Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. kongruencji
B. pantomimiki
C. paralingwistyki
D. proksemiki
Zarządzanie kampanią reklamową
Optymalnym programem do analizy działań internautów na stronie reklamowej firmy odzieżowej jest
A. Google adWords.
B. Google asSense.
C. Google+.
D. Google Analitycs.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonego wykresu wskaż, z którą grupą klientów współpraca będzie najbardziej opłacalna dla agencji reklamowej.

A. Usługodawcy telekomunikacyjni.
B. Producenci środków farmaceutycznych.
C. Instytucje finansowe.
D. Producenci żywności.
Zarządzanie kampanią reklamową
Co może być wliczone w koszty reklamowe przez firmę?
A. prezent bez oznaczenia dla kluczowego klienta
B. wynajem przestrzeni na targach
C. koszt zorganizowania wydarzenia artystycznego
D. wydatek na nocleg dla współpracownika
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca
A. natknął się na reklamę w telewizji
B. natknął się na reklamę w prasie
C. miał styczność z reklamą w określonym czasie
D. miał do czynienia z reklamą w danym medium
Zarządzanie kampanią reklamową
Oprogramowanie do zarządzania bazami danych pozwala przede wszystkim na zbieranie oraz obróbkę danych?
A. tekstowych i liczbowych
B. graficznych i literowych
C. tekstowych i graficznych
D. liczbowych i graficznych
Wykonywanie przekazu reklamow…
Która forma powierzchni reklamowej w czasopiśmie zaznaczona jest na ilustracji kolorem zielonym?

A. Banderola
B. Insert
C. Ogłoszenie modułowe
D. French gate
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów
A. żywności
B. ogrodowych
C. farmaceutycznych
D. zaawansowanej technologii
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu
| Kryterium | Wywiad ankietowy: | |||
|---|---|---|---|---|
| telefoniczny | za pośrednictwem poczty | osobisty | w centrum handlowym | |
| Ilość informacji | ograniczona | ograniczona | nieograniczona | nieograniczona |
| Jakość informacji | bardzo dobra | bardzo dobra | dobra | dobra |
| Kontrola doboru | bardzo dobra | mała | dobra | mała |
| Zwrotność informacji | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca |
A. za pośrednictwem poczty.
B. w centrum handlowym.
C. telefonicznego.
D. osobistego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz, ile wyniesie koszt wytworzenia 200 sztuk parasoli reklamowych z nadrukiem monochromatycznym.
| Asortyment | Jednostkowy koszt wytworzenia parasola |
|---|---|
| Parasol reklamowy monochromatyczny | 50 zł |
| Parasol reklamowy kolorowy | 80 zł |
| Parasol biały | 72 zł |
A. 1 000 zł
B. 14 400 zł
C. 1 400 zł
D. 10 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jaki jest koszt dotarcia do jednego procenta odbiorców z określonej grupy, należy przeanalizować wyniki parametru kosztowego
A. CCS
B. CPP
C. COW
D. CPT
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą technikę druku należy zastosować do umieszczenia logo na kubku z wykorzystaniem gumowego stempla?

A. Rotograwiury.
B. Druku offsetowego.
C. Druku cyfrowego.
D. Tampodruku.
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych metod płatności nie jest gotówkowa?
A. Przekaz pocztowy
B. Czek gotówkowy
C. Wpłata w gotówce
D. Zlecenie przelewu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się standard rozmowy w sprzedaży?
A. forma werbalnego przywitania klienta
B. dynamiczne tempo prezentacji oferty
C. eleganckie słownictwo sprzedawcy
D. natychmiastowe dążenie do zakończenia sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?
A. 7 000,00 zł
B. 131 250,00 zł
C. 5 303,03 zł
D. 43 750,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?
A. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
B. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
C. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
D. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w
A. czasopiśmie branżowym
B. punkcie sprzedaży
C. lokalnej telewizji
D. środkach transportu miejskiego
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma
A. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
B. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
C. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
D. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
Zarządzanie kampanią reklamową
Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to
A. ostrożni optymiści
B. stale narzekający klienci
C. innowatorzy
D. nieufni liderzy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być
A. argument sprzedażowy
B. komunikat główny
C. symbol
D. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z pokazanych na rysunkach materiałów jest akcydensem?

