Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument, który został sporządzony przez recepcjonistę, to

Hotel Plaza ***
ul. Słoneczna 22
72-344 Rewal
tel./fax: 91/344 77 006
[email protected]
www.plaza.pl
Rewal, 2 kwietnia 2018 r.

Szanowna Pani,

z przyjemnością potwierdzamy przyjęcie rezerwacji dla Pani Magdaleny Nowak według
następujących danych:

Termin pobytu: 15.07 - 22.07.2018 r.
Rodzaj zakwaterowania: pokój dwuosobowy superior
Liczba osób: 2 osoby dorosłe
Rodzaj wyżywienia: 2 x dziennie (od obiadokolacji pierwszego dnia pobytu do śniadania ostatniego dnia pobytu)
Koszt pobytu: 4 000 zł

Prosimy o wpłatę zadatku w kwocie 1 200 zł w terminie do dnia 7.04.2018 r. na konto
bankowe hotelu ING Bank Śląski oddział Kołobrzeg 02 5555 1677 0000 0007 2111 5456

W przypadku braku wpłaty w wymaganym terminie, rezerwacja zostanie anulowana.

Z poważaniem,
Marta Markowska
recepcjonista

A. formularz rezerwacyjny.
B. karta rezerwacyjna.
C. potwierdzenie rezerwacji.
D. grafik rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
B. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
C. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
D. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
HGT.03 Pytanie 966
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Do fakultatywnych
B. Do uzupełniających
C. Do podstawowych
D. Do towarzyszących
Realizacja usług w recepcji

Klub sportowy uczniów, który zajmuje się rolkarstwem szybkim, zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinni poinformować recepcjonista o przybyciu sportowców?

A. Służby pięter, księgowość, dział zaopatrzenia
B. Dział administracyjny, gastronomię, służby pięter
C. Gastronomię, rekreację, dział techniczny
D. Obsługę konferencji, gastronomię, dział marketingu
Realizacja usług w recepcji

W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:

A. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
B. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
C. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
D. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaź, jaka metoda obsługi rodzinnego śniadania świątecznego została użyta wobec gości, gdy kelnerzy przygotowali zastawienie przed ich przybyciem oraz umieścili na stole wszystkie dania?

A. Rosyjska
B. Niemiecka
C. Angielska
D. Francuska
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?

A. promocję sprzedaży
B. sprzedaż osobistą
C. public relations
D. reklamę
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
B. mączne z sosami zasmażanymi
C. rybne, gotowane na parze z warzywami
D. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż prawidłowy sposób serwowania zimnych serów oraz wędlin na bufecie śniadaniowym?

A. W salaterkach ze szczypcami do serwowania
B. W bemarach, sztućce serwisowe na osobnym talerzyku
C. Na dużych talerzach, sztućce serwisowe na oddzielnych talerzykach
D. Na półmiskach, na każdym półmisku widelec do serwowania
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?

A. Zrealizowanie formularza pobytowego
B. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
C. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
D. Wypełnienie karty meldunkowej
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 080,00 zł
B. 1 023,00 zł
C. 1 008,00 zł
D. 1 230,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. przychody gości oraz koszty produkcji
B. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
C. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
D. przychody gości oraz wprowadzone technologie
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:

A. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
B. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
C. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
D. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
HGT.03 Pytanie 985
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi oferowane w motelu obejmują depozyt oraz budzenie?

A. Towarzyszących
B. Podstawowych
C. Uzupełniających
D. Fakultatywnych
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
B. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
C. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
D. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
HGT.06 Pytanie 988
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.

A. Intensywna reklama w telewizji
B. Ulotki rozdawane na ulicach
C. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
D. Intensywna reklama w radio
HGT.03 Pytanie 989
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych usług dostępnych w hotelu 4* jest uznawana za opcjonalną usługę dodatkową?

A. Basen
B. Obudzenie
C. Przechowalnia
D. Sklep z kwiatami
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj metodę układania pościeli, w której materac jest przykrywany jednym prześcieradłem, na którym umieszczane jest drugie prześcieradło, a następnie koc, który jest zawijany z fragmentu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Angielska
B. Francuska
C. Standardowa
D. Niemiecka
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to

A. list powitalny
B. potwierdzenie rezerwacji
C. formularz rezerwacyjny
D. karta zamówienia
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Travelocity, Travels-web, Expedia
B. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
C. Fidelio, Chart, ProHott
D. Sabre, Galileo, Amadeus
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika oraz informacji dodatkowych oblicz wartość pakietu usług przygotowanego dla nowożeńców, którzy zarezerwowali pobyt w APT z pełnym wyżywieniem na 2 doby, w drugim dniu pobytu uroczystą kolację zamiast zwykłej oraz poinformowali, że przyjadą do hotelu po godzinie 1700.

Rodzaj usługiInformacje dodatkowe

Apartament – 520 zł/dobę

Śniadanie – w cenie noclegu

Obiad – 60 zł/os.

Kolacja – 80 zł/os.

Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór" – 110 zł/os.

Strefa Spa – w cenie noclegu

Doba hotelowa trwa od 1300 do 1000

wydawane w godz. 700 – 1000

wydawany w godz. 1300 – 1600

wydawana w godz. 1700 – 2100

wydawana w godz. 1700 – 2100

dostępna w godz. 700 – 2100

Rabat na wszystkie usługi dla nowożeńców 20%

A. 1 232 zł
B. 1 432 zł
C. 1 132 zł
D. 1 332 zł
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw

A. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
B. zaproponować gościowi spacer po parku
C. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
D. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii