Odpowiedź "zależnego z osią nienapędzaną" jest prawidłowa, ponieważ przedstawiony na rysunku układ zawieszenia charakteryzuje się połączeniem obu kół za pomocą sztywnej belki, co jest typowe dla zawieszenia zależnego. W układzie tym, ruch jednego koła wpływa na ruch drugiego, co ma swoje zastosowanie w pojazdach terenowych lub w samochodach, gdzie stabilność jest kluczowa. Przykładem zastosowania zawieszenia zależnego z osią nienapędzaną są samochody osobowe z napędem na przednią oś. Takie rozwiązanie pozwala na obniżenie kosztów produkcji oraz uproszczenie konstrukcji pojazdu. W kontekście standardów branżowych, zawieszenie zależne zapewnia lepszą kontrolę nad ruchem pojazdu w trudnych warunkach drogowych, co jest zgodne z zaleceniami dotyczącymi projektowania układów zawieszenia samochodowego. Istotne jest również, że w przypadku braku elementów napędu, jak półosie, możemy jednoznacznie stwierdzić, że oś jest nienapędzana, co dodatkowo potwierdza naszą odpowiedź.
Wybór odpowiedzi, która sugeruje niezależne zawieszenie z osią napędzaną, jest błędny z kilku powodów. Przede wszystkim, niezależne zawieszenie charakteryzuje się tym, że każde koło działa niezależnie od siebie, co nie jest zgodne z przedstawionym na rysunku schematem. W przypadku niezależnego zawieszenia, pojazdy są zdolne do lepszego przystosowania się do nierówności terenu, co jest korzystne w kontekście wydajności jazdy, zwłaszcza w samochodach sportowych. Z kolei, zawieszenie zależne, które jest właściwe dla analizowanego rysunku, jest często stosowane w pojazdach, gdzie priorytetem jest stabilność i prostota konstrukcji. Dodatkowo, nieobecność elementów napędu w układzie zawieszenia wskazuje, że oś jest nienapędzana. W kontekście zrozumienia działania układu zawieszenia, ważne jest, aby pamiętać, że błędna interpretacja rysunku może prowadzić do nieporozumień dotyczących funkcji i wydajności pojazdu. Dobrze zaprojektowane zawieszenie zależne może zapewnić odpowiednią równowagę pomiędzy komfortem jazdy a stabilnością, jednak nie powinno być mylone z układami niezależnymi, które oferują różne zalety, szczególnie w sportowych zastosowaniach. Rekomendacje dotyczące projektowania zawieszeń podkreślają znaczenie rozróżnienia między tymi dwoma typami, aby odpowiednio dostosować pojazd do zamierzonych warunków użytkowania.