Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 561
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność może wykonać recepcjonista za pomocą przedstawionego na fotografii urządzenia?

Ilustracja do pytania 1
A. Zakodować klucze do jednostek mieszkalnych.
B. Wystawić paragon za usługi gastronomiczne.
C. Przesłać dokumenty potwierdzające rezerwację.
D. Dokonać autoryzacji karty kredytowej.
HGT.06 Pytanie 1 562
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

Ilustracja do pytania 2
A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Marketing bezpośredni.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 1 563
Realizacja usług w recepcji

W który sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie telefonicznej rezerwacji na usługi hotelarskie?

A. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia.
B. W formie pisemnej.
C. Ustnie w dniu jego przyjazdu.
D. Wypełniając formularz rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 564
Realizacja usług w recepcji

Gość złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym podał numer karty kredytowej oraz określił swój przyjazd do hotelu do godziny 1600. W podanym czasie nie przybył jednak do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności dotyczące kosztów powinien wykonać?

A. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu.
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu.
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu.
D. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu.
HGT.06 Pytanie 1 565
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju jednoosobowego na dwie doby w drugim tygodniu maja.

Ilustracja do pytania 5
A. 06.05 – 08.05
B. 08.05 – 10.05
C. 09.05 – 11.05
D. 07.05 – 09.05
HGT.06 Pytanie 1 566
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu poprosił pracownika recepcji o rezerwację biletu na samolot do Barcelony. Z którego systemu rezerwacyjnego powinien skorzystać recepcjonista?

A. Amadeus.
B. Voyager.
C. Chart.
D. Expedia.
HGT.06 Pytanie 1 567
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie, w terminie 11-15 lipca, pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla pani Kwiatkowskiej i jej męża. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

Ilustracja do pytania 7
A. APT 111
B. SGL 103
C. TWIN 108
D. DBL 106
HGT.06 Pytanie 1 568
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

Ilustracja do pytania 8
A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Karta rejestracyjna.
C. Formularz rezerwacji.
D. Grafik obłożenia pokoi.
HGT.06 Pytanie 1 569
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zestawienia zamówionych świadczeń określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 3 października.

Ilustracja do pytania 9
A. 28
B. 23
C. 41
D. 35
HGT.06 Pytanie 1 570
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni gość informując, że mimo ciszy nocnej w pokoju nr 118 jest głośno. W tej sytuacji recepcjonista powinien

A. wezwać ochronę hotelu w celu udzielenia gościom z pokoju nr 118 upomnienia.
B. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu.
C. poprosić gości z pokoju nr 118 o bezwzględne zachowanie ciszy nocnej.
D. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118.
HGT.06 Pytanie 1 571
Realizacja usług w recepcji

Nieodłącznym elementem procedury zarejestrowania gościa w każdym obiekcie hotelarskim jest

A. pomoc przy bagażach.
B. wręczenie karty pobytu.
C. pobranie należności od gościa.
D. ustalenie zakresu płatnych usług.
HGT.06 Pytanie 1 572
Realizacja usług w recepcji

Do świadczenia których z podanych usług nie są zobowiązane motele 4* i 5*?

A. Sprzedaży lub zapewnienia kosmetyków i środków higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
B. Prania, prasowania i czyszczenia bielizny i odzieży gości.
C. W zespole odnowy biologicznej: pływalni, sauny, siłowni, solarium, masaży i innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
D. W zespole sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
HGT.06 Pytanie 1 573
Realizacja usług w recepcji

Która grupa usług jest świadczona gościom hotelowym bezpłatnie?

A. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji.
B. Wynajęcie samochodu, przechowanie bagażu, podawanie posiłków do pokoi.
C. Depozyt w recepcji, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa.
D. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut.
HGT.06 Pytanie 1 574
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę dodatkową świadczoną w hotelu powinno się zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Dodatkową poduszkę.
B. Skrytkę depozytową.
C. Wymianę pościeli.
D. Masaż relaksacyjny.
HGT.06 Pytanie 1 575
Realizacja usług w recepcji

Grupa turystów pragnąca zwiedzić Kraków i okolice poprosiła o zaproponowanie jednodniowej wycieczki.
Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Ilustracja do pytania 15
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 576
Realizacja usług w recepcji

Jaką należność za pobyt zapłaci gość przebywający w hotelu 4 doby, jeżeli pokój kosztuje 300,00 zł za pierwszą dobę, a rabat za każdą następną dobę wynosi 20% i jest liczony zawsze od ceny za pierwszą dobę?

A. 1200,00 zł
B. 1020,00 zł
C. 1380,00 zł
D. 1110,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 577
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenie służy do rejestrowania sprzedaży usług hotelarskich oraz do celów ewidencji skarbowej?

Ilustracja do pytania 17
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 578
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług, hotel powinien polecić firmie zlecającej zorganizowanie 3-dniowego pobytu integracyjnego połączonego z konferencją szkoleniową dla swoich pracowników?

Ilustracja do pytania 18
A. Korpo.
B. Biznes.
C. Trening.
D. Relax.
HGT.06 Pytanie 1 579
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Ilustracja do pytania 19
A. 2 000,00 zł
B. 2 400,00 zł
C. 2 250,00 zł
D. 1 800,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 580
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenie umożliwia przygotowanie przez recepcjonistę klucza elektronicznego dla gościa?

A. Włącznik elektrozamka na przycisk.
B. Czytnik bufora zdarzeń.
C. Programator kart zbliżeniowych.
D. Włącznik elektrozamka na kartę zbliżeniową.
HGT.06 Pytanie 1 581
Realizacja usług w recepcji

Którą ofertę, pozwalającą na wspólne spędzenie czasu dzieci z rodzicami, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?

A. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie.
B. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa.
C. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia.
D. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne.
HGT.06 Pytanie 1 582
Realizacja usług w recepcji

Dla zapewnienia wysokiego obłożenia w sezonie letnim, hotel położony nad morzem, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. timesharing.
B. all inclusive.
C. first minute.
D. rack rate.
HGT.06 Pytanie 1 583
Realizacja usług w recepcji

Ktore z urządzeń umożliwia recepcjoniście wysłanie do gościa hotelowego potwierdzenia rezerwacji?

Ilustracja do pytania 23
A. Urządzenie 1.
B. Urządzenie 4.
C. Urządzenie 3.
D. Urządzenie 2.
HGT.06 Pytanie 1 584
Realizacja usług w recepcji

Którym instrumentem promocji posługują się pracownicy recepcji, osobiście prezentując i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?

A. Public relations.
B. Promocją szeptaną.
C. Reklamą zewnętrzną.
D. Sprzedażą osobistą.
HGT.06 Pytanie 1 585
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.

Ilustracja do pytania 25
A. 20 m2
B. 30 m2
C. 45 m2
D. 35 m2
HGT.06 Pytanie 1 586
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?

Ilustracja do pytania 26
A. Pakiet I
B. Pakiet IV
C. Pakiet II
D. Pakiet III
HGT.06 Pytanie 1 587
Realizacja usług w recepcji

Z którego systemu powinien skorzystać recepcjonista krakowskiego hotelu sprawdzając możliwość rezerwacji pobytu dla gości w hotelu w Amsterdamie?

A. Fidelio.
B. DM Plaza.
C. Amadeus.
D. Chart.
HGT.06 Pytanie 1 588
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem sporządzanym przez recepcjonistę-dysponenta, po otrzymaniu zamówienia od gościa, a następnie wysyłanym do zamawiającego, jest

A. karta zamówienia.
B. list powitalny.
C. potwierdzenie rezerwacji.
D. formularz rezerwacyjny.
HGT.06 Pytanie 1 589
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.

Ilustracja do pytania 29
A. 08.03 – 10.03
B. 07.03 – 09.03
C. 09.03 – 11.03
D. 06.03 – 08.03
HGT.06 Pytanie 1 590
Realizacja usług w recepcji

Po zapoznaniu się z fragmentem ulotki reklamowej jednego z używanych w polskich hotelach programu komputerowego wskaż, który to program.

Ilustracja do pytania 30
A. Fidelio Front Office.
B. ReHot.
C. Galileo International.
D. Tour Manager.
HGT.06 Pytanie 1 591
Realizacja usług w recepcji

Którą z czynności należy wykonać, w pierwszej kolejności, przyjmując gościa do hotelu?

A. Wręczyć gościowi klucze do pokoju i kartę pobytu.
B. Poinformować gościa o ofercie hotelowej.
C. Zapytać gościa o nazwisko lub numer rezerwacji.
D. Pobrać od gościa dokumenty potrzebne do rejestracji.
HGT.06 Pytanie 1 592
Realizacja usług w recepcji

Informację o przyjeździe gościa VIP, pracownik recepcji powinien w pierwszej kolejności przekazać

A. portierowi.
B. kierownikowi restauracji.
C. pokojowej.
D. dyrektorowi hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 593
Realizacja usług w recepcji

Check-out to procedura

A. zapłaty za pobyt w obiekcie hotelarskim.
B. wykwaterowania gościa z obiektu hotelarskiego.
C. przyjęcia gościa do obiektu hotelarskiego.
D. obsługi gościa w trakcie pobytu w obiekcie hotelarskim.
HGT.06 Pytanie 1 594
Realizacja usług w recepcji

O który dokument należy poprosić organizatora imprezy turystycznej, w celu usprawnienia przyjęcia do hotelu grupy turystów w dniu przyjazdu?

A. Dowód tożsamości kierownika grupy.
B. Pisemne potwierdzenie rezerwacji.
C. Voucher wystawiony przez biuro podróży.
D. Listę uczestników z danymi osobowymi.
HGT.06 Pytanie 1 595
Realizacja usług w recepcji

Którym dokumentem składa się dyspozycję przekazania należności za skorzystanie z usługi noclegowej z rachunku gościa na rachunek motelu?

A. Poleceniem przelewu.
B. Rachunkiem wstępnym.
C. Dowodem wpłaty.
D. Fakturą.
HGT.06 Pytanie 1 596
Realizacja usług w recepcji

Do której grupy usług należy przechowywanie w depozycie recepcyjnym przedmiotów wartościowych gości?

A. Uzupełniających, płatnych.
B. Towarzyszących, nieodpłatnych.
C. Towarzyszących, płatnych.
D. Uzupełniających, nieodpłatnych.
HGT.06 Pytanie 1 597
Realizacja usług w recepcji

Do którego działu hotelu, recepcjonista powinien przekazać informacje od gości dotyczące usterek w jednostkach mieszkalnych?

A. Zaopatrzenia.
B. Rezerwacji.
C. Księgowości.
D. Technicznego.
HGT.06 Pytanie 1 598
Realizacja usług w recepcji

Gość skorzystał z usług hotelu w terminie od 10 do 12 września w taryfie BB w cenie 350,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo wykupił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, a za usługi fakultatywne gotówką. Oblicz należność zapłaconą gotówką.

A. 460,00 zł
B. 700,00 zł
C. 920,00 zł
D. 220,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 599
Realizacja usług w recepcji

Które czynności powinien wykonać recepcjonista w celu gotówkowego rozliczenia kosztów pobytu gościa?

A. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do czytnika POS, wydrukować dokument z czytnika.
B. Przedstawić do akceptacji wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wręczyć paragon.
C. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający zapłatę.
D. Zapytać gościa, czy jest zadowolony z pobytu, przyjąć należność, wydać resztę.
HGT.06 Pytanie 1 600
Realizacja usług w recepcji

Za pomocą urządzenia przedstawionego na ilustracji gość ureguluje należność za pobyt

Ilustracja do pytania 40
A. gotówką.
B. kartą płatniczą.
C. przelewem.
D. przekazem pocztowym.