Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 241
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. 12 m2
B. 14 m2
C. 8 m2
D. 10 m2
HGT.03 Pytanie 1 242
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na jakiej powierzchni pokojowa powinna zastosować instrukcję Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?

A. Powierzchni obrazu
B. Powierzchni z naturalnego kamienia
C. Niezmywalnych tapet
D. Elementów z surowego drewna
HGT.06 Pytanie 1 243
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu

A. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
B. we wszystkich obiektach hotelowych
C. tylko w hotelach klasy 5*
D. w hotelach klasy 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 244
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?

A. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
B. wyłącznie koszt za pokój
C. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
D. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
HGT.03 Pytanie 1 245
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż poprawny sposób nakrycia stołu bielizną stołową zgodny z zasadami panującymi w hotelarstwie?

A. Molton, napperon, skirting
B. Obrus stołowy, laufer, skirting
C. Napperon, obrus stołowy, skirting
D. Molton, obrus stołowy, napperon
HGT.06 Pytanie 1 246
Realizacja usług w recepcji

W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?

A. tylko 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. tylko 4*
D. 1*, 2* i 3*
HGT.06 Pytanie 1 247
Realizacja usług w recepcji

Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?

A. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
C. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
D. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
HGT.06 Pytanie 1 248
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?

A. Public relations
B. Sprzedaż osobista
C. Promocja sprzedaży
D. Reklama
HGT.06 Pytanie 1 249
Realizacja usług w recepcji

Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:

A. szczerość, ufność, ustępliwość
B. powagę, solidność, łagodność
C. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
D. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
HGT.06 Pytanie 1 250
Realizacja usług w recepcji

Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?

A. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
B. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
C. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
D. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
HGT.06 Pytanie 1 251
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
B. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
C. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
D. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
HGT.03 Pytanie 1 252
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie informacje, według procedur hotelowych, nie są rejestrowane w protokole dotyczących znalezionych przedmiotów?

A. Data, w której przedmiot został znaleziony
B. Nazwisko i imię osoby, która znalazła przedmiot
C. Okres pobytu gościa
D. Lokalizacja, w której przedmiot został znaleziony
HGT.03 Pytanie 1 253
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?

A. Szczoteczkę do zębów
B. Telefon komórkowy
C. Tajne dokumenty
D. Męski zegarek
HGT.03 Pytanie 1 254
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które usługi dodatkowe w hotelu są oferowane bezpłatnie?

A. transport gości z lotniska
B. organizacja opieki nad dziećmi
C. serwowanie posiłków do pokoju
D. udzielanie informacji turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 255
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. schładzać oparzenie wodą.
B. nałożyć jałowy opatrunek.
C. zdezynfekować ranę spirytusem.
D. wezwać karetkę pogotowia.
HGT.06 Pytanie 1 256
Realizacja usług w recepcji

Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o

A. informację o liczbie kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży
B. spis adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników
C. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przyjazdu
D. informację o liczbie dzieci oraz o pierwszym posiłku
HGT.06 Pytanie 1 257
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Diana", który dysponuje 40 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 600 miejsc. Poziom wykorzystania miejsc hotelowych wynosił

A. 66%
B. 50%
C. 48%
D. 15%
HGT.06 Pytanie 1 258
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?

A. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
C. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
D. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
HGT.06 Pytanie 1 259
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2023 r.1.10.2023 r. – 31.05.2024 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby.

A. 1 800,00 zł
B. 2 400,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 2 250,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 260
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie węzła sanitarno-higienicznego w hotelowym pokoju?

A. Prysznic, umywalka z blatem i bocznym oświetleniem, ręczniki kąpielowe, WC
B. Wanna, bidet, WC z umywalkami, ręczniki
C. Prysznic, osłona prysznica, bidet, umywalka
D. Wanna z baterią i prysznicem, umywalka z blatem i górnym oświetleniem, WC
HGT.03 Pytanie 1 261
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Do fakultatywnych
B. Do podstawowych
C. Do uzupełniających
D. Do towarzyszących
HGT.03 Pytanie 1 262
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą temperaturę wody do przygotowania czarnej herbaty?

A. Między 75 a 80°C
B. Między 85 a 90°C
C. Między 80 a 85°C
D. Między 90 a 95°C
HGT.06 Pytanie 1 263
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?

A. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
B. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
C. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
D. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
HGT.06 Pytanie 1 264
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyście otworzenie nowego hotelu "Wodnik". Jaki rodzaj promocji powinien wykorzystać ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby możliwych klientów?

A. Plakaty
B. Kolportaż ulotek
C. Foldery reklamowe
D. Reklamę internetową
HGT.06 Pytanie 1 265
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest

A. czek podróżniczy
B. voucher wydany przez biuro podróży
C. czek turystyczny
D. voucher wydany przez hotel
HGT.03 Pytanie 1 266
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czyszczenie okien, usuwanie zanieczyszczeń z trudno dostępnych miejsc oraz pranie dywanów to zadania realizowane w ramach porządkowania

A. cyklicznego
B. gruntownego
C. nadzwyczajnego
D. rocznego
HGT.06 Pytanie 1 267
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.

Cennik usług noclegowych (cena za pokój)
Rodzaj pokojuKlient indywidualnyGrupa zorganizowana
I-VI, IX-XIIVII-VIIII-VI, IX-XIIVII-VIII
Single110 zł140 zł100 zł130 zł
Double150 zł180 zł120 zł160 zł
Tripple190 zł210 zł170 zł200 zł

A. 1 500 zł
B. 1 950 zł
C. 2 100 zł
D. 1 650 zł
HGT.03 Pytanie 1 268
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką potrawę na bazie jajek można włączyć do diety lekkostrawnej?

A. Faszerowane.
B. Smażone z pieczarkami.
C. W koszulkach.
D. Zapiekane z pomidorami.
HGT.06 Pytanie 1 269
Realizacja usług w recepcji

Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?

A. spa i wellness
B. Usługi handlowe
C. Usługi rehabilitacyjne
D. Usługi podstawowe
HGT.03 Pytanie 1 270
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać najpierw podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?

A. Podać gościowi menu room service
B. Ustalić miejsce podania śniadania gościowi
C. Zaproponować gościowi nalanie napoju
D. Poprawić układ potraw na stole
HGT.06 Pytanie 1 271
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?

A. 50%
B. 55%
C. 48%
D. 15%
HGT.06 Pytanie 1 272
Realizacja usług w recepcji

Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?

A. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
B. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
C. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
D. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
HGT.03 Pytanie 1 273
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Kradzież portfela gościa, przeprowadzona przez pokojową
B. Uszkodzenie laptopa podczas korzystania przez gościa
C. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
D. Zniszczenia bagażu gościa przez bagażowego
HGT.06 Pytanie 1 274
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
B. Zamknięcie jednego piętra hotelu
C. Utworzenie nowego biura podróży
D. Rozszerzenie asortymentu hotelu
HGT.06 Pytanie 1 275
Realizacja usług w recepcji

Gdzie należy umieścić informacje dotyczące dróg ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym?

A. tylko na najwyższych kondygnacjach
B. na każdej kondygnacji
C. tylko na najniższych kondygnacjach
D. na wybranych kondygnacjach
HGT.06 Pytanie 1 276
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zestawienia określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 01.05.

Rodzaj zamówionych świadczeń w dniuOBBBHBFBAI
01.05.5101067

A. 23
B. 28
C. 33
D. 38
HGT.06 Pytanie 1 277
Realizacja usług w recepcji

Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona

A. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
B. w ulotki dotyczące okolicy
C. w bilety do transportu publicznego
D. w przewodniki turystyczne regionu
HGT.06 Pytanie 1 278
Realizacja usług w recepcji

Aguatele to określenie na

A. statki wycieczkowe, liniowe oraz promy dla podróżnych
B. wagony sypialne oraz kuszetki
C. specjalne wagony przeznaczone do transportu gości hotelowych
D. helikoptery do turystyki i samoloty dla pasażerów
HGT.03 Pytanie 1 279
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?

A. minibar
B. lodówka
C. sejf
D. telefon
HGT.06 Pytanie 1 280
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
B. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
C. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu