Odpowiedź MCE (mieszanka mineralno-cementowo-emulsyjna) jest prawidłowa, ponieważ proces przedstawiony na rysunkach dokładnie odzwierciedla etapy budowy nawierzchni z tego rodzaju materiału. MCE jest stosowane w budownictwie drogowym ze względu na swoje właściwości, które zapewniają trwałość i odporność na czynniki atmosferyczne. W procesie wykonania nawierzchni z MCE kluczowe jest odpowiednie dozowanie składników, co pozwala na uzyskanie optymalnych parametrów wytrzymałościowych. Na przykład, stosowanie emulsji w połączeniu z cementem oraz odpowiednio dobranym kruszywem umożliwia uzyskanie jednorodnej struktury, co przekłada się na lepsze właściwości nośne i wodoodporność. Dodatkowo, zgodnie z normami PN-EN 13108-7, do wykonania tego typu nawierzchni należy stosować wysokiej jakości surowce, co jest kluczowe dla zapewnienia długowieczności i bezpieczeństwa użytkowania dróg.
Odpowiadając na to pytanie, warto zrozumieć, dlaczego inne opcje, mimo że mogą wyglądać atrakcyjnie, nie są właściwe w kontekście przedstawionych rysunków. SMA (mieszanka mineralno-asfaltowa o wysokiej zawartości mastyksu) jest szeroko stosowana w nawierzchniach drogowych, ale proces jej wykonania różni się znacząco od tego, co zostało opisane. SMA wymaga specyficznego podejścia do dozowania asfaltu oraz kruszywa, które są włączane w procesie, co nie odpowiada technikom używanym w MCE. AC (asfaltobeton) jest innym rodzajem nawierzchni, który koncentruje się na wykorzystaniu asfaltu jako głównego składnika, co nie jest zgodne z procesem przedstawionym na rysunkach. Ostatnia opcja, BBTM (cienka warstwa bitumiczna na gorąco), również opiera się na zastosowaniu asfaltu, co różni się od metod z użyciem cementu i emulsji. Typowym błędem myślowym jest zatem identyfikowanie wszystkich rodzajów nawierzchni drogowych jako podobnych, co prowadzi do nieporozumień. Kluczowe jest zrozumienie, że każdy typ nawierzchni ma unikalny proces budowy oraz zastosowanie materiałów, co determinuje ich właściwości użytkowe i trwałość. Aby podejmować świadome decyzje projektowe, warto zwracać uwagę na te różnice oraz na specyfikacje techniczne dotyczące wykonania poszczególnych rodzajów nawierzchni.