Ściek krawędziowy, który oznaczyłeś cyfrą 3 na rysunku, jest zrobiony z betonowego prefabrykatu. To fajny materiał, bo ma gładką i jednolitą powierzchnię, co jest typowe dla takich prefabrykatów, które często widzi się w drogownictwie. Betonowe elementy są bardzo trwałe i dobrze znoszą różne warunki pogodowe, co oznacza, że mogą długo służyć. Ścieki krawędziowe z betonu można zobaczyć nie tylko na drogach, ale też na parkingach czy w innych miejscach, gdzie ważne jest dobre odwodnienie, bo wpływa to na bezpieczeństwo i funkcjonalność. Dodatkowo, prefabrykaty pozwalają na szybsze i bardziej efektywne realizowanie projektów budowlanych, a to z kolei może pomóc w zarządzaniu kosztami i czasem prac.
W tej sytuacji, gdy patrzysz na odpowiedzi, widzę, że mogłeś się pomylić w wyborze materiałów do budowy odwodnienia jezdni. Wydawało mi się, że dwa rzędy klinkieru jako materiał dla ścieku krawędziowego to nie najlepszy wybór. Klinkier, mimo że ładnie wygląda, nie jest tak odporny na wodę i różne warunki atmosferyczne jak beton. Może się szybko zniszczyć przy intensywnym użytkowaniu. Ta sama zasada dotyczy trzech rzędów klinkieru – dodanie kolejnych rzędów nie poprawi funkcjonalności odwodnienia jak betonowe prefabrykaty zaprojektowane do skutecznego odprowadzania wody. Odpowiedzi z kostką kamienną lub betonową też można podważyć. Kostka betonowa jest popularna w budowie nawierzchni, ale nie jest typowym materiałem do odwodnienia, a często się zdarza, że nie radzi sobie z odprowadzaniem wody i może prowadzić do zatorów. Zastosowanie kostki może sprawić, że zarządzanie wodami opadowymi będzie mało efektywne, co nie jest zgodne z zasadami projektowania infrastruktur drogowych. Warto zwrócić uwagę, że przy wyborze materiałów do budowy odwodnienia jezdni powinno się kierować trwałością, właściwościami i zgodnością z normami budowlanymi, żeby osiągnąć lepsze wyniki na dłuższą metę.