Odpowiedź "układ obwodowy sieci wodociągowej" jest prawidłowa, ponieważ na przedstawionym rysunku ukazano schemat, który doskonale ilustruje zamknięty obieg charakterystyczny dla tego typu sieci. Układ obwodowy jest preferowany w nowoczesnych systemach wodociągowych, ponieważ zapewnia większą niezawodność i elastyczność w dostarczaniu wody. W przypadku awarii lub prac konserwacyjnych w jednym z odcinków, woda może być kierowana inną trasą, co minimalizuje ryzyko przerw w dostawie wody dla użytkowników. Dodatkowo, ten rodzaj układu pozwala na efektywniejsze zarządzanie ciśnieniem w sieci i lepsze rozdzielenie wody, co jest kluczowe w zrównoważonym zarządzaniu zasobami wodnymi. W praktyce, układy obwodowe są zgodne z zasadami projektowania sieci wodociągowych określonymi w normach PN-EN 805, które nakładają obowiązek zapewnienia ciągłości dostaw wody, a także eliminacji zjawiska stagnacji w wodociągach.
Wybór odpowiedzi, która wskazuje na układ promienisty sieci wodociągowej, jest błędny, ponieważ tego typu układ charakteryzuje się centralnym punktem rozdziału, z którego odchodzą poszczególne gałęzie. W układzie promienistym, w przypadku awarii, cała część sieci zasilana z danego promienia może zostać odcięta od dostaw wody, co prowadzi do przerwy w usługach dla użytkowników w danym obszarze. Taki układ nie zapewnia elastyczności i niezawodności, co jest kluczowe w nowoczesnych systemach wodociągowych. Dodatkowo, odpowiedzi wskazujące na systemy kanalizacyjne, takie jak system rozdzielczy czy ogólnospławny, są nieadekwatne, ponieważ dotyczą zupełnie innego obszaru infrastruktury. Systemy kanalizacyjne mają inne cele i funkcje, w tym odprowadzanie ścieków oraz zarządzanie wodami opadowymi, co czyni je nieporównywalnymi z sieciami wodociągowymi. Tego rodzaju pomyłki mogą wynikać z mylnego utożsamiania różnych typów sieci, co jest częstym błędem w zrozumieniu zagadnień dotyczących inżynierii sanitarno-hydraulicznej. Kluczem do prawidłowej analizy schematów sieci jest znajomość ich podstawowych zasad działania oraz umiejętność rozróżnienia ich zastosowań w infrastrukturze miejskiej.