Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie wyciągu z przepisów ustal wielkość wolnej powierzchni podłogi stolarni zatrudniającej na każdej zmianie 100 osób.

Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m2 wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt).

(rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy: tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami)

A. 210 m2
B. 200 m2
C. 230 m2
D. 220 m2
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak zapewnienia pracownikowi środków ochrony indywidualnej, jak również dostarczenie takich środków, które nie spełniają wymogów oceny zgodności, stanowi wykroczenie, za które grozi

A. kara grzywny
B. nawiązka
C. kara ograniczenia wolności
D. mandat
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy szkolenie wstępne jest zatwierdzone?

A. podpisem osoby prowadzącej szkolenie, zawartym w planie szkoleniowym
B. kartą wstępnego szkolenia, podpisaną przez pracownika i archiwizowaną w jego dokumentacji osobowej
C. pozytywnym rezultatem egzaminu
D. oświadczeniem pracownika, które znajduje się w jego dokumentacji osobowej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Gdy warunki pracy są niezgodne z normami bezpieczeństwa i higieny pracy, a także stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia, pracownik ma prawo do wstrzymania się od wykonywania swoich obowiązków. W takim przypadku pracownik za okres niewykonywania pracy

A. zachowuje prawo do wynagrodzenia
B. zachowuje prawo do wynagrodzenia, pod warunkiem niezwłocznego poinformowania inspektora pracy
C. zachowuje prawo do wynagrodzenia, jeśli niezwłocznie powiadomił przełożonego
D. nie ma prawa do wynagrodzenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Praca na wysokości, zgodnie z przepisami dotyczącymi ogólnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, to działalność wykonywana na obszarze usytuowanym powyżej poziomu podłogi lub ziemi, na wysokości minimum

A. 0,5 m
B. 2 m
C. 1 m
D. 3 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dokumentacji BHP nie powinny znajdować się

A. zasady postępowania w sytuacjach kryzysowych
B. czynności do zrealizowania po zakończeniu pracy
C. zasady udzielania pierwszej pomocy
D. działania, które trzeba wykonać przed rozpoczęciem pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca nie ma prawa zlecić realizacji zadań związanych z bhp pracownikowi, który jest zatrudniony w innym zakresie, ani specjaliście spoza firmy, jeżeli liczba zatrudnionych przekracza

A. 100 pracowników
B. 250 pracowników
C. 50 pracowników
D. 20 pracowników
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomieszczenia sanitarno-higieniczne nie powinny być zlokalizowane

A. w obiekcie połączonym obudowanym przejściem z budynkiem, w którym prowadzi się działalność.
B. w piwnicach (o wysokości 2,3 m w świetle) obiektu, w którym prowadzi się działalność.
C. w obiekcie, w którym prowadzi się działalność.
D. w innym obiekcie niż ten, gdzie odbywa się działalność.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku śmiertelnego, ciężkiego lub zbiorowego wypadku przy pracy, pracodawca ma obowiązek bezzwłocznie powiadomić

A. policję oraz prokuratora
B. właściwego okręgowego inspektora pracy oraz prokuratora
C. społecznego inspektora pracy oraz prokuratora
D. policję oraz odpowiedniego inspektora pracy
BPO.01 Pytanie 254
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy pracodawca jest zobowiązany do utworzenia służby BHP, jeśli liczba zatrudnionych przekracza

A. 20 pracowników
B. 250 pracowników
C. 100 pracowników
D. 50 pracowników
BPO.01 Pytanie 256
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto, będąc zatrudniającym lub działając w jego imieniu, łamie przepisy dotyczące czasu pracy lub zasady dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem oraz zatrudnianiem młodocianych, podlega karze?

