Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", określanej mianem 4P, zalicza się:

A. planowanie, produkcję, przetwarzanie, promocję.
B. zysk, stratę, produkt, konsumenta.
C. produkt, produkcję, propozycję, planowanie.
D. produkt, cenę, dystrybucję, promocję.
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument precyzyjnie określający wybrane do kampanii nośniki reklamy, format reklamy, daty i miejsca emisji, koszty emisji, a także parametry medialne to

A. media plan.
B. medium organizer.
C. media plaser.
D. planner of media.
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszy banner reklamowy został umieszczony na stronie internetowej w roku

A. 1994
B. 1975
C. 1970
D. 1999
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można wykorzystać na opakowaniu produktu na podstawie umowy o sponsoring

A. emblematowy.
B. branżowy.
C. imienny.
D. wzajemny.
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

Który tekst został napisany czcionką Times New Roman (antykwą dwuelementową z szeryfami)?

Ilustracja do pytania 5
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu usprawnienia przebiegu jakościowych badań marketingowych, gdy respondent nie potrafi lub obawia się wyjawić wprost swoje myśli, uczucia, potrzeby i motywy, należy wykorzystać technikę

A. projekcyjną.
B. lingwistyczną.
C. segregacji.
D. trójkąta.
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na środkach transportu (tramwajach, autobusach, samochodach) to przykłady

A. reklamy zewnętrznej.
B. telemarketingu.
C. reklamy kinowej.
D. reklamy w miejscu sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową

Najskuteczniejszym narzędziem promocji konsumenckiej w przypadku biura podróży jest

A. próbka towaru.
B. kupon rabatowy.
C. wspólna reklama.
D. upominek firmowy.
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu

Ilustracja do pytania 9
A. w centrum handlowym.
B. osobistego.
C. telefonicznego.
D. za pośrednictwem poczty.
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama luksusowych towarów, przeznaczona dla nabywców o wysokich dochodach, określana jest nazwą reklamy

A. prestiżowej.
B. wyjątkowej.
C. ostentacyjnej.
D. laurowej.
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

Apel reklamowy "Wszystko co robimy, robimy dla Ciebie" firmy produkującej samochody to slogan

A. aliteracyjny.
B. alogiczny.
C. deklaratywny.
D. kontrastowy.
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową

W fazie spadku wielkości sprzedaży danego produktu głównym celem reklamy jest

A. przedłużenie cyklu życia produktu.
B. informowanie o nowościach rynkowych.
C. nakłonienie do zakupu produktów konkurencyjnych.
D. wycofanie produktu z rynku.
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowany w reklamie telewizyjnej schemat: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" określa się jako

A. rekomendację.
B. kawałek życia.
C. demonstrację.
D. styl życia.
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

"Owczy pęd" to technika reklamy, w której

A. demonstruje się działanie produktu.
B. wymienia się wszystkie pozytywne cechy produktu.
C. namawia się konsumenta do przyłączenia się do licznej rzeszy zadowolonych posiadaczy towarów.
D. wykorzystuje się animowane postaci.
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

W sloganie reklamowym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" twórcy odwołują się do potrzeby

A. transcendencji.
B. bezpieczeństwa.
C. szacunku.
D. miłości.
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową

Statystyczny konsument, który nabywa nowy samochód w salonie, wybiera między rozmaitymi markami o rożnych cechach. Wyboru, który model kupić, dokona w sposób

A. impulsywny.
B. refleksyjny.
C. bezrefleksyjny.
D. nawykowy.
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową

Linie lotnicze chciały uniknąć podwyżki cen biletów spowodowanej wzrostem cen paliwa. W tym celu zmniejszono szerokość foteli o 3,3 cm, a odległości między rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Zmiany te nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, wykorzystującego pojęcie "ledwo dostrzegalnej różnicy" skorzystano w tym przypadku?

A. Ebbinghausa.
B. Neissra.
C. Millera.
D. Webera.
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową

Na przedstawionym rysunku zastosowano prawo

Ilustracja do pytania 18
A. bliskości.
B. wspólnej drogi.
C. podobieństwa.
D. domykania.
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie badania należy przeprowadzić, aby sprawdzić, czy istnieje możliwość rozszerzenia zakresu działalności firmy poprzez wprowadzenie do asortymentu nowych produktów?

A. Innowacyjne.
B. Prognostyczne.
C. Diagnostyczne.
D. Kontrolne.
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie przedstawionych na wykresie wyników badań można stwierdzić, że plasowanie produktów w programach typu "reality show" jest najmniej skuteczne dla producentów

Ilustracja do pytania 20
A. herbaty.
B. słodyczy.
C. piwa.
D. kawy.
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium należy wybrać do osiągnięcia celu reklamowego, jakim jest szczegółowe poinformowanie o cechach produktu?

