Odpowiedź "podbudowy" jest trafna, ponieważ na przedstawionym zdjęciu zobaczyć możemy ciągnik wyposażony w sprzęt do równań i zagęszczania materiału, co jest typowym działaniem podczas budowy podbudowy drogowej. Podbudowa jest kluczową warstwą konstrukcyjną, która przenosi obciążenia z nawierzchni na podłoże gruntowe, a także zapewnia stabilność i sztywność całej konstrukcji. W praktyce, przygotowanie podbudowy obejmuje odpowiednie przygotowanie i zagęszczenie warstw gruntu, co pozwala na zminimalizowanie osiadania oraz zwiększenie odporności na deformacje. Zgodnie z normami branżowymi, takich jak PN-EN 13285, podbudowa powinna być wykonana z materiałów o odpowiednich właściwościach mechanicznych, co wpływa na trwałość i bezpieczeństwo całej nawierzchni. W dalszych etapach budowy, po wykonaniu warstwy podbudowy, przystępuje się do układania warstw wiążącej i ścieralnej, które odpowiadają za właściwe funkcjonowanie nawierzchni drogowej.
Odpowiedzi wiążącej, ścieralnej oraz izolacyjnej można uznać za niepoprawne z kilku istotnych powodów związanych z etapami budowy drogi i rolą poszczególnych warstw. Warstwa wiążąca ma na celu połączenie warstwy podbudowy z nawierzchnią ścieralną, a jej zastosowanie następuje dopiero po zakończeniu prac związanych z podbudową. Na przedstawionym zdjęciu nie widać procesu układania materiałów charakterystycznych dla warstwy wiążącej, takich jak asfalt czy beton, które są aplikowane w późniejszym etapie budowy. Podobnie, warstwa ścieralna, będąca górną warstwą nawierzchni, ma za zadanie zapewnienie odpowiedniej przyczepności i ochrony konstrukcji przed wpływami atmosferycznymi. Jej układanie jest możliwe dopiero po zakończeniu wszystkich prac związanych z warstwą podbudowy i wiążącą. Co więcej, odpowiedź dotycząca warstwy izolacyjnej również nie znalazłaby uzasadnienia w kontekście zdjęcia, ponieważ izolacja jest stosowana w specyficznych warunkach i zazwyczaj odnosi się do ochrony przed wodą lub innymi czynnikami zewnętrznymi, co nie jest przedstawione na ilustracji. W praktyce, częstym błędem jest mylenie funkcji poszczególnych warstw i ich zastosowania w odpowiednich etapach budowy drogi, co może prowadzić do nieprawidłowego zaprojektowania i wykonania infrastruktury drogowej.