Filtrowanie pytań
PGF.07 Pytanie 201
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. CMYK (60, 20, 70, 30)
B. CMYK (70, 30, 20, 60)
C. CMYK (30, 20, 60, 70)
D. CMYK (20, 60, 70, 30)
PGF.08 Pytanie 202
Zarządzanie kampanią reklamową
Mała firma zajmująca się cukiernictwem wykorzystała formę promocji, opartą na rekomendacjach swoich klientów. Jaką formą reklamy to jest?
A. alternatywnej
B. szeptanej
C. lateralnej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 203
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem
A. pantomimiki
B. kongruencji
C. proksemiki
D. paralingwistyki
PGF.07 Pytanie 204
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z którego z wymienionych nośników reklamy powinien skorzystać producent luksusowych jachtów, jeżeli jego grupą docelową mają być osoby o ponadprzeciętnych dochodach?
A. Spot reklamowy w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
B. Ogłoszenie modułowe w jednym z ogólnopolskich tabloidów
C. Ogłoszenie drobne w jednej z regionalnych gazet w Polsce
D. Insert w miesięczniku gospodarczym skierowanym do inwestorów
PGF.08 Pytanie 205
Zarządzanie kampanią reklamową
Ocena poprawnego nałożenia kolorów poszczególnych separacji jest kluczowa przed wydrukowaniem grafiki?
A. w technologii Computer to Plate
B. w technice sitodruku
C. w technice akwaforty
D. w technologii druku cyfrowego
PGF.08 Pytanie 206
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?
A. ukazanie problemów społecznych
B. wsparcie sprzedaży
C. wzrost zysku
D. uzyskanie społecznego uznania
PGF.08 Pytanie 207
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?
A. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
B. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
C. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
D. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
PGF.08 Pytanie 208
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?
A. zmodyfikowanych
B. redukujących dysonans
C. rutynowych
D. poszukujących różnorodności
PGF.08 Pytanie 209
Zarządzanie kampanią reklamową
Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest
A. zdobywca.
B. dojrzały.
C. rodak.
D. konserwatywna.
PGF.08 Pytanie 210
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?
A. Plakat w formie billboardu
B. Ogłoszenie w prasie codziennej
C. Spot reklamowy w radiu regionalnym
D. Spot reklamowy w radiu lokalnym
PGF.08 Pytanie 211
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie urządzenie jest stosowane podczas przeprowadzania resuscytacji krążeniowo-oddechowej?
A. ozonator
B. pulsoksymetr
C. ciśnieniomierz
D. defibrylator
PGF.08 Pytanie 212
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?
A. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
B. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
PGF.08 Pytanie 213
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.
A. 43 750,00 zł
B. 7 000,00 zł
C. 131 250,00 zł
D. 5 303,03 zł
PGF.08 Pytanie 214
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do
A. zarządzania pracownikami
B. zarządzania relacjami z klientami
C. tworzenia dokumentów tekstowych oraz graficznych
D. rozliczeń z fiskusem
PGF.08 Pytanie 215
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy
A. druga strona działa w niewłaściwy sposób
B. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
C. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
D. niektóre interesy stron są rozbieżne
PGF.08 Pytanie 216
Zarządzanie kampanią reklamową
W jaki sposób ustala się koszt dotarcia do tysiąca osób w obrębie grupy docelowej, używając wskaźnika?
A. GRP
B. TRP
C. CPP
D. CPT
PGF.08 Pytanie 217
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji
A. twardych
B. opartych na mediacjach
C. opartych na kompromisie
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 218
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy
A. 7:00 a 22:00
B. 6:00 a 21:00
C. 7:00 a 21:00
D. 6:00 a 20:00
PGF.08 Pytanie 219
Zarządzanie kampanią reklamową
Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej
A. podatkowego
B. autorskiego
C. pracy
D. spadkowego
PGF.08 Pytanie 220
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego
A. klientem podejrzanym
B. klientem sfrustrowanym
C. klientem tajemniczym
D. klientem nietypowym
PGF.08 Pytanie 221
Zarządzanie kampanią reklamową
W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie
A. .psd
B. .swf
C. .avi
D. .cdr
PGF.07 Pytanie 222
Wykonywanie przekazu reklamow…
Materiał filmowy przedstawia wykonanie retuszu fotografii portretowej z wykorzystaniem
A. filtrów
B. narzędzia korygującego
C. kanałów
D. maski warstwy
PGF.08 Pytanie 223
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?
A. Układanie.
B. Zestawienie.
C. Filtrowanie.
D. Klastryzacja.
PGF.08 Pytanie 224
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt projektu reklamowego, jeśli netto koszty produkcji wynoszą 2 000,00 zł, marża firmy to 10%, a stawka podatku VAT wynosi 23%.
A. 2 706,00 zł
B. 2 607,00 zł
C. 2 200,00 zł
D. 2 460,00 zł
PGF.08 Pytanie 225
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas zakupu soku pomarańczowego klient przypomniał sobie reklamę, która przywodziła mu na myśl lato, słońce, wakacje oraz wywołała pozytywne uczucia. Jak nazywa się to przeniesienie emocji na produkt, które ma miejsce po obejrzeniu reklamy?
A. Efekt halo
B. Odbiór podprogowy
C. Narcyzm
D. Neuromarketing
PGF.08 Pytanie 226
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?
A. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
B. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
C. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
D. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
PGF.08 Pytanie 227
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiej strony internetowej można bezpłatnie ściągnąć dane dotyczące bezrobocia w danym obszarze, aby zgromadzić informacje potrzebne do realizacji kampanii reklamowej?
A. www.nik.gov.pl
B. www.zus.pl
C. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
D. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
PGF.08 Pytanie 228
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?
A. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
B. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
C. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
D. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
PGF.08 Pytanie 229
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle promocyjnym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" autorzy nawiązują do potrzeby
A. transcendencji
B. bezpieczeństwa
C. szacunku
D. miłości
PGF.08 Pytanie 230
Zarządzanie kampanią reklamową
W media planie trzeba przygotować dokument w formie wizualnej, który zawiera daty emisji reklam, czyli
A. flow chart
B. cash flow
C. share of voice
D. post-buy
PGF.08 Pytanie 231
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować
A. wąski asortyment
B. cenę równą tej w drugiej ofercie
C. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
D. szeroki wachlarz produktów
PGF.08 Pytanie 232
Zarządzanie kampanią reklamową
Badanie, które polega na zadawaniu respondentom pytania o stacje radiowe, których słuchali w dniu poprzednim, jest przeprowadzane metodą
A. telemetrii.
B. winiety.
C. DAR.
D. dzienniczka.
PGF.08 Pytanie 233
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych nie służy do prowadzenia transakcji sprzedażowych?
A. Insert
B. Inkscape
C. Subiekt
D. Fakturant
PGF.08 Pytanie 234
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?
A. • Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>• Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>• Zajmuje się zakupem mediów.<br>• Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
B. • Zajmuje się analizą rynku.<br>• Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>• Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>• Bada narzędzia promocji.
C. • Tworzy reklamy.<br>• Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>• Opracowuje strony internetowe.<br>• Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
D. • Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>• Nadzoruje jakość reklamy.<br>• Współpracuje z działem kreatywnym.<br>• Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
PGF.08 Pytanie 235
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją
A. jednosegmentową
B. selektywną
C. rynkową
D. produktową
PGF.07 Pytanie 236
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą technikę należy zastosować w celu wykonania nadruku na kubku o nieregularnym kształciez wykorzystaniem gumowego stempla?
A. Druku offsetowego
B. Rotograwiury
C. Tampondruku
D. Druku cyfrowego
PGF.08 Pytanie 237
Zarządzanie kampanią reklamową
Po obszernej kampanii reklamowej firmy oferującej fast food, mieszkańcy państwa X doszli do wniosku, że przestaną spożywać hamburgery. Uważają, że jest to jedzenie dla przeciętnych konsumentów, do których oni się nie zaliczają. Jak z punktu widzenia marketingu można określić zachowanie mieszkańców państwa X?
A. efekt snobizmu
B. owczy pęd
C. czar prysz
D. zapomniany raj
PGF.08 Pytanie 238
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinna użyć dynamicznie rozwijająca się firma odzieżowa, działająca w kraju, aby przyciągnąć nowych klientów: młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących komfort?
A. Reklamę w prasie
B. Imprezę wystawienniczą
C. Artykuł sponsorowany
D. Reklamę w internecie
PGF.08 Pytanie 239
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są
A. mało wrażliwi na ceny
B. nabywcami artykułów codziennego użytku
C. bardzo wrażliwi na ceny
D. nabywcami niewielkich ilości produktów
PGF.08 Pytanie 240
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie materiałów promocyjnych, które przed drukiem są konwertowane na krzywe, realizowane jest w programie
A. Pixel Bender
B. Corel Draw
C. Photoshop
D. Bridge