Wybrałeś 20 mm, co jest jak najbardziej trafne! Grubość warstwy wiążącej w jezdni jednopasmowej, którą widziałeś na rysunku, wynosi 2 cm. W budownictwie drogowym ta warstwa z mieszanki mineralno-bitumicznej jest mega ważna, bo sprawia, że nawierzchnia jest mocna i trwała. Są specjalne normy, jak PN-EN 13108, które mówią, jakie powinny być wymagania dotyczące grubości i właściwości materiałów. Dobrze dobrana grubość wpływa na to, jak długo droga wytrzyma. Gdyby warstwa była za cienka, nawierzchnia szybko by się zużyła, a koszty napraw wzrosły. Dlatego umiejętność czytania przekrojów jezdni to coś, co każdy inżynier drogowy powinien umieć.
Wydaje mi się, że wybór innej odpowiedzi mógł wynikać z kilku nie do końca trafnych założeń. Na przykład, jeśli ktoś wybrał 100 mm, to mógł pomylić się w myśleniu o tym, jak gruba powinna być ta warstwa. Taka grubość jest znacznie za duża i w praktyce prowadziłaby do niepotrzebnych wydatków i obciążenia konstrukcji. Wybór 40 mm może być efektem nieporozumienia, bo grubość tej warstwy w tym przypadku to dokładnie 20 mm. Niepoprawne zrozumienie danych, które są w pytaniu, może prowadzić do różnych błędów w wymaganiach. A jeśli ktoś postawił na 150 mm, to już w ogóle pokazuje brak zrozumienia całej sprawy. Ważne, żeby wiedzieć, jaka grubość jest odpowiednia, bo ma to kluczowe znaczenie dla tego, jak długo droga będzie w dobrym stanie. Dobrze jest też znać normy i dobre praktyki, bo inaczej projektowanie i wykonanie nawierzchni może się nie udać, co wpłynie na jej bezpieczeństwo i trwałość.