Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.07 Pytanie 201
Wykonywanie przekazu reklamow…

Jeżeli we wszystkich mediach reklamowych użyto jednego sloganu reklamowego to elementem wpływającym na skuteczność przekazu jest

A. atrakcyjność
B. oryginalność
C. spójność
D. kreatywność
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to

A. biały, zielony, pomarańczowy
B. żółty, zielony, niebieski
C. czerwony, żółty, niebieski
D. czarny, czerwony, pomarańczowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.

Czas (gg:mm:ss)
godzinyreklamytelesprzedażogłoszenia i komunikatyzapowiedzi programów
A.900-10000:03:050:01:050:00:000:02:05
B.1000-11000:02:030:03:000:01:300:03:01
C.1100-12000:04:240:02:060:03:010:01:04
D.1200-13000:03:040:01:080:03:020:01:25

A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaprezentowała klientowi zrealizowany spot reklamowy. Którą technikę przekazu reklamowego zastosowano w przedstawionej reklamie?

Ilustracja do pytania 4
A. Styl życia.
B. Rekomendacja.
C. Scenka z życia.
D. Dowód naukowy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

Ilustracja do pytania 6
A. 7,20 m2
B. 21,60 m2
C. 18,00 m2
D. 14,40 m2
PGF.08 Pytanie 209
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?

A. Lekarz
B. Polityk
C. Sportowiec
D. Aktor
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."

A. Kawałek życia
B. Rekomendacja
C. Styl życia
D. Demonstracja działania
PGF.08 Pytanie 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką regułę kompozycji fotograficznej zastosowano na zdjęciu?

Ilustracja do pytania 11
A. Diagonalną.
B. Trójpodziału.
C. Złotego podziału.
D. Ukośną.
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z wymienionych klientów można określić jako klienta nielojalnego?

A. Odpornym na marketingowe działania konkurencji
B. Kupującego w swoim ulubionym sklepie dyskontowym
C. Czującego dumę z bycia klientem danej marki
D. Wybierającego produkty wyłącznie na podstawie ceny
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako

A. cenowo neutralną
B. dywersyfikacyjną
C. zbieraniem śmietanki
D. penetracją rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ

A. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
B. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
C. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
D. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?

A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
C. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
D. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent kawy organizuje raz w miesiącu akcję pod hasłem "Święto Kawy". Polega ona na oferowaniu klientom opakowań premiowych kawy, zgodnie z zasadą zaprezentowaną na załączonym plakacie. Które z narzędzi promocji wykorzystuje firma?

Ilustracja do pytania 18
A. Sprzedaż osobistą.
B. Promocję sprzedaży.
C. Public relations.
D. Reklamę.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?

A. GRP
B. BTL
C. CPP
D. ATL
PGF.07 Pytanie 221
Wykonywanie przekazu reklamow…

Nośnikami reklamy internetowej są:

A. skyscraper, top layer, interstitial
B. diapazon, freeboard, fotografia
C. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
D. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
Zarządzanie kampanią reklamową

Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę

A. briefu kreatywnego
B. media planu
C. briefu strategicznego
D. media briefu
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób

A. przemyślany
B. bezmyślny
C. rutynowy
D. spontaniczny
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonegow ramce opisu?

Standard ten opracowano na potrzeby niezawodnego wyświetlania i udostępniania dokumentów - niezależnie od oprogramowania, sprzętu czy systemu operacyjnego.

Wprowadzone przez firmę Adobe rozwiązanie jest teraz otwartym standardem obsługiwanym przez organizację ISO (International Organization for Standardization).

Pliki te mogą zawierać łącza i przyciski, pola formularzy, elementy audio i wideo, a także funkcje biznesowe.

Można je również podpisać cyfrowo i łatwo wyświetlać za pomocą bezpłatnego oprogramowania.

A. CDR
B. JPG
C. PDF
D. DOC
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do

A. systemów wystawienniczych
B. reklamy mobilnej
C. reklamy radiowej
D. banerów internetowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Przekaz reklamowy został zamieszczony na papierowej opasce (taśmie) obejmującej czasopismo, która powoduje otworzenie się magazynu na artykule sponsorowanym. Reklama prasowa zaprojektowana w tej formie to

Ilustracja do pytania 29
A. banderola.
B. brasilian cover.
C. french door.
D. french gate.
PGF.07 Pytanie 230
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

Ilustracja do pytania 30
A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 1
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykres przedstawia kształtowanie się wydatków na działania promocyjne w spółce w okresie pięciu lat. W którym roku zanotowano najniższy poziom wydatków środków pieniężnych na reklamę?

Ilustracja do pytania 36
A. 2014
B. 2012
C. 2013
D. 2011
PGF.08 Pytanie 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office jest najskuteczniejszy do przeprowadzania obliczeń oraz tworzenia wykresów?

A. Word
B. Excel
C. Power Point
D. Access
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt uzyskania 1 punktu ratingowego, jeśli kampania reklamowa kosztowała 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności kampanii reklamowej wynosił 25 punktów.

A. 7 000,00 zł
B. 43 750,00 zł
C. 5 303,03 zł
D. 131 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?

A. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
B. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
C. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
D. o mniej efektywnej kampanii ZELTA