Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 321
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
B. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

A. 59%
B. 9%
C. 50%
D. 20%
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?
A. tabeli
B. listy wypunktowanej
C. diagramu
D. schematu blokowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z elementów modelu AIDCAS ma za zadanie wywołać długookresowe zadowolenie u konsumenta, które z kolei ma się przyczynić do ponownego wyboru reklamowanego produktu?
zwrócenie uwagi odbiorcy |
wywołanie zainteresowania |
wzbudzenie chęci posiadania |
przekonanie o słuszności wyboru |
zakup |
zapewnienie satysfakcji |
A. Działanie.
B. Satysfakcja.
C. Zainteresowanie.
D. Pożądanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
A. umowa
B. prezentacja
C. sprzedaż
D. list przewodni
Zarządzanie kampanią reklamową
W załączonym ogłoszeniu prasowym slogan-podsumowanie został napisany przy użyciu

A. minuskuły, czcionki szeryfowej, jednoelementowej.
B. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, dwuelementowej.
C. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, jednoelementowej.
D. wersalików, czcionki szeryfowej, dwuelementowej.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które działanie należy wykonać, aby uzyskać w projekcie kompozycję dynamiczną?
A. Obramowanie obrazu
B. Ułożenie elementów centralnie
C. Ułożenie elementów po przekątnej
D. Ujednolicenie kolorystyki i typografii
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z technik negocjacyjnych związanych z czasem lub przestrzenią zapewnia większą pewność oraz możliwość kontrolowania lokalizacji?
A. Zamierzone wydłużanie dyskusji
B. Realizacja negocjacji na własnym obszarze
C. Niekorzystna lokalizacja przeprowadzania negocjacji
D. Wykorzystywanie terminów ostatecznych, które są nieprzekraczalne
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?
A. Układanie.
B. Filtrowanie.
C. Klastryzacja.
D. Zestawienie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę
A. radiową
B. telewizyjną
C. kinową
D. internetową
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta jako plik z rozszerzeniemMP3?
A. Spot telewizyjny
B. Plakat wielkoformatowy
C. Spot radiowy
D. Animacja komputerowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Prawo autorskie nie może przysługiwać
A. współautorom projektu
B. odtwórcom
C. osobom ubezwłasnowolnionym
D. dzieciom
Zarządzanie kampanią reklamową
W miejscach pracy, gdzie realizowana jest lekka praca fizyczna, pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom temperaturę nie niższą niż
A. 16°C
B. 15°C
C. 18°C
D. 17°C
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?
A. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
B. E-maile oraz kalendarze
C. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
D. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę
A. TOWS
B. SWOT
C. PEST
D. BCG
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:
Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.
Produkt | Cena sprzedaży netto, zł |
---|---|
Kubki reklamowe | 1 500,00 |
Koszulki z nadrukiem | 2 500,00 |
Smycze reklamowe | 1 000,00 |
Razem | 5 000,00 |
A. 345,00 zł
B. 1 150,00 zł
C. 575,00 zł
D. 230,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby sprostać oczekiwaniom każdego z klientów przez dostosowanie oferty, cen, promocji oraz metod dystrybucji do ich specyficznych potrzeb, należy wdrożyć strategię
A. tworzenia.
B. personalizacji.
C. zmiany.
D. standaryzacji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę badania słuchalności radia stosuje się, aby zadać respondentom pytania o to, jakie stacje i programy słuchali w dniu poprzednim?
A. CDT
B. DAR
C. COW
D. SLB
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z zasadami Ustawy o radiofonii i telewizji zabronione jest lokowanie produktu w
A. filmach
B. audycjach dla dzieci
C. programach rozrywkowych
D. audycjach sportowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu
A. CATI
B. PAPI
C. CAPI
D. CAWI
PGF.08 Pytanie 341
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Promocja handlowa
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Promocja konsumencka
D. Public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów marketingu mix 4P należy:
A. produkt, promocja, reklama, dystrybucja
B. cena, rabat, produkt, dystrybucja
C. produkt, cena, promocja, dystrybucja
D. dystrybucja, public relations, cena, produkt
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie Fanta - niesamowity smak pomarańczy użyto
A. personifikację
B. porównanie
C. aliterację
D. oksymoron
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które ze stoisk, pokazanych na rysunku stwarza najwięcej ograniczeń ekspozycyjnych i jest najmniejatrakcyjne do zaaranżowania przestrzeni?

A. Nr 4
B. Nr 3
C. Nr 1
D. Nr 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie łączna kwota brutto materiałów POS, jeśli klient uiścił 15 000 zł netto (VAT 23%)?
A. 11 550,00 zł
B. 15 023,00 zł
C. 12 195,00 zł
D. 18 450,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, nie informując twórców utworu, poważnie zmieniła i wykorzystała jego fragment w reklamie telewizyjnej. Jakie prawa zostały naruszone?
A. Osobiste prawa autorskie
B. Prawa do własności intelektualnej
C. Specjalne prawa do reklamy
D. Majętnościowe prawa autorskie
Zarządzanie kampanią reklamową
Nadruk na długopisach reklamowych powinien być wykonany metodą druku, która nazywa się
A. tampondruk.
B. sitodruk.
C. rotograwiura
D. offset.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient
A. niewtajemniczony
B. niecierpliwy
C. niezgrany
D. nieufny
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:
A. ulotki, plakaty, direct mail
B. reklamę kinową, prasową i internetową
C. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
D. spot telewizyjny, citylight i direct mail
Zarządzanie kampanią reklamową
W stacji radiowej emitowano reklamę o treści:
"Piekarnia działa w nocy. Latarnia morska funkcjonuje w nocy. Poduszka działa w nocy. Ja pracuję w nocy. Dobre. OC również działa w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję wsparcia. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub odwiedź stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej." Jakiego rodzaju tekstem jest to przykład?
A. komunikat
B. wiersz reklamowy
C. monolog
D. audycja
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które stoisko targowe z przedstawionych na ilustracji będzie najatrakcyjniejsze dla zwiedzających

A. Nr 2
B. Nr 4
C. Nr 3
D. Nr 1
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?
A. Gross Rating Point
B. Effective Freąuency
C. Effective Reach
D. Target Rating Point
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny ustalone w aquaparku są porównywalne z cenami innych krytych pływalni w regionie. W aquaparku zastosowano metodę ustalania cen, która opiera się na
A. kosztach.
B. zapotrzebowaniu na usługę.
C. postrzeganej wartości.
D. konkurencji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Używanie w formie odpłatnej promowanych towarów podczas nadawania programów telewizyjnych nosi nazwę.
A. product promotion.
B. product participant.
C. product placement.
D. product price.
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli zostały podane średnie dopuszczalne poziomy hałasu w zależności od rodzaju pomieszczenia i charakteru wykonywanej w nim pracy. Na podstawie podanych parametrów określ, jaka może być dopuszczalna intensywność hałasu w dziale kreatywnym agencji reklamowej.
Rodzaj pomieszczenia | Dopuszczalny poziom hałasu [dB] |
---|---|
pomieszczenia ze źródłem hałasu | 75 |
sale interesantów w urzędach, bankach | 65 |
lokale biurowe, w których odbywa się praca koncepcyjna | 55 |
inne rodzaje biur | 55 – 65 |
PN-N-01307: 1994 – dopuszczalny równoważny poziom dźwięku w czasie pobytu pracownika |
A. 55 dB
B. 70 dB
C. 65 dB
D. od 55 do 65 dB
Zarządzanie kampanią reklamową
Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej
A. podatkowego
B. autorskiego
C. pracy
D. spadkowego
Wykonywanie przekazu reklamow…
Firma zajmuje się produkcją i dystrybucją lizaków owocowych dla dzieci. W celach reklamowych firma wykorzystuje postać zabawnego ufoludka. Którą technikę prezentacji reklamy telewizyjnej zastosuje firma, aby dotrzeć do grupy docelowej?
A. Styl życia
B. Animację
C. Rekomendację eksperta
D. Dowód naukowy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą funkcję należy zastosować, aby w bazie danych o klientach sporządzonej w arkuszu kalkulacyjnym, wyszukać oraz wyświetlić kontrahentów wyłącznie z województwa podkarpackiego?
A. Sortowanie
B. Filtrowanie
C. Kompilacja
D. Grupowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Który symbol umieszczony obok logo firmy oznacza znak towarowy zarejestrowany w urzędzie patentowym?

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym narzędziem do budowy prostej bazy danych klientów, które umożliwia sortowanie i wyszukiwanie, jest
A. Publisher
B. Word
C. Access
D. One Note