Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 321
Zarządzanie kampanią reklamową

Zielony kolor otrzymuje się poprzez połączenie dwóch innych kolorów

A. czerwonej i niebieskiej
B. białej i żółtej
C. żółtej i czerwonej
D. niebieskiej i żółtej
PGF.07 Pytanie 322
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa, aby po zawieszeniu reklamy wielkoformatowej na budynku zapewnić jak największą ilość światła docierającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

A. Papier termotransferowy
B. Siatkę mesh
C. Płótno Canvas
D. Folię sublimacyjną
PGF.08 Pytanie 323
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki

A. zasięgowe.
B. intensywności.
C. kosztowe.
D. częstotliwości.
PGF.07 Pytanie 324
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi lubiących gry, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia?

Ilustracja do pytania 4
A. Interstitial
B. Advergaming
C. Teaser
D. Spotler
PGF.08 Pytanie 325
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?

A. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
PGF.08 Pytanie 326
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku kampanii mającej na celu zaprezentowanie działania produktu oraz utrwalenie jego marki, należy wykorzystać reklamę

A. telewizyjną
B. radiową
C. prasową
D. zewnętrzną
PGF.08 Pytanie 327
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować

A. artykuł sponsorowany
B. reklamę całostronicową
C. wrzutkę
D. ogłoszenie drobne
PGF.08 Pytanie 328
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt projektu reklamowego, jeśli netto koszty produkcji wynoszą 2 000,00 zł, marża firmy to 10%, a stawka podatku VAT wynosi 23%.

A. 2 706,00 zł
B. 2 607,00 zł
C. 2 460,00 zł
D. 2 200,00 zł
PGF.07 Pytanie 329
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wskaż minimalną odległość oczu pracownika od ekranu monitora komputerowego, która spełnia wymagania przepisów BHP.

A. 400÷750 mm
B. 250÷450 mm
C. 550÷900 mm
D. 350÷700 mm
PGF.08 Pytanie 330
Zarządzanie kampanią reklamową

W jaki sposób ustala się koszt dotarcia do tysiąca osób w obrębie grupy docelowej, używając wskaźnika?

A. TRP
B. GRP
C. CPT
D. CPP
PGF.08 Pytanie 331
Zarządzanie kampanią reklamową

Zorganizowanie plików z cyfrowymi zdjęciami reklamowymi na dysku wymaga ich

A. skatalogowania
B. maskowania
C. próbkowania
D. wysterowania
PGF.07 Pytanie 332
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą funkcję, w zamieszczonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

Ilustracja do pytania 12
A. Hasła
B. Obietnicy reklamy
C. Nagłówka
D. Treści zasadniczej
PGF.08 Pytanie 333
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją oraz dystrybucją wody mineralnej planuje wprowadzenie na rynek nowego napoju energetycznego, który ma mieć korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń. Agencja reklamowa powinna zaproponować stworzenie spotów reklamowych o charakterze

A. motywującym
B. informującym
C. perswazyjnym
D. przypominającym
PGF.08 Pytanie 334
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie wydatki może zakwalifikować firma jako koszty reklamy?

A. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
B. upominki dla klientów bez logo firmy
C. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
D. wydatki na reklamę w prasie
PGF.08 Pytanie 335
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W tym celu trzeba określić, ile razy przeciętny odbiorca miał kontakt z reklamą w

A. określonym czasie
B. internecie
C. radio
D. danym medium
PGF.08 Pytanie 336
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?

A. Do rodzin z małymi dziećmi.
B. Do przedsiębiorców.
C. Do entuzjastów sportów ekstremalnych.
D. Do zorganizowanych grup emerytów.
PGF.08 Pytanie 337
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?

A. 3 900,00 zł
B. 900,00 zł
C. 690,00 zł
D. 1 590,00 zł
PGF.08 Pytanie 338
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?

A. CPP
B. OTS
C. CTP
D. GRP
PGF.08 Pytanie 339
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej

A. 10% powierzchni reklamy
B. 30% powierzchni reklamy
C. 20% powierzchni reklamy
D. 40% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 340
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji

A. geograficznej
B. demograficznej
C. psychograficznej
D. behawioralnej
PGF.08 Pytanie 341
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wprowadza na rynek nowoczesny i na początku kosztowny nośnik reklamy w internecie, który zaspokaja potrzeby klientów – pionierów. Jaką strategię marketingową powinna zastosować?

A. Konkurencyjną
B. Dyskontową
C. Zbierania śmietanki
D. Penetracji
PGF.08 Pytanie 342
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go banerów reklamowych.

Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.



Baner reklamowy lity (frontligh)Cena netto za 1 m²Stawka VATCena brutto za 1 m²
do 1 m²20,00 zł23%24,60 zł
1 m²÷5 m²15,00 zł23%18,45 zł
1 m²÷5 m²10,00 zł23%?

A. 10,23 zł
B. 12,30 zł
C. 11,23 zł
D. 13,20 zł
PGF.08 Pytanie 343
Zarządzanie kampanią reklamową

Pismo oparte na łacińskim alfabecie, charakteryzujące się łamanymi i silnie zdobionymi kształtami, które było używane najdłużej w Niemczech, aż do XIX wieku, nosi nazwę

A. antykwą
B. gotykiem
C. egipcjanką
D. groteską
PGF.07 Pytanie 344
Wykonywanie przekazu reklamow…

Zamieszczony przykład prasowej reklamy drukowanej to

Ilustracja do pytania 24
A. ogłoszenie drobne
B. plakat
C. ulotka
D. banderola
PGF.08 Pytanie 345
Zarządzanie kampanią reklamową

Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to

A. diagram przepływu
B. postprodukcja
C. storyboard
D. mastering
PGF.08 Pytanie 346
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych, prawa do reklamy projektu stworzonego przez grafika zatrudnionego w agencji reklamowej na podstawie umowy o pracę przysługują

A. zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi (w proporcji 60% do 40%)
B. pracodawcy, czyli agencji reklamowej
C. zatrudnionemu, czyli grafikowi
D. pracownikowi i pracodawcy (w równych częściach)
PGF.08 Pytanie 347
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to

A. case study.
B. proof cyfrowy.
C. brief
D. debrief.
PGF.08 Pytanie 348
Zarządzanie kampanią reklamową

Forma reklamy, jaką stanowią french door oraz french gate, to

A. prasowa
B. telewizyjna
C. radiowa
D. zewnętrzna
PGF.08 Pytanie 349
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała od swojego klienta, którym jest właściciel pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 egzemplarzy menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje tylko papierem o tej gramaturze w formacie A3. Ilu arkuszy papieru A3 będzie potrzebować agencja, aby zrealizować to zlecenie?

A. 19 szt.
B. 37 szt.
C. 75 szt.
D. 38 szt.
PGF.08 Pytanie 350
Zarządzanie kampanią reklamową

Usługę wykonania muralu należy zaliczyć do cennika reklamy.

A. radiowej
B. telewizyjnej
C. prasowej
D. zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 351
Zarządzanie kampanią reklamową

System badawczy oparty na danych pozyskanych od uczestników poprzez ankietę zamieszczoną na stronie internetowej to

A. CATI
B. CASI
C. CAWI
D. CAPI
PGF.08 Pytanie 352
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów biurowych pozwala klientowi na nabycie towaru przy minimalnym wysiłku, ponieważ produkt jest powszechnie dostępny. Jakie to działanie?

A. dystrybucji
B. personelu
C. lokalizacji
D. promocji
PGF.08 Pytanie 353
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:

A. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
B. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
C. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
D. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
PGF.08 Pytanie 354
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaaranżowała sytuację, w której użytkownicy sieci sami dzielą się między sobą informacjami na temat firmy. Jak nazywa się takie podejście?

A. marketing wirusowy
B. pozycjonowanie
C. e-mail marketing
D. content marketing
PGF.08 Pytanie 355
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych nie służy do prowadzenia transakcji sprzedażowych?

A. Fakturant
B. Insert
C. Subiekt
D. Inkscape
PGF.08 Pytanie 356
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieetyczna praktyka polegająca na rejestrowaniu różnych wersji domen internetowych znanych brandów i ich sprzedaży po zawyżonej cenie podmiotom, które wcześniej takich domen nie zarejestrowały, to?

A. framing
B. cybersquatting
C. typosquatting
D. linking
PGF.08 Pytanie 357
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego elementu oznaczonego znakiem zapytania brakuje w załączonym cenniku reklamy internetowej?

SERWISYBILLBOARD RECTANGLE SKYSCRAPEREXPAND BILLBOARD EXPAND SKYSCRAPERTOPLAYER BRANDMARK POP-UPBOX REKLAMOWY 314x210INTERSTITIAL
?
Strona główna90,00 zł140,00 zł150,00 zł150,00 zł180,00 zł
Run-On-Site60,00 zł70,00 zł80,00 zł-90,00 zł
Serwisy z I poziomu cenowego135,00 zł210,00 zł240,00 zł320,00 zł
Serwisy z II poziomu cenowego80,00 zł90,00 zł100,00 zł120,00 zł

A. Miejsca na stronie serwisu.
B. Liczby emisji.
C. Autora reklamy.
D. Nazwy produktu reklamowego.
PGF.08 Pytanie 358
Zarządzanie kampanią reklamową

Każde działanie marketingowe, które opiera się na stosowaniu zachęt finansowych w celu zwiększenia sprzedaży produktu lub usługi, nazywamy

A. promocją sprzedaży
B. public relations
C. sprzedażą osobistą
D. reklamą
PGF.08 Pytanie 359
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 440

Koszty:

— projekt - 230,00 zł

— przygotowanie do druku - 100,00 zł (za partię do 500 szt.)

— wydruk - 1,25 zł/szt.

A. 0,75 zł
B. 2,00 zł
C. 1,48 zł
D. 1,25 zł
PGF.07 Pytanie 360
Wykonywanie przekazu reklamow…

Producent proszku do prania w swojej reklamie porównuje produkt zaplamiony z wypranym i czystym. Która technika prezentacji została zastosowana w celu dotarcia do odbiorców?

A. Rekomendacji
B. Demonstracji
C. Dowodu naukowego
D. Stylu życia