Na rysunku przedstawiono etap remontu nawierzchni drogi polegający na
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź dotycząca frezowania uszkodzonej nawierzchni bitumicznej jest poprawna, ponieważ na przedstawionym rysunku widoczna jest maszyna frezarska, która jest stosowana do usuwania górnej warstwy asfaltu. Frezowanie to kluczowy etap w procesie remontu nawierzchni drogi, który ma na celu usunięcie zniszczonej lub zużytej warstwy nawierzchni. W praktyce, przed nałożeniem nowej warstwy bitumicznej, wykonuje się frezowanie, aby zapewnić odpowiednią przyczepność i stabilność nowej nawierzchni. Usunięcie górnej warstwy asfaltu pozwala również na poprawę jakości podłoża, co jest szczególnie istotne w przypadku dróg intensywnie użytkowanych. Dodatkowo, frezowanie przyczynia się do zmniejszenia różnic wysokości między nową a starą nawierzchnią, co zapobiega powstawaniu zagłębień i nierówności. Warto zaznaczyć, że procedura ta jest zgodna z najlepszymi praktykami branżowymi, które zalecają dokładne przygotowanie podłoża przed wykonaniem nowych warstw nawierzchni.
Analizując nieprawidłowe odpowiedzi, warto zauważyć, że wbudowanie nowej warstwy z betonu cementowego nie jest właściwym rozwiązaniem w kontekście przedstawionego rysunku, ponieważ mamy do czynienia z nawierzchnią bitumiczną, a nie sztywną. Beton cementowy stosuje się w innych kontekstach, gdzie wymagana jest większa nośność, natomiast w przypadku dróg bitumicznych kluczowe jest przygotowanie już istniejącej nawierzchni. Wykonanie powierzchniowego utrwalenia, z drugiej strony, odnosi się do procedury, w której stosuje się specjalne środki zabezpieczające lub związki chemiczne, mające na celu zwiększenie trwałości istniejącej nawierzchni. Chociaż jest to ważna praktyka w utrzymaniu dróg, nie odnosi się bezpośrednio do etapu, który ilustruje rysunek, na którym widoczna jest maszyna frezarska. Uszorstnienie warstwy ścieralnej nawierzchni sztywnej to kolejny błąd w myśleniu, ponieważ technika ta dotyczy nawierzchni wykonanych z betonu, gdzie odpowiednie uszorstnienie jest potrzebne do poprawy przyczepności, lecz nie jest to konieczne w przypadku dróg bitumicznych. Te nieprawidłowe odpowiedzi wynikają z braku zrozumienia różnic między materiałami nawierzchniowymi oraz ich specyfiką w kontekście remontów i konserwacji, co jest kluczowe dla efektywnego zarządzania infrastrukturą drogową.