Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 321
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?

A. GRP
B. CPP
C. CTP
D. OTS
PGF.08 Pytanie 322
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę wykorzystuje się do znakowania gadżetów reklamowych wykonanych ze skóry oraz materiałów syntetycznych?

A. tłoczenia przez folię
B. offsetową
C. zanurzenia w akrylu
D. rotograwiury
PGF.08 Pytanie 323
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę

A. SWOT
B. TOWS
C. PEST
D. BCG
PGF.08 Pytanie 324
Zarządzanie kampanią reklamową

Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem

A. pionierem
B. biernym
C. konserwatywnym
D. roztropnym
PGF.08 Pytanie 325
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym roku na stronie internetowej pojawił się pierwszy banner reklamowy?

A. 1970
B. 1975
C. 1999
D. 1994
PGF.07 Pytanie 326
Wykonywanie przekazu reklamow…

Ile wyniesie cena brutto wykonania reklamy, jeżeli jej cena netto wynosi 40 000,00 zł a stawka VAT 23%?

A. 49 200,00 zł
B. 9 200,00 zł
C. 42 300,00 zł
D. 30 800,00 zł
PGF.08 Pytanie 327
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszym programem do badania aktywności użytkowników na witrynie reklamowej firmy odzieżowej jest

A. Google adWords
B. Google+
C. Google asSense
D. Google Analitycs
PGF.08 Pytanie 328
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.

Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?

A. Łagodny
B. Kompromisowy
C. Twardy
D. Merytoryczny
PGF.08 Pytanie 329
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, która otrzymała zlecenie na przygotowanie spotu reklamowego, zdecydowała, że przed publikacją przeprowadzi ocenę projektu przekazu i w razie potrzeby wprowadzi poprawki. W tym celu powinna zastosować

A. metodę panelową
B. metodę komparatywną
C. posttesty
D. pretesty
PGF.08 Pytanie 330
Zarządzanie kampanią reklamową

Programy, które mogą zagrażać psychicznemu, emocjonalnemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, nie mogą być emitowane od godziny 6 rano do godziny

A. 23.00
B. 20.00
C. 21.00
D. 22.00
PGF.08 Pytanie 331
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nowego modelu odkurzacza, zgodnie z matrycą FCB, powinna mieć określony cel

A. przynoszący zadowolenie
B. odwołujący się do emocji
C. kształtujący nawyki
D. dostarczający informacji
PGF.08 Pytanie 332
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C

A. o konkurentach
B. o konsumentach
C. o dostawcach
D. o pracownikach
PGF.08 Pytanie 333
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?

Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017
Godzina emisjiIlość spotówCena spotu, zł
6:00-8:00170,00
6:00-8:00566,50
6:00-8:001063,00

A. Gotówkowy.
B. Sezonowy.
C. Ilościowy.
D. Promocyjny.
PGF.08 Pytanie 334
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki układ krzeseł sprawia, że rozmówcy podświadomie dążą do realizacji swoich celów?

A. Krzesła ustawione po skosie do stołu
B. Krzesła postawione bezpośrednio obok siebie
C. Krzesła umiejscowione przy narożniku stołu
D. Krzesła usytuowane naprzeciwko siebie
PGF.08 Pytanie 335
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?

A. z tworzeniem relacji z klientami
B. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
C. z kooperacją międzysektorową
D. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
PGF.08 Pytanie 336
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który złożył zamówienie na 6 000 egzemplarzy ulotek, 300 plakatów oraz
600 wizytówek. Precyzyjnie określił szczegóły zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, klient ten jest

A. innowator
B. osobisty
C. chaotyczny
D. rzeczowy
PGF.08 Pytanie 337
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie banneru internetowego z animacją powinno być przeprowadzone w programie typu

A. Corel Draw
B. Publisher
C. Flash
D. InDesign
PGF.08 Pytanie 338
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz procent marży handlowej metodą w stu, mając na uwadze, że koszt wyprodukowania spotu radiowego wynosi 2 400,00 zł, a jego cena sprzedaży netto to 3 000,00 zł?

A. 16%
B. 25%
C. 23%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 339
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka postawa jest przedstawiona na rysunku?

Ilustracja do pytania 19
A. Pewność siebie
B. Zakłopotanie
C. Agresja
D. Uległość
PGF.08 Pytanie 340
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?

A. Sprzedaż osobista
B. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
C. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie
D. Reklama w telewizji
PGF.08 Pytanie 341
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany

A. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
B. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
C. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
D. każdemu kupującemu
PGF.08 Pytanie 342
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj reklamy, w której ukazuje się sposób użycia produktu, określa się jako

A. fragmentem rzeczywistości
B. poleceniem
C. demonstracją
D. odcinkiem
PGF.07 Pytanie 343
Wykonywanie przekazu reklamow…

Uniwersytet zlecił agencji reklamowej oznaczenie 600 sztuk długopisów krótkim hasłem promującymnowy kierunek studiów. Która technika druku jest najbardziej odpowiednia dla tego zlecenia?

