Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 241
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Wyczyścić wnętrze muszli klozetowej
B. Umyć podłogę
C. Wypolerować armaturę nad umywalką
D. Umyć glazurę nad wanną
HGT.03 Pytanie 1 242
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego składnika używa się jako dodatku do kawy po wiedeńsku?
A. Konfiturę z wiśni
B. Bitą śmietankę
C. Nieco koniaku
D. Skórkę pomarańczową
HGT.06 Pytanie 1 243
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?
A. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
B. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
C. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
D. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego
HGT.06 Pytanie 1 244
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi dla recepcjonisty dowód rezerwacji usług nabytych przez biuro podróży?
A. Faktura
B. Voucher
C. Formularz rezerwacji
D. Umowa rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 245
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?
A. Wypożyczenie rowerów
B. Internet bezprzewodowy
C. Co najmniej dwa posiłki dziennie
D. Miejsce do parkowania
HGT.06 Pytanie 1 246
Realizacja usług w recepcji
Gdzie umieszczenie reklamy dotyczącej oferty hotelu będzie najmniej efektywne?
A. W sieci
B. W centrum miasta
C. Na stacji kolejowej
D. Na trasie do miasta
HGT.03 Pytanie 1 247
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jajko po wiedeńsku to jajko
A. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
B. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
C. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
D. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
HGT.06 Pytanie 1 248
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?
A. Księgowej w dziale rozliczeń
B. Kierownika służby pięter
C. Szefa pionu technicznego
D. Przełożonego służby parterowej
HGT.03 Pytanie 1 249
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?
A. Awaryjne
B. Specjalne
C. Gruntowne
D. Okolicznościowe
HGT.03 Pytanie 1 250
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel zyskał zlecenie na przygotowanie konferencji. Najlepszym sposobem podawania posiłków podczas konferencji jest zaproponowanie gościom stołu
A. szwedzkiego
B. amerykańskiego
C. polskiego
D. czeskiego
HGT.03 Pytanie 1 251
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 20 pokoi. Jakiego typu sprzątanie powinno zostać zrealizowane w tych jednostkach?
A. Okazjonalne
B. Nadzwyczajne
C. Gruntowne
D. Interwencyjne
HGT.06 Pytanie 1 252
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?
A. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
B. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
C. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
D. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
HGT.06 Pytanie 1 253
Realizacja usług w recepcji
Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?
A. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
B. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
C. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
D. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
HGT.03 Pytanie 1 254
Obsługa gości w obiekcie świa…
Rodzina składająca się z pięciu osób zarezerwowała dwa pokoje w hotelu: jeden dwuosobowy z małżeńskim łożem oraz jeden trzyosobowy. Wskaż, jakie pokoje powinny być przygotowane na przybycie gości?
A. APT, TPL
B. TPL, DBL
C. TPL, SGL
D. DBL, APT
HGT.06 Pytanie 1 255
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?
A. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
B. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
C. Pokazać, że gość go denerwuje
D. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
HGT.06 Pytanie 1 256
Realizacja usług w recepcji
Znany aktor w cenionym serialu często korzysta z roweru. W jaki sposób można wykorzystać tę okoliczność do promocji usług hotelarskich?
A. Zaproponować aktorowi udział w konferencji dla producentów rowerów
B. Zaprościć aktora, aby w reklamie przyjechał rowerem do hotelu
C. Zorganizować warsztat rowerowy w hotelu
D. Utworzyć parking dla rowerów przy hotelu
HGT.06 Pytanie 1 257
Realizacja usług w recepcji
Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Pracownik ds. relacji z gośćmi
B. Operator centrali telefonicznej
C. Kierownik recepcji
D. Recepcjonista - concierge
HGT.06 Pytanie 1 258
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być dokonane najpóźniej przed przybyciem grupy w terminie
A. 30 dni
B. 14 dni
C. 7 dni
D. 21 dni
HGT.06 Pytanie 1 259
Realizacja usług w recepcji
Hotel znajduje się w obszarze, który zaczął przyciągać uwagę turystów z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby dostosować się do tej sytuacji?
A. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego
B. Nawiązanie współpracy z innymi hotelami w krajach rosyjskojęzycznych
C. Wysłanie całego zespołu hotelowego na kurs języka rosyjskiego
D. Nawiązanie współpracy z biurami podróży w krajach rosyjskojęzycznych
HGT.06 Pytanie 1 260
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia
A. zlecenie dotyczące parkingu
B. formularz rezerwacyjny
C. umowę najmu pokoju
D. kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 1 261
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?
A. 680,00 zł
B. 640,00 zł
C. 840,00 zł
D. 760,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 262
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?
A. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
B. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
C. Spadnie popyt
D. Wzrośnie popyt
HGT.03 Pytanie 1 263
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie o galaretowatej strukturze tworzy się poprzez wylanie masy jajecznej na patelnię i smażenie z jednej strony?
A. Jaja sadzone
B. Kotlety jajeczne
C. Jajecznica
D. Omlet
HGT.03 Pytanie 1 264
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 50 lokali mieszkalnych. Jaki typ sprzątania powinien zostać wykonany w tych lokalach?
A. Specjalne
B. Gruntowne
C. Okolicznościowe
D. Awaryjne
HGT.06 Pytanie 1 265
Realizacja usług w recepcji
Przyjmując gościa w hotelu, recepcjonista powinien poprosić o uzupełnienie formularza
A. lojalnościowej
B. rejestracyjnej
C. hotelowej
D. pobytu
HGT.06 Pytanie 1 266
Realizacja usług w recepcji
Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. kempingi
B. domy wycieczkowe
C. motele
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 1 267
Realizacja usług w recepcji
Procedurę VIP wdraża się w przypadku
A. klientów z niepełnosprawnościami
B. zagranicznych gości
C. klientów biznesowych
D. specjalnych gości
HGT.06 Pytanie 1 268
Realizacja usług w recepcji
Usługa depozytu hotelowego to
A. usługa opcjonalna
B. element dodatkowy
C. zagadnienie fundamentalne
D. usługa towarzysząca
HGT.03 Pytanie 1 269
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką potrawę na bazie jajek można włączyć do diety lekkostrawnej?
A. Zapiekane z pomidorami.
B. Smażone z pieczarkami.
C. Faszerowane.
D. W koszulkach.
HGT.06 Pytanie 1 270
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?
A. Zasugerować gościowi inny hotel
B. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
C. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
D. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
HGT.03 Pytanie 1 271
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak należy postąpić zleceniodawcy room service po wejściu do pokoju klienta, który zamówił płatne śniadanie do pokoju?
A. Postawić tacę na stoliku, przyjąć płatność i pożegnać klienta
B. Postawić tacę we wskazanym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć płatność
C. Postawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i uprzejmie pożegnać klienta
D. Postawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
HGT.06 Pytanie 1 272
Realizacja usług w recepcji
Turystyka typu survival
A. krajowa
B. zagraniczna
C. przetrwania
D. komercyjna
HGT.06 Pytanie 1 273
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?
A. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
B. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
C. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
HGT.03 Pytanie 1 274
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką usługę dodatkową należy zapewnić gościom w każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji?
A. Całodobowa usługa bagażowa
B. Całodobowe przechowywanie bagażu
C. Sprzedaż lub dostęp do prasy codziennej
D. Serwowanie posiłków do pokoi
HGT.03 Pytanie 1 275
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie środki powinna wykorzystać pokojowa do usunięcia plamy z pasty do butów na terakotowej podłodze w hotelowej łazience?
A. płyn do mycia naczyń
B. benzynę ekstrakcyjną
C. zimną wodę
D. spirytus
HGT.06 Pytanie 1 276
Realizacja usług w recepcji
Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Regulamin hotelowy
B. Regulamin bhp
C. Regulamin pracy
D. Karta meldunkowa
HGT.03 Pytanie 1 277
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki napój powinien być zaproponowany gościowi podczas śniadania wiedeńskiego?
A. Herbatę z sokiem
B. Kawę z mlekiem lub śmietanką
C. Kawę z bitą śmietaną
D. Herbatę z cytryną lub imbirem
HGT.06 Pytanie 1 278
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu promocję usług stosuje hotel, który akceptuje karty lojalnościowe?
A. Reklama bezpośrednia
B. Promocję sprzedaży
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Folder informacyjny
HGT.06 Pytanie 1 279
Realizacja usług w recepcji
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. walutą obcą
B. kartą płatniczą
C. czekiem
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 1 280
Realizacja usług w recepcji
Która organizacja w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza?
A. PZH - Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. PIH - Polska Izba Hotelarstwa
C. POT - Polska Organizacja Turystyczna
D. PIT - Polska Izba Turystyki