Odpowiedź OHC (Overhead Camshaft) jest poprawna, ponieważ na zdjęciu widać układ rozrządu, w którym wałek rozrządu jest umieszczony bezpośrednio nad głowicą silnika. Taki układ pozwala na bardziej precyzyjne sterowanie zaworami, co przekłada się na lepsze osiągi silnika oraz efektywność spalania. W praktyce, silniki OHC często stosowane są w nowoczesnych pojazdach, gdzie istotne są parametry takie jak moc, moment obrotowy oraz emisja spalin. Posiadając wałek w głowicy, można również zastosować bardziej skomplikowane mechanizmy, takie jak VVT (Variable Valve Timing), co pozwala na jeszcze lepsze dostosowywanie pracy silnika do aktualnych warunków. W porównaniu do innych systemów, takich jak OHV czy DOHC, układ OHC charakteryzuje się mniejszą ilością ruchomych elementów, co zmniejsza ryzyko awarii i upraszcza konstrukcję silnika, czyniąc go lżejszym i bardziej kompaktowym.
Wybór odpowiedzi CIH, DOHC lub OHV jest niewłaściwy, ponieważ każdy z tych układów różni się zasadniczo od OHC. CIH (Cam In Head) to system, w którym wałek rozrządu znajduje się w głowicy, ale jego konfiguracja i działanie różnią się od OHC, co wprowadza w błąd, gdyż CIH nie jest obecnie powszechnie stosowany w nowoczesnych konstrukcjach. DOHC (Double Overhead Camshaft) korzysta z dwóch wałków rozrządu w głowicy, co umożliwia niezależne sterowanie zaworami dolotowymi i wylotowymi, a więc w pewnych aspektach jest bardziej zaawansowany, ale nie jest tym samym, co OHC. W przypadku OHV (Overhead Valve) wałek rozrządu znajduje się w bloku silnika, co wymaga użycia popychaczy i dźwigni do sterowania zaworami. Taki układ jest bardziej skomplikowany i często wprowadza większe straty mocy oraz obniża efektywność silnika. Kluczowym błędem w podejściu do odpowiedzi jest mylenie lokalizacji wałka rozrządu oraz mechanizmu jego działania. Aby prawidłowo zrozumieć te koncepcje, ważne jest, aby znać różnice między tymi systemami oraz ich wpływ na osiągi i niezawodność silnika.