Określ, na podstawie schematu elektropneumatycznego, jak zachowa się układ po zadziałaniu czujnika 1B2.
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Po zadziałaniu czujnika 1B2, na podstawie schematu elektropneumatycznego, obwód elektryczny z przekaźnikiem KT3 zamyka się, co skutkuje jego aktywacją. Czujnik 1B2, będący elementem wykrywającym, uruchamia przepływ prądu do cewki przekaźnika, co prowadzi do włączenia jego działania. W praktyce, przekaźniki są kluczowymi elementami w automatyce przemysłowej, gdyż umożliwiają zdalne sterowanie różnymi układami pneumatycznymi i elektrycznymi. Włączenie KT3 jest istotne, gdyż umożliwia dalsze operacje, takie jak uruchomienie siłowników lub innych urządzeń w systemie. W kontekście standardów, zgodność z normami IEC 60204-1 dotyczącymi bezpieczeństwa w urządzeniach elektrycznych zapewnia, że elementy takie jak przekaźniki są wykorzystywane zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa, co podkreśla ich rolę w niezawodnych i bezpiecznych systemach automatyki.
Wybór odpowiedzi, która sugeruje, że tłoczysko siłownika 1A1 zostanie natychmiast wsunięte lub wysunięte, opiera się na błędnym założeniu dotyczącym działania czujnika 1B2 oraz jego wpływu na inne elementy układu. Tłoczysko siłownika nie reaguje bezpośrednio na sygnał z czujnika, lecz jego ruch jest konsekwencją działania przekaźnika KT3. Zrozumienie interakcji między różnymi elementami układu elektropneumatycznego jest kluczowe. W przypadku, gdy czujnik 1B2 jest aktywowany, jego zadaniem jest zamknięcie obwodu, co prowadzi do włączenia przekaźnika KT3. Dopiero to włączenie może zainicjować ruch tłoczyska, związany z konkretnymi funkcjami układu. Odpowiedzi sugerujące, że przekaźnik KT3 zostanie wyłączony, również są błędne, ponieważ nie uwzględniają one faktu, że aktywacja czujnika prowadzi do jego włączenia, a nie wyłączenia. Takie myślenie może wynikać z niepełnego zrozumienia roli czujników w automatyce, które pełnią funkcję detekcji i nie działają samodzielnie, lecz w kontekście całego układu. W praktyce, zrozumienie schematów obwodów oraz funkcji poszczególnych elementów w systemach automatyki jest niezbędne do efektywnego projektowania i diagnostyki układów pneumatycznych i elektrycznych.