Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?

A. W czasie pobytu gościa w obiekcie
B. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
C. Podczas procedury check-in
D. Podczas procesu check-out
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji

W hotelu usługa informacji turystycznej jest

A. obowiązkowa i bezpłatna
B. obowiązkowa i odpłatna
C. nieobligatoryjna i odpłatna
D. nieobligatoryjna i bezpłatna
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?

A. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
B. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
C. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
D. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji

Usługa pokojowa dostępna przez całą dobę przysługuje gościowi w hotelu o kategorii

A. 4*
B. 1*
C. 3*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. promocję sprzedaży
B. reklamę wewnętrzną
C. public relations
D. reklamę zewnętrzną
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku w złWartość brutto w zł
Jazda konna30 min.256,91113,8223140,00

A. 10,37 zł
B. 13,09 zł
C. 5,19 zł
D. 26,18 zł
HGT.03 Pytanie 7
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który typ apartamentu hotelowego znajduje się na dwóch poziomach?

A. Penthouse
B. Duplex
C. Studio
D. Suitę
HGT.03 Pytanie 8
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich hotelach oferowane jest śniadanie kontynentalne?

A. Ekonomicznych
B. Kongresowych
C. Luksusowych
D. Butikowych
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji

Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii

A. produktu
B. dystrybucji
C. promocji
D. ceny
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem końcowego rozliczenia gościa za nocleg w hotelu jest

A. zaliczka
B. rachunek wstępny
C. kwit awizo
D. faktura
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji

Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?

A. Czerwone półsłodkie
B. Białe wytrawne
C. Czerwone wytrawne
D. Białe półsłodkie
HGT.03 Pytanie 12
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba z działu gastronomii, która przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania potraw, powinna szczególnie zwracać uwagę na wyznaczone przez firmę kluczowe punkty kontroli, które są istotne przy wdrożeniu systemu

A. GMP
B. GHP
C. HACCP
D. ISO 9001
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
B. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
C. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
D. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
B. ściągnięcie środków z konta użytkownika
C. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
D. ustalenie tożsamości posiadacza karty
HGT.03 Pytanie 15
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego składnika używa się jako dodatku do kawy po wiedeńsku?

A. Bitą śmietankę
B. Skórkę pomarańczową
C. Konfiturę z wiśni
D. Nieco koniaku
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji

Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi

A. nie ulegnie zmianie
B. wzrośnie
C. spadnie
D. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?

A. Potwierdzeniem wpłaty
B. Rachunkiem wstępnym
C. Fakturą
D. Poleceniem przelewu
HGT.03 Pytanie 18
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?

A. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
B. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
C. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
D. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
HGT.03 Pytanie 19
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów śniadaniowych obejmuje grupę potraw oraz napojów typowych dla pełnego śniadania wiedeńskiego?

A. Kawa z dodatkiem śmietanki, pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku
B. Kawa naturalna lub herbata, mleko lub śmietanka, pieczywo, masło, jaja po wiedeńsku, wędliny, sery, miód i dżem
C. Kawa, herbata lub mleko, sok z owoców cytrusowych lub warzywny, zupa mleczna, ryby na gorąco lub na zimno, potrawy z jaj lub z mięsa, masło, pieczywo
D. Herbata, kawa, czekolada lub kakao, według gustu konsumentów, ciasto drożdżowe, rogaliki, masło, konfitury, dżem oraz miód
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Fakultatywne
B. Uzupełniające
C. Komplementarne
D. Towarzyszące
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji

W których rodzajach hoteli recepcja dysponuje terminalem POS?

A. 5*,4*,3*,2*
B. 5*,4*,3*
C. 5*
D. 5*,4*
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która charakteryzuje się ekstrawersją oraz stabilnością emocjonalną, to

A. melancholik
B. choleryk
C. sangwinik
D. flegmatyk
HGT.03 Pytanie 23
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaź jednostkę mieszkalną składającą się z dwóch pokoi, charakteryzującą się unikalnym wystrojem oraz wyposażeniem.

A. Specjalna
B. Apartamentowa
C. Biznesowa
D. Rezydencjonalna
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Usługowy
B. Sezonowy
C. Lojalnościowy
D. Ilościowy
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji

Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?

A. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
B. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
C. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
D. obciążenie konta użytkownika
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zarejestrował zamówienie od gościa, który zamierza skorzystać z zakwaterowania oraz usług w ofercie FB. Która jednostka organizacyjna powinna zostać poinformowana o prośbie klienta?

A. Sekcja rekreacyjna
B. Sekcja gastronomiczna
C. Dział zaopatrzenia
D. Dział usług specjalnych
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji

Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to

A. barista.
B. sommelier.
C. obsługujący.
D. bloker.
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu i w ustalonym terminie uiścił podaną w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki rodzaj rezerwacji powinien wybrać recepcjonista.

A. Niepotwierdzoną
B. Przedwstępną
C. Kredytową
D. Gwarantowaną
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?

A. Sprzedaż osobista
B. Public relations wewnętrzny
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations zewnętrzny
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem dokonuje się dyspozycji transferu należności za korzystanie z usługi noclegowej z konta gościa na konto motelu?

A. Rachunkiem wstępnym
B. Fakturą
C. Poleceniem przelewu
D. Dowodem wpłaty
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?

A. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
B. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
C. Pokazać, że gość go denerwuje
D. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
HGT.03 Pytanie 32
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym dziale hotelu realizowane są zamówienia związane z organizacją wydarzeń?

A. Obsługi gastronomicznej
B. Działu technicznego
C. Służby pięter
D. Działu marketingu
HGT.03 Pytanie 33
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?

A. Po zakończeniu sprzątania powinna powiadomić dyrektora hotelu
B. Niezwłocznie poinformować recepcję lub swojego przełożonego
C. Natychmiast przekazać je do depozytu
D. Przekazać je do przechowalni bagażu w hotelu
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który wypełnia recepcjonista i przekazuje gościowi podczas zameldowania w hotelu, to

A. grafik obłożenia pokoi
B. formularz rezerwacyjny
C. karta pobytu
D. karta meldunkowa
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?

A. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
B. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
C. Rejestracja gościa przy recepcji
D. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji

Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?

A. pomidoro
B. gulaszowa
C. żur
D. cebulowa
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji

W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma

A. faktury
B. kasę fiskalną
C. terminal POS
D. komputer z drukarką
HGT.03 Pytanie 38
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności

A. przygotować roztwór do użycia
B. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
C. zapoznać się z instrukcją użycia środka
D. poinformować o tym swojego przełożonego
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji

Co powinno być uwzględnione w ofercie hotelu?

A. fragmenty recenzji osób, które korzystały z usług hotelu
B. opis struktury jednostek noclegowych z fotografiami najładniejszego pokoju
C. opis obiektu wraz z cennikiem usług
D. opis lokalnych atrakcji turystycznych
HGT.03 Pytanie 40
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z gościa odbiera wypełniony formularz zamówienia na usługę prania razem z brudnymi ubraniami

A. recepcjonista
B. inspektorka pięter
C. magazynier bielizny
D. pokojowa