Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HAN.01 Pytanie 1 441
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na etykietach towarów i kontrolą przeprowadzoną 10 maja 2024 r. wskaż, które produkty nie spełniają norm jakości?

Ilustracja do pytania 1
A. Herbatniki maślane Zizu.
B. Twaróg półtłusty.
C. Mleko świeże 2%.
D. Ser żółty Alek.
HAN.01 Pytanie 1 442
Prowadzenie sprzedaży

Oblicz cenę netto jednej sztuki sanek.

Ilustracja do pytania 2
A. 400,40 zł
B. 319,80 zł
C. 520,00 zł
D. 260,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 443
Prowadzenie sprzedaży

Którą metodę sprzedaży należy zastosować dla towarów z branży jubilerskiej, umieszczanych w gablotach?

A. Preselekcyjną.
B. Wysyłkową.
C. Specjalną.
D. Samoobsługową.
HAN.01 Pytanie 1 444
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż środki/urządzenia, które umożliwiają transport wewnątrzzakładowy w przedsiębiorstwie handlowym.

A. Wózki widłowe i taczkowe, inne urządzenia transportu składowo-magazynowego.
B. Wózki taczkowe i widłowe, środki transportu morskiego.
C. Wózki paletowe i widłowe, środki transportu samochodowego.
D. Wózki widłowe, paletowe, inne środki transportu między przedsiębiorstwami.
HAN.01 Pytanie 1 445
Prowadzenie sprzedaży

Które zasady przechowywania towarów dotyczą wędlin?

A. Niskie temperatury pomieszczeń, zamrożone i zawieszone w opakowaniach na hakach.
B. Warunki chłodnicze, ułożone w pojemnikach, z dala od towarów pochłaniających zapachy.
C. Warunki chłodnicze, ułożone bez opakowań, w pojemnikach razem z innymi towarami.
D. Wysokie temperatury pomieszczeń, ułożone bez opakowań w zaciemnionych miejscach.
HAN.01 Pytanie 1 446
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż towar, dla którego wywieszka cenowa została sporządzona zgodnie z przepisami prawa.

Ilustracja do pytania 6
A. Masło NATURAL
B. Sok BARTUŚ
C. Szampon LUX
D. Balsam do ciała BEAUTY
HAN.01 Pytanie 1 447
Prowadzenie sprzedaży

Które urządzenie techniczne umożliwi sprzedawcy sprawdzenie stanu określonego towaru w magazynie?

A. Kasa fiskalna.
B. Kolektor danych - terminal z czytnikiem kodów kreskowych.
C. Metkownica dwurzędowa.
D. Drukarka wielofunkcyjna z łączem internetowym.
HAN.01 Pytanie 1 448
Prowadzenie sprzedaży

Którą informację powinien przekazać sprzedawca klientowi, zainteresowanemu zakupem towaru przedstawionego na wywieszce cenowej?

Ilustracja do pytania 8
A. Za 0,5 kg masła zapłaci Pan 7,50 zł.
B. Kupując 2 szt. masła zapłaci Pan 7,50 zł.
C. Musi kupić Pan co najmniej 2 szt. masła.
D. Za zakup 1 szt. masła, drugie jest gratis.
HAN.01 Pytanie 1 449
Prowadzenie sprzedaży

Jaką minimalną ilość towaru z oferty handlowej musi zamówić klient, aby mógł skorzystać z rabatu stosowanego przez hurtownię?

Ilustracja do pytania 9
A. 13 sztuk.
B. 13 opakowań zbiorczych.
C. 100 opakowań zbiorczych.
D. 100 sztuk.
HAN.01 Pytanie 1 450
Prowadzenie sprzedaży

Przygotowanie towaru do sprzedaży polega między innymi na

A. analizie stanów magazynowych i składaniu zamówień.
B. ocenie ilości towaru i porównywaniu stanów magazynowych z ewidencją.
C. analizie stanów ewidencyjnych oraz weryfikacji złożonych zamówień.
D. ocenie jakości towaru, porcjowaniu i układaniu w pojemnikach.
HAN.01 Pytanie 1 451
Prowadzenie sprzedaży

Jednostka posiada w magazynie towary przyjęte dostawami z 10 maja, 15 i 22 czerwca oraz 29 lipca.
Przygotowując towary do sprzedaży według metody FIFO na półki w pierwszej kolejności powinny trafić artykuły z dostaw:

A. 10 maja i 29 lipca.
B. 22 czerwca i 29 lipca.
C. 15 czerwca i 22 czerwca.
D. 10 maja i 15 czerwca.
HAN.01 Pytanie 1 452
Prowadzenie sprzedaży

Jedna z zasad merchandisingu głosi, że

A. "najatrakcyjniejsze miejsce ekspozycji znajduje się na wysokości oczu".
B. "najlepsze miejsca na półkach przeznacza się dla najtańszych produktów".
C. "najlepsze miejsca na półkach przeznacza się dla produktów o dużej rotacji".
D. "najatrakcyjniejsze miejsca ekspozycji znajdują się na górnej i dolnej półce".
HAN.01 Pytanie 1 453
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik odpowiedzialny materialnie, z winy nieumyślnej uszkodził towary. Wartość szkody wyceniono na 12 000,00 zł. Miesięczne wynagrodzenie pracownika to 3 000,00 zł. Wskaż maksymalną kwotę odszkodowania, z tytułu wyrządzonej szkody, którą może domagać się od pracownika pracodawca.

A. 9 000,00 zł
B. 12 000,00 zł
C. 3 000,00 zł
D. 1 500,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 454
Prowadzenie sprzedaży

W celu stabilizacji towaru umieszczonego na palecie oraz jego zabezpieczenia przed porysowaniem w czasie transportu, przesyłkę należy

A. zapakować do dużej drewnianej skrzyni.
B. zabezpieczyć łańcuchami uniemożliwiającymi przesuwanie się towaru.
C. zawinąć w szary papier.
D. owinąć folią stretch.
HAN.01 Pytanie 1 455
Prowadzenie sprzedaży

Symbol umieszczany na opakowaniach niektórych produktów oznacza, że

Ilustracja do pytania 15
A. opakowanie produktu wykonane jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używane wielokrotnie.
B. towar znajdujący się w opakowaniu wykonany jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używany wielokrotnie.
C. towar znajdujący się w opakowaniu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
D. opakowanie produktu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
HAN.01 Pytanie 1 456
Prowadzenie sprzedaży

W który sposób powinny być ułożone towary na półkach sklepowych, w odniesieniu do klientów przywiązanych do marki produktu?

Ilustracja do pytania 16
A. Sposób 3.
B. Sposób 4.
C. Sposób 1.
D. Sposób 2.
HAN.01 Pytanie 1 457
Prowadzenie sprzedaży

Asortyment towarów spożywczych w hipermarketach, to asortyment

A. szeroki i głęboki.
B. szeroki i płytki.
C. wąski i głęboki.
D. wąski i płytki.
HAN.01 Pytanie 1 458
Prowadzenie sprzedaży

Głównym zadaniem sprzedawcy w tradycyjnej formie sprzedaży, z rozwiniętą obsługą klienta jest

A. zarejestrowanie sprzedaży w kasie, bez udzielania poradnictwa sprzedażowego.
B. zapewnienie klientom swobodnego dostępu do towarów.
C. przygotowanie ofert handlowych i wysyłanie ich do klientów.
D. prowadzenie rozmowy sprzedażowej i inkasowanie należności za zakupy.
HAN.01 Pytanie 1 459
Prowadzenie sprzedaży

"...Dzień dobry. Jestem przedstawicielem firmy XYZ, kontaktuję się z Państwem, aby zaprezentować ofertę specjalną. Jeżeli zdecydują się Państwo na zakup już dzisiaj, ten odkurzacz możecie nabyć tylko za 4 999,00 zł. Umowę otrzymają Państwo pocztą. Od umowy będzie można odstąpić w ciągu 14 dni….".
Którą formę sprzedaży prezentuje fragment rozmowy sprzedażowej?

A. Telefoniczną.
B. Preselekcyjną.
C. Tradycyjną.
D. Komisową.
HAN.01 Pytanie 1 460
Prowadzenie sprzedaży

Klient, który zachowuje się racjonalnie

A. korzysta z akcji promocyjnych produktów, także tych, których aktualnie nie potrzebuje.
B. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem impulsu.
C. tworzy listę zakupów, porównuje ceny, rozsądnie korzysta z promocji towarów.
D. podąża za modą, naśladuje innych, nie zwraca uwagi na swój interes ekonomiczny.
HAN.01 Pytanie 1 461
Prowadzenie sprzedaży

Które z zachowań klientów najczęściej powodują powstawanie dysonansu pozakupowego?

A. Rutynowe.
B. Racjonalne.
C. Nieracjonalne.
D. Nawykowe.
HAN.01 Pytanie 1 462
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zamieszczonych informacji ustal rodzaj i wartość różnic inwentaryzacyjnych towarów w magazynie.

Ilustracja do pytania 22
A. Nadwyżka 800,00 zł
B. Niedobór 800,00 zł
C. Niedobór 600,00 zł, nadwyżka 200,00 zł
D. Niedobór 200,00 zł, nadwyżka 600,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 463
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca obsługuje klienta, który nie potrafi podjąć decyzji o zakupie. Widząc zniecierpliwienie innych klientów, powinien powiedzieć

A. "Ten towar nie będzie jednak dla pana odpowiedni, do widzenia".
B. "Proszę się zdecydować, inni też chcą zrobić zakupy".
C. "Proszę przyjść jutro, teraz nie mam czasu, do widzenia".
D. "Inni klienci, którzy kupili ten towar byli z niego bardzo zadowoleni".
HAN.01 Pytanie 1 464
Prowadzenie sprzedaży

Formuła handlowa "LOCO" w transakcjach między kontrahentami oznacza, że zakupiony towar należy odebrać z magazynu

A. klienta i na jego koszt.
B. klienta, a koszt transportu ponosi sprzedawca.
C. sprzedawcy, a koszt transportu ponosi klient.
D. sprzedawcy i na jego koszt.
HAN.01 Pytanie 1 465
Prowadzenie sprzedaży

Dokumentem, który należy sporządzić w przypadku korekty błędu na fakturze sprzedaży, wysłanej do kontrahenta, polegającego na zastosowaniu dla sprzedanego towaru niewłaściwej stawki podatku VAT, jest

A. nota odsetkowa.
B. faktura korygująca.
C. faktura pro-forma.
D. nota korygująca.
HAN.01 Pytanie 1 466
Prowadzenie sprzedaży

Ile wyniesie wartość transakcji na podstawie fragmentu paragonu?

Ilustracja do pytania 26
A. 15,89 zł
B. 14,98 zł
C. 12,98 zł
D. 13,89 zł
HAN.01 Pytanie 1 467
Prowadzenie sprzedaży

Klient zakupił rower 20.05.2023 r. Otrzymał paragon i kartę gwarancyjną z określonym terminem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. zauważył wadę towaru – niesprawny hamulec. Zgodnie z przepisami klient

A. może reklamować towar z tytułu niezgodności towaru z umową.
B. może reklamować towar z tytułu gwarancji.
C. nie ma możliwości reklamowania towaru z tytułu wady.
D. nie ma możliwości reklamowania towaru z tytułu rękojmi.
HAN.01 Pytanie 1 468
Prowadzenie sprzedaży

Dokumentem, który może być podstawą do złożenia reklamacji z tytułu udzielonej gwarancji przez producenta, jest

A. zamówienie.
B. oświadczenie kupującego.
C. aktualna oferta producenta.
D. karta gwarancyjna.
HAN.01 Pytanie 1 469
Prowadzenie sprzedaży

Termin odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa może zostać wydłużony do 12 miesięcy w przypadku, gdy sprzedawca

A. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu miesiąca od zakupu.
B. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu trzech miesięcy od zakupu.
C. dostarczy informację o możliwości odstąpienia od umowy wraz z towarem.
D. nie dostarczy informacji o możliwości odstąpienia od umowy.
HAN.01 Pytanie 1 470
Prowadzenie sprzedaży

Ile wyniesie stan końcowy gotówki w kasie obliczony na podstawie zamieszczonych informacji o dokonanych transakcjach?

Ilustracja do pytania 30
A. 5 100,00 zł
B. 3 000,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 3 300,00 zł
HAN.01 Pytanie 1 471
Prowadzenie sprzedaży

Klient zakupił suszarkę do włosów 15.03.2024 r. W dniu 29.05.2024 zgłosił reklamację towaru do sprzedawcy. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do złożonej reklamacji najpóźniej w dniu

A. 15.06.2024 r.
B. 12.06.2024 r.
C. 01.06.2024 r.
D. 10.06.2024 r.
HAN.01 Pytanie 1 472
Prowadzenie sprzedaży

Ile wynosi stawka podatku VAT, przy założeniu, że wartość brutto sprzedaży to 270,00 zł, a kwota podatku VAT to 20,00 zł?

A. 5%
B. 8%
C. 0%
D. 23%
HAN.01 Pytanie 1 473
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu rozporządzenia, wskaż sposób odprowadzenia przez sprzedawcę utargu dziennego na rachunek bankowy przedsiębiorstwa.

Ilustracja do pytania 33
A. Zawsze za pośrednictwem konwojenta zatrudnionego przez jednostkę handlową.
B. Zawsze osobiście, bez względu na wartość uzyskanego utargu ze sprzedaży.
C. Zależnie od wartości utargu osobiście, bankowozem lub z udziałem konwojentów.
D. Za pośrednictwem poczty lub kuriera w dobrze zabezpieczonej kopercie.
HAN.01 Pytanie 1 474
Prowadzenie sprzedaży

Ile wynosi wartość podatku VAT należnego po dokonaniu korekty sprzedaży na podstawie fragmentu faktury korygującej?

Ilustracja do pytania 34
A. 26,00 zł
B. 63,56 zł
C. 66,04 zł
D. 41,60 zł
HAN.01 Pytanie 1 475
Prowadzenie sprzedaży

Stroną przyjmującą zgłoszenie reklamacyjne klienta z tytułu niezgodności towaru z umową oraz odpowiadającą za wady towaru jest

A. kurier.
B. producent.
C. sprzedawca.
D. gwarant.
HAN.01 Pytanie 1 476
Prowadzenie sprzedaży

Dokument oznaczony kategorią BE 5 należy

A. przechowywać w siedzibie przedsiębiorstwa przez 5 lat. a następnie przekazać do ekspertyzy archiwalnej.
B. przekazać do archiwum państwowego na 5 lat, a następnie przechowywać w siedzibie przedsiębiorstwa.
C. przekazać do biura rachunkowego na 5 lat, a następnie przechowywać w siedzibie przedsiębiorstwa.
D. przechowywać w siedzibie przedsiębiorstwa przez 5 lat, a następnie przekazać do biura rachunkowego.
HAN.01 Pytanie 1 477
Prowadzenie sprzedaży

Który znak informuje o wdrożeniu przez producenta systemu zarządzania jakością?

A. ISO 9001
B. Znak firmowy.
C. Zdrowa żywność.
D. Certyfikat bezpieczeństwa.
HAN.01 Pytanie 1 478
Prowadzenie sprzedaży

Tabela przedstawia dane dotyczące wartości wzajemnych świadczeń usług dwóch kontrahentów.
Jeżeli strony ustaliły sposób regulowania wzajemnych należności i zobowiązań jako rozliczenie sald na koniec miesiąca, to znaczy, że w tym terminie

Ilustracja do pytania 38
A. BIUROX przeleje 35 000 zł na rzecz PAPIRUS.
B. BIUROX przeleje 20 000 zł na rzecz PAPIRUS.
C. PAPIRUS przeleje 15 000 zł na rzecz BIUROX.
D. PAPIRUS przeleje 20 000 na rzecz BIUROX.
HAN.01 Pytanie 1 479
Prowadzenie sprzedaży

Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?

Ilustracja do pytania 39
A. Przeciwalergiczny.
B. Rumiankowy.
C. Owocowy.
D. Nagietkowy.
HAN.01 Pytanie 1 480
Prowadzenie sprzedaży

Oblicz cenę detaliczną płaszcza, jeśli jego cena zakupu wynosi 200,00 zł, marża stosowana w sklepie - 10%, a stawka podatku VAT - 22%.

A. 222,00 zł
B. 268,40 zł
C. 220,00 zł
D. 244,40 zł