Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1565
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakich grup produktów powinny unikać osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu w swoim menu?

A. Orzechów, owoców
B. Mięsa drobiowego, warzyw strączkowych
C. Masła, jaj
D. Oliw, ryb
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?

A. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
B. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
C. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
D. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
HGT.06 Pytanie 1569
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do

A. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
B. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
C. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
D. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
HGT.06 Pytanie 1572
Realizacja usług w recepcji

Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.

A. Globalnego
B. Regionalnego
C. Lokalnego
D. Krajowego
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na

A. przygotowaniu pokoju do nocnego wypoczynku
B. przewietrzeniu wnętrza i ustawieniu klimatyzacji
C. dodaniu łóżeczka dla dziecka
D. uzupełnieniu pokoju o dodatkową poduszkę
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?

A. Promocję sprzedaży
B. Marketing bezpośredni
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1575
Realizacja usług w recepcji

HOTREC to akronim, który odnosi się do

A. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
B. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
D. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista w niewypełnione pole w przedstawionym fragmencie faktury VAT?

Nazwa usługiPKWiUJ.m.IlośćCena jedn. netto w złWartość netto w złStawka podatku VAT w %Wartość brutto w zł
Pobyt w hotelu55.10doba4934,587%1000,00

A. 233,65 zł
B. 250,00 zł
C. 267,50 zł
D. 264,33 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania zastosowano w hotelowej restauracji, gdzie niektóre dania przygotowano przy gościach, używając wózka kelnerskiego?

A. Metoda angielska
B. Metoda rosyjska
C. Metoda niemiecka
D. Metoda francuska
Realizacja usług w recepcji

Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:

A. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
B. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
C. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?

A. Renomowanej marki
B. Położenia w centrum miasta
C. Funkcjonalności pokoi
D. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
Realizacja usług w recepcji

Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje

A. zupę cebulową i żeberka z grilla
B. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
C. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
D. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
HGT.06 Pytanie 1582
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?

A. Formularza rezerwacji
B. Listy roomingowej
C. Vouchera
D. Potwierdzenia rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1584
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole

Karta pobytu
Imię i nazwisko gościaNr pokoju
.............................Cena za dobę
Podpis gościaPodpis dysponenta

A. termin pobytu.
B. datę przyjazdu.
C. termin płatności.
D. datę wyjazdu.
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Relacje publiczne
C. Sponsoring
D. Akcję promocyjną
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
B. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
C. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
D. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
HGT.03 Pytanie 1591
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są podstawowe zasady związane z bezpieczeństwem przeciwpożarowym w hotelu?

A. Codzienne testowanie alarmów przeciwpożarowych jest zalecane, ale raczej wystarczające są testy w regularnych odstępach czasu, np. raz w miesiącu.
B. Stała obecność strażaka na terenie hotelu nie jest wymagana, ale personel powinien być przeszkolony w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
C. Zamontowanie systemu spryskiwaczy w każdym pomieszczeniu jest zalecane, ale nie zawsze wymagane, zależy to od lokalnych przepisów.
D. Regularne sprawdzanie sprzętu gaśniczego
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla

A. wszystkich hoteli
B. tylko hoteli 3, 4 i 5*
C. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
D. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zbiór owoców oraz warzyw stanowi najbogatsze źródło witaminy C?

A. Kapusta czerwona, poziomki, ogórki kiszone, pomidory
B. Nać pietruszki, papryka, brukselka, czarna porzeczka
C. Maliny, kalafior, ogórki, czosnek
D. Jabłka, szpinak, kapusta biała, śliwki
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy śniadaniowe mogą otrzymać klienci, jeśli biuro podróży zarezerwowało dla nich śniadania kontynentalne?

A. Sok, zupa mleczna, jaja na szynce, kawa, herbata, mleko
B. Pieczywo, masło, dżem lub miód, kawa lub herbata
C. Pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku, kawa ze śmietanką
D. Mleko z płatkami, sok ze świeżych owoców, tosty, jaja na bekonie, kawa z mlekiem
HGT.06 Pytanie 1595
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
D. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Operator centrali telefonicznej
B. Kierownik recepcji
C. Recepcjonista - concierge
D. Pracownik ds. relacji z gośćmi