Pojazdy o DMC 18t są najlepszym wyborem do lokalnej dystrybucji miejskiej ze względu na ich optymalną pracę przewozową oraz efektywność kosztową. Obliczenia pokazują, że pojazdy te osiągają najwyższą wartość pracy przewozowej wynoszącą 1100 tkm, co jest wynikiem mnożenia ładowności (11 t) przez odległość (100 km). Choć zużycie paliwa wynosi 22 l/100 km, co może wydawać się wysokie, koszt jednostkowy transportu wynosi tylko 44,4 l/1000 tkm, co czyni je bardziej efektywnymi w porównaniu z innymi opcjami. W branży logistyki i transportu, kluczowe jest zrozumienie, że wyższa ładowność i efektywność mogą znacząco obniżyć całkowite koszty operacyjne. Pojazdy o DMC 18t są często wykorzystywane w centrach dystrybucyjnych, gdzie z jednej strony wymagane jest przewożenie większych ładunków, a z drugiej - optymalizacja kosztów i czasu transportu. Te parametry są zgodne z aktualnymi standardami branżowymi, które kładą nacisk na efektywność energetyczną i minimalizację kosztów w transporcie miejskim. W rezultacie, wybór pojazdów o DMC 18t to nie tylko kwestia przewozu towarów, ale także strategiczny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju w logistyce.
Wybór niewłaściwego pojazdu do lokalnej dystrybucji miejskiej może wynikać z kilku nieporozumień dotyczących analizy pracy przewozowej i kosztów paliwa. Pojazdy o DMC 7,5t, 3,5t i 12t, mimo że mogą wydawać się bardziej odpowiednie ze względu na niższe zużycie paliwa, oferują znacznie mniejszą ładowność i efektywność transportową. Na przykład, pojazd o DMC 3,5t przy założeniu identycznej odległości przewozu (100 km) osiąga pracę przewozową wynoszącą tylko 350 tkm, co nie tylko ogranicza możliwości transportowe, ale także zwiększa całkowite koszty poprzez konieczność wykorzystywania większej liczby kursów. Pojazdy o mniejszej ładowności często prowadzą do wyższych kosztów jednostkowych transportu, ponieważ przy podobnych odległościach ich efektywność w przewozie ładunków jest znacznie gorsza. Przemieszczenie się w kierunku pojazdów z wyższą DMC jest zgodne z zasadami efektywności operacyjnej, które kładą nacisk na minimalizację liczby przejazdów i optymalizację wykorzystania floty. Ponadto, w kontekście rosnących kosztów paliwa, wybór pojazdów o większej ładowności, mimo ich wyższego zużycia, może przynieść korzyści długoterminowe i być bardziej zrównoważonym rozwiązaniem. W efekcie, brak zrozumienia znaczenia ładowności w kontekście pracy przewozowej i kosztów operacyjnych prowadzi do niewłaściwych wniosków i decyzji w zakresie wyboru pojazdów do transportu miejskiego.