A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt netto sprzedaży koszulki z nadrukiem to 20,00 zł. Jaka będzie cena brutto przy 23% stawce VAT?
A. 22,30 zł
B. 24,60 zł
C. 15,40 zł
D. 17,70 zł
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?
A. Twardym
B. Rzeczowym
C. Miękkim
D. Rywalizacyjnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość netto ma kubek reklamowy z nadrukiem, jeśli jego cena brutto wynosi 9,84 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 9,00 zł
B. 12,10 zł
C. 7,58 zł
D. 8,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje pozyskiwane przez agencję reklamową w celu rozpoznania rynku produktów i usług reklamowych z Rocznika Statystycznego nazywa się danymi
A. oszacowanymi.
B. pierwotnymi.
C. sondażowymi.
D. wtórnymi.
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba, która sądzi, że w innym miejscu znajdzie lepszy, tańszy produkt i otrzyma lepszą obsługę, jest osobą
A. słuchowcem.
B. niecierpliwą.
C. wzrokowcem.
D. nieufną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje, w których druga strona otrzymuje wyraźne i konkretne żądania, to negocjacje
A. miękkie
B. integratywne
C. łagodne
D. twarde
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z napisów został wykonany przy użyciu kroju pisma typu gotyk?

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym składnikiem komunikatu reklamowego jest wskazanie
A. ceny towaru
B. cech towaru
C. sloganu reklamowego
D. natury towaru
Zarządzanie kampanią reklamową
Które produkty reklamowe miały łącznie największy procentowy udział w zamówieniach w sierpniu 2020?

A. Długopisy, kalendarze, breloczki.
B. T-shirty, notesy, parasole.
C. Kalendarze, parasole, breloczki.
D. Breloczki, teczki, notesy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które
A. posiadają charakter informacyjny
B. są właśnie wprowadzane na rynek
C. są dostępne w sprzedaży sezonowej
D. istnieją na rynku od dłuższego czasu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ustala ceną na podstawie cen konkurencji, stosując strategię ceny zawyżonej. Produkt reklamowy powinien zostać wyceniony na kwotę
| Ilość firm | 17 | 29 | 43 | 11 |
| Cena w zł | 78 | 72 | 68 | 79 |
A. 29 zł.
B. 83 zł.
C. 78 zł.
D. 79 zł.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony na wykresie cykl życia produktu dotyczy kategorii cyklu

A. recyklu.
B. sezonowego dziwactwa.
C. stylu.
D. mody.
Zarządzanie kampanią reklamową
W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z
A. druku akcydensowego
B. konstrukcji wielkogabarytowych
C. druku wielkoformatowego
D. reklam na pojazdach
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wysokość ma stawka podatku VAT, gdy cena netto wynajmu powierzchni reklamowej billboardu wynosi
2 800,00 zł, a cena brutto 3 444,00 zł?
A. 8%
B. 23%
C. 3%
D. 5%
Zarządzanie kampanią reklamową
"Poznaj smak Raju" to przykład jakiego typu sloganu?
A. pytającego
B. humorystycznego
C. budzącego ciekawość
D. deklracyjnego
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli zostały podane średnie dopuszczalne poziomy hałasu w zależności od rodzaju pomieszczenia i charakteru wykonywanej w nim pracy. Na podstawie podanych parametrów określ, jaka może być dopuszczalna intensywność hałasu w dziale kreatywnym agencji reklamowej.
| Rodzaj pomieszczenia | Dopuszczalny poziom hałasu [dB] |
|---|---|
| pomieszczenia ze źródłem hałasu | 75 |
| sale interesantów w urzędach, bankach | 65 |
| lokale biurowe, w których odbywa się praca koncepcyjna | 55 |
| inne rodzaje biur | 55 – 65 |
| PN-N-01307: 1994 – dopuszczalny równoważny poziom dźwięku w czasie pobytu pracownika | |
A. 70 dB
B. od 55 do 65 dB
C. 65 dB
D. 55 dB
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych programów komputerowych będzie najbardziej pomocny w ulepszeniu fotografii, tak jak pokazano na załączonej ilustracji? Program do

A. edycji baz danych
B. grafiki wektorowej
C. składu tekstu
D. grafiki rastrowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.
A. Produkcja spotu radiowego
B. Rezerwacja czasu antenowego
C. Produkcja spotu telewizyjnego
D. Opracowanie projektu graficznego plakatu
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?
A. targową
B. pocztową
C. kinową
D. radiową