Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kosztów reklamy firma może zaliczyć

A. koszt sfinansowania noclegu kontrahenta.
B. koszt sfinansowania imprezy artystycznej.
C. prezent bez logo dla klienta strategicznego.
D. wynajem powierzchni na targach.
PGF.08 Pytanie 202
Zarządzanie kampanią reklamową

Do wysłania przygotowanej oferty handlowej służy program

A. Illustrator.
B. iTunes.
C. Outlook.
D. Word.
PGF.08 Pytanie 203
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem reklamy społecznej jest

A. sprzedaż produktów.
B. zmiana zachowań.
C. budowanie marki produktów.
D. budowanie marki firmy.
PGF.08 Pytanie 204
Zarządzanie kampanią reklamową

Sampling należy zastosować

A. w marketingu bezpośrednim.
B. w promocji sprzedaży.
C. w reklamie.
D. w public relations.
PGF.08 Pytanie 205
Zarządzanie kampanią reklamową

W nazwie corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." znajduje się nazwa sponsora, co oznacza, że zastosowano sponsoring

A. emblematowy.
B. imienny.
C. projektowy.
D. osobowy.
PGF.08 Pytanie 206
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma ubezpieczeniowa zleciła agencji reklamowej zaprojektowanie reklamy prasowej promującej jej usługi. W celu uzyskania największej wiarygodności wśród odbiorców należy wykorzystać

A. reklamę całostronicową.
B. wrzutkę.
C. ogłoszenie drobne.
D. artykuł sponsorowany.
PGF.08 Pytanie 207
Zarządzanie kampanią reklamową

Ilustrację, nagłówek, slogan, body copy należy zastosować do zaprojektowania

A. banderoli.
B. dżingla.
C. layoutu prasowego.
D. przycisku internetowego.
PGF.08 Pytanie 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Największą szansę dostrzeżenia w gazecie ma reklama znajdująca się

A. w prawym dolnym rogu.
B. w prawym górnym rogu.
C. w lewym dolnym rogu.
D. w lewym górnym rogu.
PGF.08 Pytanie 209
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawą skutecznej kampanii reklamowej jest

A. dobry produkt.
B. wysoki budżet.
C. brak innowacji.
D. dobra strategia.
PGF.08 Pytanie 210
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu umieszczenia przekazu reklamowego na bocznej burcie autobusu należy zastosować reklamę typu

A. mobil.
B. megabus.
C. busboard.
D. fullback.
PGF.08 Pytanie 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę przeniesienia wydrukowanego wzoru należy zastosować do wykonania kaligramu na koszulkach firmowych?

A. Rotograwiurę.
B. Druk fleksograficzny.
C. Termotransfer.
D. Światłodruk.
PGF.08 Pytanie 212
Zarządzanie kampanią reklamową

Do komputerowej obróbki obrazu w grafice rastrowej stosuje się program

A. TechCAD.
B. AutoCAD.
C. CorelDraw.
D. Adobe Photoshop.
PGF.08 Pytanie 213
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia przekazu reklamowego należy pamiętać o regulacjach prawnych, obowiązujących w reklamie zewnętrznej, szczególnie dotyczących produktów

A. farmaceutycznych.
B. żywnościowych.
C. nowoczesnej technologii.
D. ogrodniczych.
PGF.08 Pytanie 214
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant przygotowując kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinien umieścić czytelne napisy mówiące o szkodliwości spożywania alkoholu lub o zakazie sprzedaży alkoholu małoletnim tak, aby zajmowały

A. 30% powierzchni reklamy.
B. 15% powierzchni reklamy.
C. 25% powierzchni reklamy.
D. 20% powierzchni reklamy.
PGF.08 Pytanie 215
Zarządzanie kampanią reklamową

Zaprojektowana forma reklamowa, przedstawiona na rysunku, spełnia funkcję logo w wersji

Ilustracja do pytania 15
A. logotypu.
B. kaligramu.
C. monogramu.
D. piktogramu.
PGF.08 Pytanie 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony layout należy wykorzystać projektując reklamę

Ilustracja do pytania 16
A. telewizyjną.
B. zewnętrzną.
C. internetową.
D. prasową.
PGF.08 Pytanie 217
Zarządzanie kampanią reklamową

Którym rodzajem pisma posłużył się projektant w projekcie logotypu "Colour's Nature", widocznym na przedstawionym szyldzie stoiska targowego?

Ilustracja do pytania 17
A. Pisanką.
B. Antykwą.
C. Egipcjanką.
D. Groteskiem.
PGF.08 Pytanie 218
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek nowy produkt. W reklamie produktu zostaną pokazane jego największe zalety. Zastosowana przez firmę technika prezentacji reklamy to

A. fantazja.
B. animacja.
C. rekomendacja.
D. demonstracja.
PGF.08 Pytanie 219
Zarządzanie kampanią reklamową

Podmiotem prawa autorskiego nie mogą być

A. odtwórcy.
B. współautorzy projektu.
C. osoby ubezwłasnowolnione.
D. dzieci.
PGF.08 Pytanie 220
Zarządzanie kampanią reklamową

W projekcie logotypu wykorzystano model kolorów CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przydzielenie wartości cyfrowej kolorów jest poprawne?

A. C 20, M 60, Y 70, K 30
B. C 60, M 20, Y 70, K 30
C. C 70, M 30, Y 20, K 60
D. C 30, M 20, Y 60, K 70
PGF.08 Pytanie 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocena prawidłowego nakładania się barw poszczególnych separacji jest niezbędna przed wydrukowaniem obrazu

A. w technice akwaforty.
B. w technice sitodruku.
C. w technologii Computer to Plate.
D. w technologii druku cyfrowego.
PGF.08 Pytanie 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj wystawy sklepowej zaprezentowano na przedstawionym projekcie?

Ilustracja do pytania 22
A. Seryjną.
B. Shops in shop.
C. Masową.
D. Towarowo-dekoracyjną.
PGF.08 Pytanie 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Odpowiednim nośnikiem w Internecie dla kampanii antynikotynowej, kierowanej do młodych odbiorców, która pokazuje skutki palenia oraz sposoby myślenia o nałogu, jest

A. pop-up window.
B. viral video.
C. fan page.
D. button.
PGF.08 Pytanie 224
Zarządzanie kampanią reklamową

Który środek reklamy powinna wybrać firma, jeżeli jej kampania reklamowa koncentruje się głównie na wykreowaniu ekskluzywnego wizerunku produktu wśród zamożnych kobiet?

A. Internetowy portal społecznościowy.
B. Prestiżowy miesięcznik.
C. Reklama w liniach lotniczych.
D. Europlakat.
PGF.08 Pytanie 225
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla kampanii, której celem jest utrwalenie nazwy produktu i zademonstrowanie jego działania, należy zastosować reklamę

A. telewizyjną.
B. prasową.
C. radiową.
D. zewnętrzną.
PGF.08 Pytanie 226
Zarządzanie kampanią reklamową

Prawidłowa kolejność elementów briefu 6M to

A. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement.
B. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement.
C. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement.
D. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement.
PGF.08 Pytanie 227
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj reklamy o działaniu selektywnym należy wybrać dla produktu, którego sieć dystrybucji jest rozmieszczona nierównomiernie?

A. W Internecie.
B. Na billboardach.
C. W prasie ogólnopolskiej.
D. W radiu o zasięgu krajowym.
PGF.08 Pytanie 228
Zarządzanie kampanią reklamową

W dużej agencji reklamowej przed emisją reklamy w telewizji za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) jest odpowiedzialny

A. Copywriter.
B. Media Planner.
C. Traffic.
D. Art Buyer.
PGF.08 Pytanie 229
Zarządzanie kampanią reklamową

Do media planu należy sporządzić dokument w formie graficznej, zawierający terminy emisji reklam, czyli

A. share of voice.
B. post-buy.
C. flow chart.
D. cash flow.
PGF.08 Pytanie 230
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich produktów leczniczych dopuszczonych do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania do stosowania i zalecenia zapoznania się z ulotką informacyjną. Na te informacje należy przeznaczyć czas w reklamie wynoszący co najmniej

A. 4 sekundy.
B. 3 sekundy.
C. 1 sekundę.
D. 2 sekundy.
PGF.08 Pytanie 231
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektując reklamę prasową, należy kolejno zaplanować następujące etapy:

A. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy.
B. ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców, określenie celu reklamy, kreacja reklamy.
C. kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców, określenie celu reklamy.
D. identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy.
PGF.08 Pytanie 232
Zarządzanie kampanią reklamową

Znak CE umieszczony na towarze oznacza, że towar jest

A. elektronicznie przetestowany.
B. wyrobem z branży elektronicznej.
C. zgodny z dyrektywami Unii Europejskiej.
D. dopuszczony do obrotu globalnego.
PGF.08 Pytanie 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując projekt ogłoszenia prasowego do druku najlepiej zapisać go w formacie pliku z rozszerzeniem

A. .psd.
B. .jpeg.
C. .png.
D. .pdf.
PGF.08 Pytanie 234
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony zrzut ekranu pokazuje proces trasowania mapy bitowej, który wykonano w programie

Ilustracja do pytania 34
A. CorelDRAW.
B. AutoCAD.
C. Gimp.
D. AdobePhotoshop.
PGF.08 Pytanie 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Do wielkoformatowych reklam na ścianach budynków (Mesh MAO) należy zastosować

A. diobond.
B. siatkę lentikularną.
C. siatkę poliestrową.
D. astralon.
PGF.08 Pytanie 236
Zarządzanie kampanią reklamową

Do opracowania wyników badań oglądalności telewizji należy wykorzystać dane z badań

A. winietowych.
B. DAR.
C. koncepcji reklamy.
D. telemetrycznych.
PGF.08 Pytanie 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony projekt, wykonany w programie CorelDRAW zalicza się do grafiki operującej

Ilustracja do pytania 37
A. wektorami.
B. bitmapami.
C. rastrami.
D. pikselami.
PGF.08 Pytanie 238
Zarządzanie kampanią reklamową

Proces przygotowania projektu do druku obejmuje między innymi rastrowanie elektroniczne obrazu. Rysunek przedstawia raster

Ilustracja do pytania 38
A. koncentryczny.
B. stochastyczny.
C. amplitudowy.
D. fazowy.
PGF.08 Pytanie 239
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniu efektywności reklamy przeanalizowano wpływ kampanii reklamowej na wielkość sprzedaży produktu na dwóch zbliżonych do siebie rynkach, przy czym tylko na jednym z nich była prowadzona działalność reklamowa. W tym przypadku posłużono się

A. testem rynkowym.
B. techniką AdEval.
C. metodą historyczną.
D. badaniem segmentacyjnym.
PGF.08 Pytanie 240
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy planowaniu kampanii prasowej, parametry kosztowe oblicza się na podstawie wskaźników skuteczności reklamy związanych

A. z częstotliwością.
B. z częstotliwością efektywną.
C. z zasięgiem efektywnym.
D. z zasięgiem.