A. Prasę.
B. Radio.
C. Telewizję.
D. Outdoor.
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna będzie najczęściej stosowana dla produktów, które

A. długo istnieją na rynku.
B. są dopiero wprowadzane na rynek.
C. mają charakter informacyjny.
D. są objęte sprzedażą sezonową.
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową

Zdjęcie przedstawia jeden z elementów

Ilustracja do pytania 23
A. promocji sprzedaży.
B. publicity.
C. reklamy zewnętrznej.
D. identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
PGF.08 Pytanie 24
Zarządzanie kampanią reklamową

Do wydruku niewielkiej ilości wizytówek należy wykorzystać

A. drukarnię tampondrukową.
B. sitodruk.
C. drukarkę cyfrową.
D. wklęsłodruk.
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Standardowa rozdzielczość materiałów graficznych wysyłanych do drukarni powinna wynosić co najmniej

A. 128 dpi
B. 640 dpi
C. 300 dpi
D. 72 dpi
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową

Jest czymś w rodzaju tytułu tekstu. Ma zachęcić odbiorcę do lektury reklamy. Powiązany z konkretnym przekazem często zmienia się w obrębie jednej kampanii. Przedstawiony opis charakteryzuje

A. nagłówek.
B. slogo.
C. slogan.
D. logotyp.
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

Który parametr medialny porównuje zasięg danego nośnika reklamy w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?

A. Effective freguency.
B. Opportunity to hear.
C. Affinity index.
D. Opportunity to see.
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

Badanie słuchalności radia, polegające na pytaniu respondentów, jakich stacji radiowych słuchali poprzedniego dnia, przeprowadza się metodą

A. telemetryczną.
B. DAR.
C. dzienniczkową.
D. winietową.
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Do prowadzenia agencji reklamowej konieczne jest wcześniejsze

A. uzyskanie koncesji.
B. uzyskanie zezwolenia.
C. zarejestrowanie nazwy przedsiębiorstwa.
D. zarejestrowanie działalności gospodarczej.
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

Skuteczność reklamy proszku do prania nie zależy od

A. treści przekazu reklamowego.
B. atutu reklamowanego towaru.
C. zastosowanych środków reklamy.
D. kapitału własnego agencji reklamowej.
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową

Który tekst należy umieścić na bannerze o charakterze nakazującym?

A. "Wejdź!"
B. "Czekamy właśnie na Ciebie".
C. "Podaje to, co najlepsze".
D. "Zapraszamy".
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową

Charakterystycznym nośnikiem reklamy w Internecie jest

A. banner.
B. wrzutka.
C. witryna.
D. wszywka.
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową

Formą reklamy radiowej, która daje możliwość aktywizacji słuchaczy jest

A. konkurs.
B. komunikat.
C. wykład.
D. scenka.
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową

W promocji sprzedaży zorientowanej na konsumentów, mającej za zadanie aktywizację sprzedaży, nie stosuje się

A. konkursów z nagrodami.
B. broszur informacyjnych.
C. szkoleń sprzedawców.
D. próbek towarów.
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową

Selektywna uwaga konsumenta powoduje

A. brakiem dostrzegania wszystkich cech produktu, bez względu na poziom zaspokojenia odczuwanej potrzeby.
B. dostrzeganie wszystkich cech produktu, bez względu na poziom zaspokojenia odczuwanej potrzeby.
C. brak dostrzeżenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić odczuwaną potrzebę.
D. dostrzeganie tej cechy produktu, która najlepiej zaspokoi odczuwaną potrzebę.
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy przeprowadzaniu w mediach kampanii reklamowej nowego produktu, kierowanego do określonej grupy docelowej, należy największy nacisk położyć na

A. zasięg kampanii w grupie docelowej.
B. zasięg kampanii w całej populacji.
C. częstotliwość kontaktów z reklamą w całej populacji.
D. częstotliwość kontaktów z reklamą w grupie docelowej.
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową wadą reklamy kinowej, wyświetlanej przed seansem filmowym jest

A. bardzo niska zapamiętywalność komunikatu reklamowego.
B. zagęszczenie spotów reklamowych.
C. niemożność zbudowania wysokiej częstotliwości kontaktów z reklamą.
D. możliwość ominięcia reklamy przez większość odbiorców.
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

Największą efektywną częstotliwość uzyskuje się, umieszczając reklamę

A. na plakacie.
B. w gazecie.
C. w telewizji.
D. w radiu.
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu public relations w firmie ubezpieczeniowej, która wchodzi na polski rynek, powinien zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie

A. briefingu.
B. przyjęcia prasowego.
C. konferencji prasowej.
D. wycieczki prasowej.
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu sesji fotograficznej okazało się, że agencja reklamowa nie podpisała z modelkami umów o wykorzystanie ich wizerunku. Zdjęcia z sesji można opublikować, jeżeli

A. modelki już wcześniej pozowały dla tej agencji.
B. na zdjęciach nie widać twarzy.
C. będą wykorzystane w kampanii społecznej.
D. modelki otrzymały wynagrodzenie za sesję.