Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 001
Realizacja usług w recepcji

Skrót BB oznacza świadczenia w formie

A. noclegu ze śniadaniem.
B. noclegu z dwoma posiłkami.
C. noclegu z czterema posiłkami.
D. tylko śniadania.
HGT.06 Pytanie 1 002
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu oferty Pensjonatu Eden****, wskaż usługi hotelarskie świadczone nieodpłatnie.

Ilustracja do pytania 2
A. Usługa masażysty i usługa kosmetyczki.
B. Pokój zabaw i korzystanie z siłowni.
C. Usługa opiekunki do dzieci i korzystanie z jacuzzi.
D. Usługa depozytu i usługa przechowania bagażu.
HGT.06 Pytanie 1 003
Realizacja usług w recepcji

W rozliczeniu kosztów pobytu gościa stawka podatku za napoje alkoholowe wynosi

A. 7%
B. 8%
C. 22%
D. 23%
HGT.06 Pytanie 1 004
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista kasjer przyjął od gościa zapłatę z użyciem urządzenia POS, co oznacza, że gość zapłacił

A. kartą płatniczą.
B. czekiem.
C. gotówką.
D. przelewem.
HGT.06 Pytanie 1 005
Realizacja usług w recepcji

Podczas wystawiania gościowi faktury, recepcjonista powinien ustalić

A. zakres wszystkich usług, z których korzystał gość podczas pobytu w hotelu.
B. dane osób, które świadczyły usługi uwzględnione w fakturze.
C. zakres płatnych usług, z których korzystał gość podczas pobytu w hotelu.
D. dane osoby do odbioru faktury.
HGT.06 Pytanie 1 006
Realizacja usług w recepcji

Na jakiej podstawie recepcjonista powinien sporządzić fakturę za świadczone gościowi usługi?

A. Wpisu w grafiku obłożenia pokoi.
B. Faktur otrzymanych z poszczególnych działów hotelu.
C. Wpisu do księgi rejestracyjnej.
D. Rachunków otrzymanych z poszczególnych pionów hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 007
Realizacja usług w recepcji

Weekendowa cena noclegu w pokoju dwuosobowym kosztuje o 25% mniej niż w dni pozostałe i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę za nocleg w tym pokoju powinien wpisać recepcjonista na rachunku w dzień powszedni?

A. 350,00 zł
B. 375,00 zł
C. 175,00 zł
D. 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 008
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych czynności należą do zadań concierge'a?

A. Dokonywanie rezerwacji usług hotelarskich, łączenie rozmów telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na życzenie.
B. Rejestrowanie gości, nadzorowanie funkcjonowania hotelu podczas nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń i uwag gości.
C. Rezerwowanie biletów do teatru, zamawianie taxi, udzielanie informacji turystycznej.
D. Rozliczanie należności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie należności.
HGT.06 Pytanie 1 009
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych elementów wyposażenia recepcji powinny być udostępnione gościom hotelowym?

A. Materiały promocyjne, plan hotelu, monitor komputera.
B. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, regulamin pracy.
C. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, wykaz akceptowanych kart płatniczych.
D. Wyświetlacz kasy fiskalnej, grafik pokoi, wykaz usług hotelowych.
HGT.06 Pytanie 1 010
Realizacja usług w recepcji

Terminal POS służy do

A. bezprzewodowej komunikacji między recepcją a służbą pięter.
B. kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi.
C. drukowania paragonu fiskalnego za usługę hotelarską.
D. automatycznego rozpoznawania kart kredytowych i ich autoryzacji.
HGT.06 Pytanie 1 011
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych ofert hotelowych jest najbardziej odpowiednia dla gościa indywidualnego-biznesmena?

A. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajęcia sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na pływalnię.
B. Pokój studio z dostępem do Internetu w cichej części hotelu, całodobowy room-service, bezpłatny wstęp na pływalnię.
C. Apartament dwuosobowy, możliwość wypożyczenia rzutnika multimedialnego, zestaw do parzenia kawy/herbaty.
D. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz bezprzewodowy dostęp do Internetu.
HGT.06 Pytanie 1 012
Realizacja usług w recepcji

Którym środkiem promocji jest działanie hotelu polegające na zaproszeniu przedstawicieli prasy i władz lokalnych na uroczystość otwarcia hotelowego SPA?