A. Fleksografia
B. Druk cyfrowy
C. Tampondruk
D. Druk offsetowy
PGF.07 Pytanie 344
Wykonywanie przekazu reklamow…

Jaką minimalną ilość tkaniny należy zamówić, aby można było wykonać 20 banerów oczkowanych o wymiarach 1×2 m, przy założeniu, że w hurtowni dostępna jest tylko tkanina o szerokości 1,20 m, a straty wynikające ze stosowanej technologii produkcji sięgają 10% materiału? Nie dopuszcza się sklejania kawałków tkaniny w większą całość.

Ilustracja do pytania 24
A. 22 m
B. 40 m
C. 44 m
D. 20 m
PGF.08 Pytanie 345
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych sloganów reklamowych można uznać za slogan deklaratywny?

A. Ponieważ zasługujesz na to
B. Princessa - ponieważ chcesz
C. Żubr żyje w puszczy
D. Hochland - to jest pyszne
PGF.07 Pytanie 346
Wykonywanie przekazu reklamow…

Firma zajmuje się produkcją i dystrybucją lizaków owocowych dla dzieci. W celach reklamowych firma wykorzystuje postać zabawnego ufoludka. Którą technikę prezentacji reklamy telewizyjnej zastosuje firma, aby dotrzeć do grupy docelowej?

A. Styl życia
B. Rekomendację eksperta
C. Animację
D. Dowód naukowy
PGF.08 Pytanie 347
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zestawienie kolorów powinno znaleźć się w reklamie produktu spożywczego, by wzbudzić w kliencie poczucie głodu?

A. Czerwonego oraz żółtego
B. Beżowego oraz brązowego
C. Żółtego oraz zielonego
D. Niebieskiego oraz białego
PGF.08 Pytanie 348
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama oraz promocja piwa są dozwolone pod warunkiem, że

A. nie budzi skojarzeń z osiągnięciami zawodowymi
B. łączy spożywanie alkoholu z aktywnością fizyczną
C. jest emitowana w telewizji w godzinach od 6:00 do 20:00
D. przedstawia abstynencję lub umiarkowane spożycie alkoholu w negatywny sposób
PGF.08 Pytanie 349
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?

A. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
B. ogłoszenie w codziennej gazecie
C. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
D. reklama w witrynach biur podróży
PGF.08 Pytanie 350
Zarządzanie kampanią reklamową

Krajowa firma odzieżowa planuje wprowadzenie nowej kolekcji odzieży młodzieżowej na rynek krajowy. Powinna w tym celu skorzystać przede wszystkim z reklamy

A. w gazetach lokalnych
B. telewizyjnej lokalnej
C. w gazetach krajowych
D. telewizyjnej krajowej
PGF.08 Pytanie 351
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia

A. dyskontowa
B. prestiżowa
C. skimmingowa
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 352
Zarządzanie kampanią reklamową

Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

A. 1 roku
B. 4 lat
C. 2 lat
D. 3 lat
PGF.08 Pytanie 353
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?

A. metoda analogii historycznej
B. metoda konkurencyjna
C. SOV
D. AYCA
PGF.08 Pytanie 354
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca przy ploterze tnącym może być narażona na

A. podrażnienie dróg oddechowych
B. poparzenie dłoni
C. uszkodzenie wzroku
D. przecięcie palców dłoni
PGF.08 Pytanie 355
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę badawczą powinno się wykorzystać, aby ustalić, ile czasu oraz które stacje były słuchane przez respondenta w dniu przed przeprowadzeniem badania?

A. dzienniczkową
B. VOPAN Marketing Research
C. DayAfter Recall
D. rozpoznania
PGF.08 Pytanie 356
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient firmy reklamowej poprosił o to, aby ta - przy użyciu Internetu - przeanalizowała niedociągnięcia jego wyrobu. W związku z tym przedstawiciel agencji powinien poszukiwać

A. strony typu combo oraz portale reklamowe
B. portale i linki reklamowe
C. dyskusje i linki reklamowe
D. fora i blogi
PGF.07 Pytanie 357
Wykonywanie przekazu reklamow…

Jeżeli we wszystkich mediach reklamowych użyto jednego sloganu reklamowego to elementem wpływającym na skuteczność przekazu jest

A. kreatywność
B. spójność
C. oryginalność
D. atrakcyjność
PGF.08 Pytanie 358
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim programie telewizyjnym warto umieścić reklamę środka do pielęgnacji skóry, aby trafić do kobiet poszukujących programów oferujących opinie i porady ekspertów?

Ilustracja do pytania 38
A. Kobieta o wczesnym poranku
B. Kobieta o brzasku
C. Pora dla Ciebie
D. Zrób sobie chwilę przerwy
PGF.08 Pytanie 359
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?

L.p.ProduktCena zakupu
jednostkowa (netto)
1wizytówki0,90 zł
2plakat A41,20 zł
3ulotki0,50 zł

A. 216,00 zł
B. 180,00 zł
C. 221,40 zł
D. 265,68 zł
PGF.08 Pytanie 360
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować

A. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
B. promocję w internecie
C. reklamę telewizyjną
D. fanpage firmy na portalu społecznościowym
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły