Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 961
Realizacja usług w recepcji

O fakcie przyjazdu do hotelu gościa VIP, w pierwszej kolejności, powinien być poinformowany

A. kierownik recepcji.
B. dyrektor hotelu.
C. kierownik służby pięter.
D. dyrektor finansowy.
HGT.06 Pytanie 962
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o wypożyczenie laptopa. Który dokument należy sporządzić dla potwierdzenia realizacji tej usługi?

A. Kwit zastawny.
B. Formularz kaucyjny.
C. Notę obciążeniową.
D. Kartę depozytową.
HGT.06 Pytanie 963
Realizacja usług w recepcji

Obiekt hotelarski może dokonać preautoryzacji, w przypadku płatności za usługi

A. kartą płatniczą.
B. czekiem.
C. gotówką.
D. przekazem pocztowym.
HGT.06 Pytanie 964
Realizacja usług w recepcji

Pani Anna Nowak odwiedza Hotel Premium w Karpaczu po raz pierwszy. Z której formy płatności nie będzie mogła skorzystać płacąc za usługi dodatkowe, wcześniej niezamówione?

A. Gotówki.
B. Przelewu.
C. Karty płatniczej.
D. Karty kredytowej.
HGT.06 Pytanie 965
Realizacja usług w recepcji

Na którym z przedstawionych druków recepcjonista powinien zapisać wiadomość dla gościa hotelowego?

Ilustracja do pytania 5
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.06 Pytanie 966
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług hotelarskich są świadczone gościom nieodpłatnie?

A. Usługa prasowania i minibar.
B. Wypożyczenie samochodu i depozyt.
C. Usługa pralnicza i parking.
D. Zamówienie taksówki i budzenie.
HGT.06 Pytanie 967
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o fakturę za zrealizowane w hotelu usługi. Przed jej wystawieniem pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz

A. poprosić gościa o zwrot karty pobytu.
B. przyjąć należność.
C. przedstawić do akceptacji wstępny rachunek.
D. zamknąć rachunek hotelowy gościa.
HGT.06 Pytanie 968
Realizacja usług w recepcji

Cena obiadu dla 2 osób w restauracji hotelowej wynosi 220,00 zł. Oblicz koszt tego posiłku, jeżeli goście zamówili go do pokoju, a opłata za dostarczenie posiłku wynosi 20% wartości zamówienia?

A. 264,00 zł
B. 254,00 zł
C. 244,00 zł
D. 274,00 zł
HGT.06 Pytanie 969
Realizacja usług w recepcji

Po rozliczeniu usługi noclegowej, z której skorzystał gość, łączna wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Którą wartość podatku należy wpisać do faktury, jeżeli nocleg objęty jest stawką 8%?

A. 23,22 zł
B. 22,22 zł
C. 25,22 zł
D. 24,22 zł
HGT.06 Pytanie 970
Realizacja usług w recepcji

Którą wartość netto należy wpisać do faktury, jeżeli po rozliczeniu gościa z usług noclegowych wartość brutto wyniosła 750,00 zł?

A. 694,44 zł
B. 700,93 zł
C. 49,07 zł
D. 55,56 zł
HGT.06 Pytanie 971
Realizacja usług w recepcji

Które zadania wykonuje recepcja hotelowa?

A. Rozliczanie i odwożenie gości do wskazanego miejsca po wykwaterowaniu.
B. Opiekowanie się mieniem gości i passantów podczas ich pobytu w hotelu.
C. Rejestrowanie i odprowadzanie passantów do pokoju.
D. Witanie i przyjęcie gości do obiektu hotelarskiego.
HGT.06 Pytanie 972
Realizacja usług w recepcji

Elementem zespołu recepcyjnego nie jest

A. bagażownia.
B. infokiosk.
C. skrytka sejfowa.
D. centrala telefoniczna.
HGT.06 Pytanie 973
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, budzenie jest obowiązkową usługą świadczoną przez

A. wszystkie hotele.
B. hotele liczące ponad 50 jednostek mieszkalnych.
C. tylko hotele 3, 4 i 5*.
D. hotele 3, 4 i 5* liczące ponad 50 jednostek mieszkalnych.
HGT.06 Pytanie 974
Realizacja usług w recepcji

Spełnianiem nietypowych życzeń gości w hotelu zajmuje się

A. pracownik guest relations.
B. recepcjonista concierge.
C. recepcjonista dysponent.
D. pracownik służby parterowej.
HGT.06 Pytanie 975
Realizacja usług w recepcji

Który z proponowanych przez hotel pakietów usług jest skierowany do gości chcących aktywnie spędzić czas podczas pobytu w obiekcie?

A. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia.
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe.
C. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa.
D. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen.
HGT.06 Pytanie 976
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj promocji usług stosuje hotel honorujący karty stałego klienta?

A. Marketing bezpośredni.
B. Promocję sprzedaży.
C. Ulotkę reklamową.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji

Do działań promocyjnych obiektu hotelarskiego nie należy

A. stosowanie cen promocyjnych dla seniorów.
B. umieszczenie przy drodze dojazdowej tablicy informacyjnej o ofercie.
C. zmiana wystroju wnętrza obiektu.
D. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie reklamy obiektu.
HGT.06 Pytanie 978
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opiekę nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli Raj?

Ilustracja do pytania 18
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji

Które działanie marketingowe powinien zastosować nowo powstały hotel, jeżeli chce budować dobre relacje z otoczeniem?

A. Rozdawać ulotki na ulicach.
B. Umieścić informację o usługach w folderze.
C. Obniżyć ceny usług dla grup turystycznych.
D. Zaprosić na otwarcie hotelu lokalne władze oraz media.
HGT.06 Pytanie 980
Realizacja usług w recepcji

Zastosowanie w hotelu miejskim, położonym blisko strefy ekonomicznej, programu lojalnościowego jest sposobem pozyskania

A. grup turystycznych.
B. gości biznesowych.
C. studentów.
D. rodzin z dziećmi.
HGT.06 Pytanie 981
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, który przyjął od gościa rezerwację telefoniczną, powinien uzyskane informacje

A. przekazać do działu marketingu.
B. przekazać do działu pobytowego.
C. zapisać w karcie rezerwacji.
D. zapisać w księdze rejestracyjnej.
HGT.06 Pytanie 982
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem sporządzanym przez recepcjonistę dysponenta po otrzymaniu zamówienia od gościa, a następnie wysyłanym do zamawiającego, jest

A. potwierdzenie rezerwacji.
B. karta zamówienia.
C. formularz rezerwacyjny.
D. list powitalny.
HGT.06 Pytanie 983
Realizacja usług w recepcji

Po otrzymaniu od gościa zamówienia na usługi noclegowe, recepcjonista powinien

A. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej.
B. wpisać zamówienie do formularza rezerwacyjnego.
C. sporządzić kartę rejestracyjną.
D. sporządzić rachunek wstępny.
HGT.06 Pytanie 984
Realizacja usług w recepcji

Druk hotelowy Karta rezerwacji zawiera, między innymi następujące informacje:

A. liczbę i rodzaj zamówionych świadczeń, dane zamawiającego, termin pobytu.
B. dane hotelu, datę przyjęcia rezerwacji, ceny zamówionych usług.
C. liczbę i rodzaj pokoi, liczbę osób, nazwisko dyrektora hotelu.
D. ilość noclegów, adres przyjmującego rezerwację, życzenia dodatkowe.
HGT.06 Pytanie 985
Realizacja usług w recepcji

Który zwrot stosowany w procedurze obsługi gościa, powinien zastosować pracownik recepcji odbierając telefon?

A. Hotel X, dobry wieczór, czym mogę służyć, dysponent Kowalski.
B. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X.
C. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski.
D. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
HGT.06 Pytanie 986
Realizacja usług w recepcji

W dniu przyjazdu gościa VIP należy w pierwszej kolejności

A. przywitać gościa.
B. wręczyć gościowi kartę pobytu.
C. zarejestrować gościa.
D. sprawdzić pokój gościa.
HGT.06 Pytanie 987
Realizacja usług w recepcji

Wystawiając fakturę gościowi za pobyt w hotelu, recepcjonista powinien najpierw

A. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa.
B. przyjąć należność od gościa za świadczone usługi.
C. przedstawić gościowi wstępny rachunek do jego akceptacji.
D. sprawdzić posiadanie przez gościa środków finansowych.
HGT.06 Pytanie 988
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

Ilustracja do pytania 28
A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
HGT.06 Pytanie 989
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjmując od gościa laptop na przechowanie musi wypełnić kwit

A. depozytowy.
B. skrytkowy.
C. rozliczeniowy.
D. bagażowy.
HGT.06 Pytanie 990
Realizacja usług w recepcji

Gość zwierzył się dysponentowi, że z okazji rocznicy ślubu chciałby kupić żonie kwiaty oraz wręczyć prezent, który musi przechować do dnia następnego. Żeby spełnić oczekiwania gościa, dysponent powinien zaproponować

A. skrytkę sejfową i adres najbliższej kwiaciarni.
B. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów.
C. sejf w pokoju i e-mail kwiaciarni.
D. przechowalnię bagażu i numer telefonu do kwiaciarni.
HGT.06 Pytanie 991
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjmując gościa do hotelu, powinien poprosić go o wypełnienie karty

A. hotelowej.
B. lojalnościowej.
C. pobytu.
D. rejestracyjnej.
HGT.06 Pytanie 992
Realizacja usług w recepcji

Które działania powinien podjąć recepcjonista w przypadku zgłoszenia przez gościa ustnej skargi?

A. Odesłać gościa do przełożonego.
B. Przekonać gościa, że skarga jest bezzasadna oraz zaproponować rabat za zamówione usługi.
C. Nie rozmawiać z gościem tylko poprosić go o napisanie reklamacji w formie pisemnej.
D. Uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień.
HGT.06 Pytanie 993
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem finalnego rozliczenia gościa za pobyt w hotelu jest

A. rachunek wstępny.
B. kwit awizo.
C. zaliczka.
D. faktura.
HGT.06 Pytanie 994
Realizacja usług w recepcji

Gość poprosił o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania danej miejscowości. Które czynności powinien wykonać pracownik concierge?

A. Zaproponować skorzystanie z Internetu, wręczyć foldery.
B. Podać numer telefonu do informacji turystycznej, wskazać drogę.
C. Zaproponować kilka miejsc, podać mapę z trasą przemieszczania się.
D. Podać mapę regionu i objaśnić drogę zwiedzania.
HGT.06 Pytanie 995
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole

Ilustracja do pytania 35
A. datę wyjazdu.
B. termin płatności.
C. termin pobytu.
D. datę przyjazdu.
HGT.06 Pytanie 996
Realizacja usług w recepcji

Oferta hotelu powinna zawierać

A. opis struktury jednostek mieszkalnych wraz ze zdjęciami najładniejszego pokoju.
B. fragmenty opinii gości hotelowych.
C. opis atrakcji turystycznych znajdujących się w okolicy.
D. opis obiektu wraz z cennikiem usług.
HGT.06 Pytanie 997
Realizacja usług w recepcji

Przechowywanie w depozycie recepcyjnym przedmiotów wartościowych gości jest usługą

A. towarzyszącą nieodpłatną.
B. uzupełniającą nieodpłatną.
C. uzupełniającą płatną.
D. towarzyszącą płatną.
HGT.06 Pytanie 998
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiadający sale wielofunkcyjne z wyposażeniem multimedialnym oferuje usługi

A. techniczne.
B. konferencyjne.
C. edukacyjne.
D. rekreacyjne.
HGT.06 Pytanie 999
Realizacja usług w recepcji

Przygotowane przez recepcję zlecenie usługi room service powinno, między innymi, zawierać

A. datę przyjazdu i życzenia dodatkowe.
B. adres gościa i podpis dyrektora hotelu.
C. dane gościa i podpis kierownika gastronomii.
D. nazwisko gościa i numer pokoju.
HGT.06 Pytanie 1 000
Realizacja usług w recepcji

Które informacje powinna przekazać recepcja w zleceniu do działu służby pięter odnośnie ilości i rodzaju pokoi dla 20-osobowej grupy turystycznej?

A. 10 pokoi APT
B. 10 pokoi DBL
C. 10 pokoi LUX
D. 10 pokoi SGL