Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1241
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
B. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
C. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
D. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
HGT.06 Pytanie 1242
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?

A. 70%
B. 65%
C. 45%
D. 12%
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?

A. Zarządcy hotelu
B. Osobie z recepcji
C. Kierownikowi służby pięter
D. Pracownikowi działu technicznego
HGT.06 Pytanie 1244
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?

A. Cennik pokoi
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Wstępny rachunek
D. Propozycję hotelu
Realizacja usług w recepcji

Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa

A. od momentu przeprowadzenia zameldowania
B. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
C. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
D. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?

A. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
B. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
C. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
D. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując lokal mieszkalny na przyjęcie gościa VIP, co powinno być zrobione w dniu jego przybycia?

A. przekazać działowi technicznemu informację o przyjeździe VIP-a
B. oczyścić minibar oraz zweryfikować daty ważności produktów
C. sprawdzić stan techniczny klimatyzacji
D. przewietrzyć pokój, ustawić klimatyzację oraz dostarczyć wstawkę
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?

A. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
B. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
C. Centrum SPA, obsługę pięter
D. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
HGT.06 Pytanie 1252
Realizacja usług w recepcji

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją

A. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
B. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
C. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
D. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
B. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
C. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
D. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin klucznica?

A. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
B. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
C. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
D. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?

A. 960,00 zł
B. 840,00 zł
C. 360,00 zł
D. 300,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie

A. czarteru
B. overbookingu
C. timesharingu
D. allotmentu
Realizacja usług w recepcji

Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
B. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
C. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
D. schab w galarecie i wino białe słodkie
HGT.06 Pytanie 1262
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu?

Lp.Rachunek wstępny
Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Nocleg DBLdoba4240,00
2Obiadokolacjaszt.375,00
3Masaższt.2120,00
Razem:

A. 2 850,00 zł
B. 870,00 zł
C. 1 425,00 zł
D. 2 385,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są

A. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
B. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
C. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
D. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik room service po wejściu do pokoju, gdy gość zamówił płatne śniadanie do pokoju?

A. Ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć zapłatę
B. Ustawić tacę na stoliku, zainkasować należność i pożegnać gościa
C. Ustawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o ewentualne dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
D. Ustawić tacę na stole, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać gościa
HGT.06 Pytanie 1267
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Reklamę
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Sprzedaż osobistą
Realizacja usług w recepcji

Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 150 zł
B. 120 zł
C. 170 zł
D. 180 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Polanicy-Zdroju.

Oferta hotelu w Polanicy-Zdroju
Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa.
Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie wykonywane rytuały w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu.

A. Biznesowe.
B. Spa & Wellness.
C. Cateringowe.
D. Konferencyjne.
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?

A. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
B. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
C. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
D. Zwierzęta są akceptowane
Realizacja usług w recepcji

Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy

A. są przystosowane do samoobsługi gości
B. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
C. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
D. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Sprzedaż osobistą.
B. Public relations.
C. Marketing bezpośredni.
D. Promocję sprzedaży.
HGT.03 Pytanie 1276
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kategorię usług hotelarskich reprezentują usługi fryzjerskie?

A. Komplementarnych
B. Podstawowych
C. Towarzyszących
D. Fakultatywnych