Filtrowanie pytań
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. komplementarną bezpłatną
B. towarzyszącą płatną
C. podstawową płatną
D. fakultatywną bezpłatną
Realizacja usług w recepcji
Procedurę VIP wdraża się w przypadku
A. klientów z niepełnosprawnościami
B. zagranicznych gości
C. specjalnych gości
D. klientów biznesowych
HGT.06 Pytanie 1563
Realizacja usług w recepcji
W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników, room-service dostępny przez przynajmniej 18 godzin dziennie oraz możliwość codziennego otrzymywania prasy?
A. 2*
B. 4*
C. 3*
D. 1*
Realizacja usług w recepcji
W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?
A. 5*
B. 4*
C. 3*
D. 2*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakich grup produktów powinny unikać osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu w swoim menu?
A. Orzechów, owoców
B. Mięsa drobiowego, warzyw strączkowych
C. Masła, jaj
D. Oliw, ryb
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czyszczenie okien, usuwanie zanieczyszczeń z trudno dostępnych miejsc oraz pranie dywanów to zadania realizowane w ramach porządkowania
A. nadzwyczajnego
B. rocznego
C. gruntownego
D. cyklicznego
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 50 lokali mieszkalnych. Jaki typ sprzątania powinien zostać wykonany w tych lokalach?
A. Awaryjne
B. Specjalne
C. Gruntowne
D. Okolicznościowe
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?
A. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
B. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
C. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
D. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do
A. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
B. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
C. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
D. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
Realizacja usług w recepcji
Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?
A. Liczba pracowników zatrudnionych w hotelach
B. Ilość obiektów noclegowych
C. Rozmiar obrotów w branży hotelarskiej
D. Zwiększenie zamożności obywateli
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych osób nie jest zatrudniona w dziale obsługi pięter w hotelu?
A. Korytarzowa
B. Goniec hotelowy
C. Magazynier bielizny
D. Pokojowa
Realizacja usług w recepcji
Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.
A. Globalnego
B. Regionalnego
C. Lokalnego
D. Krajowego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na
A. przygotowaniu pokoju do nocnego wypoczynku
B. przewietrzeniu wnętrza i ustawieniu klimatyzacji
C. dodaniu łóżeczka dla dziecka
D. uzupełnieniu pokoju o dodatkową poduszkę
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?
A. Promocję sprzedaży
B. Marketing bezpośredni
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji
HOTREC to akronim, który odnosi się do
A. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
B. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
D. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista w niewypełnione pole w przedstawionym fragmencie faktury VAT?
| Nazwa usługi | PKWiU | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Pobyt w hotelu | 55.10 | doba | 4 | 934,58 | 7% | 1000,00 |
A. 233,65 zł
B. 250,00 zł
C. 267,50 zł
D. 264,33 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania zastosowano w hotelowej restauracji, gdzie niektóre dania przygotowano przy gościach, używając wózka kelnerskiego?
A. Metoda angielska
B. Metoda rosyjska
C. Metoda niemiecka
D. Metoda francuska
Realizacja usług w recepcji
Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:
A. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
B. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
C. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 1579
Realizacja usług w recepcji
Usługi prania, prasowania oraz czyszczenia odzieży i bielizny dla gości są wymagane w hotelach?
A. 2* i 3*
B. 1* i 2*
C. tylko 5*
D. 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?
A. Renomowanej marki
B. Położenia w centrum miasta
C. Funkcjonalności pokoi
D. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
Realizacja usług w recepcji
Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje
A. zupę cebulową i żeberka z grilla
B. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
C. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
D. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?
A. Formularza rezerwacji
B. Listy roomingowej
C. Vouchera
D. Potwierdzenia rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Masaż czekoladowy
B. Skrytkę depozytową
C. Wymianę ręczników
D. Dodatkowy koc
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole
| Karta pobytu | |
|---|---|
| Imię i nazwisko gościa | Nr pokoju |
| ............................. | Cena za dobę |
| Podpis gościa | Podpis dysponenta |
A. termin pobytu.
B. datę przyjazdu.
C. termin płatności.
D. datę wyjazdu.
HGT.06 Pytanie 1585
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?
A. Motelu
B. Domu wycieczkowym
C. Ośrodku wypoczynkowym
D. Pensjonacie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa
A. fakultatywna
B. uzupełniająca
C. towarzysząca
D. podstawowa
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?
A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Relacje publiczne
C. Sponsoring
D. Akcję promocyjną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie środki powinna wykorzystać pokojowa do usunięcia plamy z pasty do butów na terakotowej podłodze w hotelowej łazience?
A. benzynę ekstrakcyjną
B. spirytus
C. płyn do mycia naczyń
D. zimną wodę
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?
A. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
B. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
C. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
D. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
Realizacja usług w recepcji
Gdzie należy umieścić informacje dotyczące dróg ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym?
A. tylko na najniższych kondygnacjach
B. na każdej kondygnacji
C. na wybranych kondygnacjach
D. tylko na najwyższych kondygnacjach
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są podstawowe zasady związane z bezpieczeństwem przeciwpożarowym w hotelu?
A. Codzienne testowanie alarmów przeciwpożarowych jest zalecane, ale raczej wystarczające są testy w regularnych odstępach czasu, np. raz w miesiącu.
B. Stała obecność strażaka na terenie hotelu nie jest wymagana, ale personel powinien być przeszkolony w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
C. Zamontowanie systemu spryskiwaczy w każdym pomieszczeniu jest zalecane, ale nie zawsze wymagane, zależy to od lokalnych przepisów.
D. Regularne sprawdzanie sprzętu gaśniczego
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla
A. wszystkich hoteli
B. tylko hoteli 3, 4 i 5*
C. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
D. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zbiór owoców oraz warzyw stanowi najbogatsze źródło witaminy C?
A. Kapusta czerwona, poziomki, ogórki kiszone, pomidory
B. Nać pietruszki, papryka, brukselka, czarna porzeczka
C. Maliny, kalafior, ogórki, czosnek
D. Jabłka, szpinak, kapusta biała, śliwki
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy śniadaniowe mogą otrzymać klienci, jeśli biuro podróży zarezerwowało dla nich śniadania kontynentalne?
A. Sok, zupa mleczna, jaja na szynce, kawa, herbata, mleko
B. Pieczywo, masło, dżem lub miód, kawa lub herbata
C. Pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku, kawa ze śmietanką
D. Mleko z płatkami, sok ze świeżych owoców, tosty, jaja na bekonie, kawa z mlekiem
Realizacja usług w recepcji
Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?
A. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
D. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1596
Realizacja usług w recepcji
Bezpośredni kanał dystrybucji usług hotelarskich łączy
A. pilotem z biurem podróży
B. klienta z biurem podróży
C. biuro podróży z hotelem
D. klienta z hotelem
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Operator centrali telefonicznej
B. Kierownik recepcji
C. Recepcjonista - concierge
D. Pracownik ds. relacji z gośćmi
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który decyduje się na dania z menu?
A. Bufetową
B. Bankietową
C. A’ la carte
D. A part
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Chytrość
B. Poddańczość
C. Elastyczność
D. Decyzyjność
Obsługa gości w obiekcie świa…
Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania
A. sezonowego
B. gruntownego
C. okolicznościowego
D. awaryjnego