Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 961
Realizacja usług w recepcji
A. 12 m2
B. 13 m2
C. 9 m2
D. 14 m2
HGT.06 Pytanie 962
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?
A. Galantyna z kury
B. Filet z łososia na grzance
C. Befsztyk tatarski
D. Małże w białym winie
HGT.06 Pytanie 963
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?
A. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
B. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
C. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
D. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
HGT.06 Pytanie 964
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg
A. bez wyżywienia
B. ze śniadaniem i obiadokolacją
C. ze śniadaniem
D. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
HGT.06 Pytanie 965
Realizacja usług w recepcji
Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:
A. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
B. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
C. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
D. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
HGT.06 Pytanie 966
Realizacja usług w recepcji
Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?
A. Rachunku wstępnego
B. Dowodu wpłaty
C. Faktury
D. Polecenia przelewu
HGT.06 Pytanie 967
Realizacja usług w recepcji
W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?
A. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
B. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
C. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
D. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
HGT.06 Pytanie 968
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?
A. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
B. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
C. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
D. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
HGT.03 Pytanie 969
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż prawidłowy sposób serwowania zimnych serów oraz wędlin na bufecie śniadaniowym?
A. Na półmiskach, na każdym półmisku widelec do serwowania
B. Na dużych talerzach, sztućce serwisowe na oddzielnych talerzykach
C. W salaterkach ze szczypcami do serwowania
D. W bemarach, sztućce serwisowe na osobnym talerzyku
HGT.06 Pytanie 970
Realizacja usług w recepcji
Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?
A. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
B. W formie pisemnej
C. Wypełniając grafik rezerwacji
D. Ustnie w dniu jego przybycia
HGT.06 Pytanie 971
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym
A. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. kategorii 4* i 5*
C. kategorii 3*, 4* oraz 5*
D. wszystkich kategoriach
HGT.06 Pytanie 972
Realizacja usług w recepcji
Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim
A. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
B. przeniesienie bagażu do jego pokoju
C. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
D. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
HGT.06 Pytanie 973
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:
A. żydowskiej
B. francuskiej
C. włoskiej
D. greckiej
HGT.03 Pytanie 974
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?
A. Kierownik recepcji
B. Zarządca hotelu
C. Menadżer hotelu
D. Inspektor pięter
HGT.06 Pytanie 975
Realizacja usług w recepcji
Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?
A. Sponsoring
B. Reklama
C. Strategia mieszana
D. Public relations
HGT.03 Pytanie 976
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto w hotelu zajmuje się zarządzaniem magazynem bielizny zarówno czystej, jak i brudnej?
A. Kierownik pięter
B. Inspektor pięter
C. Pracownik pralni
D. Magazynier bielizny
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?
A. Recepcjonista-informator
B. Pracownik działu rezerwacji
C. Recepcjonista concierge
D. Pracownik działu guest relations
HGT.06 Pytanie 978
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych pięciogwiazdkowych, według norm kategoryzacyjnych, pokoje z kompletnym węzłem sanitarnym wynoszą
A. 25%
B. 75%
C. 50%
D. 100%
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 20%
B. 50%
C. 15%
D. 48%
HGT.06 Pytanie 980
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności
A. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
B. życzyć mu udanego pobytu
C. zaopiekować się jego bagażem
D. zaprosić go do biurka recepcyjnego
HGT.03 Pytanie 981
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?
A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
HGT.03 Pytanie 982
Obsługa gości w obiekcie świa…
Regularne monitorowanie stanu czystości oraz wyglądu pokoi hotelowych i przestrzeni wspólnych, jak również kontroli funkcjonalności i kompletności sprzętu oraz umeblowania w pokojach i na korytarzach, należy do zadań
A. korytarzowej
B. inspektora służby pięter
C. menadżera hotelu
D. pokojowej
HGT.03 Pytanie 983
Obsługa gości w obiekcie świa…
W sytuacji, gdy gość opuści hotel, nie dokonując odbioru przedmiotów ze skrytki depozytowej, jakie są wymagania do jej otwarcia i wydania przedmiotu osobie trzeciej?
