Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Klient domu mediowego chce, aby jego reklama była emitowana w porze, gdy słuchalność jest zdecydowanie wyższa w miejscu pracy niż w domu. Na podstawie wykresu rozkładu słuchalności dobowej programów radiowych ustal, w którym z wymienionych przedziałów czasowych należy zaplanować emisje spotów reklamowych klienta.

Ilustracja do pytania 1
A. 11:00 : 13:00
B. 07:00 : 09:00
C. 05:00 : 7:00
D. 09:00 : 11:00
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?

ParametrWartość parametru
Koszt kampanii400 000,00 zł
Zasięg kampanii200
Częstotliwość kampanii40

A. 40,00 zł
B. 50,00 zł
C. 10 000,00 zł
D. 8 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium powinna zaproponować swojemu klientowi agencja reklamowa, biorąc pod uwagę częstotliwość śledzenia reklam przez potencjalnych klientów?

MediumCzęstotliwość śledzenia reklam
Zawsze (%)Często (%)Czasami (%)Rzadko (%)Wcale (%)
Telewizja ogólnopolska94628124
Telewizja regionalna212283622
Prasa codzienna ogólnopolska211243528
Prasa codzienna regionalna210283426

A. Telewizję ogólnopolską.
B. Telewizję regionalną.
C. Prasę codzienną ogólnopolską.
D. Prasę codzienną regionalną.
Zarządzanie kampanią reklamową

Grupa docelowa firmy to osoby z zaburzeniami wzroku w przedziale wiekowym od 13 do 17 lat. Najskuteczniejszą metodą dotarcia do tej grupy będzie wykorzystanie reklamy

A. w radio
B. w prasie
C. w kinie
D. za pośrednictwem poczty
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?

A. Poinformowanie klientów o nowym produkcie.
B. Zachęcenie klientów do wyboru innych marek.
C. Ukazanie historii marki.
D. Przypomnienie o dotychczasowych produktach firmy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na

A. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
B. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej
C. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
D. zasięg kampanii w całej populacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, w którym z krajów wiązana kampania radiowo-telewizyjna osiągnie największy zasięg.

krajezasięg telewizji [%]zasięg radia [%]zasięg magazynów dla kobiet [%]
A.Francja853966
B.Niemcy775254
C.Włochy875069
D.Wielka Brytania834269

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o

A. firmie oraz jej produktach
B. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
C. nowej lokalizacji siedziby firmy
D. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi

A. zamknięte
B. skoncentrowane
C. uniwersalne
D. wertykalne
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla którego etapu telefonicznej rozmowy handlowej charakterystyczne są sformułowania podane w ramce?

Mamy przyjemność zaproponować Państwu współpracę z naszą agencją reklamową. Nasza agencja pomaga przedsiębiorcom osiągnąć sukces. O naszych kompetencjach świadczą opinie zadowolonych klientów.

A. Powitania.
B. Zakończenia sprzedaży.
C. Wywarcia pozytywnego wrażenia.
D. Przedstawienia oferty.
PGF.07 Pytanie 298
Wykonywanie przekazu reklamow…

Ile wyniesie cena brutto wykonania reklamy, jeżeli jej cena netto wynosi 40 000,00 zł a stawka VAT 23%?

A. 30 800,00 zł
B. 42 300,00 zł
C. 49 200,00 zł
D. 9 200,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?

A. Webera
B. Ebbinghausa
C. Neissra
D. Millera
PGF.07 Pytanie 302
Wykonywanie przekazu reklamow…

Pracownicy mają obowiązek odbywania obowiązkowego szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higienypracy. Szkolenie to pracownicy odbywają

A. w czasie pracy, na koszt pracodawcy
B. poza godzinami pracy, na koszt Państwowej Inspekcji Pracy
C. poza godzinami pracy, na koszt pracodawcy
D. w czasie pracy, na koszt Państwowej Inspekcji Pracy
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach

A. ze skojarzeń słownych
B. z wizualizacji
C. z ankiet
D. z obserwacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?

A. Kaszerowanie
B. Listwowanie
C. Falcowanie
D. Bigowanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować

A. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
B. wąski asortyment
C. cenę równą tej w drugiej ofercie
D. szeroki wachlarz produktów
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wzbudzić napięcie oraz emocje w radiowym spocie reklamowym dotyczących ubezpieczeń samochodowych, dodano nagły dźwięk zderzenia. Którą formę dźwiękową zastosowano w tym przekazie?

A. Dżingiel reklamowy
B. Muzyczne tło powiązane z tematem przekazu
C. Efekt dźwiękowy
D. Muzyczne tło dla całego przekazu
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?

A. Emocjonalny
B. Moralny
C. Racjonalny
D. Rekomendacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować

A. wrzutkę
B. reklamę całostronicową
C. ogłoszenie drobne
D. artykuł sponsorowany
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na

A. odrzucaniu wszelkich propozycji drugiej strony, bez uwzględniania ich argumentacji
B. zaakceptowaniu alternatywnego rozwiązania, które zapewnia sukces stronie negocjującej bez osiągania porozumienia z drugą stroną
C. zaprezentowaniu wyników badań wspierających tezy negocjacyjne
D. wdrożeniu programu ustępstw względem przeciwnika w negocjacjach
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na

A. realizację animacji komputerowej
B. projekt papeterii firmowej
C. projekt kampanii telewizyjnej
D. wykup powierzchni reklamowej
PGF.07 Pytanie 311
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do elementów tworzących księgę znaku nie zalicza się

A. alternatywnej wersji znaku
B. użytej typografii
C. niedopuszczalnych modyfikacji
D. paserów formatowania
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z

A. media społecznościowe
B. portale tematyczne
C. portale informacyjne
D. blogi wpływowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?

A. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
B. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
C. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
D. Zdobywanie nowych klientów
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykresu określ jaki procent czytelniczek stanowią kobiety w wieku do 44 lat.

Ilustracja do pytania 35
A. 28%
B. 34%
C. 18%
D. 80%
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o średnicy 23 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będą sklejane.

Ilustracja do pytania 36
A. 6 rolek.
B. 3 rolki.
C. 5 rolek.
D. 1 rolkę.
PGF.07 Pytanie 317
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być

A. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
B. komunikat główny
C. symbol
D. argument sprzedażowy
PGF.08 Pytanie 318
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie jest przeznaczone do tworzenia oraz modyfikowania podstawowej bazy danych?

A. program do grafiki wektorowej
B. arkusz kalkulacyjny
C. aplikacja do prezentacji multimedialnej
D. oprogramowanie do składu publikacji