Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 1
Projektowanie, programowanie …

Co można powiedzieć o metodach klasy Point?

Ilustracja do pytania 1
A. Pełnią funkcję konstruktorów w zależności od liczby parametrów.
B. Są przeładowane (przeciążone).
C. Zawierają błąd, gdyż nazwy metod muszą się różnić.
D. Zawierają przeładowanie (przeciążenie) operatora.
INF.04 Pytanie 2
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment kodu z Android Studio implementuje metodę nasłuchującą do obsługi zdarzenia:

Ilustracja do pytania 2
A. zmiany pola edycyjnego
B. wybrania daty
C. wciśnięcia przycisku
D. przełączenia kontrolki Switch
INF.04 Pytanie 3
Projektowanie, programowanie …

Na obrazie przedstawiono fragment emulacji iOS z kontrolką. Który kod XAML opisuje tę kontrolkę?

Ilustracja do pytania 3
A. <Stepper Increment= "1" />
B. <Switch IsToggled= "true" />
C. <Slider Maximum= "255" />
D. <Entry IsPassword= "true" />
INF.04 Pytanie 4
Projektowanie, programowanie …

Z tabeli przedstawiającej złożoność obliczeniową algorytmów sortowania na dowolnym, dużym, zbiorze wejściowym (ponad 100 elementów) wynika, że najszybszą metodą jest algorytm sortowania:

Ilustracja do pytania 4
A. przez zliczanie
B. kubełkowego
C. przez scalanie
D. bąbelkowego
INF.04 Pytanie 5
Projektowanie, programowanie …

Rezultatem wykonania przedstawionego fragmentu kodu jest wypisanie liczb z przedziału od 2 do 20, które są

Ilustracja do pytania 5
A. parzyste.
B. podzielne przez wartość zmiennej check.
C. podzielne przez wartość zmiennej test.
D. pierwsze.
INF.04 Pytanie 6
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony diagram Gantta dotyczy projektu informatycznego. Zakładając, że każdy członek zespołu ma wystarczające umiejętności, aby wykonać każde z zadań oraz do każdego z zadań można przydzielić tylko jedną osobę, która poświęca na zadanie cały dzień pracy, to minimalnie zespół musi liczyć:

Ilustracja do pytania 6
A. 2 osoby
B. 4 osoby
C. 1 osobę
D. 5 osób
INF.04 Pytanie 7
Projektowanie, programowanie …

Rekomendacje standardu WCAG 2.0 związane z percepcją dotyczą:

A. przedstawienia komponentów interfejsu użytkownika
B. zapewnienia wystarczającej ilości czasu na przeczytanie i przetworzenie treści
C. zrozumienia i rzetelności w dostarczonych treściach na stronie
D. zapewnienia interakcji pomiędzy komponentami użytkownika przy użyciu klawiatury
INF.04 Pytanie 8
Projektowanie, programowanie …

Środowiskiem natywnym do programowania aplikacji desktopowych za pomocą języka C# jest:

A. Eclipse
B. NetBeans
C. PyCharm
D. MS Visual Studio
INF.04 Pytanie 9
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony algorytm może być zaimplementowany w języku Java w oparciu o instrukcję:

Ilustracja do pytania 9
A. while
B. if
C. switch
D. try
INF.04 Pytanie 10
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony zapis w języku Python prezentuje:

Ilustracja do pytania 10
A. tablicę asocjacyjną (słownik)
B. stos
C. kolejkę (LIFO)
D. strukturę
INF.04 Pytanie 11
Projektowanie, programowanie …

Stosowanie wzorca Obserwator w programowaniu aplikacji WEB ma na celu:

A. dopasowanie interfejsu użytkownika do różnych typów użytkowników
B. obsługę funkcji synchronicznych w kodzie aplikacji
C. obserwowanie interakcji użytkownika i wysyłanie wyjątków
D. powiadamianie obiektów o zmianie stanu innych obiektów
INF.04 Pytanie 12
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiona metoda jest implementacją algorytmu

Ilustracja do pytania 12
A. odwracającego napis.
B. wyszukującego znak w napisie.
C. sortującego napis od znaku o najniższym kodzie ASCII do znaku o najwyższym kodzie.
D. sprawdzającego czy napis jest palindromem.
INF.04 Pytanie 13
Projektowanie, programowanie …

Cechami dobrego negocjatora są:

A. asertywność, pesymizm, buta
B. intuicja, cierpliwość, asertywność
C. dobra reputacja, przekora, porywczość
D. lojalność, nieśmiałość, uczciwość
INF.04 Pytanie 14
Projektowanie, programowanie …

Założenie programowania obiektowego polegające na ukrywaniu składowych klasy tak, aby były one dostępne tylko metodom tej klasy lub funkcjom zaprzyjaźnionym, to

