Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 961
Realizacja usług w recepcji

Do zadań recepcjonisty kasjera należy

A. prowadzenie ewidencji gości
B. nadzór nad kosztami w działalności hotelowej
C. dokonywanie skupu walut obcych
D. przygotowanie zestawień rezerwacji
HGT.03 Pytanie 962
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa z kremową, orzechowo-brązową pianką określaną jako crema, to

A. macchiato
B. au lait
C. con panna
D. espresso
HGT.03 Pytanie 963
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi oferowane w motelu obejmują depozyt oraz budzenie?

A. Podstawowych
B. Fakultatywnych
C. Towarzyszących
D. Uzupełniających
HGT.06 Pytanie 964
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest

A. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
B. masa i ciężar przedmiotu
C. liczba powtórzeń danej czynności
D. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
HGT.06 Pytanie 965
Realizacja usług w recepcji

Proces weryfikacji rezerwacji, który obejmuje jej odnalezienie, przetworzenie i wprowadzenie ewentualnych zmian, stanowi część obsługi klienta podczas

A. procedury check in
B. przyjęcia zamówienia
C. rozliczenia się gościa
D. procedury check out
HGT.06 Pytanie 966
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
B. wydać potwierdzenie dokonania płatności
C. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
D. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
HGT.06 Pytanie 967
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?

A. 28,05 zł
B. 11,11 zł
C. 34,50 zł
D. 12,00 zł
HGT.03 Pytanie 968
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?

A. Czyszczenie wentylatorów
B. Mycie okien
C. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
D. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
HGT.06 Pytanie 969
Realizacja usług w recepcji

Obiekty noclegowe usytuowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych, które charakteryzują się krótkotrwałym pobytem gości, określamy mianem hoteli?

A. rezydenckie
B. uzdrowiskowe
C. rekreacyjne
D. tranzytowe
HGT.03 Pytanie 970
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką substancję powinien zastosować pracownik do mycia luster w węźle higieniczno-sanitarnym?

A. środek do dezynfekcji
B. płyn zawierający alkohol
C. impregnat
D. czystą wodę
HGT.06 Pytanie 971
Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?

A. Druk message
B. Karta pobytu
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 972
Realizacja usług w recepcji

Aktywny wypoczynek, który wymaga przygotowania fizycznego, wyposażenia oraz umiejętności, to turystyka

A. biznesowa
B. krajoznawcza
C. pielgrzymkowa
D. kwalifikowana
HGT.06 Pytanie 973
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze

A. public relations
B. strategii cenowej
C. promocji sprzedaży
D. strategii produktowej
HGT.03 Pytanie 974
Obsługa gości w obiekcie świa…

Naczynie do wody to

A. collins
B. goblet
C. pokal
D. tumbler
HGT.03 Pytanie 975
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z podanych zestawów zawiera napoje i produkty typowe wyłącznie dla śniadania amerykańskiego?

  • kawa, herbata, kakao
  • tosty, rogaliki, chleb
  • masło, dżem, miód
  • kawa, herbata, kakao, mleko lub śmietanka do kawy
  • pieczywo jasne pszenne
  • masło, dżem, miód
  • jajka po wiedeńsku
Zestaw 1.Zestaw 2.
  • kawa, herbata, kakao, świeże soki owocowe
  • tosty, grzanki
  • masło, dżem, miód
  • musli, płatki kukurydziane, pszenne, owsiane
  • omlety, jajka sadzone
  • fasolka w sosie pomidorowym
  • świeże owoce cytrusowe
  • kawa, herbata, świeże soki owocowe, woda z lodem
  • tosty, rogaliki, chleb
  • masło, dżem, miód
  • płatki kukurydziane, musli
  • płatki jęczmienne
  • omlety, jajka sadzone, kiełbaski, grillowany bekon
  • naleśniki na ciepło z dodatkiem syropu klonowego
  • świeże owoce cytrusowe
  • suszone owoce
Zestaw 3.Zestaw 4.

A. Zestaw 3.
B. Zestaw 1.
C. Zestaw 4.
D. Zestaw 2.
HGT.06 Pytanie 976
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?

A. Osobiście.
B. Pośrednio.
C. Zdalny.
D. Bezpośrednio.
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji

Podstawowe wyposażenie pokoju hotelowego w kategorii 1* - 3* zawiera między innymi:

A. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła
B. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło
C. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro
D. biurko, fotele, lustro
HGT.06 Pytanie 978
Realizacja usług w recepcji

Do transakcji bezgotówkowych nie wlicza się

A. polecenia zapłaty
B. wpłaty do kasy
C. polecenia przelewu
D. czeku rozrachunkowego
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
B. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
C. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
D. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
HGT.06 Pytanie 980
Realizacja usług w recepcji

Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?

A. 170 zł
B. 155 zł
C. 165 zł
D. 175 zł
HGT.03 Pytanie 981
Obsługa gości w obiekcie świa…

Posiłek stanowiący połączenie śniadania oraz obiadu, w którym standardowe potrawy śniadaniowe są uzupełniane o dania obiadowe, takie jak zupy, gulasze, ryby, sałatki i desery, nazywa się

A. lunch
B. bistro
C. brunch
D. rotiserrie
HGT.06 Pytanie 982
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie najlepiej pasuje do białych win półwytrawnych?

