Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 241
Zarządzanie kampanią reklamową
A. za pośrednictwem poczty
B. w prasie
C. w radio
D. w kinie
PGF.08 Pytanie 242
Zarządzanie kampanią reklamową
W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z
A. reklam na pojazdach
B. druku akcydensowego
C. druku wielkoformatowego
D. konstrukcji wielkogabarytowych
PGF.08 Pytanie 243
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z przytoczonych form oferty handlowej popularnej agencji reklamowej jest najmniej interesująca?
A. Katalog, folder, ulotka
B. Pismo ofertowe
C. Uniwersalny przekaz w mediach
D. Krótki tekst w emailu
PGF.08 Pytanie 244
Zarządzanie kampanią reklamową
W materiałach reklamowych nie wolno używać głosu ani wizerunku osób, które prowadziły programy informacyjne, publicystyczne lub dziecięce, w czasie krótszym niż
A. 3 miesiące przed emisją reklamy
B. 6 miesięcy przed emisją reklamy
C. 9 miesięcy przed emisją reklamy
D. 12 miesięcy przed emisją reklamy
PGF.08 Pytanie 245
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?
A. Kontrolne.
B. Analizujące.
C. Prognostyczne.
D. Kreatywne.
PGF.08 Pytanie 246
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zrealizowała ocenę swojego środowiska konkurencyjnego przy użyciu metody "Pięciu sił Portera". Ocena nie obejmowała
A. siły negocjacyjnej nabywców
B. możliwości substytutów
C. siły negocjacyjnej dostawców
D. produktów i usług agencji
PGF.08 Pytanie 247
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to
A. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
B. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
C. niezgodna z przepisami prawa
D. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
PGF.08 Pytanie 248
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą
A. quasi-reprezentacyjną
B. pełną
C. reprezentacyjną
D. incydentalną
PGF.07 Pytanie 249
Wykonywanie przekazu reklamow…
Głównym celem reklamy społecznej jest
A. budowanie marki firmy
B. budowanie lojalności wśród nabywców
C. poprawa wyników sprzedaży
D. zmiana zachowań odbiorców
PGF.08 Pytanie 250
Zarządzanie kampanią reklamową
Próbka towaru załączona do gazety to forma reklamy prasowej zwana
A. wszywka
B. wrzutka
C. wklejka
D. kalka
PGF.08 Pytanie 251
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli w trakcie rozmów na temat umowy dotyczącej usługi reklamowej jeden z uczestników pociera swoje oko, jakie znaczenie ma zastosowany sygnał komunikacji niewerbalnej?
A. obronę
B. bunt
C. kłamstwo
D. atak
PGF.07 Pytanie 252
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zamieszczony przykład prasowej reklamy drukowanej to

A. ogłoszenie drobne
B. plakat
C. ulotka
D. banderola
PGF.08 Pytanie 253
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać
A. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
B. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
C. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
D. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
PGF.08 Pytanie 254
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa została poproszona o wykonanie plakatów o wymiarach 250 x 353 mm. W jakim formacie powinno się zamówić papier, aby uniknąć jego przycinania?
A. B4
B. C0
C. C4
D. A4
PGF.08 Pytanie 255
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient złożył zamówienie dotyczące druku folderu reklamowego. Folder w formacie A5 w całości powinien zostać wydrukowany w kolorze na papierze kredowym. Która z przedstawionych propozycji jest zgodna z oczekiwaniami klienta?
Format: A5 | Format: A5 | Format: A5 | Format: A5 |
Okładka: kreda 250 g, 4/4 | Okładka: kreda 250 g, 4/4 | Okładka: kreda 250 g, 4/4 | Okładka: kreda 250 g, 1/0 |
Wnętrze: offset 90 g, 1/0 | Wnętrze: kreda 110 g, 4/4 | Wnętrze: kreda 110 g, 1/0 | Wnętrze: kreda 90 g, 1/0 |
A. | B. | C. | D. |
A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
PGF.07 Pytanie 256
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu prawidłowej instalacji banera reklamowego na elewacji budynku należy
A. zastosować hot-stamping
B. wydrukować go na matowym podłożu
C. wykonać bigowanie co 50 cm
D. zastosować oczkowanie banera
PGF.08 Pytanie 257
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym elemencie marketingu mix, agencja reklamowa prowadzi kampanie informacyjne oraz promocyjne dotyczące swej nowej oferty produktowej?
A. Produktu
B. Dystrybucji
C. Promocji
D. Ceny
PGF.08 Pytanie 258
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?
A. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
B. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
C. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
D. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
PGF.08 Pytanie 259
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które
A. są dostępne w sprzedaży sezonowej
B. są właśnie wprowadzane na rynek
C. istnieją na rynku od dłuższego czasu
D. posiadają charakter informacyjny
PGF.08 Pytanie 260
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych formatów ulotek zapewnia największą przestrzeń reklamową?
A. A4
B. A5
C. DL
D. A6
PGF.08 Pytanie 261
Zarządzanie kampanią reklamową
W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?
A. Używając systemu TQM
B. Zastosowując kody PKD
C. Wykorzystując system CRM
D. Wykorzystując kody QR
PGF.08 Pytanie 262
Zarządzanie kampanią reklamową
Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?
A. CPP
B. CPC
C. CPT
D. CTR
PGF.08 Pytanie 263
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy zastosował przedstawiciel agencji, który w trakcie rozmowy sprzedażowej podkreślał zalety swojej oferty, przytaczając wyniki badań dotyczące efektywności narzędzi reklamowych?