A. Reklamą.
B. Promocją uzupełniającą.
C. Sprzedażą osobistą.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 1 013
Realizacja usług w recepcji

Kierownictwo obiektu hotelarskiego planuje stworzyć grupę lojalnych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno być zastosowane w tym celu?

A. Wręczenie drobnych upominków gościom w dniu wyjazdu.
B. Umieszczenie materiałów reklamowych w hallu recepcyjnym.
C. Zamieszczenie na billboardzie ogłoszenia o czasowej obniżce cen.
D. Prezentowanie w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości.
HGT.06 Pytanie 1 014
Realizacja usług w recepcji

Hotel, którego główną grupę klientów stanowią goście biznesowi korzystający z noclegu w okresie od poniedziałku do piątku, planuje podjąć pewne działania w celu zapewnienia sobie równomiernego obłożenia w ciągu całego tygodnia. Które z wymienionych działań promocyjnych powinny przynieść oczekiwane rezultaty?

A. Wysyłanie materiałów reklamowych do stałych gości.
B. Reklama w środkach masowego przekazu.
C. Wydawanie kart lojalnościowych stałym gościom.
D. Weekendowe obniżki cen.
HGT.06 Pytanie 1 015
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który zarezerwował dla biura podróży określoną liczbę miejsc noclegowych w określonym czasie, respektując prawo biura podróży do wcześniejszej anulacji, dokonał tego na podstawie

A. overbookingu.
B. allotmentu.
C. czarteru.
D. timesharingu.
HGT.06 Pytanie 1 016
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja, w której ustalono, że do godziny 18.00 w dniu przyjazdu hotel zatrzyma pokój do dyspozycji klienta bez konieczności wpłaty przez niego zaliczki, nosi nazwę rezerwacji

A. kredytowej.
B. niegwarantowanej.
C. wstępnej.
D. potwierdzonej.
HGT.06 Pytanie 1 017
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu otrzymania zamówienia na usługi hotelarskie recepcja powinna przesłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 36 godz.
B. Do 24 godz.
C. Do 48 godz.
D. Do 12 godz.
HGT.06 Pytanie 1 018
Realizacja usług w recepcji

Z którego systemu powinien skorzystać recepcjonista warszawskiego hotelu sprawdzając możliwość rezerwacji pobytu dla gościa w hotelu w Londynie?

A. Amadeus.
B. Chart.
C. DM Plaza.
D. Fidelio.
HGT.06 Pytanie 1 019
Realizacja usług w recepcji

Formularz rezerwacyjny służy do

A. przesłania przez klienta pocztą elektroniczną zamówienia na usługi hotelarskie.
B. wysłania klientowi potwierdzenia zamówionych usług.
C. zapisania przez recepcjonistę przyjętego zamówienia na usługi hotelarskie.
D. zapisania przez gościa swoich danych osobowych podczas rejestracji w hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 020
Realizacja usług w recepcji

Pani Nowakowska rezerwując telefonicznie pobyt w hotelu dla swojej koleżanki oświadczyła, że należność zostanie uregulowana przez gościa w dniu wyjazdu. Które dane powinien zapisać recepcjonista?

A. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i datę urodzenia osoby, dla której jest dokonana rezerwacja, termin pobytu, rodzaj pokoju, sposób zapłaty.
B. Imię i nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której jest dokonana rezerwacja, termin pobytu, rodzaj pokoju, sposób zapłaty.
C. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria i numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której jest dokonana rezerwacja, termin pobytu, rodzaj pokoju.
D. Imię i nazwisko osoby, dla której jest dokonana rezerwacja, termin pobytu, rodzaj pokoju, wysokość kwoty zaliczki, jaką zamawiający powinien przelać na konto bankowe hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 021
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych dokumentów jest przygotowywany przez recepcję dla służby pięter?