A. grzywny
B. pozbawienia wolności
C. ograniczenia wolności
D. nawiązki na cele charytatywne
BPO.01 Pytanie 257
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto, działając jako pracodawca lub w jego imieniu, łamie przepisy dotyczące czasu pracy lub regulacje o uprawnieniach pracowników związanych z rodzicielstwem oraz zatrudnianiem młodocianych, może zostać ukarany

A. grzywny
B. ograniczenia wolności
C. nawiązki na cele charytatywne
D. pozbawienia wolności
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W celu umożliwienia gościom bezpiecznego wyjścia z hotelu w przypadku zagrożenia, oświetlenie ewakuacyjne powinno być zainstalowane

A. przy wszystkich drzwiach
B. przy trasach ewakuacyjnych
C. ponad oknami
D. w przestronnych pomieszczeniach
BPO.01 Pytanie 259
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czy zatrudnienie kobiety zajmującej się trzyletnim dzieckiem w godzinach nadliczbowych jest dozwolone?

A. Tak, ale tylko za jej zgodą
B. Tak, jeżeli wymaga tego dobro zakładu
C. Tak, w każdym przypadku
D. Nie, w żadnym przypadku
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile co najmniej metrów kwadratowych wolnej powierzchni podłogi powinno przypadać na jednego pracownika zatrudnionego w pomieszczeniu stałej pracy?

A. 3 m3 wolnej objętości pomieszczenia
B. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi
C. 2 m3 wolnej objętości pomieszczenia
D. 13 m2 wolnej powierzchni podłogi
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, przegląd wszystkich rodzajów gaśnic powinien być przeprowadzany w terminach wskazanych przez producenta, nie rzadziej niż

A. raz w roku
B. raz na pół roku
C. raz na pięć lat
D. raz na kwartał
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto jest odpowiedzialny za realizację oceny ryzyka zawodowego w przedsiębiorstwie?

A. pracodawca
B. zakładowy społeczny inspektor pracy
C. kierownictwo poszczególnych działów i wydziałów w przedsiębiorstwie
D. służba bhp
BPO.01 Pytanie 264
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku nieprzestrzegania przez pracownika zasad BHP lub przepisów przeciwpożarowych, pracodawca ma prawo nałożyć na niego karę

A. pozbawienia premii.
B. przeniesienia na niższe stanowisko.
C. finansową, w wysokości trzykrotności wynagrodzenia.
D. finansową, nieprzekraczającą jednodniowego wynagrodzenia pracownika za jedno przewinienie.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W związku z dynamicznym rozwojem technologii i techniki, pracodawca ma obowiązek szkolić pracowników, którzy są zatrudnieni na

A. kursach kwalifikacyjnych
B. szkoleniach okresowych
C. kursach doskonalących
D. kursach uzupełniających
BPO.01 Pytanie 266
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ile dni urlopu do wykorzystania pozostało pracownikowi z 12-letnim stażem pracy, jeżeli wykorzystał 3 dni urlopu na żądanie, a przepracował cały rok?

Kodeks Pracy Art. 154. § 1
1.– wymiar urlopu wynosi:
1) 20 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat
2) 26 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.

A. 17
B. 23
C. 22
D. 21
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zadań osoby zarządzającej pracownikami należy

A. zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy właściwym wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki
B. wyznaczenie i przeszkolenie pracowników w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej
C. zapewnienie realizacji wskazówek społecznego inspektora pracy
D. organizacja miejsc pracy pracowników zgodnie z przepisami oraz zasadami bhp
BPO.01 Pytanie 268
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zakładowych społecznych inspektorów pracy, w zakładach pracy liczących do 300 pracowników, wybiera

USTAWA O SPOŁECZNEJ INSPEKCJI PRACY
z dnia 24 czerwca 1983 r. (Dz. U. z dnia 30 czerwca 1983 r. z późniejszymi zmianami)
Rozdział 2 Zadania i organizacja społecznej inspekcji pracy Art. 6.
1.Społecznych inspektorów pracy wybierają i odwołują pracownicy zakładu pracy.
2.Społecznych inspektorów pracy wybiera się na okres 4 lat.
3.Zakładowych i oddziałowych (wydziałowych) społecznych inspektorów pracy wybiera:
1) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących do 300 pracowników - ogólne zebranie pracowników zakładu pracy lub oddziału (wydziału),
2) w zakładach pracy lub oddziałach (wydziałach) liczących powyżej 300 pracowników:
a) zakładowego społecznego inspektora pracy - zebranie oddziałowych (wydziałowych) i grupowych społecznych inspektorów pracy,
b) oddziałowego (wydziałowego) społecznego inspektora pracy - zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.

