Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 961
Realizacja usług w recepcji
A. Faktury VAT
B. Potwierdzenia wpłaty
C. Polecenia przelewu
D. Rachunku zaliczkowego
HGT.03 Pytanie 962
Obsługa gości w obiekcie świa…
Regularne monitorowanie stanu czystości oraz wyglądu pokoi hotelowych i przestrzeni wspólnych, jak również kontroli funkcjonalności i kompletności sprzętu oraz umeblowania w pokojach i na korytarzach, należy do zadań
A. menadżera hotelu
B. pokojowej
C. korytarzowej
D. inspektora służby pięter
HGT.06 Pytanie 963
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. usługę room service
B. korzystanie z przechowalni bagażu
C. usługę budzenia
D. korzystanie ze skrytki depozytowej
HGT.06 Pytanie 964
Realizacja usług w recepcji
W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?
A. Hotel Góral
B. Motel Zacisze
C. Schronisko Marzenie
D. Pensjonat Maria
HGT.06 Pytanie 965
Realizacja usług w recepcji
Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien
A. zapytać o odczucia związane z pobytem
B. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
C. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
D. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
HGT.06 Pytanie 966
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?
A. 120%
B. 80%
C. 75%
D. 125%
HGT.06 Pytanie 967
Realizacja usług w recepcji
Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.
A. Lokalnego
B. Globalnego
C. Krajowego
D. Regionalnego
HGT.06 Pytanie 968
Realizacja usług w recepcji
Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 969
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien
A. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
B. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
C. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
D. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
HGT.06 Pytanie 970
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?
A. Salę konferencyjną z wyposażeniem
B. Bezpłatny room service
C. Bezpłatny dostęp do Internetu
D. Centrum SPA & Wellness
HGT.06 Pytanie 971
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy, który przybywa w dniu swoich pięćdziesiątych urodzin, powinien poinformować który dział recepcjonista?
A. Działu marketingu
B. Działu administracji
C. Działu księgowości
D. Działu technicznego
HGT.03 Pytanie 972
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wieczorna obsługa lokalu mieszkalnego, polegająca na przygotowaniu pokoju oraz łóżka do nocnego wypoczynku gościa w hotelach o standardzie 5*, to
A. executive lounge
B. all inclusive
C. turndown service
D. room service
HGT.06 Pytanie 973
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
B. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
C. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
D. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
HGT.06 Pytanie 974
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument wypełnia pracownik recepcji podczas procesowania check-in?
A. Harmonogram obłożenia pokoi
B. Formularz rezerwacji
C. Kartę pobytu
D. Voucher
HGT.03 Pytanie 975
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:
A. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
B. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
C. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
D. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
HGT.03 Pytanie 976
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelowej restauracji część dania została przyrządzona na oczach gości, używając wózka serwisowego. Jaką metodę obsługi zastosowano?
A. Rosyjską
B. Francuską
C. Angielską
D. Niemiecką
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
A. 2000
B. 1 500
C. 4 500
D. 6 000
HGT.06 Pytanie 978
Realizacja usług w recepcji
Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?
A. Ośrodek Wczasowy
B. Pensjonat
C. Dom Pracy Twórczej
D. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji
Na terenie Pojezierza Mazurskiego znajdują się strzeżone miejsca noclegowe, które umożliwiają rozbicie namiotów, parkowanie samochodów oraz przygotowanie posiłków. Jak określa się takie obiekty hotelarskie?
A. Pola biwakowe
B. Pola namiotowe
C. Kempingi
D. Pensjonaty
HGT.06 Pytanie 980
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 14 m2
B. 10 m2
C. 12 m2
D. 8 m2
HGT.06 Pytanie 981
Realizacja usług w recepcji
Każda opłacalna, masowa metoda przekazu informacji o produkcie przez danego nadawcę to
A. logistyka
B. akwizycja
C. reklama
D. pośrednictwo
HGT.06 Pytanie 982
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię zastosowano w hotelu, gdy w sezonie zimowym do każdego pomieszczenia dodatkowo dodano ciepły koc oraz kapcie?
A. Zespołu
B. Sprzedaży
C. Reklamy
D. Produktu
HGT.03 Pytanie 983
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przyjmując zlecenie na pobudkę, należy ustalić z gościem hotelowym
A. stawki za tę usługę
B. przyczynę zlecenia usługi
C. metodę płatności za usługę
D. czas wykonania usługi
HGT.06 Pytanie 984
Realizacja usług w recepcji
Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?
A. Wypełniając grafik rezerwacji
B. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
C. W formie pisemnej
D. Ustnie w dniu jego przybycia
HGT.06 Pytanie 985
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?
A. Rezerwacji
B. Zaopatrzenia
C. Technicznego
D. Księgowości
HGT.06 Pytanie 986
Realizacja usług w recepcji
W której kategorii hoteli konieczne jest oferowanie usług gastronomicznych w restauracji, zakładając, że nie ma restauracji w promieniu 200 m od hotelu?
A. 4* - 5*
B. 2* - 5*
C. 3* - 5*
D. 1* - 5*
HGT.03 Pytanie 987
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podstawowe nakrycie do śniadania kontynentalnego w wersji rozszerzonej obejmuje serwetkę, talerzyk deserowy, nóż zakąskowy, filiżankę ze spodkiem oraz łyżeczkę do kawy, a także
A. łyżkę oraz średni widelec stołowy, goblet
B. widelec zakąskowy, kieliszek na podstawce, goblet
C. widelec zakąskowy, talerzyk na pieczywo, nóż do masła
D. średni widelec stołowy, szklankę do napoju zimnego
HGT.06 Pytanie 988
Realizacja usług w recepcji
Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?
A. pracownik obsługi parterowej.
B. recepcjonista concierge.
C. recepcjonista koordynator.
D. pracownik relacji z gośćmi.
HGT.06 Pytanie 989
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?
A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
HGT.06 Pytanie 990
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?
A. Harmonogram rezerwacji
B. Kartę obciążeń
C. Formularz rezerwacyjny
D. Księgę zapisów
HGT.06 Pytanie 991
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
B. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
C. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
D. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
HGT.06 Pytanie 992
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. czek podróżny
B. confirmation
C. przelew bankowy
D. voucher
HGT.03 Pytanie 993
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jeśli blat kwadratowego stołu ma wymiary 80 x 80 cm, to jaki powinien mieć standardowy rozmiar obrus?
A. 80 x 80 cm
B. 140 x 140 cm
C. 100 x 100 cm
D. 120 x 120 cm
HGT.06 Pytanie 994
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na
A. dzienny limit transakcji
B. stan konta
C. typ karty
D. termin ważności karty
HGT.06 Pytanie 995
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?
A. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
B. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
C. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
D. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
HGT.06 Pytanie 996
Realizacja usług w recepcji
Aby gość hotelowy mógł uregulować należność za pobyt przy użyciu karty płatniczej, recepcja musi być wyposażona
A. w terminal POS
B. w sprzęt do imbusowania
C. w urządzenie fiskalne
D. w komputer z drukarką
HGT.03 Pytanie 997
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich sytuacjach należy wykonać specjalne sprzątanie w hotelu?
A. Po przeprowadzeniu remontu oraz większych wydarzeniach
B. Przed istotnymi świętami
C. Gdy zauważono obecność insektów
D. W sezonie wiosennym oraz jesiennym
HGT.06 Pytanie 998
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?
A. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
B. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
C. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
D. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
HGT.06 Pytanie 999
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?
A. kitesurfing
B. hydrospeed
C. canyoning
D. rafting
HGT.06 Pytanie 1 000
Realizacja usług w recepcji
Pani Nowak w zamówieniu usług hotelowych poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora nauki pływania dla dziecka oraz wizyty u fryzjera dla siebie. Jaką usługę powinien zgłosić recepcjonista do działu rekreacji?
A. Wizyta u fryzjera
B. Room service wszystkich posiłków
C. Opiekunka do dziecka
D. Instruktor do nauki pływania dla dziecka