Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1561
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 023,00 zł
B. 1 080,00 zł
C. 1 230,00 zł
D. 1 008,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dania i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty kontynentalnego śniadania?

A. Sok, pieczywo, jaja sadzone na bekonie, miód
B. Kawę, herbatę, rogalik, masło, dżem, miód
C. Herbatę, pieczywo, kiełbasę, pasztet, pieczeń
D. Sok, pieczywo, ryby, jaja, naleśniki, mięso
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż propozycję menu śniadaniowego dostosowanego do potrzeb gościa będącego na diecie lekkostrawnej?

A. Chleb pszenny, chude wędliny, banany
B. Chleb żytni, wędzone mięsa, ogórki
C. Chleb pełnoziarnisty, ser gouda, fasola
D. Chrupkie pieczywo, tłuste wędliny, gruszki
HGT.06 Pytanie 1571
Realizacja usług w recepcji

Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?

A. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
B. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
C. powiadomić właściwą ambasadę
D. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
HGT.06 Pytanie 1572
Realizacja usług w recepcji

Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.

A. 2 100,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 600,00 zł
D. 900,00 zł
HGT.06 Pytanie 1573
Realizacja usług w recepcji

Hotel zamierza zorganizować sprzedaż świątecznych ciast. Jaki środek komunikacji będzie najskuteczniej informował lokalną społeczność o tej inicjatywie?

A. Telewizja ogólnokrajowa.
B. Tablice informacyjne.
C. Gazeta lokalna.
D. Strona internetowa hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Czym jest akronim HOTREC?

A. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
B. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
C. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
D. Globalną Organizacją Turystyki
HGT.06 Pytanie 1578
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?

A. Promocja sprzedaży
B. Sprzedaż osobista
C. Reklama
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1580
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, który odebrał telefoniczną rezerwację od klienta, powinien zebrane dane

A. zapisać w karcie rezerwacji
B. przekazać do działu marketingu
C. przekazać do działu pobytowego
D. umieścić w księdze rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 1581
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?

A. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
B. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
C. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
D. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:

A. schronisko młodzieżowe
B. pensjonat
C. schronisko
D. dom wycieczkowy
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych grup przedstawia najczęściej spotykane sposoby serwowania śniadań dla gości hotelowych przyjeżdżających w celach rekreacyjnych?

A. À la carte, room service, obsługa bufetowa
B. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte
C. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service
D. Room service, à la carte, obsługa bankietowa
HGT.06 Pytanie 1589
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu użyje recepcjonista przy przyjmowaniu grupy turystów z Japonii oraz ich przewodnika do hotelu?

A. Voucher
B. Zamówienie klienta
C. Euroczek
D. Potwierdzenie zamówienia
HGT.06 Pytanie 1590
Realizacja usług w recepcji

W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na

A. reklamie na środkach transportu
B. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
C. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
D. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
HGT.06 Pytanie 1591
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu od 10 do 14 lipca br., informując, że przyjedzie o godz. 1200, a wyjedzie o godz. 800. Doba hotelowa w tym hotelu rozpoczyna się o godz. 1100, a kończy o 900. Które oznaczenie w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

GRAFIK REZERWACJI
08.0709.0710.0711.0712.0713.0714.0715.07
A.RRRRRR
B.RRRR
C.RRRRR
D.RRRRR

A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży
1.Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń.
2.Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację.

A. sezonowego.
B. ilościowego.
C. promocyjnego.
D. terminowego.
HGT.06 Pytanie 1593
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 250 pokoi
B. 450 miejsc noclegowych
C. 300 pokoi
D. 350 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 1594
Realizacja usług w recepcji

Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać

A. czy gość planuje przyjechać ponownie
B. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
C. czy rachunek jest poprawny
D. o wysokość napiwku
HGT.06 Pytanie 1596
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?

A. Cztery.
B. Jedną.
C. Trzy.
D. Dwie.
HGT.03 Pytanie 1600
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jajko, drożdże
B. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
C. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
D. Mąka, jajko, cukier