Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 001
Realizacja usług w recepcji
A. kemping
B. zajazd
C. schronisko młodzieżowe
D. pole biwakowe
HGT.06 Pytanie 1 002
Realizacja usług w recepcji
Kto odpowiada za kontrolę obiektów hotelowych pod kątem spełniania norm kategoryzacyjnych dotyczących wyposażenia oraz zakresu oferowanych usług?
A. prezydent miasta
B. wojewoda
C. marszałek danego województwa
D. starosta
HGT.06 Pytanie 1 003
Realizacja usług w recepcji
Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?
A. Travelocity, Travels-web, Expedia
B. Sabre, Galileo, Amadeus
C. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
D. Fidelio, Chart, ProHott
HGT.06 Pytanie 1 004
Realizacja usług w recepcji
Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?
A. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
B. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
C. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
D. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
HGT.06 Pytanie 1 005
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą, którą oferują stanice, jest
A. możliwość postoju autobusów
B. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
C. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
D. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
HGT.06 Pytanie 1 006
Realizacja usług w recepcji
Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?
A. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
B. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
C. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
D. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
HGT.06 Pytanie 1 007
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?
A. Pensjonacie
B. Domu wycieczkowym
C. Motelu
D. Ośrodku wypoczynkowym
HGT.06 Pytanie 1 008
Realizacja usług w recepcji
Urządzenie do imbusowania ma zastosowanie w
A. kodowaniu kart magnetycznych
B. dobieraniu kluczy do wind
C. otwieraniu wind
D. drukowaniu folderów reklamowych
HGT.03 Pytanie 1 009
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując pokój dla gościa VIP, pracownik obsługi powinien przede wszystkim umieścić w nim
A. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
B. laptop z drukarką
C. list powitalny od dyrektora hotelu
D. komplet hotelowych drobiazgów
HGT.03 Pytanie 1 010
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?
A. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
B. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
C. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
D. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
HGT.03 Pytanie 1 011
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?
A. Awaryjnego
B. Okolicznościowego
C. Gruntownego
D. Bieżącego
HGT.03 Pytanie 1 012
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób powinna postąpić pokojowa, gdy podczas sprzątania pokoju "na czysto" dostrzegła porzuconą walizkę?
A. Zanieść ją do przechowalni bagażu.
B. Sprawdzić, co znajduje się w środku.
C. Natychmiast poinformować swoich przełożonych
D. Przenieść ją do recepcji hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 013
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?
A. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
B. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
C. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
D. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
HGT.06 Pytanie 1 014
Realizacja usług w recepcji
Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest
A. konserwatyzm
B. gadatliwość
C. tradycjonalizm
D. punktualność
HGT.06 Pytanie 1 015
Realizacja usług w recepcji
Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?
A. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
B. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
C. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
D. Zerknąć do środka torby
HGT.06 Pytanie 1 016
Realizacja usług w recepcji
Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności
A. wczucia się w sytuację gościa
B. zrozumienia problemów gościa
C. uzgadniania warunków umowy
D. odmawiania realizacji prośb gościa
HGT.06 Pytanie 1 017
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?
A. Karta rejestracyjna
B. Karta kredytowa
C. Karta stałego klienta
D. Karta pobytu
HGT.03 Pytanie 1 018
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?
A. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
B. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
C. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
D. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
HGT.06 Pytanie 1 019
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?
A. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
B. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
C. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
D. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
HGT.06 Pytanie 1 020
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Podawanie zupy z wazą
C. Serwowanie dań z półmiska
D. Podawanie talerzyka z pieczywem
HGT.06 Pytanie 1 021
Realizacja usług w recepcji
Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu
A. w hotelach klasy 4* i 5*
B. we wszystkich obiektach hotelowych
C. tylko w hotelach klasy 5*
D. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 1 022
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do naczyń stosowanych do serwowania potraw w bufecie śniadaniowym zaliczają się:
A. cukiernice, mleczniki, dzbanki
B. półmiski, misy, salaterki
C. półmiski, bulionówki, salaterki
D. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki
HGT.03 Pytanie 1 023
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są konieczne do przygotowania omletu biszkoptowego?
A. Mąka pszenna, jaja, woda
B. Bułka tarta, jaja, woda
C. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
D. Kasza manna, jaja, mleko
HGT.03 Pytanie 1 024
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji międzynarodowej dla 150 osób, podczas której tłumaczenie ma następować na bieżąco równolegle z wystąpieniem prelegenta. Przy wykonywaniu tej usługi hotel musi mieć dostęp do sprzętu do tłumaczenia.
A. zwrotnego
B. asymetrycznego
C. szeptanego
D. symultanicznego
HGT.06 Pytanie 1 025
Realizacja usług w recepcji
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
A. Uzupełniających, płatnych
B. Towarzyszących, nieodpłatnych
C. Towarzyszących, płatnych
D. Uzupełniających, nieodpłatnych
HGT.03 Pytanie 1 026
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadania porządkowe powinny być realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?
A. Woskowanie podłóg
B. Pranie zasłon
C. Wietrzenie pościeli
D. Czytanie kurzu
HGT.03 Pytanie 1 027
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim naczyniu można serwować mleko do kawy?
A. W dzbanuszku
B. W kokilce
C. W nelsonce
D. W filiżance
HGT.03 Pytanie 1 028
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie prace są realizowane podczas codziennego porządkowania lokalu zajmowanego przez gościa?
A. Zebranie brudnej zastawy stołowej, wymiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
B. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli i materacy, odkurzanie tapicerki mebli
C. Ścielenie łóżek, ścieranie kurzu z mebli, uzupełnienie ręczników
D. Czyszczenie glazury, odkurzanie podłogi, czyszczenie wnętrza szuflad
HGT.06 Pytanie 1 029
Realizacja usług w recepcji
Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić
A. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
B. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
C. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
D. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
HGT.03 Pytanie 1 030
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?
A. Klasowy
B. Bankietowy
C. Owalny
D. Teatralny
HGT.06 Pytanie 1 031
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?
A. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
B. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
C. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
D. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
HGT.03 Pytanie 1 032
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pisemne zlecenie otrzymane od kontrahenta dotyczące wykonania usług dodatkowych wymaga od pracowników centrum biznesowego
A. wyłącznie przesłania kosztorysu do kontrahenta
B. ustnego potwierdzenia wykonania usług
C. wyłącznie wpisania danych do karty rezerwacyjnej
D. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
HGT.03 Pytanie 1 033
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma zajmująca się transportem, przy rezerwacji pokoi hotelowych, zwróciła się z prośbą o zarezerwowanie sauny oraz siłowni dla swoich pracowników. Hotel realizując tę prośbę, oferuje usługę
A. towarzyszącą
B. fakultatywną
C. uzupełniającą
D. podstawową
HGT.06 Pytanie 1 034
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?
A. 747,66 zł
B. 856,00 zł
C. 560,00 zł
D. 470,59 zł
HGT.06 Pytanie 1 035
Realizacja usług w recepcji
Czym nie jest element promocji?
A. sprzedaż osobista
B. reklama
C. dystrybucja
D. public relations
HGT.06 Pytanie 1 036
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
B. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
C. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
D. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
HGT.06 Pytanie 1 037
Realizacja usług w recepcji
Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone
A. w statucie hotelu
B. w regulaminie hotelu
C. w księdze meldunkowej
D. w regulaminie bhp
HGT.06 Pytanie 1 038
Realizacja usług w recepcji
Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?
A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 1 039
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju
A. portiera
B. bagażowego
C. gońca
D. dźwigowego
HGT.03 Pytanie 1 040
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas porządkowania jednostki mieszkalnej?
A. Opróżnić kosz na śmieci
B. Zdjąć pościel
C. Wyczyścić lustra
D. Odkurzyć meble