A. pisemne żądanie o wydanie przedmiotu określonej osobie, podpisane przez gościa
B. upoważnienie notarialne wydane przez gościa, zawierające szczegółowy opis zawartości skrytki
C. wysłanie faksu do kierownika recepcji z instrukcją dotyczącą sposobu przekazania przedmiotu
D. przedstawienie dokumentu, potwierdzającego wszczęcie postępowania karnego dotyczącego gościa
HGT.06 Pytanie 984
Realizacja usług w recepcji
Aby skorygować błędnie naliczone usługi noclegowe na fakturze, należy wystawić
A. duplikat faktury
B. fakturę uproszczoną
C. fakturę pro forma
D. fakturę korygującą
HGT.03 Pytanie 985
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podstawowe nakrycie do śniadania kontynentalnego w wersji rozszerzonej obejmuje serwetkę, talerzyk deserowy, nóż zakąskowy, filiżankę ze spodkiem oraz łyżeczkę do kawy, a także
A. średni widelec stołowy, szklankę do napoju zimnego
B. łyżkę oraz średni widelec stołowy, goblet
C. widelec zakąskowy, talerzyk na pieczywo, nóż do masła
D. widelec zakąskowy, kieliszek na podstawce, goblet
HGT.03 Pytanie 986
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić braki w wyposażeniu lokalu mieszkalnego, które zauważyła podczas sprzątania po wyjeździe gościa?
A. Dyrektorowi hotelu.
B. Osobie z działu technicznego.
C. Pracownikowi recepcji.
D. Kierownikowi służby pięter.
HGT.06 Pytanie 987
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?
A. Polecenia przelewu
B. Dowodu wypłaty
C. Duplikatu faktury
D. Rachunku wstępnego
HGT.03 Pytanie 988
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba z działu gastronomii, która przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania potraw, powinna szczególnie zwracać uwagę na wyznaczone przez firmę kluczowe punkty kontroli, które są istotne przy wdrożeniu systemu
A. GMP
B. ISO 9001
C. GHP
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 989
Realizacja usług w recepcji
Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?
A. Zwiększenie zamożności obywateli
B. Liczba pracowników zatrudnionych w hotelach
C. Ilość obiektów noclegowych
D. Rozmiar obrotów w branży hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 990
Realizacja usług w recepcji
Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?
A. odesłać klienta do przełożonego
B. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
C. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
D. skontaktować się z przełożonym
HGT.06 Pytanie 991
Realizacja usług w recepcji
Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:
A. uzupełniającej
B. towarzyszącej
C. opcjonalnej
D. głównej
HGT.06 Pytanie 992
Realizacja usług w recepcji
Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?
A. Informacja turystyczna
B. Obsługa bagażowa
C. Budzenie
D. Jacuzzi
HGT.06 Pytanie 993
Realizacja usług w recepcji
W ramach strategii dotyczącej produktu można zaproponować
A. zamieszczenie ogłoszenia w prasie lokalnej
B. rozszerzenie oferty świadczonych usług
C. utworzenie systemu rezerwacji miejsc
D. wprowadzenie obniżonych cen dla emerytów
HGT.03 Pytanie 994
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?
A. Kierownikowi służby pięter
B. Portierowi hotelowemu
C. Dyrektorowi ds. sprzedaży
D. Recepcjoniście concierge
HGT.06 Pytanie 995
Realizacja usług w recepcji
Czym jest room service?
A. złożona obsługa gościa hotelowego
B. serwowanie posiłków do pokoju
C. organizacja usług gastronomicznych na zewnątrz hotelu
D. proces sprzątania pokoju
HGT.06 Pytanie 996
Realizacja usług w recepcji
Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?
A. Sales promotion
B. Reklamę telewizyjną
C. Public relations
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 997
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?
A. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
B. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
C. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
D. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
HGT.06 Pytanie 998
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu
A. 999
B. 998
C. 997
D. 996
HGT.06 Pytanie 999
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?
A. Konferencyjnej
B. Budzenia
C. Rekreacyjnej
D. Noclegowej
HGT.06 Pytanie 1 000
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystycznym ofertę, która zawiera nocleg wraz ze śniadaniem kontynentalnym, określa się skrótem
A. BB
B. OB
C. CB
D. AP