Odpowiedź SOHC (Single Overhead Camshaft) jest poprawna, ponieważ układ ten charakteryzuje się posiadaniem jednego wałka rozrządu umieszczonego w głowicy silnika. Wałek ten steruje zarówno zaworami dolotowymi, jak i wydechowymi, co sprawia, że jest to rozwiązanie prostsze w konstrukcji niż układ DOHC, który ma dwa wałki rozrządu. Układ SOHC jest często stosowany w silnikach o mniejszej mocy oraz w samochodach osobowych, gdzie prostota i niezawodność są kluczowe. Dzięki zastosowaniu dźwigni zaworowej, SOHC może również pozwalać na większą elastyczność w projektowaniu układu rozrządu. Przykłady zastosowania tego rozwiązania można znaleźć w wielu popularnych modelach samochodów, takich jak Honda Accord czy Toyota Corolla. Użycie SOHC często sprzyja także obniżeniu kosztów produkcji, co w przypadku masowej produkcji ma istotne znaczenie. Z racji swojej prostoty, układ ten zazwyczaj wymaga mniej skomplikowanej obsługi i konserwacji, co jest dodatkowym atutem dla użytkowników.
Wybór odpowiedzi OHV, CIH lub DOHC jest nieprawidłowy z kilku kluczowych powodów. Układ OHV (Overhead Valve) polega na zastosowaniu wałka rozrządu umieszczonego w bloku silnika, co wymaga dłuższych dźwigni do sterowania zaworami. Taki układ jest bardziej skomplikowany w produkcji oraz serwisowaniu niż SOHC, co może prowadzić do większej ilości awarii. W przypadku CIH (Compound Inlet and Exhaust), mamy do czynienia z bardziej złożonym układem rozrządu, który łączy funkcje dolotowe i wydechowe w jednym wałku, co jest rzadziej spotykane i nie pasuje do opisu ilustracji. Z kolei DOHC (Double Overhead Camshaft) to układ z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, jeden dla zaworów dolotowych, a drugi dla wydechowych, co znacząco zwiększa złożoność konstrukcji oraz koszt produkcji. Użytkownicy często mylą DOHC z SOHC, myśląc, że bardziej skomplikowany układ oznacza lepsze osiągi. Jednak to nie zawsze jest prawdą, ponieważ wiele silników SOHC również osiąga wysoką wydajność, zwłaszcza w kontekście codziennego użytkowania. Typowym błędem jest również zakładanie, że nowoczesne technologie rozrządu muszą być skomplikowane; jednak prostota SOHC może być również zaletą, zwłaszcza w kontekście kosztów eksploatacyjnych i konserwacji.