Twoja odpowiedź jest prawidłowa! Wybrany efekt to pikselizacja. Pikselizacja polega na zmniejszeniu rozdzielczości obrazu do poziomu, gdy każdy piksel staje się widoczny dla oka. Efekt ten charakteryzuje się wyraźnymi, dużymi blokami pikseli tworzącymi obraz. Jest to efekt często stosowany w grafice komputerowej, szczególnie w celu nadania grafice stylu retro. Pikselizacja była też kluczowym elementem estetyki gier wideo z lat 80. i 90., kiedy to technologiczne ograniczenia sprzętowe wymuszały korzystanie z niskiej rozdzielczości obrazu. W dzisiejszych czasach efekt pikselizacji jest często stosowany celowo, dla uzyskania określonego efektu artystycznego lub dla celów nostalgicznych. Warto jednak pamiętać, że nadmierne pikselizowanie obrazu może prowadzić do utraty szczegółów, dlatego zawsze warto dobrze przemyśleć zastosowanie tego efektu.
Wybrana przez Ciebie odpowiedź nie była prawidłowa. Przyjrzyjmy się jednak wszystkim możliwościom. Grawerowanie to technika graficzna polegająca na rzeźbieniu lub rysowaniu na twardej powierzchni, takiej jak metal czy drewno. W kontekście grafiki komputerowej, efekt grawerowania to najczęściej imitacja takiego rzeźbienia na obrazie 2D. Szum RGB to zjawisko występujące w obrazach cyfrowych, które objawia się jako losowe kolorowe piksele na zdjęciu. Szum ten powstaje zazwyczaj podczas fotografowania w słabym oświetleniu, a nie jest efektem stosowanym celowo w edytorach grafiki. Rozmycie Gaussa to technika przetwarzania obrazów, która polega na rozmyciu obrazu, co powoduje utratę detali. Rozmycie Gaussa jest często stosowane do redukcji szumów i detali na obrazach. Na podstawie powyższego opisu, żadna z tych technik nie tworzy efektu widocznego na obrazie, który jest efektem pikselizacji. W edytorach grafiki rastrowej, efekt ten jest osiągany przez zmniejszenie rozdzielczości obrazu do poziomu, kiedy każdy piksel staje się widoczny dla oka.