Poprawna odpowiedź to 31,00 m, co odpowiada szerokości korony drogi na przedstawionym przekroju autostrady. Szerokość korony drogi to suma wszystkich elementów konstrukcyjnych, które ją tworzą, takich jak pasy ruchu, pobocza oraz pasy rozdzielające. W typowych standardach projektowania dróg, szerokość korony drogi dla autostrad jest ustalana w oparciu o obowiązujące normy, które zapewniają bezpieczeństwo i komfort podróży. Na przykład, w Polsce Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wskazuje, że minimalna szerokość pasa ruchu na autostradzie wynosi 3,5 m, a pobocze powinno mieć co najmniej 1,0 m. W praktyce suma tych wartości oraz odpowiednich odstępów między pasami skutkuje szerokością korony, która w tym przypadku wynosi 31,00 m. Zrozumienie tej koncepcji jest kluczowe dla inżynierów drogowych, gdyż odpowiednia szerokość korony drogi wpływa na bezpieczeństwo użytkowników oraz efektywność ruchu.
Na przedstawionym przekroju autostrady szerokość korony drogi nie może wynosić 28,00 m, 12,00 m ani 9,00 m. Odpowiedzi te są błędne, ponieważ nie odzwierciedlają właściwej sumy szerokości poszczególnych elementów drogi, co jest kluczowe dla jej projektowania i bezpieczeństwa. Wartością 28,00 m można by pomyśleć o niekompletnych pomiarach, które nie uwzględniają np. poboczy czy pasów rozdzielających, co prowadzi do błędnych wniosków. Przyjęcie 12,00 m wskazuje na nieporozumienie dotyczące podstawowych norm dotyczących szerokości autostrad. W standardach wielu krajów szerokość pasa ruchu wynosi co najmniej 3,5 m, więc suma nawet dwóch takich pasów plus pobocza zdecydowanie przekracza 12,00 m. Z kolei odpowiedź 9,00 m jest całkowicie nieadekwatna, biorąc pod uwagę, że nawet minimalna wymagania stawiane drogom szybkiego ruchu są znacznie wyższe. Wszystkie te pomyłki mogą wynikać z niepełnego zrozumienia zasad projektowania dróg, co jest istotne zarówno dla inżynierów, jak i dla osób zajmujących się bezpieczeństwem drogowym. Dlatego ważne jest, aby przed analizą przekrojów drogowych zapoznać się z obowiązującymi normami i wytycznymi, aby uniknąć takich błędów.