Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 001
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument, który został sporządzony przez recepcjonistę, to

Hotel Plaza ***
ul. Słoneczna 22
72-344 Rewal
tel./fax: 91/344 77 006
[email protected]
www.plaza.pl
Rewal, 2 kwietnia 2018 r.

Szanowna Pani,

z przyjemnością potwierdzamy przyjęcie rezerwacji dla Pani Magdaleny Nowak według
następujących danych:

Termin pobytu: 15.07 - 22.07.2018 r.
Rodzaj zakwaterowania: pokój dwuosobowy superior
Liczba osób: 2 osoby dorosłe
Rodzaj wyżywienia: 2 x dziennie (od obiadokolacji pierwszego dnia pobytu do śniadania ostatniego dnia pobytu)
Koszt pobytu: 4 000 zł

Prosimy o wpłatę zadatku w kwocie 1 200 zł w terminie do dnia 7.04.2018 r. na konto
bankowe hotelu ING Bank Śląski oddział Kołobrzeg 02 5555 1677 0000 0007 2111 5456

W przypadku braku wpłaty w wymaganym terminie, rezerwacja zostanie anulowana.

Z poważaniem,
Marta Markowska
recepcjonista

A. potwierdzenie rezerwacji.
B. karta rezerwacyjna.
C. formularz rezerwacyjny.
D. grafik rezerwacji.
HGT.03 Pytanie 1 002
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?

A. Osoba z pralni.
B. Magazynier tkanin.
C. Korytarzowy.
D. Pokojowa.
HGT.03 Pytanie 1 003
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ właściwe warunki, jakie powinny panować w pomieszczeniach magazynowych przeznaczonych do przechowywania suchych artykułów zbożowych?

A. Wilgotność względna 60%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 0 °C do 4 °C
B. Wilgotność względna 90%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 18 °C do 26 °C
C. Wilgotność względna 60%, dobra wentylacja, temperatura od 8 °C do 10 °C
D. Wilgotność względna 95%, dobra wentylacja, temperatura od 0 °C do 5 °C
HGT.06 Pytanie 1 004
Realizacja usług w recepcji

Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?

A. OB
B. FB
C. HB
D. BB
HGT.03 Pytanie 1 005
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie wymiary powinien mieć obrus do przykrycia stołu o wymiarach 80 cm x 120 cm, zakładając, że długość zwisu ma wynosić 30 cm?

A. 160 cm x 240 cm
B. 110 cm x 150 cm
C. 130 cm x 180 cm
D. 140 cm x 180 cm
HGT.03 Pytanie 1 006
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na posadzce w recepcji widoczne są czarne ślady po obcasach. Jaki preparat należy użyć, aby je usunąć?

A. Zimną wodę
B. Benzynę ekstrakcyjną
C. Roztwór szamponu
D. Rozcieńczony spirytus
HGT.06 Pytanie 1 007
Realizacja usług w recepcji

Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?

Informacja dotycząca pobytu gości
Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka.
Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700.
Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r.

A. Pracownikowi działu technicznego.
B. Kierownikowi służby pięter.
C. Pracownikowi działu gospodarczego.
D. Kierownikowi recepcji.
HGT.06 Pytanie 1 008
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?

A. Recepcjonisty concierge.
B. Recepcjonisty-informatora.
C. Pracownika guest relations.
D. Pracownika do spraw rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 009
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?

A. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
B. Pokojową
C. Pracownika sprzątającego korytarze
D. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
HGT.06 Pytanie 1 010
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?

A. 48%
B. 15%
C. 50%
D. 55%
HGT.03 Pytanie 1 011
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?

A. Gruntowne
B. Specjalne
C. Awaryjne
D. Okolicznościowe
HGT.06 Pytanie 1 012
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. rosyjską
B. francuską
C. niemiecką
D. angielską
HGT.06 Pytanie 1 013
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument wypełnia pracownik recepcji podczas procesowania check-in?

A. Voucher
B. Kartę pobytu
C. Formularz rezerwacji
D. Harmonogram obłożenia pokoi
HGT.06 Pytanie 1 014
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. nałożyć jałowy opatrunek.
B. zdezynfekować ranę spirytusem.
C. wezwać karetkę pogotowia.
D. schładzać oparzenie wodą.
HGT.06 Pytanie 1 015
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu od 10 do 14 lipca br., informując, że przyjedzie o godz. 1200, a wyjedzie o godz. 800. Doba hotelowa w tym hotelu rozpoczyna się o godz. 1100, a kończy o 900. Które oznaczenie w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

GRAFIK REZERWACJI
08.0709.0710.0711.0712.0713.0714.0715.07
A.RRRRRR
B.RRRR
C.RRRRR
D.RRRRR

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 016
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
B. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
C. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
D. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
HGT.03 Pytanie 1 017
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich hotelach oferowane jest śniadanie kontynentalne?

A. Butikowych
B. Kongresowych
C. Ekonomicznych
D. Luksusowych
HGT.06 Pytanie 1 018
Realizacja usług w recepcji

Działalność proekologiczna hoteli nie obejmuje

A. używania łagodnych środków do czyszczenia
B. przygotowywania dań z produktów od lokalnych producentów
C. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów
D. oddawania dostawcom zużytych opakowań
HGT.03 Pytanie 1 019
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakich grup produktów powinny unikać osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu w swoim menu?

A. Orzechów, owoców
B. Mięsa drobiowego, warzyw strączkowych
C. Masła, jaj
D. Oliw, ryb
HGT.06 Pytanie 1 020
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przeprowadzi proces zameldowania grupy w hotelu na podstawie

A. potwierdzenia rezerwacji
B. karty zamówienia
C. voucheru
D. dostarczonej listy uczestników
HGT.06 Pytanie 1 021
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to

A. rezydent.
B. passant.
C. walk in.
D. no show.
HGT.06 Pytanie 1 022
Realizacja usług w recepcji

Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie

A. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
B. dodatkowego sprzątania pokoju
C. doposażenia pokoju w łóżeczko
D. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
HGT.06 Pytanie 1 023
Realizacja usług w recepcji

Usługa pokojowa dostępna przez całą dobę przysługuje gościowi w hotelu o kategorii

A. 2*
B. 4*
C. 3*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 1 024
Realizacja usług w recepcji

Osobą uznawaną za gościa hotelowego w aspekcie prawnym jest ta, która podpisała umowę

A. leasingową
B. hotelową
C. deliktową
D. agencyjną
HGT.06 Pytanie 1 025
Realizacja usług w recepcji

Popyt na usługi hotelowe nie jest uzależniony od

A. zmiany cen produktów i usług powiązanych
B. spadku dochodów społeczeństwa
C. zmiany preferencji klientów
D. wzrostu liczby obiektów hotelowych w danym regionie
HGT.03 Pytanie 1 026
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego rodzaju sprzątanie powinno być wykonane po zauważeniu insektów w pomieszczeniu?

A. Gruntowne
B. Specjalne
C. Okolicznościowe
D. Okresowe
HGT.06 Pytanie 1 027
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę

A. sezonową
B. dla stałych klientów
C. rodzinną
D. funkcjonalną
HGT.06 Pytanie 1 028
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.03 Pytanie 1 029
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa z mlekiem, herbata, czekolada lub kakao, pieczywo jasne i ciemne, masło, dżem, miód, konfitury oraz jaja w szklance, gotowane w kąpieli wodnej, stanowią przykład jedzenia na śniadanie?

A. wiedeńskiego
B. myśliwskiego
C. angielskiego
D. amerykańskiego
HGT.06 Pytanie 1 030
Realizacja usług w recepcji

Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?

A. Reklama w Internecie
B. Zwiększenie jakości produktu
C. Poprawa standardu obsługi
D. Obniżona cena
HGT.03 Pytanie 1 031
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co powinno znaleźć się w nakryciu do serwisu płatków z mlekiem?

A. filiżanka, mlecznik oraz łyżeczka
B. talerz głęboki i łyżeczka
C. miseczka na podstawce, łyżka
D. talerz zakąskowy oraz łyżka
HGT.06 Pytanie 1 032
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?

A. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
B. Odłączenie zasilania elektrycznego
C. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
D. Ochrona mienia oraz dokumentów
HGT.06 Pytanie 1 033
Realizacja usług w recepcji

Jakie dokumenty są niezbędne do wydania przedmiotu, który został złożony w hotelowym depozycie?

A. Dokument tożsamości oraz kwit depozytowy
B. Dowód osobisty i karta pobytu
C. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy
D. Kwit depozytowy oraz karta rejestracyjna
HGT.06 Pytanie 1 034
Realizacja usług w recepcji

Usługa pokojowa jest dostępna

A. w motelu 3*
B. w hotelu 3*
C. we wszystkich hotelach
D. w pensjonacie 3*
HGT.06 Pytanie 1 035
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru osoba pracująca w hotelu powinna

A. zamknąć okna oraz drzwi
B. ewakuować gości używając wind
C. jak najszybciej opuścić budynek hotelowy
D. odbezpieczyć wszystkie sprzęty gaśnicze
HGT.03 Pytanie 1 036
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma farmaceutyczna zleciła hotelowi świadczenia rekreacyjne o wartości brutto wynoszącej 12 400,00 zł. Jaką sumę zaliczki powinna uiścić firma, jeśli ma ona stanowić 20% całkowitego zamówienia?

A. 248,00 zł
B. 2 480,00 zł
C. 1 240,00 zł
D. 124,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 037
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. placówek edukacyjnych
B. ośrodków zdrowia
C. urzędu miasta oraz gminy
D. ośrodków kultury
HGT.03 Pytanie 1 038
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi, codzienna zmiana pościeli, na życzenie gościa, nie będzie traktowana jako dodatkowa usługa płatna w hotelu?

A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. tylko 5*
D. tylko 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 1 039
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze zaleca się rozmrażanie produktów spożywczych?

A. W zakresie od +15 °C do +20 °C
B. W granicach od 0 °C do +4 °C
C. W przedziale od +5 °C do +10 °C
D. W zakresie od +30 °C do +40 °C
HGT.06 Pytanie 1 040
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Saturn", który dysponuje 50 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 20%
B. 40%
C. 33%
D. 53%