Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 281
Zarządzanie kampanią reklamową

Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z

A. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
B. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
C. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
D. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
PGF.08 Pytanie 282
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi

A. za pieniądze
B. przy użyciu mediów
C. poprzez promocję sprzedaży
D. w sposób bezosobowy
PGF.07 Pytanie 283
Wykonywanie przekazu reklamow…

Zapis A4 odnoszący się do popularnego rozmiaru papieru jest oznaczeniem uniwersalnym. Wynika to z faktu, że rozmiary papieru podlegają

A. normalizacji
B. optymalizacji
C. globalizacji
D. weryfikacji
PGF.08 Pytanie 284
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 2 sekundy
B. 3 sekundy
C. 1 sekundę
D. 4 sekundy
PGF.07 Pytanie 285
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do zadań działu kreatywnego w agencji reklamowej należy

A. zakup czasu antenowego w telewizji
B. analiza kosztów kampanii reklamowej
C. tworzenie scenariuszy radiowych na potrzeby kampanii reklamowej
D. wykonywanie badań skuteczności reklamy
PGF.08 Pytanie 286
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działanie ilustruje wykorzystanie up-sellingu w trakcie rozmowy handlowej?

A. Zachęcanie klienta do nabycia produktu o wyższej jakości.
B. Zachęcanie klienta do zakupu produktu o niższej jakości.
C. Proponowanie towarów, które nie są dostępne w ofercie.
D. Proponowanie dóbr zastępczych.
PGF.08 Pytanie 287
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?

A. budowaniem tożsamości
B. krainą marzeń
C. krainą dziecięcości
D. owczym pędem
PGF.08 Pytanie 288
Zarządzanie kampanią reklamową

Graficzna część planu medialnego, zawierająca rozkład na dni, tygodnie albo miesiące i ukazująca okresy działań w różnych mediach, jest nazywana

A. krótki opis reklamy
B. flowchart
C. krótki opis kreatywny
D. przepływ gotówki
PGF.08 Pytanie 289
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu

A. emocji
B. humoru
C. stylu życia
D. rekomendacji
PGF.08 Pytanie 290
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, która specjalizuje się w sprzedaży reklamy zewnętrznej, zmniejszyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, co oznacza obniżenie o

A. 20%
B. 60%
C. 80%
D. 40%
PGF.07 Pytanie 291
Wykonywanie przekazu reklamow…

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 440

Koszty:

− projekt - 230,00 zł

− przygotowanie do druku - 100,00 zł (za partię do 500 szt.)

− wydruk - 1,25 zł/szt.

A. 0,75 zł
B. 2,00 zł
C. 1,48 zł
D. 1,25 zł
PGF.08 Pytanie 292
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Zachowań.
B. Psychograficznych.
C. Demograficznych.
D. Ekonomicznych.
PGF.08 Pytanie 293
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?

A. 2 025,00 zł
B. 525,00 zł
C. 1 650,00 zł
D. 1 500,00 zł
PGF.08 Pytanie 294
Zarządzanie kampanią reklamową

Zleceniodawca, który podpisał umowę na przygotowanie reklamy w prasie, zaakceptował sugestie przedstawione w briefie kreatywnym. Następnym dokumentem, który odbierze, jest tzw. layout, zawierający

A. informację o tytułach prasowych, w których pojawi się reklama
B. układ modułów w reklamie prasowej
C. dokładny harmonogram publikacji reklam w prasie
D. wizualną koncepcję graficznego układu reklamy w prasie
PGF.08 Pytanie 295
Zarządzanie kampanią reklamową

W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji

A. na temat pośredników handlowych
B. na temat klientów indywidualnych
C. na temat instytucji publicznych
D. na temat wyższych uczelni
PGF.08 Pytanie 296
Zarządzanie kampanią reklamową

Zdjęcie reklamowe produktów zostało przygotowane i skompresowane w sposób bezstratny. W jakim formacie je zapisano?

A. pdf
B. gif
C. tiff
D. jpg
PGF.08 Pytanie 297
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?

A. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
B. Materiały typu POS
C. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
D. Reklama w formie spotów radiowych
PGF.08 Pytanie 298
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby produkować ulotkę o wymiarach 105 x 148, zachowując jej rozmiary bez konieczności przycinania papieru do formatu, najlepiej zamówić papier w rozmiarze

A. A2
B. A0
C. A4
D. A6
PGF.08 Pytanie 299
Zarządzanie kampanią reklamową

W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?

A. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
B. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
C. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
D. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
PGF.08 Pytanie 300
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przesyłając ofertę handlową do przedsiębiorstwa, dołączyła również teczkę z dziełami grafików oraz przykłady wcześniej zrealizowanych projektów, które umożliwią przyszłym klientom ocenę kreatywności zespołu, a także stylu i różnorodności świadczonych usług. Jak brzmi nazwa załącznika, który znajduje się w ofercie?

