Odpowiedź 1A2 jest prawidłowa, ponieważ w analizowanym układzie pneumatycznym zawór 5/2 sterowany elektromagnetycznie w stanie spoczynku kieruje powietrze do siłownika 1A2. Po włączeniu zasilania elektromagnes przesuwa zawór, co skutkuje przepływem powietrza do odpowiednich siłowników. Warto zauważyć, że w standardowych układach pneumatycznych przestrzeganie sekwencji włączania i kierowania powietrza jest kluczowe dla prawidłowego działania maszyn i urządzeń. W praktyce, siłownik 1A2 najpierw otrzymuje powietrze, co jest istotne w wielu zastosowaniach przemysłowych, np. w automatyzacji produkcji, gdzie precyzyjne sekwencje ruchu są niezbędne. Prawidłowe rozumienie działania zaworów oraz siłowników w układzie pneumatycznym pozwala na optymalizację procesów produkcyjnych oraz zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa w pracy z systemami pneumatycznymi. Z tego względu, wiedza na temat działania siłowników i ich interakcji z zaworami jest niezbędna dla inżynierów automatyki i techników odpowiedzialnych za konserwację i naprawy tych systemów.
Wybierając odpowiedzi 1A1, 1A3 lub 1A4, można napotkać na kilka powszechnych błędów w analizie schematu pneumatycznego. Siłownik 1A1 wymaga powietrza dostarczonego przez zawór, który w stanie spoczynku jest całkowicie zamknięty, co oznacza, że nie ma możliwości, aby wysunął się on jako pierwszy po włączeniu zasilania. Odpowiedzi 1A3 i 1A4 również są wynikiem błędnego zrozumienia sekwencji działania zaworu 5/2. Choć siłownik 1A3 teoretycznie mógłby być przesuwany po pewnym czasie, w pierwszej kolejności powietrze zawsze trafia do 1A2, co jest kluczowe w zastosowaniach wymagających precyzyjnego działania. Kolejnym typowym błędem jest brak uwzględnienia w schemacie działania elektromagnesu, który odgrywa kluczową rolę w przełączaniu kierunku przepływu powietrza. Ignorowanie tej zasady prowadzi do nieprawidłowych wniosków i może skutkować nieefektywnym działaniem systemu pneumatycznego. Zrozumienie interakcji między zaworami a siłownikami jest istotne, aby uniknąć pomyłek, które mogą prowadzić do awarii lub niepoprawnego działania maszyn. Umiejętność analizy schematów i zrozumienia zasad sterowania pneumatycznego jest niezbędna w każdej dziedzinie inżynierii zajmującej się automatyką i hydrauliką.