku

A. globalnym
B. ogólnokrajowym
C. regionalnym
D. lokalnym
PGF.08 Pytanie 214
Zarządzanie kampanią reklamową

Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?

A. Stosowania obiektywnych kryteriów
B. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
C. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
D. Oddzielania problemu od ludzi
PGF.08 Pytanie 215
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są cele reklamy społecznej?

A. wzmacnianie lojalności wśród klientów
B. modyfikacja postaw odbiorców
C. zwiększenie efektywności sprzedaży
D. kreowanie wizerunku marki
PGF.08 Pytanie 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?

A. Psy
B. Dojne krowy
C. Gwiazdy
D. Znaki zapytania
PGF.08 Pytanie 217
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma handlowa zamierza prowadzić kampanię reklamową jedynie za pośrednictwem nośników BTL. W związku z tym nie skorzysta z

A. mailingu
B. uletek
C. billboardów
D. insertów
PGF.08 Pytanie 218
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?

A. Flegmatyczny
B. Melancholiczny
C. Sangwiniczny
D. Choleryczny
PGF.08 Pytanie 219
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?

A. Handlowy
B. Ilościowy
C. Terminowy
D. Gotówkowy
PGF.08 Pytanie 220
Zarządzanie kampanią reklamową

Załączona baza danych stworzona do celów marketingu bezpośredniego zawiera rekordy z kategorii informacji

Liczba dotychczasowych kontaktówDataWartość zakupuInformacje o przesłanej ofercie

A. demograficznych.
B. geograficznych.
C. psychograficznych.
D. historycznych.
PGF.08 Pytanie 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się reklamą wykorzystuje estetyczny, prosty i trwały sposób na prezentację reklam, mając możliwość umieszczenia jednocześnie dwóch grafik. Oznacza to, że korzysta

A. z klipu
B. z podajnika
C. z potykacza
D. z makiety
PGF.08 Pytanie 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę badań zastosowano w ankiecie, której fragment zamieszczono w ramce?

Formularz ankiety z firmy produkującej ekskluzywną biżuterię damską

Odpowiedź zaznacz X

Pytanie:

Co Pani przychodzi na myśl, gdy rozmawia Pani o ekskluzywnej biżuterii dla kobiet?

  • Diamenty
  • Złoto
  • Luksus

A. Kolaż.
B. Chiński portret.
C. Uzupełnianie.
D. Skojarzenia słowne.
PGF.08 Pytanie 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem w tworzeniu hiperłącza w prezentacji w programie Power Point jest

A. wybranie lokalizacji docelowej w edytowanym dokumencie
B. zastosowanie narzędzi do przejścia
C. zastosowanie narzędzi do formatowania
D. wybranie tekstu lub obiektu, który ma pełnić rolę hiperłącza
PGF.08 Pytanie 224
Zarządzanie kampanią reklamową

W cenniku reklam w prasie znajduje się termin junior page, który odnosi się

A. do rodzaju papieru
B. do formatu papieru
C. do kolorystyki reklamy
D. do formatu reklamy
PGF.08 Pytanie 225
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?

A. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
B. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
C. Reklama w TVP3 Katowice
D. Plakat umieszczony przed restauracją
PGF.08 Pytanie 226
Zarządzanie kampanią reklamową

Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa

A. zasada Złotej Proporcji
B. prawo Fittsa
C. zasada Pareto
D. prawo Hicka
PGF.08 Pytanie 227
Zarządzanie kampanią reklamową

Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?

A. Account supervisor
B. Media planner
C. Media buyer
D. Account manager
PGF.07 Pytanie 228
Wykonywanie przekazu reklamow…

Z którego z wymienionych nośników reklamy powinien skorzystać producent luksusowych jachtów, jeżeli jego grupą docelową mają być osoby o ponadprzeciętnych dochodach?

A. Ogłoszenie modułowe w jednym z ogólnopolskich tabloidów
B. Spot reklamowy w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
C. Ogłoszenie drobne w jednej z regionalnych gazet w Polsce
D. Insert w miesięczniku gospodarczym skierowanym do inwestorów
PGF.08 Pytanie 229
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wliczają się:

A. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
B. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
C. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
D. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
PGF.07 Pytanie 230
Wykonywanie przekazu reklamow…

Osiągnięcie strategii reklamowej zgodnie z zasadą SMART uzyskuje się, jeśli cele są

A. sprawdzone, miarodajne, ambitne, realne, trwałe
B. konkretne, mierzalne, uzgodnione, realne, określone w czasie
C. dalekosiężne, strategiczne, wiarygodne, mierzalne, zgodne ze światowymi trendami
D. prawdziwe, realne, określone w czasie, kreatywne, stałe
PGF.08 Pytanie 231
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?

A. Cena netto produktu.
B. Podpis osoby wykonującej cennik.
C. Właściwości produktu.
D. Data.
PGF.07 Pytanie 232
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przedstawiony na ilustracji tekst został napisany z wykorzystaniem czcionki

Ilustracja do pytania 32
A. dwuelementowej z szeryfami belkowymi
B. jednoelementowej bezszeryfowej
C. dwuelementowej bezszeryfowej
D. jednoelementowej z szeryfami skrytymi
PGF.08 Pytanie 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

Ilustracja do pytania 33
A. 50%
B. 9%
C. 59%
D. 20%
PGF.07 Pytanie 234
Wykonywanie przekazu reklamow…

Jaką minimalną ilość tkaniny należy zamówić, aby można było wykonać 20 banerów oczkowanych o wymiarach 1×2 m, przy założeniu, że w hurtowni dostępna jest tylko tkanina o szerokości 1,20 m, a straty wynikające ze stosowanej technologii produkcji sięgają 10% materiału? Nie dopuszcza się sklejania kawałków tkaniny w większą całość.

Ilustracja do pytania 34
A. 44 m
B. 22 m
C. 20 m
D. 40 m
PGF.08 Pytanie 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przekonać klientów do zaakceptowania propozycji firmy poprzez ukazanie jej zalet w stosunku do rywali, należy zastosować reklamę

A. nakłaniającą
B. pionierską
C. informacyjną
D. utrwalającą
PGF.08 Pytanie 236
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje

A. na temat misji
B. na temat asortymentu
C. na temat sprzedaży
D. na temat wydatków
PGF.08 Pytanie 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?

A. Oksymoron
B. Porównanie
C. Aliteracja
D. Repetycja
PGF.08 Pytanie 238
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza marketingowa zrealizowana za pomocą kwestionariusza, którego wynik jest liczbą, nazywana jest badaniem

A. ilościowym
B. panelowym
C. jakościowym
D. wtórnym
PGF.08 Pytanie 239
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób

A. rutynowy
B. niezorganizowany
C. rozważny
D. spontaniczny
PGF.08 Pytanie 240
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsze ogłoszenia, które pojawiły się w starożytnym Rzymie, malowane na murach czerwoną lub czarną farbą i zawierające publiczne komunikaty urzędowe, nazywane były

A. dipinti
B. acta diurna
C. tipao
D. advertiso