Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 561
Realizacja usług w recepcji
A. Reklama
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Lobbing
HGT.06 Pytanie 1 562
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. GHP
B. HACCP
C. QACP
D. TQM
HGT.03 Pytanie 1 563
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej czynności nie powinno się przeprowadzać podczas porządkowania pomieszczenia, w którym przebywa gość?
A. Odkurzania dywanu
B. Mycia kabiny prysznicowej
C. Dezynfekcji urządzeń sanitarnych
D. Polerowania zwierciadła
HGT.06 Pytanie 1 564
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 3* i 4*
B. 4*
C. 5*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 565
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?
A. Przelew bankowy
B. Czek podróżniczy
C. Voucher hotelowy
D. Karta kredytowa
HGT.03 Pytanie 1 566
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?
A. Czyścik.
B. Zamiatarka.
C. Odkurzacz.
D. Polerka.
HGT.06 Pytanie 1 567
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
B. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
HGT.03 Pytanie 1 568
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie towary powinny znaleźć się w planie posiłków dla osób stosujących dietę redukcyjną?
A. Banany i winogrona
B. Mięso wieprzowe i podroby
C. Napoje gazowane i nektary
D. Twaróg i jogurt naturalny
HGT.03 Pytanie 1 569
Obsługa gości w obiekcie świa…
Posiłek stanowiący połączenie śniadania oraz obiadu, w którym standardowe potrawy śniadaniowe są uzupełniane o dania obiadowe, takie jak zupy, gulasze, ryby, sałatki i desery, nazywa się
A. brunch
B. rotiserrie
C. bistro
D. lunch
HGT.03 Pytanie 1 570
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być zrealizowany, gdy w pokoju hotelowym dostrzeżono insekty?
A. Sezonowe
B. Specjalne
C. Okresowe
D. Ogólne
HGT.06 Pytanie 1 571
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?
A. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
B. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
C. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
D. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
HGT.06 Pytanie 1 572
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to
A. faktura pro forma
B. zlecenie przelewu
C. faktura
D. szacowanie wydatków
HGT.06 Pytanie 1 573
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?
A. Dokument rezerwacyjny
B. Harmonogram rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 1 574
Realizacja usług w recepcji
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
D. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
HGT.06 Pytanie 1 575
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?
A. Dystrybucja ulotek
B. Foldery marketingowe
C. Plakaty
D. Reklamę internetową
HGT.03 Pytanie 1 576
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności przy porządkowaniu węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Wypolerowanie armatury przy umywalce
B. Umycie płytek nad brodzikiem
C. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
D. Umycie posadzki
HGT.06 Pytanie 1 577
Realizacja usług w recepcji
Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?
A. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
HGT.06 Pytanie 1 578
Realizacja usług w recepcji
Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?
A. Informacja turystyczna
B. Budzenie
C. Obsługa bagażowa
D. Jacuzzi
HGT.06 Pytanie 1 579
Realizacja usług w recepcji
Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?
Zamówienie | |
Uprzejmie proszę o zorganizowanie jednodniowej konferencji dla 100 osób w dniu 16 lipca br. | |
Proszę o teatralne ustawienie krzeseł oraz wyposażenie sali konferencyjnej w sprzęt audiowizualny. | |
Oczekuję szczegółowej oferty na adres Stowarzyszenia. | |
Jan Nowak Prezes Stowarzyszenia |
A. Dział gastronomiczny.
B. Służbę parterową.
C. Służbę pięter.
D. Dział techniczny.
HGT.06 Pytanie 1 580
Realizacja usług w recepcji
Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji
A. nawerbalnej
B. korespondencyjnej
C. telefonicznej
D. bezpośredniej
HGT.06 Pytanie 1 581
Realizacja usług w recepcji
Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?
A. Marketing i służba parterowa
B. Marketing i służba pięter
C. Gastronomia i służba parterowa
D. Gastronomia i służba pięter
HGT.06 Pytanie 1 582
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?
A. Kwit bagażowy
B. Rejestr gości
C. Dokument pobytowy
D. Zasady hotelu
HGT.06 Pytanie 1 583
Realizacja usług w recepcji
System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia
A. pożaru w lokalu mieszkalnym
B. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
C. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
D. terrorystycznego na obszarze hotelu
HGT.06 Pytanie 1 584
Realizacja usług w recepcji
Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?
A. Wstawka do apartamentu, budzenie
B. Tłumacz języka migowego, room-service
C. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
D. Budzenie, przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 1 585
Realizacja usług w recepcji
Klienci zatrzymani w hotelu w Krakowie poprosili pracownika recepcji o polecenie miejsc wartych odwiedzenia w mieście. Które z wymienionych miejsc powinien zaproponować pracownik recepcji?
A. Ogród Saski
B. Zamek Cesarski
C. Bazylikę Mariacką
D. Dwór Artusa
HGT.06 Pytanie 1 586
Realizacja usług w recepcji
Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?
A. Aktywować system alarmowy i użyć broni
B. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
C. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
D. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
HGT.06 Pytanie 1 587
Realizacja usług w recepcji
W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?
A. od 2* do 5*
B. od 4* do 5*
C. od 1* do 5*
D. od 3* do 5*
HGT.06 Pytanie 1 588
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?
A. Wypełnienie karty meldunkowej
B. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
C. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
D. Zrealizowanie formularza pobytowego
HGT.06 Pytanie 1 589
Realizacja usług w recepcji
Roczne zestawienia, udział w akcjach charytatywnych, sponsorowanie, lobbing oraz publikacja gazetki firmowej to przykłady działań podejmowanych przez hotele w kontekście promotion-mix (mieszanki promocyjnej). Którego z narzędzi promocyjnych dotyczą te aktywności?
A. Marketingu bezpośredniego
B. Sprzedaży osobistej
C. Public Relations
D. Promocji sprzedaży
HGT.03 Pytanie 1 590
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługi kosmetyczne oferowane gościom hotelowym są usługami
A. towarzyszącymi o charakterze handlowym
B. fakultatywnymi
C. komplementarnymi
D. towarzyszącymi o charakterze osobistym
HGT.06 Pytanie 1 591
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?
A. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
B. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
C. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
D. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
HGT.06 Pytanie 1 592
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. przedstawicieli mediów
B. dyrektora hotelu
C. kontrahentów
D. mieszkańców
HGT.03 Pytanie 1 593
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?
A. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
B. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
C. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
D. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
HGT.06 Pytanie 1 594
Realizacja usług w recepcji
Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują
A. korzystanie z usług wellness
B. pranie odzieży
C. przechowanie bagażu
D. serwowanie posiłków do pokoju
HGT.03 Pytanie 1 595
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku uszkodzenia instalacji wodnej, wykładzina w przedpokoju została trochę zalana. Jakie urządzenie powinna wykorzystać osoba sprzątająca do osuszenia wykładziny?
A. Urządzenie do czyszczenia i odsysania.
B. Podkład do czyszczenia.
C. Ścierka.
D. Odkurzacz sucho-mokro.
HGT.06 Pytanie 1 596
Realizacja usług w recepcji
Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu
A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
C. w hotelach klasy 4* i 5*
D. tylko w hotelach klasy 5*
HGT.03 Pytanie 1 597
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty warto uwzględnić przy planowaniu posiłków dla osób stosujących dietę odchudzającą?
A. Mięso wieprzowe i podroby
B. Napoje gazowane oraz nektary
C. Twaróg i jogurt naturalny
D. Banany oraz winogrona
HGT.06 Pytanie 1 598
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja w hotelu, która polega na przyjęciu większej liczby rezerwacji niż dostępnych miejsc, to
A. overstays
B. confirm
C. franchising
D. overbooking
HGT.06 Pytanie 1 599
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 10 000 zł
B. 15 000 zł
C. 5 000 zł
D. 20 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 600
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację
A. kredytową
B. przedwstępną
C. niegwarantowaną
D. gwarantowaną