Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 561
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. informację o rodzaju usług z uwzględnieniem liczby, terminu oraz formy płatności
B. informację o rodzaju świadczonych usług podstawowych
C. wstępny kosztorys zamawianych usług
D. informację o rodzaju zamawianych usług ze wskazaniem ich wykonawców
HGT.03 Pytanie 1 562
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zbiorów składa się jedynie z potraw i napojów typowych dla amerykańskiego śniadania?
A. Owsianka na mleku, fasola w sosie pomidorowym
B. Kawa ze śmietanką, jajka w szklance, wędliny, sery
C. Herbata, kawa, świeże rogaliki, masło, dżem
D. Soki owocowe, naleśniki z syropem klonowym
HGT.06 Pytanie 1 563
Realizacja usług w recepcji
W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?
A. od 3* do 5*
B. od 2* do 5*
C. od 1* do 5*
D. od 4* do 5*
HGT.06 Pytanie 1 564
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. wykwaterowania gościa z hotelu
B. przyjęcia gościa do hotelu
C. zapłaty za pobyt w hotelu
D. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 565
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?
A. 29 m2
B. 39 m2
C. 30m2
D. 20 m2
HGT.06 Pytanie 1 566
Realizacja usług w recepcji
Który dokument dotyczący hotelu zawiera dane dla pracowników o usługach dodatkowych zamówionych przez gości?
A. Harmonogram obłożenia obiektu
B. Propozycja usług dodatkowych
C. Formularz rezerwacji
D. Zarządzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 567
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?
A. Voucher hotelowy
B. Czek podróżniczy
C. Przelew bankowy
D. Karta kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 568
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 55 m2
B. 50 m2
C. 45 m2
D. 40 m2
HGT.06 Pytanie 1 569
Realizacja usług w recepcji
Określ, w jakiej odległości od wzroku pracownika, który wykonuje pracę w siedzącej pozycji, powinien znajdować się monitor na biurku?
A. Od 40 do 75 cm
B. Od 50 do 80 cm
C. Od 20 do 50 cm
D. Od 30 do 65 cm
HGT.03 Pytanie 1 570
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to
A. junior suite
B. bungalow
C. duplex
D. penthouse
HGT.06 Pytanie 1 571
Realizacja usług w recepcji
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
B. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
C. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
HGT.06 Pytanie 1 572
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. technicznego.
B. służby pięter.
C. marketingu.
D. służby parterowej.
HGT.03 Pytanie 1 573
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czy pastowanie oraz froterowanie powierzchni podłóg mają miejsce w trakcie procesu sprzątania?
A. awaryjnego
B. codziennego
C. generalnego
D. specjalnego
HGT.06 Pytanie 1 574
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien zareagować recepcjonista, jeśli otrzymał telefoniczne zapytanie o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?
A. Przekazać wiadomość ustnie osobie, która towarzyszy gościowi
B. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
D. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
HGT.06 Pytanie 1 575
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw
A. przekazać numer rezerwacji
B. zapytać o lokalizację pokoju
C. ustalić termin pobytu
D. zapytać o szczególne życzenia
HGT.03 Pytanie 1 576
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dezynfekcja kołder, koców, poduszek oraz materacy w obiektach hotelowych powinna odbywać się przynajmniej
A. raz na pół roku
B. raz w roku
C. raz w miesiącu
D. raz na trzy miesiące
HGT.06 Pytanie 1 577
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?
A. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
B. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
C. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
HGT.06 Pytanie 1 578
Realizacja usług w recepcji
Określ typ umowy, która umożliwia biuru podróży rezygnację z zarezerwowanych noclegów w hotelu bez ponoszenia kosztów w ustalonym terminie?
A. Overbooking
B. Allotment
C. Timesharing
D. Czarter
HGT.06 Pytanie 1 579
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien
A. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
B. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.
C. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
D. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
HGT.06 Pytanie 1 580
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?