A. dziedziczenie.
B. polimorfizm.
C. wyjątki.
D. hermetyzacja.
INF.04 Pytanie 15
Projektowanie, programowanie …

Modyfikator dostępu poprzedzający definicję metody Dodaj() zdefiniowanej w klasie Kalkulator powoduje, że:

Ilustracja do pytania 15
A. jest ona dostępna wewnątrz klasy oraz wewnątrz klas dziedziczących po klasie Kalkulator
B. nie jest ona dostępna w klasach dziedziczących po klasie Kalkulator
C. jest ona dostępna w programie głównym i może być wywołana na rzecz instancji klasy Kalkulator
D. nie jest ona dostępna z poziomu klas, które są zaprzyjaźnione z klasą Kalkulator
INF.04 Pytanie 16
Projektowanie, programowanie …

Pierwotnym przeznaczeniem środowisk IDE o nazwach: IntelliJ IDEA, Eclipse, NetBeans jest programowania w języku:

A. Java
B. C#
C. C++
D. Python
INF.04 Pytanie 17
Projektowanie, programowanie …

Zapisane w kodzie szesnastkowym składowe RGB koloru #AA41FF po przekształceniu do kodu dziesiętnego wynoszą kolejno

A. 160, 64, 255
B. 170, 65, 255
C. 160, 65, 255
D. 170, 64, 255
INF.04 Pytanie 18
Projektowanie, programowanie …

Utworzenie procedury składowej o nazwie dodajUsera w MS SQL rozpoczyna się od poleceń

A. create dodajUsera procedure
B. add procedure dodajUsera
C. create procedure dodajUsera
D. add dodajUsera procedure
INF.04 Pytanie 19
Projektowanie, programowanie …

Która struktura danych może być zaimplementowana przy wykorzystaniu jedynie wymienionych metod:

Ilustracja do pytania 19
A. stos
B. drzewo binarne
C. kolejka
D. tablica
INF.04 Pytanie 20
Projektowanie, programowanie …

W języku C# szablon List implementuje funkcjonalność listy. Z inicjalizacji obiektu wykaz wynika, że jego elementami są:

Ilustracja do pytania 20
A. elementy typu List
B. liczby całkowite
C. liczby rzeczywiste
D. elementy o niezdefiniowanym typie
INF.04 Pytanie 21
Projektowanie, programowanie …

Zastosowanie typu DECIMAL języka SQL wymaga wcześniejszego zdefiniowania długości (liczby cyfr) przed przecinkiem oraz długości cyfr po przecinku. Jest to zapis:

A. logiczny
B. zmiennoprzecinkowy
C. łańcuchowy
D. stałoprzecinkowy
INF.04 Pytanie 22
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment programu w języku C# generuje hasło. Wskaż zdanie PRAWDZIWE określające własność tego hasła:

Ilustracja do pytania 22
A. Jest co najwyżej 7-znakowe, co wyznacza zmienna i.
B. Może zawierać małe i wielkie litery oraz cyfry.
C. Może zawierać małe i wielkie litery, cyfry oraz symbole.
D. Jest 8 znakowe lub dłuższe oraz zawiera małe i wielkie litery oraz cyfry.
INF.04 Pytanie 23
Projektowanie, programowanie …

Programista może zastosować framework Angular w celu implementacji aplikacji:

A. desktopowej
B. typu front-end
C. typu back-end
D. mobilnej
INF.04 Pytanie 24
Projektowanie, programowanie …

Dane z serwera do aplikacji front-end można przesłać za pomocą:

A. metody POST
B. biblioteki jQuery
C. protokołu SSH
D. formatu JSON
INF.04 Pytanie 25
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony zapis w języku C# oznacza definicję klasy Car, która:

Ilustracja do pytania 25
A. dziedziczy po Vehicle
B. jest zaprzyjaźniona z klasą Vehicle
C. korzysta z pól prywatnych klasy Vehicle
D. jest klasą bazową (nie dziedziczy po żadnej klasie)
INF.04 Pytanie 26
Projektowanie, programowanie …

Na przedstawionych funkcjonalnie równoważnych sobie kodach źródłowych w wyniku wykonania operacji w zmiennej b zostanie zapisana wartość:

Ilustracja do pytania 26
A. 5
B. 6
C. 5.96
D. 596
INF.04 Pytanie 27
Projektowanie, programowanie …

Zadaniem interpretera jest:

A. przetłumaczenie kodu na kod maszynowy
B. analizowanie składni całego programu przed jego uruchomieniem
C. wykonanie skryptu instrukcja po instrukcji
D. optymalizowanie większej części kodu, w celu szybszego wykonania
INF.04 Pytanie 28
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony cytat jest opisem metodyki RAD. Rozwinięcie tego skrótu można przetłumaczyć na język polski jako:

