Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonego wykresu wskaż, z którą grupą klientów współpraca będzie najbardziej opłacalna dla agencji reklamowej.

Ilustracja do pytania 3
A. Usługodawcy telekomunikacyjni.
B. Producenci środków farmaceutycznych.
C. Instytucje finansowe.
D. Producenci żywności.
Zarządzanie kampanią reklamową

Co może być wliczone w koszty reklamowe przez firmę?

A. prezent bez oznaczenia dla kluczowego klienta
B. wynajem przestrzeni na targach
C. koszt zorganizowania wydarzenia artystycznego
D. wydatek na nocleg dla współpracownika
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca

A. natknął się na reklamę w telewizji
B. natknął się na reklamę w prasie
C. miał styczność z reklamą w określonym czasie
D. miał do czynienia z reklamą w danym medium
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. żywności
B. ogrodowych
C. farmaceutycznych
D. zaawansowanej technologii
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu

KryteriumWywiad ankietowy:
telefonicznyza pośrednictwem pocztyosobistyw centrum handlowym
Ilość informacjiograniczonaograniczonanieograniczonanieograniczona
Jakość informacjibardzo dobrabardzo dobradobradobra
Kontrola doborubardzo dobramaładobramała
Zwrotność informacjizadowalającazadowalającazadowalającazadowalająca

A. za pośrednictwem poczty.
B. w centrum handlowym.
C. telefonicznego.
D. osobistego.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz, ile wyniesie koszt wytworzenia 200 sztuk parasoli reklamowych z nadrukiem monochromatycznym.

AsortymentJednostkowy koszt wytworzenia parasola
Parasol reklamowy monochromatyczny50 zł
Parasol reklamowy kolorowy80 zł
Parasol biały72 zł

A. 1 000 zł
B. 14 400 zł
C. 1 400 zł
D. 10 000 zł
PGF.08 Pytanie 333
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych metod płatności nie jest gotówkowa?

A. Przekaz pocztowy
B. Czek gotówkowy
C. Wpłata w gotówce
D. Zlecenie przelewu
PGF.08 Pytanie 334
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się standard rozmowy w sprzedaży?

A. forma werbalnego przywitania klienta
B. dynamiczne tempo prezentacji oferty
C. eleganckie słownictwo sprzedawcy
D. natychmiastowe dążenie do zakończenia sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?

A. 7 000,00 zł
B. 131 250,00 zł
C. 5 303,03 zł
D. 43 750,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?

A. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
B. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
C. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
D. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w

A. czasopiśmie branżowym
B. punkcie sprzedaży
C. lokalnej telewizji
D. środkach transportu miejskiego
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma

A. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
B. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
C. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
D. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
PGF.08 Pytanie 339
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to

A. ostrożni optymiści
B. stale narzekający klienci
C. innowatorzy
D. nieufni liderzy
PGF.07 Pytanie 340
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być

A. argument sprzedażowy
B. komunikat główny
C. symbol
D. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
PGF.08 Pytanie 342
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt netto sprzedaży koszulki z nadrukiem to 20,00 zł. Jaka będzie cena brutto przy 23% stawce VAT?

A. 22,30 zł
B. 24,60 zł
C. 15,40 zł
D. 17,70 zł
PGF.07 Pytanie 343
Wykonywanie przekazu reklamow…

W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?

A. Twardym
B. Rzeczowym
C. Miękkim
D. Rywalizacyjnym
PGF.08 Pytanie 344
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto ma kubek reklamowy z nadrukiem, jeśli jego cena brutto wynosi 9,84 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 9,00 zł
B. 12,10 zł
C. 7,58 zł
D. 8,00 zł
PGF.08 Pytanie 345
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje pozyskiwane przez agencję reklamową w celu rozpoznania rynku produktów i usług reklamowych z Rocznika Statystycznego nazywa się danymi

A. oszacowanymi.
B. pierwotnymi.
C. sondażowymi.
D. wtórnymi.
PGF.08 Pytanie 347
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje, w których druga strona otrzymuje wyraźne i konkretne żądania, to negocjacje

A. miękkie
B. integratywne
C. łagodne
D. twarde
Zarządzanie kampanią reklamową

Które produkty reklamowe miały łącznie największy procentowy udział w zamówieniach w sierpniu 2020?

Ilustracja do pytania 30
A. Długopisy, kalendarze, breloczki.
B. T-shirty, notesy, parasole.
C. Kalendarze, parasole, breloczki.
D. Breloczki, teczki, notesy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które

A. posiadają charakter informacyjny
B. są właśnie wprowadzane na rynek
C. są dostępne w sprzedaży sezonowej
D. istnieją na rynku od dłuższego czasu
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustala ceną na podstawie cen konkurencji, stosując strategię ceny zawyżonej. Produkt reklamowy powinien zostać wyceniony na kwotę

Ilość firm17294311
Cena w zł78726879

A. 29 zł.
B. 83 zł.
C. 78 zł.
D. 79 zł.
Zarządzanie kampanią reklamową

W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z

A. druku akcydensowego
B. konstrukcji wielkogabarytowych
C. druku wielkoformatowego
D. reklam na pojazdach
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli zostały podane średnie dopuszczalne poziomy hałasu w zależności od rodzaju pomieszczenia i charakteru wykonywanej w nim pracy. Na podstawie podanych parametrów określ, jaka może być dopuszczalna intensywność hałasu w dziale kreatywnym agencji reklamowej.

Rodzaj pomieszczeniaDopuszczalny poziom hałasu
[dB]
pomieszczenia ze źródłem hałasu75
sale interesantów w urzędach, bankach65
lokale biurowe, w których odbywa się praca koncepcyjna55
inne rodzaje biur55 – 65
PN-N-01307: 1994 – dopuszczalny równoważny poziom dźwięku w czasie pobytu pracownika

A. 70 dB
B. od 55 do 65 dB
C. 65 dB
D. 55 dB
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.

A. Produkcja spotu radiowego
B. Rezerwacja czasu antenowego
C. Produkcja spotu telewizyjnego
D. Opracowanie projektu graficznego plakatu