Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji

Która z procedur obsługowych charakteryzuje się umieszczeniem wstawki w pokoju gościa?

A. Check-in VIP-a
B. Check-out gościa indywidualnego
C. Check-in grupy turystycznej
D. Check-out gościa specjalnego
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji

Co obejmuje turystyka krajowa?

A. podróże obywateli w obrębie własnego kraju
B. przyjazdy do państwa osób na stałe mieszkających poza jego granicami
C. podróże mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
D. wyjazdy obywateli danego państwa poza jego terytorium
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?

A. Opera.
B. Amadeus.
C. Sabre.
D. Galileo.
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji

Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?

A. w urządzeniu fiskalnym
B. na recepcyjnym biurku
C. w zespole szafek funkcjonalnych
D. w skrytce depozytowej
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
B. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
C. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
D. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja w hotelu, która polega na przyjęciu większej liczby rezerwacji niż dostępnych miejsc, to

A. confirm
B. overbooking
C. franchising
D. overstays
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji turystycznej przybył przewodnik z grupą studentów z Wielkiej Brytanii, którzy wcześniej dokonali rezerwacji i otrzymali potwierdzenie. Jaką procedurę wybierze recepcjonista?

A. Check - out grupy turystycznej
B. Check - in grupy turystycznej
C. Czarter grupy turystycznej
D. Przebukowanie grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 8
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?

A. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
B. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
C. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. pokrywanie ciasta lukrem
B. szybkie schładzanie, na przykład szampana
C. dekorowanie przekąsek
D. posypywanie produktu przyprawami
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji

Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują

A. korzystanie ze skrytki depozytowej
B. usługę room service
C. usługę budzenia
D. korzystanie z przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji

Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to

A. usługi hotelarskie
B. hotelarstwo
C. turystyka
D. usługi turystyczne
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji

Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?

A. Usługę noclegową, usługę parkingową
B. Usługę przewodnicką, usługę SPA
C. Obiad, butelkę wina wytrawnego
D. Kolację, występ artystyczny
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji

Wymagane są pomieszczenia wielofunkcyjne, konferencyjne, klubowe oraz szkoleniowe, dostosowane do specyfiki obiektu:

A. w hotelach 3*, 4* oraz 5*
B. w motelach 4* oraz 5*
C. w hotelach 4* oraz 5*
D. w motelach 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny
wielofunkcyjny
5★4★3★2★1★
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia
dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m.
0,80,50,30,20,1

A. 45 m2
B. 20 m2
C. 35 m2
D. 30 m2
HGT.03 Pytanie 15
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zachowanie porządku oraz czystości w obszarze wellness i SPA w hotelu należy do zadań pracowników

A. służby pięter
B. działu technicznego
C. sekcji rekreacyjnej
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 008,00 zł
B. 1 023,00 zł
C. 1 230,00 zł
D. 1 080,00 zł
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji

Na wskazanie usługi noclegowej w hotelu trzeba zareagować nie później niż w ciągu

A. 72 godzin
B. 24 godzin
C. 30 dni
D. 7 dni
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, jaką kwotę gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli łączna wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji wpłacono na rachunek hotelu zaliczkę równą 30%.

A. 360 zł
B. 960 zł
C. 840 zł
D. 300 zł
HGT.03 Pytanie 19
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z mleka na dywanie, pokojowa powinna najpierw zastosować

A. spirytus etylowy
B. ciepłą wodę
C. odrdzewiacz
D. aceton
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?

A. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
B. Bezpłatny room serwis
C. Bezpłatny dostęp do Internetu
D. Centrum SPA&Wellnes
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji

W interakcji międzyludzkiej sprzężenie zwrotne ma na myśli

A. wprowadzenie bariery językowej
B. przekazywanie wiadomości
C. potwierdzenie otrzymania wiadomości zgodnie z zamiarem nadawcy
D. zewnętrzne zakłócenia w komunikacji
HGT.03 Pytanie 22
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to

A. penthouse
B. duplex
C. bungalow
D. junior suite
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?

A. Potwierdzenia rezerwacji
B. Prawa jazdy
C. Karty pobytu
D. Karty płatniczej
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
B. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
C. rok wydania karty, podpis właściciela karty
D. miesiąc, rok wydania karty, hologram
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. gotówką
B. czekiem
C. kartą płatniczą
D. walutą obcą
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji

Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?

A. 80 cm
B. 110 cm
C. 90 cm
D. 100 cm
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji

Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest

A. atrakcyjność terenu
B. terroryzm
C. nawyki
D. możliwości transportowe
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji

Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?

A. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
B. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
C. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji

Jakie dokumenty powinny być przygotowane podczas procedury check-in?

A. Rachunek wstępny oraz kartę pobytu
B. Fakturę oraz kartę rejestracyjną
C. Kartę pobytu oraz kartę rejestracyjną
D. Grafik rezerwacji oraz kartę rezerwacji
HGT.03 Pytanie 30
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?

A. Pracownika działu promocji
B. Zarządzającego hotelem
C. Osobę pracującą na recepcji
D. Kierownika służby pięter
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?

A. Telefonista
B. Relacje z gośćmi
C. Osoba informacyjna
D. Kierownik zmiany
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
B. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
C. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
D. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
HGT.03 Pytanie 33
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?

A. Przechowalnia
B. Dostarczanie korespondencji
C. Zajęcia fitness
D. Użycie apteczki
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji

Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?

A. dochodów klientów
B. przychodu hotelarza
C. wymagań klientów
D. kosztów usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?

A. Pracownika do spraw rezerwacji.
B. Pracownika guest relations.
C. Recepcjonisty concierge.
D. Recepcjonisty-informatora.
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?

A. Fidelio, Chart, ProHott
B. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
C. Sabre, Galileo, Amadeus
D. Travelocity, Travels-web, Expedia
HGT.03 Pytanie 37
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dania i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty kontynentalnego śniadania?

A. Sok, pieczywo, jaja sadzone na bekonie, miód
B. Sok, pieczywo, ryby, jaja, naleśniki, mięso
C. Kawę, herbatę, rogalik, masło, dżem, miód
D. Herbatę, pieczywo, kiełbasę, pasztet, pieczeń
HGT.03 Pytanie 38
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa z kremową, orzechowo-brązową pianką określaną jako crema, to

A. espresso
B. au lait
C. con panna
D. macchiato
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji

W przypadku gości, którzy się nie stawili, recepcja powinna w pierwszej kolejności poinformować

A. dział marketingu
B. służby pięter
C. działu technicznego
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
B. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
C. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
D. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji