Schemat D. przedstawia poprawne połączenie przełącznika obiegu z siłownikiem i zaworami, co jest kluczowe w układach elektropneumatycznych. Przełącznik obiegu, będący elementem sterującym, jest odpowiedzialny za zmianę kierunku przepływu powietrza, co z kolei umożliwia odpowiednie działanie siłownika. W przypadku tego schematu, po aktywacji przełącznika, powietrze jest kierowane do odpowiedniego zaworu, co powoduje ruch siłownika w żądanym kierunku. Tego typu połączenia są standardem w automatyce i pneumatyce, w których precyzja i niezawodność działania są kluczowe. Ważne jest także, aby układy były projektowane zgodnie z normami, takimi jak ISO 4414, które określają zasady dotyczące bezpieczeństwa i efektywności systemów pneumatycznych. W praktyce zastosowanie tego schematu pozwala na skuteczne sterowanie maszynami i urządzeniami, co jest niezbędne w nowoczesnym przemyśle.
Przy analizie pozostałych schematów, można zauważyć istotne błędy w połączeniach między przełącznikiem obiegu a siłownikami oraz zaworami. W wielu przypadkach, jak na przykład w schematach A., B. i C., brak jest prawidłowego kierowania przepływu powietrza, co wpływa na całą funkcjonalność układu. W niektórych z tych schematów przełączniki są podłączone w sposób, który nie pozwala na skuteczną zmianę kierunku działania siłownika. Może to prowadzić do sytuacji, w których siłownik nie wykonuje zamierzonych ruchów lub działa w sposób nieprzewidywalny. Często popełnianym błędem jest też omijanie zasadności wykorzystania odpowiednich zaworów sterujących, które są kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania układów pneumatycznych. Błędne połączenia mogą również prowadzić do awarii systemów, co z kolei wiąże się z ryzykiem utraty wydajności oraz bezpieczeństwa operacji. Dlatego niezwykle istotne jest, aby projektując schematy układów elektropneumatycznych, stosować się do dobrych praktyk inżynieryjnych, takich jak te zawarte w dokumentach normatywnych, które określają zasady działania i połączeń w tego typu systemach.