A. Studium przypadku.
B. Portfolio.
C. Układ.
D. Brief kreatywny
PGF.08 Pytanie 301
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszą metodą wykonania nadruku na 50 torbach reklamowych z bawełny jest

A. offset
B. sitodruk
C. rotograwiura
D. fleksografia
PGF.08 Pytanie 302
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest

A. towar.
B. dystrybucja.
C. koszt.
D. reklama.
PGF.08 Pytanie 303
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki model kolorów należy zastosować, tworząc prezentację multimedialną zawierającą ofertę sprzedażową?

A. HSB
B. RGB
C. Lab
D. CMYK
PGF.08 Pytanie 304
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie czynniki mają znaczenie dla klienta agencji reklamowej przy wyborze produktów o dużej efektywności, biorąc pod uwagę różnorodność cenową i celów promocyjnych oferowanych przez agencję?

A. Racjonalnymi
B. Nieracjonalnymi
C. Etycznymi
D. Uczuciowymi
PGF.07 Pytanie 305
Wykonywanie przekazu reklamow…

Końcowym rezultatem operacji wykonywanych na filmie będzie

A. utworzenie sekwencji wsadowej
B. utworzenie animacji z osią czasu
C. utworzenie sekwencji animacji poklatkowej
D. utworzenie fotografii panoramicznej
PGF.08 Pytanie 306
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. PZ
B. WZ
C. MM
D. KP
PGF.08 Pytanie 307
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie składowe są niezbędne do opracowania pełnej koncepcji marketingowej 4C?

A. Wartość dla klienta, towar, cena ponoszona przez klienta, komunikacja z rynkiem
B. Wartość dla klienta, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
C. Rywalizacja, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
D. Rywalizacja, towar, komfort zakupu, cena ponoszona przez klienta
PGF.08 Pytanie 308
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju temperament wykazuje klient, który posiada cechy przywódcze, dąży do praktycznych rozwiązań i skupia się na osiągnięciu określonego celu?

A. Choleryczny
B. Sangwiniczny
C. Melancholiczny
D. Flegmatyczny
PGF.08 Pytanie 309
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do

A. tworzenia dokumentów tekstowych oraz graficznych
B. zarządzania relacjami z klientami
C. zarządzania pracownikami
D. rozliczeń z fiskusem
PGF.08 Pytanie 310
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena jednego modułu reklamowego w tygodniku wynosi 20,00 zł. Dodatkowa opłata za umieszczenie ogłoszenia na stronie tytułowej wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia. Ile maksymalnie razy reklamodawca może zamieścić ogłoszenie o wielkości 4 modułów na pierwszej stronie, dysponując budżetem wynoszącym 600,00 zł?

A. 8
B. 7
C. 6
D. 5
PGF.08 Pytanie 311
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?

A. z kooperacją międzysektorową
B. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
C. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
D. z tworzeniem relacji z klientami
PGF.07 Pytanie 312
Wykonywanie przekazu reklamow…

Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?

A. Grafikowi
B. Copywriterowi
C. Księgowemu
D. Account managerowi
PGF.08 Pytanie 313
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?

Cennik opłat
Rodzaj reklamyCena CPM (tysiąca odsłon)
Baner podwójny 750x200400,00 zł
Baner główny 750x100200,00 zł
Box w artykułach 250x500300,00 zł
Skyscraper250,00 zł

A. 15 tygodni.
B. 60 tygodni.
C. 12 tygodni.
D. 10 tygodni.
PGF.08 Pytanie 314
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama to forma promocji politycznej, która najczęściej występuje, a jej głównym celem jest

A. tworzenie przezroczystości działań polityków
B. kształtowanie wizerunku polityków
C. ukazywanie problemu korupcji w instytucjach publicznych
D. zwiększenie walki z wykluczeniem społecznym
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu

A. projektowego
B. osobowego
C. instytucjonalnego
D. emblematowego
PGF.08 Pytanie 316
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
B. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
C. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
D. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
PGF.08 Pytanie 317
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy zajmującej się reklamą przygotowuje kampanię na reklamę online w postaci animacji o dowolnej formie, która będzie wyświetlana nad przeglądaną stroną na tzw. "przeźroczystej warstwie". Jak nazywa się ten typ reklamy?

A. Sąuare Button
B. Pop-Up
C. Top Layer
D. Expand Billboard
PGF.08 Pytanie 318
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa oferuje różnorodne linie produktowe oraz usługowe. Oznacza to, że posiada asortyment

A. rozbudowany
B. niedostateczny
C. ściśle ograniczony
D. mało różnorodny
PGF.08 Pytanie 319
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów, nadawanych w weekend w stacji LokalRadio w godzinach 20÷22 i korzystający z 10% rabatu agencyjnego?

Cennik czasu antenowego w stacji LokalRadio
dni emisjipasma godzinowe emisji
6÷88÷1212÷1515÷1818÷2020÷2222÷6
poniedziałek - piątek89,00108,00114,00100,0054,0035,0020,00
sobota - niedziela52,0069,0074,0045,0037,0045,0020,00
Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20" spotu w wybranym czasie, zł

A. 450,00 zł
B. 350,00 zł
C. 405,00 zł
D. 315,00 zł
PGF.08 Pytanie 320
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?

A. obraz oraz tekst
B. dźwięk i słowo
C. słowo i grafikę
D. animację oraz słowo