Odpowiedź AC 1 IW 35/50 jest poprawna, ponieważ odnosi się do specyfikacji materiału asfaltowego wykorzystywanego w warstwie wiążącej nawierzchni drogi nad przepustem. Ten typ betonu asfaltowego charakteryzuje się odpowiednią wytrzymałością i elastycznością, co jest kluczowe dla zapewnienia trwałości nawierzchni w warunkach zmiennej temperatury i obciążenia mechanicznego. Warstwa wiążąca powinna być wykonana z materiałów, które są kompatybilne z innymi warstwami nawierzchni, a AC 1 IW 35/50 spełnia te wymagania, zapewniając odpowiednią przyczepność i odporność na deformacje. Przykładem zastosowania tego materiału mogą być drogi w obszarach o umiarkowanej intensywności ruchu, gdzie konieczne jest zachowanie równowagi między kosztami a jakością wykonania. Zgodność z normami PN-EN 13108-1 oraz PN-EN 14227-1 potwierdza, że użycie AC 1 IW 35/50 jest zgodne z dobrymi praktykami inżynieryjnymi.
Wybór odpowiedzi AC 8S 50/70, AC 8S PMB 45/80 - 55 oraz AC 22P 35/50 nie jest uzasadniony w kontekście zastosowania w warstwie wiążącej nad przepustem. AC 8S 50/70, będący asfaltowym materiałem o niższej klasie wytrzymałości, nie jest wystarczająco odporny na dynamiczne obciążenia, co może skutkować szybszym zniszczeniem nawierzchni. W przypadku AC 8S PMB 45/80 - 55, chociaż jest to materiał modyfikowany, jego zastosowanie w tej konkretnej warstwie może być nieoptymalne, ponieważ nie jest dedykowany do warstw wiążących w strukturach nad przepustami. Z kolei AC 22P 35/50, ze względu na swoją większą grubość i inne właściwości, jest bardziej odpowiedni do warstw odprowadzających wodę niż do warstwy wiążącej. Błędem jest myślenie, że wszystkie materiały asfaltowe nadają się do każdego zastosowania, co prowadzi do wyborów niezgodnych z wymaganiami projektowymi. Kluczowe jest, aby przy wyborze materiałów kierować się ich właściwościami mechanicznymi oraz zgodnością z obowiązującymi normami budowlanymi, co zapewni długotrwałą i bezpieczną eksploatację nawierzchni drogowej.