Odpowiedź 9° jest poprawna, ponieważ wynika z analizy wykresu pokazującego zależność kąta wyprzedzenia zapłonu od prędkości obrotowej silnika. Przy prędkości obrotowej 2700 obr/min, linia odpowiadająca tej wartości przecina się z linią oznaczoną kątem wyprzedzenia zapłonu równym 9°. W praktyce, odpowiednie ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu jest kluczowe dla optymalizacji pracy silnika, co przekłada się na jego wydajność, moc oraz efektywność spalania paliwa. Właściwy kąt wyprzedzenia zapłonu przyczynia się do lepszego spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, co z kolei wpływa na zmniejszenie emisji szkodliwych substancji oraz obniżenie zużycia paliwa. Zgodnie z branżowymi standardami, zaleca się regularne sprawdzanie i kalibrację parametrów pracy silnika, w tym kąta wyprzedzenia zapłonu, aby zapewnić jego długotrwałą i efektywną eksploatację.
Wybór odpowiedzi 3° lub jakiejkolwiek innej wartości może wynikać z niepełnego zrozumienia zagadnienia dotyczącego kąta wyprzedzenia zapłonu. W kontekście analizy wykresów, ważne jest, aby precyzyjnie odczytać wartości, które są przedstawione w postaci graficznej. Kąt wyprzedzenia zapłonu odgrywa kluczową rolę w procesie spalania w silniku spalinowym, a jego niewłaściwe ustawienie może prowadzić do wielu problemów, takich jak spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa oraz wyższe emisje spalin. Wybierając wartość 3°, można błędnie założyć, że jest to bezpośrednie odwzorowanie danych na wykresie, co jest nieprawidłowe. W praktyce, zbyt mały kąt wyprzedzenia zapłonu powoduje, że zapłon następuje zbyt późno, co skutkuje nieefektywnym spalaniem i większym obciążeniem silnika podczas pracy. Podobnie, wybór odpowiedzi 6° lub 12° także świadczy o braku zrozumienia zasad działania układu zapłonowego. Warto w takim przypadku zwrócić uwagę na zasady odczytywania danych z wykresów oraz ich interpretacji, aby uniknąć tego typu błędów w przyszłości. Zastosowanie dobrych praktyk w zakresie ustawienia parametrów silnika jest kluczowe dla ich optymalnej pracy oraz dłuższej żywotności.