A. Lista gości VIP.
B. Księga skarg i wniosków.
C. Ewidencja zamawianych usług budzenia.
D. Karta pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 022
Realizacja usług w recepcji

Gość w trakcie pobytu zamówił w recepcji kolację do pokoju dla trzech osób. Które informacje powinien przekazać recepcjonista gastronomii?

A. Nazwiska gości, dla których zamówiono kolację, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, dla ilu osób, menu.
B. Nazwisko gościa zamawiającego usługę oraz nazwiska pozostałych gości, numer pokoju, godzina dostarczenia kolacji, menu.
C. Imiona i nazwiska gości, dla których należy dostarczyć kolację, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, menu.
D. Imię i nazwisko gościa zamawiającego kolację, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, dla ilu osób, menu.
HGT.06 Pytanie 1 023
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy jest potwierdzeniem

A. przyjęcia na przechowanie wartościowej rzeczy gościa.
B. gwarancji zapłaty przez gościa hotelowego za ewentualne zniszczenia.
C. przyjęcia na przechowanie bagażu gościa.
D. zabezpieczenia rzeczy pozostawionej przez gościa w hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 024
Realizacja usług w recepcji

Którego z wymienionych dokumentów nie może przyjąć recepcjonista, jako podstawy do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Dowodu osobistego.
B. Paszportu.
C. Prawa jazdy.
D. Legitymacji ubezpieczeniowej.
HGT.06 Pytanie 1 025
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży zamówiło w hotelu dwa pokoje w terminie od 6 do 13 lipca 2014 r. i od 13 do 20 lipca 2014 r. Recepcja dokonała rezerwacji na styk. Które zaznaczenie odpowiada rezerwacji usług noclegowych dla biura podróży?

Ilustracja do pytania 25
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 026
Realizacja usług w recepcji

Preautoryzacja wymaga podania przez gościa numeru

A. skierowania na pobyt.
B. karty lojalnościowej.
C. karty kredytowej.
D. czeku podróżniczego.
HGT.06 Pytanie 1 027
Realizacja usług w recepcji

Wobec których z wymienionych gości recepcja stosuje uproszczoną procedurę przyjęcia do hotelu, polegającą na ich rejestracji bez okazywania dokumentu tożsamości?

A. Zorganizowanych grup turystycznych.
B. Nowożeńców.
C. Osób niepełnosprawnych.
D. Osób będących w delegacji.
HGT.06 Pytanie 1 028
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych czynności nie jest elementem procedury obsługi gościa VIP?

A. Wręczenie gościowi w hallu hotelu listu powitalnego podpisanego przez dyrektora hotelu.
B. Budzenie gościa na życzenie zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę.
C. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną.
D. Przekazanie gościowi karty pobytu bez konieczności rejestracji przy ladzie recepcyjnej.
HGT.06 Pytanie 1 029
Realizacja usług w recepcji

Kto i w jakim celu uzupełnia przedstawiony druk?

Ilustracja do pytania 29
A. Recepcjonista w celu przekazania gościowi informacji pozostawionej przez osobę trzecią.
B. Recepcjonista, który przekazuje informacje pracownikowi z następnej zmiany.
C. Pracownik gastronomii, który przekazuje recepcjoniście informację o skorzystaniu przez gościa z usługi room-service.
D. Gość w celu zamówienia w trakcie pobytu usług dodatkowych.
HGT.06 Pytanie 1 030
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych zgłasza się gość, który narzeka na hałas za oknem spowodowany robotami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. W jaki sposób recepcjonista powinien zareagować na problem?

A. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji.
B. Zaproponować gościowi w miarę możliwości zmianę pokoju.
C. Przekazać reklamację gościa kierownikowi recepcji.
D. Wytłumaczyć gościowi, że nie jest to wina hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 031
Realizacja usług w recepcji

Który dokument powinien zostać wystawiony dla gościa, który korzysta z bagażowni?

