Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 001
Realizacja usług w recepcji

W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?

A. 120,4 euro
B. 105,6 euro
C. 110,2 euro
D. 100,4 euro
HGT.06 Pytanie 1 002
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej

A. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
B. danych identyfikacyjnych hotelu.
C. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
D. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
HGT.06 Pytanie 1 003
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
B. wydać potwierdzenie dokonania płatności
C. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
D. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 004
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw

A. ustalić termin pobytu
B. zapytać o lokalizację pokoju
C. zapytać o szczególne życzenia
D. przekazać numer rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 005
Realizacja usług w recepcji

Na jakiej podstawie recepcjonista ma obowiązek wystawić fakturę za usługi świadczone gościowi?

A. Wpisu do książki rejestracyjnej
B. Wpisu w harmonogramie zajętości pokoi
C. Rachunków z poszczególnych sektorów hotelu
D. Faktur otrzymanych od różnych działów hotelu
HGT.06 Pytanie 1 006
Realizacja usług w recepcji

Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?

A. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
B. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
C. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
D. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 007
Realizacja usług w recepcji

W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się

A. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
B. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
C. przechowywanie bagaży gości
D. świadczenie gościom usług kosmetycznych
HGT.03 Pytanie 1 008
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty, ze względu na mikrobiologiczne bezpieczeństwo, powinny być oddzielnie przechowywane?

A. Owoce i warzywa
B. Ryż i mąka
C. Mięso i wędliny
D. Słodycze i pieczywo
HGT.06 Pytanie 1 009
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
B. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
C. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
D. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
HGT.03 Pytanie 1 010
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż dokument, który nie jest wypełniany przez inspektora działów.

A. Lista kontrolna dla pokoju
B. Formularz minibaru
C. Rejestr wydanych kluczy
D. Harmonogram pracy pokojowych
HGT.06 Pytanie 1 011
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi APT
B. 10 pokoi SGL
C. 10 pokoi LUX
D. 10 pokoi DBL
HGT.03 Pytanie 1 012
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obiekty, według zasad kategoryzacji, muszą zapewniać realizację zamówień na potrawy oraz napoje do pokoju przez co najmniej 18 godzin dziennie?

A. Pensjonaty 3*-5*
B. Hotele l*-3*
C. Pensjonaty 1*-3*
D. Hotele 3*-5*
HGT.03 Pytanie 1 013
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaź jednostkę mieszkalną składającą się z dwóch pokoi, charakteryzującą się unikalnym wystrojem oraz wyposażeniem.

A. Biznesowa
B. Rezydencjonalna
C. Specjalna
D. Apartamentowa
HGT.06 Pytanie 1 014
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który

A. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
B. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
C. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
D. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
HGT.03 Pytanie 1 015
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jednostki mieszkalne składające się z wielu pomieszczeń, zaprojektowane głównie do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki typu

A. apartamentowego
B. rezydencyjnego
C. standardowego
D. specjalnego
HGT.06 Pytanie 1 016
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. przez całą dobę
B. w ustalonych godzinach
C. w określonym czasie
D. przez 12 godzin w ciągu dnia
HGT.06 Pytanie 1 017
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu

A. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
B. tylko w hotelach klasy 5*
C. w hotelach klasy 4* i 5*
D. we wszystkich obiektach hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 018
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży
1.Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń.
2.Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację.

A. ilościowego.
B. sezonowego.
C. terminowego.
D. promocyjnego.
HGT.03 Pytanie 1 019
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję czynności, które wykonuje pokojowa podczas porządkowania pokoju?

A. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
B. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
C. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
D. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
HGT.06 Pytanie 1 020
Realizacja usług w recepcji

Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?

A. Dystrybucji
B. Produktu
C. Promocji
D. Personelu
HGT.06 Pytanie 1 021
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to

A. zlecenie przelewu
B. wyliczenie kosztów
C. voucher
D. faktura
HGT.06 Pytanie 1 022
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska, recepcjonista powinien wpisać przy tworzeniu karty pobytu dla gościa zagranicznego?

A. Datę rezerwacji
B. Datę urodzenia
C. Numer pokoju
D. Numer paszportu
HGT.06 Pytanie 1 023
Realizacja usług w recepcji

W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?

A. Lobbing
B. Promocję sprzedaży
C. Promocję towaru
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 1 024
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?

A. Schronisko
B. Sanatorium
C. Kemping
D. Hotel
HGT.06 Pytanie 1 025
Realizacja usług w recepcji

Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część

A. rezerwacji
B. wymeldowania
C. pobytu
D. zameldowania
HGT.03 Pytanie 1 026
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż najbardziej odpowiedni preparat do mycia luster?

A. Płyn z alkoholem
B. Płyn do dezynfekcji
C. Mleczko czyszczące
D. Mleczko nabłyszczające
HGT.06 Pytanie 1 027
Realizacja usług w recepcji

Do trwałych zdolności intelektualnych człowieka zalicza się

A. dyspozycyjność
B. dyskrecję
C. spostrzegawczość
D. punktualność
HGT.06 Pytanie 1 028
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Wymianę ręczników
B. Skrytkę depozytową
C. Masaż limfatyczny
D. Uzupełnienie galanterii
HGT.06 Pytanie 1 029
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
B. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
C. przychody gości oraz koszty produkcji
D. przychody gości oraz wprowadzone technologie
HGT.06 Pytanie 1 030
Realizacja usług w recepcji

W każdej recepcji hotelowej, bez względu na jej klasę, klient może skorzystać

A. z bankomatu
B. z kserokopiarki
C. z klucznicy
D. z telefonu
HGT.06 Pytanie 1 031
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wysokość podatku VAT od usługi noclegowej, jeśli kwota brutto usługi wynosi 1 500,00 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 120,00 zł
B. 280,49 zł
C. 345,00 zł
D. 111,11 zł
HGT.06 Pytanie 1 032
Realizacja usług w recepcji

Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług

A. fakultatywnych
B. uzupełniających
C. towarzyszących
D. komplementarnych
HGT.03 Pytanie 1 033
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w hotelowej sali konferencyjnej?

A. Wizualizer
B. Flipchart
C. Projektor
D. Hoker
HGT.06 Pytanie 1 034
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?

A. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
B. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
C. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
D. Zwierzęta są akceptowane
HGT.06 Pytanie 1 035
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
B. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
C. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
D. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
HGT.06 Pytanie 1 036
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?

A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
B. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
C. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
HGT.03 Pytanie 1 037
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?

A. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
B. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
C. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
D. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
HGT.06 Pytanie 1 038
Realizacja usług w recepcji

Usługa dostarczania kwiatów lub kwiaciarnia jest oferowana w hotelach o kategorii

A. wyłącznie 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 039
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
B. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
C. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
D. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
HGT.03 Pytanie 1 040
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient zamówił zorganizowanie popołudniowego przyjęcia na stojąco, które ma trwać około 2 godzin. Tego rodzaju wydarzenie nazywa się

A. toast.
B. garden party.
C. cocktail party.
D. aperitif.