Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 281
Zarządzanie kampanią reklamową
A. sprzedaży bezpośredniej
B. reklamy
C. public relations
D. promocji sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę w przypadku montażu reklamowego urządzenia na obiekcie zabytkowym wynika z przepisów ustawowych
A. o drogach publicznych
B. Prawo budowlane
C. Prawo zamówień publicznych
D. o dozorze technicznym
Zarządzanie kampanią reklamową
Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:
A. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
B. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
C. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
D. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
Zarządzanie kampanią reklamową
Który zestaw odpowiedzi charakteryzuje budowę zamieszczonego logo?

A. X: sygnet, Y: tagline
B. X: tagline, Y: logotyp
C. X: logotyp, Y: sygnet
D. X: sygnet, Y: logotyp
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa opracowuje kampanię, która ma wypromować Beskid Wyspowy jako region atrakcyjny turystycznie, stanowiący alternatywę dla popularnych miejsc wypoczynku Polaków. Który z wymienionych środków reklamy powinna wybrać agencja reklamowa?
A. Regionalny portal internetowy
B. Lokalną stację radiową
C. Ogólnopolski program telewizji publicznej
D. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony na rysunku projekt został przygotowany we właściwy sposób do druku określanego jako

A. solwent.
B. offset.
C. tampondruk.
D. sitodruk.
Wykonywanie przekazu reklamow…
W trakcie pracy zespołu pracowników działu kreatywnego jeden z nich nieustannie komentuje pomysły pozostałych słowami "To się nie uda". Jego postawa jest przykładem zachowania
A. destrukcyjnego
B. pasywnego
C. mobilizującego
D. asertywnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?
A. 16 s
B. 30 s
C. 8 s
D. 24 s
Zarządzanie kampanią reklamową
Który format ulotki otrzyma pracownik agencji reklamowej po złożeniu kartki formatu A4 dłuższym bokiem na trzy równe części?

A. A5
B. DL
C. A6
D. C3
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które stoisko targowe z przedstawionych na ilustracji będzie najatrakcyjniejsze dla zwiedzających

A. Nr 2
B. Nr 4
C. Nr 3
D. Nr 1
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy pragnie przekazać mediom wyniki rywalizacji na najlepszy film reklamowy stworzony przez uczniów. Z jakiego narzędzia promocji powinna skorzystać?
A. Publicity
B. Sponsoring
C. Aktywizację sprzedaży
D. Lobbing
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia? Działa do ośmiu razy dłużej!!!!
A. Interstitial.
B. Spotler.
C. Teaser.
D. Advergaming.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Grafik otrzymał zlecenie wykonania logotypu w kolorze czarnym. Które składowe chromatyczne odpowiadają barwie czarnej w przestrzeni barw CMYK?
A. CMYK (0, 0, 100, 0)
B. CMYK (0, 0, 0, 100)
C. CMYK (100, 0, 0, 0)
D. CMYK (0, 100, 0, 0)
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z form reklamy nie są klasyfikowane jako reklama zewnętrzna?
A. Diapazony
B. Poczta elektroniczna
C. Słupy reklamowe
D. Środki transportu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium podstawowe powinno zostać wybrane przez agencję, jeśli zleceniodawca oczekuje, że będzie się ono charakteryzować niskim kosztem dotarcia do jednostki, ogromnym zasięgiem oraz najatrakcyjniejszą formą komunikacji?
A. Direct mail
B. Prasę codzienną
C. Czasopisma
D. Telewizję
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj mediów, które pochłaniają największą część wydatków kampanii reklamowej, to media
A. dodatkowe
B. fundamentalne
C. specjalistyczne
D. klasyczne
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of
A. view (POV)
B. parity (POP)
C. difference (POD)
D. sale (POS)
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką minimalną ilość tkaniny należy zamówić, aby można było wykonać 20 banerów oczkowanych o wymiarach 1x2 m, przy założeniu, że w hurtowni dostępna jest tylko tkanina o szerokości 1,20 m, a straty wynikające ze stosowanej technologii produkcji sięgają 10% materiału? Nie dopuszcza się sklejania kawałków tkaniny w większą całość.

A. 20 m
B. 22 m
C. 44 m
D. 40 m
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?
A. całkowicie niedozwolona
B. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
C. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
D. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient towarzyski, miły, pełen życia i zapału, który łatwo daje ponieść się emocjom, to klient
A. sangwinik
B. choleryk
C. flegmatyk
D. melancholik
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę
A. projekcyjną
B. segregacji
C. lingwistyczną
D. trójkąta
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?
A. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
B. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
C. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
D. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Jaki cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Przekonywanie do produktu.
B. Porównywanie z innymi produktami.
C. Przypominanie produktu.
D. Zapoznawanie z produktem.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rysunek nie przedstawia akcydensu?
A. Rysunek 4

B. Rysunek 1

C. Rysunek 3

D. Rysunek 2

Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.
A. 750,00 zł
B. 1537,50 zł
C. 1250,00 zł
D. 1000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?
A. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
B. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
C. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
D. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu prawidłowej instalacji banera reklamowego na elewacji budynku należy
A. wydrukować go na matowym podłożu
B. wykonać bigowanie co 50 cm
C. zastosować oczkowanie banera
D. zastosować hot-stamping
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyrażenie, które powinno przyciągnąć uwagę odbiorcy do reklamy, nazywane jest
A. sloganem reklamowym
B. nośnikiem reklamy
C. spotem reklamowym
D. formatem reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Klienta o jakim temperamencie dotyczy opis?
| – wytrwały | n
| – oszczędny | n
| – podatny na promocje | n
| – jego decyzje zakupowe są przemyślane | n
| – oczekuje perfekcyjnej obsługi i „perfekcyjnego" produktu | n
A. Flegmatyka.
B. Choleryka.
C. Sangwinika.
D. Melancholika.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie graficznej prezentacji wyników badań ankietowych określ, które medium reklamy będzie najskuteczniejszym środkiem przekazu dla nowego salonu kosmetycznego.

A. Prasa.
B. Telewizja.
C. Radio.
D. Internet.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient agencji reklamowej oczekuje gwarancji, że materiały reklamowe będą wydrukowane na papierze, którego produkcja przebiegała z uwzględnieniem minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko leśne. Pracownik agencji reklamowej realizując to zlecenie, powinien sprawdzić, czy na opakowaniu papieru widnieje znak

A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie media powinny zostać uwzględnione w mediaplanie, jeśli klient poszukuje ogólnopolskiego zasięgu oraz multimedialnego przekazu?
A. Telewizja
B. Reklama zewnętrzna
C. Czasopisma
D. Stacje radiowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?

A. 2 000 GRP
B. 40 GRP
C. 160 GRP
D. 128 000 GRP
Zarządzanie kampanią reklamową
Która metoda prezentacji reklamy ilustruje, w jaki sposób dany produkt może pomóc w codziennych problemach przeciętnych ludzi?
A. Dowcip.
B. Dowód naukowy.
C. Sposób życia.
D. Kawałek życia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?
A. Społeczne
B. Geograficzne
C. Demograficzne
D. Behawioralne
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonej tabeli wskaż medium, w którym koszt dotarcia do 1% grupy docelowej jest najniższy. Wykorzystaj wskaźnik CPP=koszty pojedynczej emisji/rating emisji
| Emisja reklamy | ||||
| w TV | w kinie | w radiu | w czasopismach | |
| koszty emisji reklamy | 120 000,00 zł | 20 000,00 zł | 4 000,00 zł | 95 000,00 zł |
| rating emisji | 55% | 12% | 10% | 25% |
A. TV.
B. Kino.
C. Radio.
D. Czasopisma.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w
| Charakterystyka spotu reklamowego | |
|---|---|
| — | nie nadużywa zaufania odbiorcy, |
| — | nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy, |
| — | nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy. |
A. ustawie o radiofonii i telewizji.
B. Kodeksie Etyki Reklamy.
C. ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
D. ustawie prawo własności przemysłowej.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.
| Koszt produkcji, zł | Cena, zł | Wielkość sprzedaży, szt. |
|---|---|---|
| 1,80 | 2,00 | 1 000 |
| 2,00 | 3,00 | 800 |
| 4,00 | 5,00 | 700 |
| 5,50 | 7,00 | 400 |
A. 2,00 zł
B. 7,00 zł
C. 3,00 zł
D. 5,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej, którą technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.
| Klient: Od kilku lat prowadzę salon kosmetyczny i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałam w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolona z jej efektów. |
| Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Panią nie interesuje. |
A. Klaryfikacji.
B. Precyzowania.
C. Parafrazy.
D. Odzwierciedlania.
Zarządzanie kampanią reklamową
Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się
A. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
B. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
C. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
D. niskimi barierami wejścia i wyjścia