Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji
A. w niskiej cenie i słabej promocji
B. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
C. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
D. w wysokiej cenie przy słabej promocji
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?
A. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
B. Paszportu
C. Legitymacji studenckiej
D. Prawa jazdy
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument przesyłany do klienta zawiera wszystkie warunki dotyczące rezerwacji usług hotelowych?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Karta pobytu
C. Faktura wstępna
D. Voucher
HGT.03 Pytanie 4
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie jest stosowane do gotowania potraw w parze?
A. Kuter
B. Steamer
C. Wilk
D. Blender
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?
A. PIH
B. UN WTO
C. AIH
D. POT
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji
Do obowiązków personelu recepcji hotelowej nie należy
A. przechowywanie rzeczy wartościowych gości
B. rejestrowanie przybywających
C. budzenie gości
D. odprowadzanie gości do ich pokoi
HGT.03 Pytanie 7
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności przy porządkowaniu węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
B. Umycie posadzki
C. Wypolerowanie armatury przy umywalce
D. Umycie płytek nad brodzikiem
HGT.03 Pytanie 8
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są konieczne do przygotowania omletu biszkoptowego?
A. Mąka pszenna, jaja, woda
B. Bułka tarta, jaja, woda
C. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
D. Kasza manna, jaja, mleko
HGT.03 Pytanie 9
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?
A. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
B. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
C. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
D. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który wypełnia recepcjonista i przekazuje gościowi podczas zameldowania w hotelu, to
A. formularz rezerwacyjny
B. karta pobytu
C. grafik obłożenia pokoi
D. karta meldunkowa
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?
A. Kwitu bagażowego
B. Karty rezerwacyjnej
C. Karty rejestracyjnej
D. Kwitu parkingowego
HGT.03 Pytanie 12
Obsługa gości w obiekcie świa…
W potwierdzeniu dokonania rezerwacji sali konferencyjnej należy wskazać między innymi
A. godziny rezerwacji sali i formę płatności
B. nazwę sali oraz imię i nazwisko szkoleniowca
C. datę rezerwacji sali oraz obywatelstwo uczestników
D. wyposażenie sali oraz liczbę osób obsługujących konferencję
HGT.03 Pytanie 13
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?
A. Jaja frytowane
B. Jaja na miękko
C. Jaja sadzone
D. Jaja poszetowe
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?
A. zmiana pościeli w rękawiczkach
B. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
C. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
D. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?
A. 120,4 euro
B. 105,6 euro
C. 110,2 euro
D. 100,4 euro
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji
Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
A. obiektu wypoczynkowego
B. miejsca noclegowego typu motel
C. domu gościnnego
D. domu wycieczkowego
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
B. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
C. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?
A. Turystycznej
B. Regionalnej
C. Przyrodniczej
D. Hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji
Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?
A. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
B. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
C. Nowożeńcom w podróży poślubnej
D. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
HGT.03 Pytanie 20
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ typ sprzątania związany z wymianą dekoracji w strefie ogólnodostępnej przed świętami.
A. Bieżące
B. Gruntowne
C. Sezonowe
D. Okolicznościowe
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 8 m2
B. 10 m2
C. 12 m2
D. 14 m2
HGT.03 Pytanie 22
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?
A. Orkiszowe
B. Jęczmienne
C. Ryżowe
D. Pszenne
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?
A. Medyczne
B. Turystyczne
C. Rekreacyjne
D. Spa
HGT.03 Pytanie 24
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaka temperatura jest najbardziej odpowiednia do przechowywania jaj, aby utrzymały świeżość przez 28 dni?
A. Od - 2°C do 0°C
B. Od +6°C do +10°C
C. Od 0°C do +5°C
D. Od - 5°C do - 2°C
HGT.03 Pytanie 25
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podłodze w strefie recepcyjnej zauważono czarne ślady po obcasach. Jakiego środka powinno się użyć, aby je usunąć?
A. Rozcieńczony spirytus
B. Benzynę ekstrakcyjną
C. Zimną wodę
D. Roztwór szamponu
HGT.03 Pytanie 26
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?
A. Zarządca hotelu
B. Kierownik recepcji
C. Menadżer hotelu
D. Inspektor pięter
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych.
Grafik pokoi styczeń/luty 2019 | |||
---|---|---|---|
Nr i rodzaj j.m. | Data | ||
30.01 | 31.01 | 01.02 | |
100 SGL | R | R | |
101 DBL | |||
102 APT | R | R |
A. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
B. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
C. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
D. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji
Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien
A. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
B. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
C. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
D. przekazać ją do przechowalni bagażu
HGT.03 Pytanie 29
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych grup przedstawia najczęściej spotykane sposoby serwowania śniadań dla gości hotelowych przyjeżdżających w celach rekreacyjnych?
A. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service
B. À la carte, room service, obsługa bufetowa
C. Room service, à la carte, obsługa bankietowa
D. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto, zł | Wartość netto, zł | Podatek VAT, % | Kwota podatku, zł | Wartość brutto, zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jazda konna | 30 min. | 2 | 65,04 | 130,08 | 23 | 160,00 |
A. 11,85 zł
B. 13,09 zł
C. 29,92 zł
D. 30,02 zł
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
B. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. systemem zapewnienia wysokiej jakości
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.
Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
---|---|---|---|---|---|
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 50 m2
B. 30 m2
C. 58 m2
D. 35 m2
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj i nr j.m. | Data | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
05.03 czw | 06.03 pt | 07.03 sb | 08.03 nd | 09.03 pn | 10.03 wt | 11.03 śr | |
PARTER | |||||||
101 SGL | Rg | Ro | Rk | Rk | |||
102 SGL | Rg | Rw | Rw | Rw | |||
103 DBL | Rg | Ra | Ro | Rl | |||
104 DBL | Rt | Rt | Rt | Rt | Rt | ||
I PIĘTRO | |||||||
201 SGL | Rn | Rz | Rl | ||||
202 SGL | Rg | Re | Rw | Rw | Rw | Rl | |
203 DBL | Re | Rd | Rl | ||||
204 DBL | Re | Rf | Rf | Rf | Rx |
A. 07.03 – 09.03
B. 08.03 – 10.03
C. 06.03 – 08.03
D. 09.03 – 11.03
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?
A. Promocja w gazetach codziennych
B. Zmiana personelu
C. Zmniejszenie kosztów noclegu
D. Dodatkowe bezpłatne usługi
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:
A. grafik dysponenta
B. kasę fiskalną
C. klucznicę
D. sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji
Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?
A. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
B. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
C. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
D. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
A. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
B. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
C. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
D. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
B. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
C. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
D. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji
Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.
A. 150 zł
B. 120 zł
C. 170 zł
D. 180 zł
HGT.03 Pytanie 40
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma farmaceutyczna złożyła zamówienie na usługi konferencyjne w hotelu, a wartość brutto tego zamówienia wynosi 12 400 zł. Jaką kwotę w postaci zaliczki musi uiścić firma, jeśli ma ona wynosić 20% wartości zamówienia?
A. 2 480 zł
B. 124 zł
C. 248 zł
D. 1 240 zł