A. Księga gości.
B. Regulamin hotelu.
C. Karta pobytu.
D. Kwit bagażowy.
HGT.06 Pytanie 1 032
Realizacja usług w recepcji

Którą informację oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych powinien przekazać kelner recepcji?

A. Numer pokoju.
B. Termin pobytu.
C. Rodzaj pokoju.
D. Adres zamieszkania.
HGT.06 Pytanie 1 033
Realizacja usług w recepcji

Z którego źródła informacji powinien skorzystać recepcjonista hotelu w Zakopanem, pytany przez gościa o drogę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?

A. Mapy turystycznej.
B. Planu miasta.
C. Mapy topograficznej.
D. Atlasu samochodowego.
HGT.06 Pytanie 1 034
Realizacja usług w recepcji

Do niezbędnych materiałów informacyjnych znajdujących się w recepcji motelu położonego w pobliżu aglomeracji, oprócz atlasu samochodowego i mapy turystycznej okolicy, należą:

A. plan miasta, rozkład lotów, informacje o najbliższych stacjach obsługi samochodów, stacjach benzynowych, centrach handlowych.
B. oferty biur podróży, informacje o najbliższych stacjach obsługi samochodów, stacjach benzynowych, centrach handlowych.
C. plan miasta, oferty biur podróży, informatory z bieżącym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, informacje o centrach handlowych.
D. rozkład jazdy komunikacji miejskiej, informatory o wydarzeniach kulturalnych w mieście.
HGT.06 Pytanie 1 035
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestrowania państwa Kowalskich system recepcyjny wskazał, że w dniu następnym pani Kowalska obchodzi urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację dotyczącą urodzin gościa w celu przygotowania niespodzianki do pokoju w postaci kosza słodyczy?

A. Służby pięter i służby parterowej.
B. Kierownictwa i gastronomii.
C. Służby pięter i gastronomii.
D. Kierownictwa i służby pięter.
HGT.06 Pytanie 1 036
Realizacja usług w recepcji

Dyrektor firmy zarezerwował dla swoich współpracowników pakiet konferencyjny. W potwierdzeniu rezerwacji, wysłanym przez hotel, określony został czternastodniowy termin płatności za usługę. Którą formę płatności wpisał kasjer na fakturze w dniu wyjazdu grupy?

A. Kartę kredytową.
B. Czek gotówkowy.
C. Gotówkę.
D. Przelew.
HGT.06 Pytanie 1 037
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył, bez wcześniejszej rezerwacji, znany artysta malarz. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację o gościu?

A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej.
B. Księgowości, gastronomii, działu technicznego.
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej.
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości.
HGT.06 Pytanie 1 038
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przedstawioną na piktogramach ofertą kempingu, recepcjonista może polecić gościowi, między innymi, skorzystanie:

Ilustracja do pytania 38
A. z boiska do siatkówki, boiska do koszykówki, kortu tenisowego, bilardu.
B. z basenu krytego, kortu tenisowego, boiska do gry w piłkę nożną, bilardu, minigolfa.
C. z miejsca zabaw dla dzieci, wypożyczalni sprzętu pływającego, bilardu, salonu gier, dostępu do Internetu.
D. z boiska do siatkówki, basenu, stołu do ping-ponga, golfa, bilardu, dostępu do Internetu.
HGT.06 Pytanie 1 039
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista rozliczając należność za pobyt gościa kartą kredytową, powinien sprawdzić, oprócz imienia i nazwiska okaziciela karty

A. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
B. miesiąc, rok końca ważności karty, podpis okaziciela.
C. rok końca ważności karty, numer konta bankowego.
D. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
HGT.06 Pytanie 1 040
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas przyjęcia gościa do hotelu, dla którego pobyt wykupiło biuro podróży, powinien poprosić go

A. o dowód wpłaty KP, wystawiony przez biuro podróży.
B. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży.
C. o potwierdzenie przelewu za zamówione usługi.
D. o umowę o świadczenie usług turystycznych.