Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 241
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 242
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć większą liczbę turystów na wakacyjne usługi noclegowe, od piątego dnia pobytu w hotelu obniżono ceny o 40%. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Reklamę.
B. Sprzedaż bezpośrednią.
C. Relacje z otoczeniem.
D. Promocję sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 243
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?
A. 120 zł
B. 150 zł
C. 80 zł
D. 230 zł
HGT.06 Pytanie 1 244
Realizacja usług w recepcji
Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:
A. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
B. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
C. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
D. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
HGT.06 Pytanie 1 245
Realizacja usług w recepcji
Jaką wysokość powinna mieć lada recepcyjna, aby umożliwić obsługę gościa stojącego?
A. Od 100 do 110 cm
B. Od 120 do 130 cm
C. Od 130 do 140 cm
D. Od 110 do 120 cm
HGT.06 Pytanie 1 246
Realizacja usług w recepcji
Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania
A. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
B. ostre i smażone
C. lekkie, nie wywołujące wzdęć
D. łatwe do strawienia, artystycznie podane
HGT.06 Pytanie 1 247
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?
A. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
B. Rabaty na usługi hotelarskie
C. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
D. Rekomendowanie potraw przez kelnera
HGT.06 Pytanie 1 248
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy
A. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
B. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
C. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
D. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
HGT.03 Pytanie 1 249
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest najmniejsze dopuszczalne wymiary łóżka w lokalu mieszkalnym typu DBL?
A. 140 cm x 200 cm
B. 153 cm x 203 cm
C. 90 cm x 200 cm
D. 198 cm x 203 cm
HGT.03 Pytanie 1 250
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma wynajęła w hotelu salę konferencyjną celem organizacji 6-godzinnego szkolenia dla 20 pracowników. Ponadto w spotkaniu wzięli udział właściciel firmy oraz osoba je prowadząca. Podczas szkolenia przewidziano dwie półgodzinne przerwy kawowe, które należy doliczyć do czasu trwania konferencji. Na postawie cennika usług określ, na jaką kwotę wystawiono fakturę za wynajęcie sali konferencyjnej oraz przerwy kawowe.
Cennik usług: | |
- | wynajęcie sali konferencyjnej do 30 osób: 400 zł do 5 godzin |
- | wynajęcie sali konferencyjnej do 60 osób: 600 zł do 5 godzin |
- | każda dodatkowa godzina: 50 zł |
- | 1 przerwa kawowa: 10 zł/os. |
- | uroczysty obiad: 55 zł/os. |
- | uroczysta kolacja: 35 zł/os. |
Wszystkie ceny zawierają podatek VAT |
A. 840 złotych.
B. 1 040 złotych.
C. 1 140 złotych.
D. 940 złotych.
HGT.06 Pytanie 1 251
Realizacja usług w recepcji
Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących
A. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
B. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych
C. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
D. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych
HGT.06 Pytanie 1 252
Realizacja usług w recepcji
Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?
A. Godzinne szkolenie, przerwa na kawę
B. Spotkanie w holu, lunch
C. Skromny poczęstunek, wolny czas
D. Uroczysta kolacja, chwila na dyskusje
HGT.06 Pytanie 1 253
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?
A. Dzień urodzin gościa
B. Typ rezerwowanego pokoju
C. Numer serii dowodu osobistego gościa
D. Numer pokoju
HGT.03 Pytanie 1 254
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czyszczenie okien, usuwanie zanieczyszczeń z trudno dostępnych miejsc oraz pranie dywanów to zadania realizowane w ramach porządkowania
A. nadzwyczajnego
B. gruntownego
C. cyklicznego
D. rocznego
HGT.06 Pytanie 1 255
Realizacja usług w recepcji
Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?
A. Czek
B. Płatność kartą kredytową
C. Płatność gotówkowa
D. Polecenie przelewu
HGT.03 Pytanie 1 256
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie usługi oferowane w motelu obejmują depozyt oraz budzenie?
A. Fakultatywnych
B. Podstawowych
C. Uzupełniających
D. Towarzyszących
HGT.06 Pytanie 1 257
Realizacja usług w recepcji
W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 36 godz.
B. Do 48 godz.
C. Do 12 godz.
D. Do 24 godz.
HGT.06 Pytanie 1 258
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista w niewypełnione pole w przedstawionym fragmencie faktury VAT?
Nazwa usługi | PKWiU | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pobyt w hotelu | 55.10 | doba | 4 | 934,58 | 7% | 1000,00 |
A. 267,50 zł
B. 250,00 zł
C. 233,65 zł
D. 264,33 zł
HGT.06 Pytanie 1 259
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się
A. cyfrą rzymską I
B. trzema gwiazdkami ***
C. cyfrą rzymską III
D. jedną gwiazdką *
HGT.03 Pytanie 1 260
Obsługa gości w obiekcie świa…
W protokole zgłoszenia znalezionych przedmiotów, obok opisu przedmiotu oraz daty jego znalezienia, powinno się uwzględnić
A. numer dokumentu tożsamości znalazcy
B. wartość zakupu przedmiotu
C. miejsce jego znalezienia
D. wysokość odszkodowania
HGT.06 Pytanie 1 261
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. schronisko górskie
B. motel
C. schronisko młodzieżowe
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 262
Realizacja usług w recepcji
Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?
A. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
B. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
C. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
D. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
HGT.06 Pytanie 1 263
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:
A. na czarnej liście
B. w dzienniku meldunkowym
C. w spisie wierzycieli
D. w rejestrze skarg
HGT.06 Pytanie 1 264
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?
A. blankiet pocztowy
B. kartę rejestracyjną
C. druk message
D. kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 1 265
Realizacja usług w recepcji
Po zapoznaniu się z fragmentem ulotki reklamowej jednego z najczęściej używanych w polskich hotelach programu komputerowego wskaż, który to program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest najpopularniejszym systemem na świecie, preferowanym przez większość dużych międzynarodowych sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralnymi telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. |
A. Fidelio Front Office.
B. Galileo International.
C. Tour Manager.
D. ReHot.
HGT.06 Pytanie 1 266
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
A. Kartą płatniczą
B. Przelewem
C. Przekazem pocztowym
D. Gotówką
HGT.03 Pytanie 1 267
Obsługa gości w obiekcie świa…
Serwowanie gościom hotelowym podczas śniadania wielu potraw i napojów bez ograniczeń nazywa się bufetem
A. francuski
B. polski
C. szwedzki
D. czeski
HGT.06 Pytanie 1 268
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię przyjmuje obiekt hotelowy, gdy układ pokoi hotelowych jest dostosowany do obecnej pory roku?
A. Akcje promocyjne
B. Asortyment
C. Kanały dystrybucji
D. Cennik
HGT.06 Pytanie 1 269
Realizacja usług w recepcji
Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?
A. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
B. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
C. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
D. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
HGT.06 Pytanie 1 270
Realizacja usług w recepcji
Czym jest room service?
A. organizacja usług gastronomicznych na zewnątrz hotelu
B. serwowanie posiłków do pokoju
C. złożona obsługa gościa hotelowego
D. proces sprzątania pokoju
HGT.06 Pytanie 1 271
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?
A. Przechowalnia bagażu
B. Serwowanie śniadań do pokoi
C. Usługa transportu bagażu
D. Usługa prania odzieży
HGT.06 Pytanie 1 272
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?
A. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
B. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
C. Możliwość nabycia prasy codziennej.
D. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
HGT.06 Pytanie 1 273
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?
A. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
B. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
C. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
D. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
HGT.06 Pytanie 1 274
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?
A. Zarządca hotelu
B. Recepcjonista
C. Pracownik działu rezerwacji
D. Kierownik promocji
HGT.03 Pytanie 1 275
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką formę przyjmuje kilkudaniowy posiłek, który najczęściej znajduje się w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom do stolików o ustalonych porach i po wcześniej ustalonej cenie?
A. A la carte
B. Wstawki śniadaniowej
C. Bufetu śniadaniowego
D. Table d’hóte
HGT.06 Pytanie 1 276
Realizacja usług w recepcji
W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?
A. 240 obiadów
B. 360 obiadów
C. 480 obiadów
D. 180 obiadów
HGT.06 Pytanie 1 277
Realizacja usług w recepcji
Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?
A. Zabytkowa cerkiew
B. Muzeum flory i fauny
C. Izba regionalna
D. Muzeum etnograficzne
HGT.06 Pytanie 1 278
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi w hotelach i motelach wszystkich klas są obowiązkowe i dostępne przez całą dobę?
A. Opieka nad dziećmi
B. Sprzedaż produktów do higieny osobistej
C. Udzielanie informacji
D. Pranie bielizny i ubrań gości
HGT.06 Pytanie 1 279
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?
A. Transport z lotniska do hotelu
B. Transport z dworca kolejowego do hotelu
C. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
D. Transport z hotelu na lotnisko
HGT.03 Pytanie 1 280
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ kolejność działań podczas sprzątania łazienki w hotelu?
A. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
B. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
C. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli
D. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników