Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 281
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawione okna programu księgowego pokazują sposób wykorzystania programu komputerowego do ewidencji

Ilustracja do pytania 1
A. przychodów i rozchodów.
B. środków trwałych.
C. podatku VAT.
D. właścicieli i wspólników.
PGF.08 Pytanie 282
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem reklamy nie jest

A. stosowanie narzędzi marketingowych.
B. podanie korzyści z zakupu.
C. spodobanie się każdemu z odbiorców.
D. dostarczenie informacji o produkcie.
PGF.08 Pytanie 283
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zamierza pozyskać informacje do kampanii reklamowej firmy, działającej w oparciu o strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma

A. wybiera tylko jeden segment jako segment docelowy.
B. koncentruj e działania na jednym instrumencie marketingowym.
C. oddziałuje jednolicie na rynek, nie dokonując segmentacji.
D. wybiera kilka narzędzi reklamowych, łącząc je z mediami.
PGF.08 Pytanie 284
Zarządzanie kampanią reklamową

W przedstawionym fragmencie faktury sprzedaży usług nie figuruje kwota VAT, ponieważ

Ilustracja do pytania 4
A. działalność nie podlega opodatkowaniu w Polsce.
B. działalność jest zwolniona z VAT.
C. jest to faktura korekta.
D. stawka VAT wyniosła 0%.
PGF.08 Pytanie 285
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa pracuje przy kampanii związanej z reklamą obozów młodzieżowych. Najbardziej odpowiednią metodą reklamowania obozów jest

A. rozwieszanie plakatów w szkołach i klubach młodzieżowych.
B. ogłoszenie w gazecie codziennej.
C. zorganizowanie konferencji prasowej na targach turystycznych w Poznaniu.
D. reklama w witrynach biur podróży.
PGF.08 Pytanie 286
Zarządzanie kampanią reklamową

Segmentacja rynku wykorzystywana w opracowaniu kampanii reklamowej określana jest jako

A. dotarcie do indywidualnego klienta przy pomocy kilku różnych narzędzi marketingowych.
B. podział rynku według określonych kryteriów na w miarę jednorodne i rozłączne grupy konsumentów.
C. wyznaczenie grupy docelowej w niezróżnicowanych działaniach i badaniach marketingowych.
D. wskazanie grup konsumentów nieistotnych z punktu widzenia dużego przedsiębiorstwa.
PGF.08 Pytanie 287
Zarządzanie kampanią reklamową

Myślenie "out of box" w procesie komunikacji marketingowej określane jest jako

A. przyjęcie nietypowego, niekonwencjonalnego rozwiązania technicznego przy opracowywaniu reklamy zewnętrznej.
B. innowacyjne myślenie w zakresie kształtowania i realizacji procesu komunikacji związane z bardzo dobrą znajomością produktu lub konsumenta.
C. narzędzie zintegrowanego procesu komunikacji, stosowane najczęściej na festynach miejskich, targach i wystawach.
D. nowatorska technika, polegająca na realizacji zadania metodą warsztatową przez kilkuosobowy zespół.
PGF.08 Pytanie 288
Zarządzanie kampanią reklamową

Określenie "e-Media Relations" oznacza

A. komunikowanie się z dziennikarzami.
B. relacje z mediami w Internecie.
C. korzystanie z poczty elektronicznej.
D. zdobywanie informacji o klientach przez Internet.
PGF.08 Pytanie 289
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc przekaz reklamowy należy pamiętać, że oferuje się korzyści a nie produkt lub usługę, ponieważ

A. techniczna specyfikacja lub formalny standard oferty są najbardziej istotne dla klienta.
B. właściwości produktu lub usługi uzależnione są od kosztów ich wytworzenia.
C. klient zazwyczaj kupuje wyobrażenie o produkcie i korzyści związane z jego nabyciem.
D. klient zwraca uwagę na technologię użytą do wytworzenia produktu lub usługi.
PGF.08 Pytanie 290
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierowanie oferty do konkretnego odbiorcy na rynku ma duże znaczenie, ponieważ

A. rynek docelowy podejmuje określone decyzje.
B. tylko marketing bezpośredni jest skuteczny.
C. łatwo jest znaleźć grupę ciekawych nabywców.
D. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców.
PGF.08 Pytanie 291
Zarządzanie kampanią reklamową

Specyficzny dla sektora usług instrument marketingowy, określany jest jako

A. personel.
B. public relations.
C. reklama.
D. świadectwo materialne.
PGF.08 Pytanie 292
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zamierza przeprowadzić kampanię reklamową z wykorzystaniem reklamy typu BTL. Powinna zatem wybrać agencję reklamową, specjalizującą się

A. w produkcji telewizyjnych spotów reklamowych.
B. w opracowywaniu strategii medialnej.
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych.
D. w planowaniu oraz zakupie mediów.
PGF.08 Pytanie 293
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zatrudnia ponad 50 osób w kilku działach. Opracowywanie tekstów reklamowych i sloganów to zadanie

A. panelu mediowego.
B. działu kreacji.
C. account managera.
D. działu mediów.
PGF.08 Pytanie 294
Zarządzanie kampanią reklamową

Credentials agencji reklamowej określany jest jako

A. wytyczne dla agencji reklamowej zawarte w briefie.
B. rekomendacje udzielone agencji reklamowej przez dotychczasowych klientów.
C. finalny etap procesu wyboru agencji reklamowej.
D. autoprezentacja agencji reklamowej.
PGF.08 Pytanie 295
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa przy projektowaniu planu medialnego zdecydowała się na wybór jednego medium głównego oraz jednego medium

A. pogłównego.
B. dodatkowego.
C. wspierającego.
D. współdziałającego.
PGF.08 Pytanie 296
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie jest prezentowaniem produktu lub usługi

A. za pieniądze.
B. przy pomocy mediów.
C. w sposób bezosobowy.
D. przez promocję sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 297
Zarządzanie kampanią reklamową

Serwis typu "news-wire" określany jest jako

A. agregator bezpłatnych wiadomości.
B. serwer wiadomości typu news.
C. informacja zamieszczona w serwisie www.
D. wyszukiwarka haków na konkurencję.
PGF.08 Pytanie 298
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel firmy reklamowej opracował logo miejscowości turystycznej. W swojej pracy wykorzystał elementy wcześniejszej wersji logo. Zgodnie z etyką zawodową wymienił twórcę utworu pierwotnego, stosując się do przepisów

A. o prawie autorskim.
B. o prawie handlowym.
C. kodeksu cywilnego.
D. prawa pracy.
PGF.08 Pytanie 299
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa przygotowuje dla pewnej instytucji system wizualnej identyfikacji. Stosowany w takim przypadku układ graficzny określany jest jako

A. draw-out.
B. check-out.
C. lay-out.
D. screen-out.
PGF.08 Pytanie 300
Zarządzanie kampanią reklamową

Każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości przeznaczenia i sposobu wyrażenia, jest przedmiotem prawa

A. autorskiego.
B. podatkowego.
C. spadkowego.
D. pracy.
PGF.08 Pytanie 301
Zarządzanie kampanią reklamową

Slogan reklamowy powinien

A. być długi i rymowany.
B. mieć grafikę w tle.
C. być krótki i składać się od 3 do 7 wyrazów.
D. składać się z 3 do 7 zdań.
PGF.08 Pytanie 302
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedmiotem prawa autorskiego i własności intelektualnej nie jest

A. prosta informacja prasowa.
B. program komputerowy.
C. utwór literacki.
D. wzornictwo przemysłowe.
PGF.08 Pytanie 303
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli firma reklamowa chce, żeby reklama graficzna miała dużą skuteczność przyciągania uwagi, to powinna zastosować kolor

A. zielony.
B. żółty.
C. czarny.
D. niebieski.
PGF.08 Pytanie 304
Zarządzanie kampanią reklamową

Zaletą reklamy zewnętrznej jest

A. prostota przekazu.
B. wykorzystanie twarzy znanego celebryty.
C. podanie wszystkich cech produktu.
D. użycie kilkunastu kolorów.
PGF.08 Pytanie 305
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu prawidłowego zaprojektowania strategii marketingowej oraz media planu należy przeprowadzić analizę sytuacji wyjściowej PEST. Decyzje o wyborze mediów należy zatem podjąć po przeanalizowaniu czynników

A. prawnych (P), ekologicznych (E), społecznych (S), oraz technologicznych (T).
B. polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S), oraz technologicznych (T).
C. prawnych (P), ekonomicznych (E), społecznych (S), oraz technicznych(T).
D. politycznych (P), ekologiczno-środowiskowych (E), społeczno-prawnych (S), oraz technicznych (T).
PGF.08 Pytanie 306
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo zdecydowało się na reklamę w telewizji. Wybrało lokalną stację telewizyjną, w której koszt emisji reklamy wynosi 50 000,00 zł przy współczynniku GRP=200. Koszt dotarcia do 1% grupy docelowej wynosi

A. 200,00 zł.
B. 25,00 zł.
C. 20,00 zł.
D. 250,00 zł.
PGF.08 Pytanie 307
Zarządzanie kampanią reklamową

Posługiwanie się w formie płatnej reklamowanymi produktami podczas emisji programów telewizyjnych to tzw.

A. product promotion.
B. product price.
C. product placement.
D. product participant.
PGF.08 Pytanie 308
Zarządzanie kampanią reklamową

Znany koncern samochodowy chce wejść na rynek z nowym produktem. Firma zdecydowała się na strategię typu PULL, w której popyt tworzy się poprzez bezpośrednie oddziaływanie na nabywcę. Najlepszymi instrumentami tej strategii będą

A. trzy kanały dystrybucji.
B. akwizycja i promocja sprzedaży.
C. akwizycja i merchandising.
D. public relations i product placement.
PGF.08 Pytanie 309
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier przeznaczony do wydruku wizytówek należy przechowywać w pomieszczeniu

A. nasłonecznionym, z niskim poziomem wilgotności.
B. nasłonecznionym, z podwyższonym poziomem wilgotności.
C. zaciemnionym, z podwyższonym poziomem wilgotności.
D. zaciemnionym, z obniżonym poziomem wilgotności.
PGF.08 Pytanie 310
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej efektywnych metod ustalania budżetu reklamowego firmy

A. są informacje o działaniach głównego konkurenta na rynku.
B. są potrzeby firmy, ujęte w planie marketingowych celów.
C. jest procent od przychodów firmy.
D. jest kwota szacunkowa wydatków reklamowych jednego z konkurentów.
PGF.08 Pytanie 311
Zarządzanie kampanią reklamową

Wysoka zapamiętywalność reklamy kinowej wynika

A. z niezakłóconego przekazu, powodującego wysoką uwagę widzów.
B. z wąskiej, wyraźnie zdefiniowanej grupy docelowej.
C. z komfortu odbioru w związku z siedzeniem w wygodnych fotelach.
D. z emisji reklamy w odpowiednich porach dnia.
PGF.08 Pytanie 312
Zarządzanie kampanią reklamową

Na obniżenie skuteczności reklamy wpływa

A. bardzo jasna i zrozumiała treść przekazu.
B. nazwisko celebryty, występującego w reklamie.
C. prosty przekaz skoncentrowany na jednej korzyści.
D. skomplikowany i niezrozumiały przekaz.
PGF.08 Pytanie 313
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca pieluszki dla dzieci zdecydowała się na reklamę w telewizji. Reklamę o godzinie 18.15 obejrzało 15% grupy celowej przedsiębiorstwa. Oznacza to, że firma, umieszczając w tym miejscu swoją reklamę, osiągnęła

A. 45 GRP.
B. 30 GRP.
C. 7,5 GRP.
D. 15 GRP.
PGF.08 Pytanie 314
Zarządzanie kampanią reklamową

Do badania efektywności medialnych wykorzystuje się kilka wskaźników. Który z wymienionych wskaźników należy zastosować do oceny kosztów oddziaływania danej ekspozycji reklamowej na tysiąc domostw lub widzów?

A. GRP
B. OTS
C. CTP
D. CPP
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe z wykorzystaniem wskaźnika CPP. W tym celu należy określić, ile razy przeciętny odbiorca

A. natknął się na reklamę w telewizji.
B. natknął się na reklamę w prasie.
C. zetknął się z reklamą w danym medium.
D. zetknął się reklamą w określonym czasie.
PGF.08 Pytanie 316
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia imitacji może być bardziej zyskowna od innowacji, ponieważ

A. imitacja wypiera z rynku nowe technologie i innowacja nie jest potrzebna.
B. imitacja redukuje koszty i ryzyka związane z badaniami i rozwojem nowych produktów.
C. uczenie się na własnych błędach przy kolejnych imitacjach daje nowe doświadczenie.
D. imitator sprzedaje taniej od innowatora, a więc sprzedaje więcej.
PGF.08 Pytanie 317
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa badała skuteczność spotu reklamowego w telewizji. Z badań wynika, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w wieku od 17 do 25 lat. Liczebność całej grupy docelowej osób w wieku od 17 do 25 lat wynosi 12 000 000. Z przeprowadzonego badania wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 20%
B. 15%
C. 2%
D. 5%
PGF.08 Pytanie 318
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasięg całkowity kampanii reklamowej wynosi 35%. W związku z tym zasięg efektywny tej samej kampanii może wynieść

A. 42%
B. 75%
C. 30%
D. 48%
PGF.08 Pytanie 319
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to współczynnik używany w marketingu internetowym, który określa

A. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy.
B. liczbę kliknięć w ciągu minuty.
C. koszt, jaki ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link reklamowy.
D. liczbę kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklamy.
PGF.08 Pytanie 320
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii reklamowej tuszu do rzęs znanej firmy kosmetycznej osiągnięto następujące wskaźniki: GRP - 180, zasięg reklamy ogółem - 60%. Oznacza to, że każda osoba, do której reklama dotarła, miała z nią kontakt średnio

A. 13 razy.
B. 0,33 razy.
C. 33 razy.
D. 3 razy.