Zgadza się! Maksymalna nierówność podłoża dla drogi klasy G pod warstwę wiążącą wynosi 12 mm. Zgodnie z aktualnymi normami budowlanymi, właściwe przygotowanie podłoża jest kluczowe dla zapewnienia trwałości i bezpieczeństwa dróg. Nierówności podłoża mogą wpływać na jakość nawierzchni oraz komfort jazdy, a także przyspieszać procesy degradacji. W praktyce, przy budowie dróg klasy G, które charakteryzują się umiarkowanym ruchem, dobrze przygotowane podłoże z maksymalnymi nierównościami do 12 mm umożliwia odpowiednie osadzenie warstwy wiążącej, co przekłada się na lepszą przyczepność oraz dłuższą żywotność nawierzchni. Warto również zwrócić uwagę, że przy projektowaniu dróg, zaleca się regularne pomiary nierówności podłoża, aby zapewnić zgodność z wymaganiami normatywnymi oraz dostosować techniki budowy do aktualnych warunków terenowych.
Wybór innej wartości nierówności podłoża wskazuje na niezrozumienie kluczowych zasad projektowania i budowy dróg. Nierówności większe niż 12 mm mogą prowadzić do poważnych problemów, takich jak nierównomierne osiadanie warstwy wiążącej oraz zmniejszenie trwałości nawierzchni. W przypadku wartości 9 mm, 6 mm czy 15 mm, nie uwzględniają one właściwych ram technicznych określających tolerancje i wymagania dla tego typu infrastruktury. W szczególności, zbyt mała maksymalna nierówność, taka jak 6 mm, może sugerować nadmierną ostrożność w projektowaniu, co jest mało praktyczne w kontekście dróg klasy G, gdzie można pozwolić sobie na nieco większe tolerancje. Z kolei zbyt duża maksymalna nierówność, jak 15 mm, stwarza ryzyko poważnych uszkodzeń nawierzchni w przyszłości, co może prowadzić do częstszej potrzeby remontów oraz zwiększenia kosztów utrzymania. Błędy te mogą wynikać z braku wiedzy na temat zastosowania odpowiednich norm budowlanych oraz niezrozumienia wpływu nierówności na cały system drogowy. Kluczowe jest, aby przed przystąpieniem do budowy lub remontu drogi zawsze odnosić się do aktualnych standardów, które jasno określają dopuszczalne wartości nierówności podłoża, aby uniknąć komplikacji oraz zminimalizować przyszłe problemy eksploatacyjne.