Poprawna odpowiedź to 3 karnety TIR, co wynika bezpośrednio z zapisów Artykułu 17 Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR. Zgodnie z tą regulacją, każdy pojazd drogowy lub kontener wymaga osobnego karnetu TIR. Na przedstawionej ilustracji znajdują się trzy jednakowe zespoły członowe, co implikuje, że dla każdego z nich musi zostać wystawiony odrębny karnet. Praktycznie oznacza to, że w przypadku przewozu towarów międzynarodowo, każdy zespół pojazdów musi dysponować swoim karnetem, aby spełnić normy celne i zabezpieczyć przewożony ładunek. Wystawienie jednego karnetu na wszystkie zespoły mogłoby prowadzić do problemów z formalnościami celnymi, a w przypadku kontroli celnej mogłoby skutkować karami. Warto również zauważyć, że zasady te są stosowane w wielu krajach, co podkreśla ich uniwersalność i znaczenie w międzynarodowym transporcie towarów.
Zgubne jest przypuszczenie, że dla przedstawionych trzech zespołów członowych wystarczy wystawić mniej niż trzy karnety TIR. Takie podejście może być wynikiem błędnego zrozumienia zasadności karnetów TIR, które mają na celu uproszczenie procedur celnych w transporcie międzynarodowym. Wobec tego, odpowiedzi mówiące o dwóch, sześciu czy ośmiu karnetach są wynikiem nieprawidłowej analizy sytuacji. W przypadku dwóch karnetów, można by sądzić, że dwa zespoły mogłyby być objęte jednym karnetem, co jest niezgodne z praktyką i normami prawnymi. Karnet TIR jest dokumentem, który musi być wystawiony dla każdego pojazdu, co w przypadku przewozu składającego się z trzech zespołów oznacza, że wszystkie muszą być obsługiwane oddzielnie. Z kolei odpowiedzi dotyczące większej liczby karnetów, jak sześć czy osiem, mogą także wynikać z błędnych założeń dotyczących liczby pojazdów, które powinny być uwzględnione. W rzeczywistości, każdy zespół powinien być traktowany jako odrębna jednostka, co podkreśla znaczenie dokładności w ocenie sytuacji. Aby uniknąć takich nieporozumień, warto przed przystąpieniem do wystawiania karnetów zapoznać się z odpowiednimi regulacjami prawnymi oraz z praktykami branżowymi w zakresie międzynarodowego transportu towarów.