A. pieczonego dzika
B. serów o dużej zawartości tłuszczu
C. czarnej kawy
D. indyka w galarecie
HGT.03 Pytanie 983
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaka jest maksymalna kwota odszkodowania, którą hotel powinien przyznać gościowi, jeśli podczas sprzątania pokoju został zniszczony laptop wart 6 000,00 zł, a cena za nocleg wynosiła 300,00 zł?

A. 9 000,00 zł
B. 15 000,00 zł
C. 30 000,00 zł
D. 6 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 984
Realizacja usług w recepcji

Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?

A. Rezydencyjnego
B. Garni
C. Aparthotelu
D. Biznesowego
HGT.06 Pytanie 985
Realizacja usług w recepcji

Jan Kowalski przybył do hotelu "Kolia" w dniu 20.06.2011 r. o godz.8.00 z zamiarem pobytu w hotelu na dwie doby. Doba hotelowa trwa do godz. 12.00. Kiedy najpóźniej recepcjonista ma obowiązek go zameldować, zgodnie z załączonym fragmentem Ustawy?

Rozdział 5
Obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów
Art.18
1.Osoba, która przybyła do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia.
2.(…)
Fragment Ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r., o ewidencji ludności i dowodach osobistych (DZ.U.Z 2006 R., Nr 139, poz.993, art. zm. Dz.U. z 2006r., Nr 104, poz.708)

A. 20.06.2011 r., do godz. 20.00
B. 20.06.2011 r., do godz. 12.00
C. 21.06.2011 r., do godz. 8.00
D. 21.06.2011 r., do godz. 12.00
HGT.06 Pytanie 986
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. zaprezentował usługę parkingową
B. wskazał kierunek do centrum miasta
C. poinformował o dostępnych usługach hotelu
D. omówił obsługę sejfu w pokoju
HGT.06 Pytanie 987
Realizacja usług w recepcji

Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?

A. usługi hotelarskie
B. turystyka
C. usługi turystyczne
D. hotelarstwo
HGT.06 Pytanie 988
Realizacja usług w recepcji

Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?

A. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
B. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
C. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
D. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
HGT.06 Pytanie 989
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?

A. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
B. Kopię faktury z nowym numerem
C. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
D. Oryginał faktury z nowym numerem
HGT.06 Pytanie 990
Realizacja usług w recepcji

Przekazanie informacji o zwiększonej liczbie zajętych pokoi powinno nastąpić w pierwszej kolejności do

A. administracji
B. służbie parterowej
C. służbie pięter
D. dyrekcji
HGT.06 Pytanie 991
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to

A. stanice
B. pola biwakowe
C. campingi
D. pola namiotowe
HGT.03 Pytanie 992
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na czym polega procedura check-in dla grup zorganizowanych?

A. Indywidualne meldowanie każdego członka grupy.
B. Wymaganie od grupy wcześniejszego przyjazdu.
C. Zbieranie podpisów od każdego członka grupy w dniu przyjazdu.
D. Przygotowanie kluczy i dokumentów dla całej grupy przed jej przybyciem.
HGT.03 Pytanie 993
Obsługa gości w obiekcie świa…

Miejsce przeznaczone do niewielkich napraw sprzętu sportowego i turystycznego powinno obligatoryjnie mieć

A. camping
B. dom wycieczkowy
C. schronisko młodzieżowe
D. pole biwakowe
HGT.03 Pytanie 994
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kategorię usług hotelowych reprezentują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Fakultatywnych
B. Uzupełniających
C. Towarzyszących
D. Podstawowych
HGT.06 Pytanie 995
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.

A. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
B. Intensywna reklama w telewizji
C. Intensywna reklama w radio
D. Ulotki rozdawane na ulicach
HGT.06 Pytanie 996
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to

A. voucher
B. wyliczenie kosztów
C. faktura
D. zlecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 997
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?

A. Centrum SPA & Wellness
B. Bezpłatny room service
C. Salę konferencyjną z wyposażeniem
D. Bezpłatny dostęp do Internetu
HGT.06 Pytanie 998
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?

A. 680,00 zł
B. 340,00 zł
C. 180,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 999
Realizacja usług w recepcji

Zwiększenie ceny usług hotelowych o 10% przy elastyczności cenowej popytu wynoszącej 2,0 spowoduje jaką zmianę w zapotrzebowaniu na usługi w sektorze hotelarskim?

A. o 2%
B. o 20%
C. o 5%
D. o 10%
HGT.03 Pytanie 1 000
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż poprawny sposób nakrycia stołu bielizną stołową zgodny z zasadami panującymi w hotelarstwie?

A. Napperon, obrus stołowy, skirting
B. Molton, napperon, skirting
C. Obrus stołowy, laufer, skirting
D. Molton, obrus stołowy, napperon