Ilustracja do pytania 28
A. środowisko refaktoryzacji aplikacji
B. prototypowanie wsparte testami jednostkowymi
C. środowisko szybkiego rozwoju aplikacji
D. zintegrowane środowisko programistyczne
INF.04 Pytanie 29
Projektowanie, programowanie …

Aplikacja mobilna wyświetla listę, której każdy z elementów może być dotknięty palcem, aby wyświetlić jego szczegóły. Zdarzenie odpowiadające tej akcji to

A. tapped.
B. value changed.
C. toggled.
D. button clicked.
INF.04 Pytanie 30
Projektowanie, programowanie …

W tabeli przedstawiono doświadczenie zawodowe pracowników firmy IT. Do zbudowania aplikacji front-end powinien/powinna zostać przydzielony/przydzielona:

Ilustracja do pytania 30
A. Patryk
B. Anna
C. Ewa
D. Krzysztof
INF.04 Pytanie 31
Projektowanie, programowanie …

Aplikacje Web wykonane we frameworku Angular lub bibliotece React i działające na domyślnych ustawieniach portów można uruchomić na lokalnym serwerze, wpisując w przeglądarce

A. localhost:8000 (React) lub localhost:49887 (Angular)
B. localhost:8080 (React) lub localhost:8000 (Angular)
C. localhost:5001 (React) lub localhost:8080 (Angular)
D. localhost:3000 (React) lub localhost:4200 (Angular)
INF.04 Pytanie 32
Projektowanie, programowanie …

Na dwóch przykładach przedstawiono mechanizm o nazwie Binding. Ma on na celu

Ilustracja do pytania 32
A. obsługiwanie mechanizmu obietnic (promises) lub obserwatora (observable) w programowaniu asynchronicznym.
B. wiązanie i eksportowanie plików z różnych modułów aplikacji.
C. wiązanie właściwości (property) elementu interfejsu użytkownika z danymi bądź właściwością innego obiektu.
D. obsługiwanie zdarzenia kontrolek interfejsu użytkownika wywołując odpowiednie funkcje.
INF.04 Pytanie 33
Projektowanie, programowanie …

Obsługę wyjątku, który wygenerowała aplikacja należy zdefiniować w sekcji

A. throw
B. catch
C. try
D. finally
INF.04 Pytanie 34
Projektowanie, programowanie …

W środowisku IDE do tworzenia aplikacji okienkowych utworzono okno Form1. Aby zmienić ustawienia, kolejno: nazwa okna widoczna na górnej belce, domyślny kursor na strzałkę oraz kolor tła okna, należy zmodyfikować następujące pola okna Properties:

Ilustracja do pytania 34
A. Text, Cursor, BackColor.
B. (Name), UseWaitCursor, BackgroundImage.
C. Text, UseWaitCursor, BackColor.
D. (Name), Cursor, BackgroundImage.
INF.04 Pytanie 35
Projektowanie, programowanie …

Aby utworzyć aplikację mobilną typu cross-platform w języku C# można zastosować:

A. platformę Xamarin
B. środowisko XCode
C. platformę React Native
D. środowisko Android Studio
INF.04 Pytanie 36
Projektowanie, programowanie …

Na podstawie opisu umieszczonego w ramce, wskaż który rysunek przedstawia element odpowiadający klasie Badge zdefiniowanej w bibliotece Bootstrap:

Ilustracja do pytania 36
A. B
B. A
C. C
D. D
INF.04 Pytanie 37
Projektowanie, programowanie …

Jednym z etapów publikacji mobilnej w sklepie Google Play są testy Beta, których cechą charakterystyczną jest to, że są one:

A. podzielone na testy funkcjonalne, wydajnościowe i skalowalności
B. przeprowadzane w oparciu o dokument z przypadkami testowymi
C. wykonane przez grupę docelowych użytkowników aplikacji
D. wykonywane przez grupę zatrudnionych testerów z firmy Google
INF.04 Pytanie 38
Projektowanie, programowanie …

Metoda poszukiwań w tablicach posortowanych, która polega na podzieleniu tablicy na kilka bloków i wyszukaniu liniowym tylko w tym bloku, w którym docelowy element może się znajdować, w języku angielskim nosi nazwę

A. Jump search.
B. Ternary search.
C. Exponential search.
D. Binary search.
INF.04 Pytanie 39
Projektowanie, programowanie …

Oznaczeniem komentarza jednoliniowego w języku Python jest:

A. #
B. !
C. //
D. ""
INF.04 Pytanie 40
Projektowanie, programowanie …

Kolor Pale Green w systemie RGB ma postać RGB(152, 251, 152). Kod szesnastkowy tego koloru wynosi:

A. A0 FE A0
B. 98 FE 98
C. 98 FB 98
D. A0 FB A0