A. regały kelnerskie
B. pomocniki kelnerskie
C. wózki kelnerskie
D. szafki kelnerskie
HGT.03 Pytanie 1 581
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby dostarczyć do pokoju dla jednego gościa śniadanie kontynentalne, konieczne jest użycie
A. półmiska
B. talerza
C. gerydonu
D. tacy
HGT.03 Pytanie 1 582
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej czynności nie powinno się przeprowadzać podczas porządkowania pomieszczenia, w którym przebywa gość?
A. Mycia kabiny prysznicowej
B. Polerowania zwierciadła
C. Dezynfekcji urządzeń sanitarnych
D. Odkurzania dywanu
HGT.06 Pytanie 1 583
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?
A. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
B. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
C. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
D. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
HGT.06 Pytanie 1 584
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to
A. pole biwakowe
B. schronisko
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
HGT.03 Pytanie 1 585
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dania i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty kontynentalnego śniadania?
A. Kawę, herbatę, rogalik, masło, dżem, miód
B. Herbatę, pieczywo, kiełbasę, pasztet, pieczeń
C. Sok, pieczywo, jaja sadzone na bekonie, miód
D. Sok, pieczywo, ryby, jaja, naleśniki, mięso
HGT.03 Pytanie 1 586
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych usług uważa się za opcjonalne?
A. Usługi fryzjerskie, room-service
B. Basen kąpielowy, jacuzzi
C. Budzenie na życzenie, podawanie śniadań
D. Czyszczenie odzieży i obuwia, depozyt
HGT.06 Pytanie 1 587
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?
A. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
B. ściągnięcie środków z konta użytkownika
C. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
D. ustalenie tożsamości posiadacza karty
HGT.06 Pytanie 1 588
Realizacja usług w recepcji
Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim
A. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
B. przeniesienie bagażu do jego pokoju
C. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
D. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
HGT.06 Pytanie 1 589
Realizacja usług w recepcji
W przypadku kempingów można wyróżnić
A. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 1 590
Realizacja usług w recepcji
Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy
A. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
B. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
C. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
D. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
HGT.03 Pytanie 1 591
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być użyte w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w większych ilościach?
A. Dekanter
B. Bemar
C. Kociołek
D. Warnik
HGT.03 Pytanie 1 592
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?
A. Od 0°C do +6°C
B. Od +7°C do +15°C
C. Od -5°C do -1°C
D. Od -10°C do -6°C
HGT.03 Pytanie 1 593
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, gdy dysponuje małą liczbą pracowników, a ma wielu gości?
A. Room service
B. Serwis talerzowy
C. Serwis a la carte
D. Bufet śniadaniowy
HGT.06 Pytanie 1 594
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.
A. 500,00 zł
B. 432,00 zł
C. 400,00 zł
D. 540,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 595
Realizacja usług w recepcji
Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest
A. wydanie klucza
B. wsparcie przy bagażu
C. zgromadzenie opłat od gościa
D. określenie zakresu płatnych usług
HGT.06 Pytanie 1 596
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?
A. Weksel własny
B. Polecenie przelewu
C. Dowód wpłaty
D. Voucher hotelowy
HGT.03 Pytanie 1 597
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do czyszczenia lakierowanej podłogi z drewna?
A. Zamiatarkę
B. Mop
C. Polerkę
D. Ekstraktor
HGT.03 Pytanie 1 598
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki napój należy przyrządzić na śniadanie wiedeńskie?
A. Herbatę z cytryną
B. Kawę z podgrzaną śmietanką
C. Herbatę z mlekiem
D. Kawę z zimnym mlekiem
HGT.06 Pytanie 1 599
Realizacja usług w recepcji
Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?
A. Dział marketingu, gastronomia
B. Dział techniczny, odnowa biologiczna
C. Dział rekreacji, centrum biznesu
D. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
HGT.06 Pytanie 1 600
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. Trzy
B. Cztery
C. Jedną
D. Dwie