Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 561
Realizacja usług w recepcji
A. egzaltacja
B. erudycja
C. elokwencja
D. empatia
HGT.06 Pytanie 1 562
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę serwowania śniadań wykorzystuje się podczas organizacji dużych konferencji?
A. serwis pokojowy
B. a'la carte w restauracji
C. bufet śniadaniowy
D. pakiet śniadaniowy
HGT.06 Pytanie 1 563
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 4* i 5*
B. 4*
C. 3* i 4*
D. 5*
HGT.03 Pytanie 1 564
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić
A. molton
B. laufer
C. skirting
D. napperon
HGT.06 Pytanie 1 565
Realizacja usług w recepcji
Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować
A. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
B. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
C. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
D. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
HGT.06 Pytanie 1 566
Realizacja usług w recepcji
Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest
A. zainkasowanie opłaty od gościa
B. określenie zakresu płatnych usług
C. wręczenie karty pobytu
D. wsparcie przy bagażach
HGT.06 Pytanie 1 567
Realizacja usług w recepcji
Jakiego temperamentu jest gość hotelowy, który jest radosny i z optymizmem spogląda na życie?
A. melancholik
B. flegmatyk
C. sangwinik
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 1 568
Realizacja usług w recepcji
W jakim dokumencie recepcjonista powinien zanotować numer pokoju gościa?
A. Faktura VAT
B. Formularz rezerwacyjny
C. Księga meldunkowa
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 569
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie środki powinna wykorzystać pokojowa do usunięcia plamy z pasty do butów na terakotowej podłodze w hotelowej łazience?
A. płyn do mycia naczyń
B. zimną wodę
C. benzynę ekstrakcyjną
D. spirytus
HGT.03 Pytanie 1 570
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do standardowego wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi
A. szorowarki jednotarczowej
B. worka na brudną bieliznę
C. rękawic ochronnych
D. wiaderko z mopem
HGT.06 Pytanie 1 571
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?
A. Rekomendowanie potraw przez kelnera
B. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
C. Rabaty na usługi hotelarskie
D. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
HGT.06 Pytanie 1 572
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?
A. Transport z dworca kolejowego do hotelu
B. Transport z hotelu na lotnisko
C. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
D. Transport z lotniska do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 573
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych potraw powinno się przygotować na kolację, której głównym motywem są dania kuchni węgierskiej?
A. Bliny z kawiorem
B. Zupa gulaszowa
C. Spaghetti z pieczarkami
D. Cannelloni z mięsem mielonym
HGT.03 Pytanie 1 574
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza problem z klimatyzacją w pokoju?
A. Przeprowadzić reset systemu klimatyzacji
B. Zapewnić gościowi wentylator
C. Zgłosić problem do działu technicznego
D. Poinformować gościa o usterce i zasugerować otwarcie okna
HGT.06 Pytanie 1 575
Realizacja usług w recepcji
Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
B. zamontowanie bramki do detekcji metali
C. wprowadzenie systemu monitoringu
D. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
HGT.06 Pytanie 1 576
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkowy strój dla różnych służb hotelowych dotyczy hoteli o kategorii:
A. 2*, 3*, 4* i 5
B. 3*, 4* i 5
C. 4* i 5
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5
HGT.06 Pytanie 1 577
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?
A. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
B. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
C. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
HGT.06 Pytanie 1 578
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?
A. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
B. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
C. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
D. Odesłać gościa do swojego przełożonego
HGT.03 Pytanie 1 579
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
B. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
C. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
D. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
HGT.06 Pytanie 1 580
Realizacja usług w recepcji
Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?
A. 274,00 zł
B. 254,00 zł
C. 264,00 zł
D. 244,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 581
Realizacja usług w recepcji
Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?
Zamówienie | |
Uprzejmie proszę o zorganizowanie jednodniowej konferencji dla 100 osób w dniu 16 lipca br. | |
Proszę o teatralne ustawienie krzeseł oraz wyposażenie sali konferencyjnej w sprzęt audiowizualny. | |
Oczekuję szczegółowej oferty na adres Stowarzyszenia. | |
Jan Nowak Prezes Stowarzyszenia |
A. Służbę parterową.
B. Dział techniczny.
C. Służbę pięter.
D. Dział gastronomiczny.
HGT.03 Pytanie 1 582
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty śniadania kontynentalnego?
