Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 281
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 156,00 zł
B. 187,20 zł
C. 191,88 zł
D. 159,90 zł
PGF.08 Pytanie 282
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu rabat zastosowała agencja reklamowa, gdy przyznała klientowi zniżkę z okazji nadchodzącego Dnia Kobiet?
A. Funkcjonalny
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Okolicznościowy
PGF.08 Pytanie 283
Zarządzanie kampanią reklamową
W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?
A. cywilnym
B. Etyki Reklamy
C. rodzinnym i opiekuńczym
D. wykroczeń
PGF.08 Pytanie 284
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja przygotowała ofertę w programie Microsoft Office Word. W jakim formacie powinno się przesłać ofertę do klienta, aby jak najlepiej zachować spójność dokumentu, oryginalne formatowanie, umożliwić odczyt ozdobnych czcionek oraz uniknąć zmiany wyglądu i treści dokumentu po otwarciu na urządzeniach i oprogramowaniu klienta?
A. TXT
B. DOC
C. PDF
D. DOCX
PGF.07 Pytanie 285
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa, aby po zawieszeniu reklamy wielkoformatowej na budynku zapewnić jak największą ilość światła docierającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?
A. Papier termotransferowy
B. Siatkę mesh
C. Płótno Canvas
D. Folię sublimacyjną
PGF.08 Pytanie 286
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?
A. Terminowy
B. Ilościowy
C. Handlowy
D. Gotówkowy
PGF.08 Pytanie 287
Zarządzanie kampanią reklamową
Stwierdzenie Żaden inny proszek nie usunie tych plam lepiej skierowane do konsumenta jest apelem o charakterze
A. racjonalnym
B. społecznym
C. moralnym
D. emocjonalnym
PGF.08 Pytanie 288
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokumentem wydawanym przez kupującego, którego celem jest poprawienie błędu w zakresie podania adresu nabywcy, jest
A. rachunek
B. paragon fiskalny
C. faktura
D. nota korygująca
PGF.08 Pytanie 289
Zarządzanie kampanią reklamową
Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?
A. Media planner
B. Account manager
C. Media buyer
D. Account supervisor
PGF.08 Pytanie 290
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy
A. Ctr+N
B. Ctr+V
C. Ctr+C
D. Ctr+A
PGF.08 Pytanie 291
Zarządzanie kampanią reklamową
Selektywna percepcja konsumenta prowadzi do
A. niezauważenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić zaspokajaną potrzebę
B. dostrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
C. braku postrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
D. zauważenia tej cechy produktu, która najlepiej odpowiada zaspokajanej potrzebie
PGF.08 Pytanie 292
Zarządzanie kampanią reklamową
Efektywność kampanii marketingowej jest ściśle związana
A. z zawartością reklam.
B. z wydatkami na emisję reklam.
C. z wydatkami na produkcję reklam.
D. z typem produktu.
PGF.08 Pytanie 293
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent odzieży dla kobiet, dzięki przeprowadzonej kampanii promocyjnej, osiągnął 6% udziału w rynku. W tym samym czasie jego wkład w reklamę branżową wyniósł 2%. Jaki jest współczynnik efektywności reklamy?
A. 12
B. 2
C. 6
D. 3
PGF.08 Pytanie 294
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin odnoszący się do standardowej wartości dodanej do ceny produktu podczas ustalania kosztu produktu promocyjnego to
A. bonifikatą
B. dyskontem
C. rabatem
D. marżą
PGF.08 Pytanie 295
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych sposobów przekazywania informacji stanowi część efektywnej komunikacji ustnej?
A. Kontakt fizyczny
B. Wypowiedź ustna
C. Wyraz twarzy
D. Ruchy rąk
PGF.08 Pytanie 296
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędziami promocji nie są klasyfikowane
A. marketing.
B. sprzedaż osobista.
C. public relations.
D. reklama.
PGF.08 Pytanie 297
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?
A. Webera
B. Neissra
C. Millera
D. Ebbinghausa
PGF.08 Pytanie 298
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:
A. ludzie, procesy, świadectwo materialne
B. jakość, świadectwo materialne, procesy
C. ludzie, procesy, jakość
D. świadectwo materialne, ludzie, jakość
PGF.08 Pytanie 299
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy należy wykorzystać sampling?
A. w public relations
B. w marketingu bezpośrednim
C. w promocji sprzedaży
D. w reklamie
PGF.08 Pytanie 300
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?
A. Zmiana opakowania produktów
B. Sezonowa obniżka cen
C. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
D. Wybór nowych mediów reklamowych
PGF.08 Pytanie 301
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwsza pomoc, która polega na schładzaniu uszkodzonego miejsca czystą, zimną wodą przez kilkanaście minut, powinna być zastosowana w przypadku
A. odmrożenia
B. oparzenia
C. krwawienia
D. krwotoku
PGF.08 Pytanie 302
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z przytoczonych form oferty handlowej popularnej agencji reklamowej jest najmniej interesująca?
A. Pismo ofertowe
B. Krótki tekst w emailu
C. Katalog, folder, ulotka
D. Uniwersalny przekaz w mediach
PGF.08 Pytanie 303
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie czynniki mają znaczenie dla klienta agencji reklamowej przy wyborze produktów o dużej efektywności, biorąc pod uwagę różnorodność cenową i celów promocyjnych oferowanych przez agencję?
A. Etycznymi
B. Racjonalnymi
C. Nieracjonalnymi
D. Uczuciowymi
PGF.08 Pytanie 304
Zarządzanie kampanią reklamową
Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?
A. Symetryczny
B. Statyczny
C. Rytmiczny
D. Dynamiczny
PGF.08 Pytanie 305
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

A. 20%
B. 9%
C. 59%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 306
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych dotyczącej klientów jest
A. budowanie systemów zaawansowanego wyszukiwania
B. opracowanie algorytmów sortujących
C. ustalenie celu, do którego ma służyć baza danych
D. wstępne podpisanie umowy z ekspertami od oprogramowania
PGF.08 Pytanie 307
Zarządzanie kampanią reklamową
Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu
A. humoru
B. stylu życia
C. emocji
D. rekomendacji
PGF.08 Pytanie 308
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?
A. Notę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę pro forma
D. Fakturę korygującą
PGF.08 Pytanie 309
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama oraz promocja piwa są dozwolone pod warunkiem, że
A. jest emitowana w telewizji w godzinach od 6:00 do 20:00
B. przedstawia abstynencję lub umiarkowane spożycie alkoholu w negatywny sposób
C. łączy spożywanie alkoholu z aktywnością fizyczną
D. nie budzi skojarzeń z osiągnięciami zawodowymi
PGF.08 Pytanie 310
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?
A. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
B. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
C. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
D. E-maile oraz kalendarze
PGF.08 Pytanie 311
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje, w których druga strona otrzymuje wyraźne i konkretne żądania, to negocjacje
A. twarde
B. łagodne
C. miękkie
D. integratywne
PGF.08 Pytanie 312
Zarządzanie kampanią reklamową
Minimalna rozdzielczość plików graficznych przesyłanych do druku powinna wynosić przynajmniej
A. 640 dpi
B. 300 dpi
C. 128 dpi
D. 72 dpi
PGF.07 Pytanie 313
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji widoczny jest efekt powiększenia, czyli przeskalowania obrazu cyfrowegocharakterystyczny dla grafiki rastrowej?

A. Na ilustracji 1
B. Na ilustracji 3
C. Na ilustracji 4
D. Na ilustracji 2
PGF.07 Pytanie 314
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przestawiono wzorzec, którego należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?

A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 3
C. Na ilustracji 2
D. Na ilustracji 1
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową
W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na
A. Art Buyer
B. Media Planner
C. Copywriter
D. Traffic
PGF.08 Pytanie 316
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?
A. R:0 G:0 B:255
B. R:0 G:0 B:0
C. R:255 G:255 B:255
D. R:0 G:0 B:100
PGF.08 Pytanie 317
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się
A. pełen wyobraźni
B. postnowoczesny
C. włóczęga
D. osoba komunikująca się
PGF.07 Pytanie 318
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zakłady Mleczarskie, wprowadzając na rynek nowy smak jogurtu, powinny poinformować klientówo
A. pełnej ofercie produktowej firmy
B. nowym wariancie produktu
C. nowych i korzystnych warunkach zakupów
D. dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu
PGF.08 Pytanie 319
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia bazy danych klientów dla agencji reklamowej należy wziąć pod uwagę
A. preferowane media
B. daty założenia firm
C. czas obecności na rynku
D. zainteresowania zatrudnionych
PGF.08 Pytanie 320
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, badając zebrane dane oraz opracowane koncepcje, które mają na celu zaspokojenie maksymalnej liczby oczekiwań i potrzeb klienta, a także uwzględnienie zdolności finansowych kupującego, realizuje proces
A. naniesienia poprawek ofertowych
B. zamknięcia sprzedaży
C. przygotowania listu motywacyjnego
D. przygotowania oferty