A. grupa pracowników zakładu pracy.
B. zebranie oddziałowych społecznych inspektorów pracy.
C. ogólne zebranie pracowników zakładu pracy.
D. zebranie grupowych społecznych inspektorów pracy.
BPO.01 Pytanie 269
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowe zadania pracodawcy dotyczące bezpieczeństwa oraz higieny pracy są ujęte w Kodeksie Pracy w dziale

A. dziewiątym
B. czwartym
C. piątym
D. dziesiątym
BPO.01 Pytanie 271
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Umowa o pracę może być rozwiązana bez wypowiedzenia z winy pracownika jedynie wtedy, gdy minęło co najmniej tyle czasu od momentu, w którym pracodawca dowiedział się o okolicznościach uzasadniających rozwiązanie umowy

A. 7 dni
B. 14 dni
C. 1 miesiąca
D. 3 miesięcy
BPO.01 Pytanie 272
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zakończenie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może mieć miejsca, jeśli od momentu, gdy pracodawca dowiedział się o okoliczności uzasadniającej takie zakończenie umowy, minął okres

A. 1 miesiąca
B. 6 miesięcy
C. 2 tygodni
D. 3 miesięcy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zespół zajmujący się wypadkami, po dokonaniu analizy okoliczności oraz przyczyn zdarzenia, powinien sporządzić protokół powypadkowy nie później niż w terminie

A. 7 dni roboczych od daty zgłoszenia wypadku
B. 14 dni od daty zgłoszenia wypadku
C. 14 dni roboczych od daty zgłoszenia wypadku
D. 7 dni od daty zgłoszenia wypadku
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Część I statystycznej karty zdarzenia należy sporządzić w terminie nieprzekraczającym

A. 14 dni roboczych od dnia, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy
B. 30 dni roboczych od daty, kiedy zatwierdzono protokół powypadkowy
C. 7 dni roboczych od chwili, gdy sporządzono kartę wypadku
D. 15 dni roboczych od momentu, w którym doręczono poszkodowanemu protokół powypadkowy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z Kodeksem pracy pracownik nie jest zobowiązany do

A. dbania o właściwy stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i organizację w miejscu pracy
B. wykonywania pracy w godzinach nadliczbowych, gdy jest osobą, która opiekuje się trzyletnim dzieckiem
C. współpracy z pracodawcą oraz przełożonymi w realizacji obowiązków związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy
D. uczestniczenia w szkoleniu i instruktażu z zakresu bhp oraz poddawania się obowiązkowym egzaminom weryfikującym
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto jest odpowiedzialny za przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy?

A. Pracodawca lub osoba przez niego wyznaczona
B. Każdy pracownik samodzielnie
C. Państwowa Inspekcja Pracy
D. Zewnętrzna firma konsultingowa
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku stwierdzenia u pracownika choroby zawodowej, pracodawca nie ma obowiązku

A. przystąpienia do eliminacji czynników wywołujących tę chorobę oraz wprowadzenia innych niezbędnych działań prewencyjnych
B. ustalenia przyczyn powstania choroby zawodowej oraz jej charakterystyki i stopnia zagrożenia tą chorobą
C. zapewnienia wykonania zaleceń medycznych
D. niezwłocznego wypłacenia pracownikowi odszkodowania
BPO.01 Pytanie 280
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto decyduje o kierowaniu pracowników na dodatkowe badania psychologiczne?

A. lekarz medycyny pracy
B. specjalista ds. bhp
C. przełożony
D. osoba z działu kadr