Odpowiedź "simplex" jest poprawna, ponieważ w układzie hamulcowym bębnowym z systemem rozpierania szczęk, który przedstawiono na rysunku, znajduje się tylko jeden cylinder hydrauliczny. Taki układ charakteryzuje się tym, że jeden tłoczek działa na obie szczęki hamulcowe, co pozwala na uzyskanie skutecznego hamowania przy mniejszych wymaganiach dotyczących przestrzeni i masy samego układu. W praktyce, hamulce simplex znajdują zastosowanie w mniejszych pojazdach oraz w aplikacjach, gdzie nie jest wymagane duże obciążenie hamulcowe. Dzięki swojej prostocie konstrukcji, układ ten jest również łatwiejszy w serwisowaniu i wymianie. W branży motoryzacyjnej, stosowanie rozwiązań simplex stanowi dobrą praktykę w kontekście optymalizacji kosztów i przestrzeni, co jest szczególnie istotne w projektowaniu mniejszych samochodów osobowych czy skuterów.
Wybór innych odpowiedzi, takich jak duo-duplex, duplex lub samowzmacniający, jest błędny z kilku powodów. Układ duo-duplex, na przykład, jest bardziej skomplikowaną konstrukcją, która wykorzystuje dwa tłoczki do rozpierania szczęk hamulcowych z dwóch stron. Takie rozwiązanie pozwala na zwiększenie efektywności hamowania, jednak w analizowanej sytuacji, na rysunku wyraźnie widać jedynie jeden cylinder, co wyklucza tę opcję. Z kolei układ duplex również wiąże się z obecnością dwóch tłoczków, co nie odpowiada przedstawionej konstrukcji. Samowzmacniające hamulce bębnowe to inna kategoria systemów, które wykorzystują dodatkowe mechanizmy do zwiększenia siły hamowania, jednak na podstawie rysunku nie możemy mówić o takim układzie, ponieważ nie zawiera on elementów charakterystycznych dla samowzmacniających systemów. Warto pamiętać, że dobra znajomość typów hamulców oraz ich konstrukcji jest kluczowa w inżynierii motoryzacyjnej. Wybór właściwego układu hamulcowego powinien być oparty na analizie wymagań dotyczących pojazdu oraz pożądanego poziomu bezpieczeństwa. Zrozumienie działania hamulców oraz ich rodzajów jest niezbędne do podejmowania informowanych decyzji w kontekście projektowania i konserwacji systemów hamulcowych.