A. Sok pomarańczowy, pieczywo razowe, jaja sadzone na bekonie
B. Herbatę z mlekiem, pieczywo ciemne, kiełbasę, pasztet
C. Kawę, herbatę, rogaliki, masło, dżem, miód
D. Sok jabłkowy, pieczywo jasne, ryby, jaja, naleśniki
HGT.06 Pytanie 1 583
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?
A. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
B. Usługa prasowania i minibar
C. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
D. Usługa prania i parking
HGT.06 Pytanie 1 584
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji hotelowej dotarło zamówienie na weekendowy pobyt dla dwóch osób. Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, aby dokonać rezerwacji?
A. Harmonogram rezerwacji
B. Kartę rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Zestawienie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 585
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?
A. Gwarantowaną
B. Potwierdzoną
C. Kredytową
D. Wstępną
HGT.06 Pytanie 1 586
Realizacja usług w recepcji
Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając
A. mapy obszaru.
B. rozpiski komunikacyjnej.
C. planu miasta.
D. książki telefonicznej.
HGT.03 Pytanie 1 587
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką jednostkę noclegową należy przygotować dla klienta, który dokonał rezerwacji pokoju dwuosobowego z dużym łóżkiem?
A. Suite
B. Twin
C. Double
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 1 588
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?
A. Siłownia, sauna
B. Masaż, śniadanie
C. Nocleg, sauna
D. Fryzjer, śniadanie
HGT.06 Pytanie 1 589
Realizacja usług w recepcji
Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:
A. serwis turystów i gości
B. zakwaterowania i wyżywienia
C. aktywności rekreacyjne
D. usług z tym związanych
HGT.06 Pytanie 1 590
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?
A. 2
B. 1
C. 3
D. 4
HGT.06 Pytanie 1 591
Realizacja usług w recepcji
Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. przychodu hotelarza
B. wymagań klientów
C. kosztów usług hotelowych
D. dochodów klientów
HGT.06 Pytanie 1 592
Realizacja usług w recepcji
Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
A. 18.00
B. 19.00
C. 14.00
D. 12.00
HGT.06 Pytanie 1 593
Realizacja usług w recepcji
Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?
A. Sarnina, węgorz
B. Dziczyzna, owoce
C. Cielęcina, łosoś
D. Wieprzowina, karp
HGT.06 Pytanie 1 594
Realizacja usług w recepcji
Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził
A. wydruk informacji.
B. kartę pobytu.
C. kwit na bagaż.
D. księgę gości.
HGT.06 Pytanie 1 595
Realizacja usług w recepcji
Kwiaciarnia lub opcja dostarczania kwiatów powinna być dostępna w hotelach o klasie:
A. 5*
B. 4* i 5*
C. 4*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 1 596
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych zadań są typowe dla concierge’a?
A. Rejestracja gości hotelowych
B. Przygotowywanie planu pracy recepcji
C. Dokonywanie rezerwacji biletów lotniczych
D. Nadzorowanie oraz organizowanie pracy recepcji
HGT.06 Pytanie 1 597
Realizacja usług w recepcji
Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?
A. Public relations
B. Reklama
C. Promocja sprzedaży
D. Lobbing
HGT.06 Pytanie 1 598
Realizacja usług w recepcji
Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?
A. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
C. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
D. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
HGT.03 Pytanie 1 599
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 4+5 minut
B. 3 minuty
C. 8+10 minut
D. 6 minut
HGT.03 Pytanie 1 600
Obsługa gości w obiekcie świa…
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien zostać przygotowany?
A. Kawa, sok, bagietka, wędliny
B. Herbata, mleko, jajecznica, pomidor
C. Herbata, sok, pieczywo, jaja, wędliny
D. Kawa, sok, rogaliki, masło, dżem