A. Prezentację.
B. Zalecenie.
C. Scenariusz z życia.
D. Dowód naukowy.
PGF.07 Pytanie 264
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z okazji jubileuszu firma produkcyjna zorganizowała dni otwarte dla swoich klientów w celu utrzymania jak najlepszych relacji. Które narzędzie promocji zostało zastosowane?
A. Reklama
B. Sponsoring
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
PGF.08 Pytanie 265
Zarządzanie kampanią reklamową
Każde działanie marketingowe, które opiera się na stosowaniu zachęt finansowych w celu zwiększenia sprzedaży produktu lub usługi, nazywamy
A. reklamą
B. public relations
C. sprzedażą osobistą
D. promocją sprzedaży
PGF.08 Pytanie 266
Zarządzanie kampanią reklamową
Aplikacją komputerową, która najlepiej sprawdza się zarówno w tworzeniu papieru firmowego, jak i w korespondencji seryjnej, jest
A. Excel
B. Word
C. Access
D. Adobe Photoshop
PGF.08 Pytanie 267
Zarządzanie kampanią reklamową
Głównym celem tego podejścia do negocjacji jest zachowanie pozytywnych relacji z partnerem na dłuższą metę, przy czym osoba negocjująca świadomie rezygnuje z niektórych swoich aspiracji. Tego typu styl często kończy się wynikiem 'wygrany-przegrany'. Jak nazywa się ten styl?
A. dostosowuje
B. dominuje
C. unika
D. osiąga kompromis
PGF.08 Pytanie 268
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencje zajmują się tworzeniem i realizacją kampanii reklamowych w sklepach tradycyjnych
A. interaktywne
B. medialne
C. kreatywne
D. BTL
PGF.08 Pytanie 269
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z
A. media społecznościowe
B. blogi wpływowe
C. portale informacyjne
D. portale tematyczne
PGF.08 Pytanie 270
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na
A. referencji
B. postulacie
C. rekomendacji
D. sugestii
PGF.08 Pytanie 271
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę wykorzystuje się do znakowania gadżetów reklamowych wykonanych ze skóry oraz materiałów syntetycznych?
A. zanurzenia w akrylu
B. offsetową
C. rotograwiury
D. tłoczenia przez folię
PGF.08 Pytanie 272
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramce zamieszczono fragment pisma firmy, skierowanego do agencji reklamowej. Treść pisma wskazuje, że jest to
…………na rynku działamy już od 15 lat. Jesteśmy jedną z kilkunastu firm w województwie, produkującą……. Naszymi klientami są głównie osoby starsze……. W ostatnim roku kalendarzowym dochody firmy zmalały o ok…… Chcemy zwiększyć swój udział w rynku o 15%, pozyskać nowych klientów oraz podnieść dochody firmy. ……Czas realizacji kampanii to okres od …… do…… Budżet, którym dysponuje nasza firma wynosi 150 000,00 zł. ………………… Osoba do kontaktu ……………………… |
A. pismo przewodnie.
B. zapytanie ofertowe.
C. brief reklamowy.
D. ogłoszenie prasowe.
PGF.08 Pytanie 273
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zarządza fanpage'em marki odzieżowej na Facebooku. Całkowity koszt netto miesięcznej obsługi obejmuje wydatki na kampanię reklamową w wysokości 750 zł oraz koszty konsultingowe wynoszące 250 zł. Na usługi nałożony jest 23% podatek VAT. Jaką wartość brutto powinno mieć zlecenie reklamowe na fakturze dla klienta?
A. 1 230 zł
B. 250 zł
C. 750 zł
D. 1 000 zł
PGF.08 Pytanie 274
Zarządzanie kampanią reklamową
Krajowa firma odzieżowa planuje wprowadzenie nowej kolekcji odzieży młodzieżowej na rynek krajowy. Powinna w tym celu skorzystać przede wszystkim z reklamy
A. w gazetach krajowych
B. w gazetach lokalnych
C. telewizyjnej krajowej
D. telewizyjnej lokalnej
PGF.08 Pytanie 275
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość ma stawka VAT, jeśli kwota netto za wynajem billboardu wynosi 1 500,00 zł, a kwota brutto to 1 845,00 zł?
A. 3%
B. 8%
C. 5%
D. 23%
PGF.08 Pytanie 276
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię czynników z analizy SWOT przedsiębiorstwa reprezentują wysokie kompetencje pracowników tej organizacji?
A. Szanse
B. Mocne strony
C. Zagrożenia
D. Słabe strony
PGF.08 Pytanie 277
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy mogłaby wykorzystać lokalna piekarnia, aby przy minimalnych kosztach pokazać ofertę dnia wraz z ceną?
A. Backlightu ustawionego przy drodze.
B. Reklamy w telewizji.
C. Potykacza przed sklepem.
D. Rollupu z ofertą w obrębie sklepu.
PGF.08 Pytanie 278
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa prowadzi negocjacje z potencjalnym klientem. Jaką metodę negocjacyjną wykorzystuje negocjator, mówiąc "W tej chwili kończą się nasze uprawnienia i nie jesteśmy w stanie podejmować decyzji w tej kwestii"?
A. Celuj wysoko
B. Ograniczone kompetencje
C. Dobra - zła postawa
D. Zarządzanie czasem
PGF.08 Pytanie 279
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa na zlecenie klienta stworzyła plakat promocyjny. Na plakacie użyto różnych odcieni tego samego koloru. Wykorzystana technika łączenia kolorów to zestawienie
A. kontrastowe
B. harmonijne
C. prostolinijne
D. monochromatyczne
PGF.08 Pytanie 280
Zarządzanie kampanią reklamową
W Polsce prawo reklamowe nie zezwala na wykorzystanie reklamy
A. rekomendacyjnej
B. podprogowej
C. kontekstowej
D. alternatywnej