Na rysunku przedstawiono etap robót drogowych związanych
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Poprawna odpowiedź związana jest z układaniem mat przeciwerozyjnych na skarpie, co jest istotnym etapem w pracach drogowych. Maty te, wykonane z odpowiednich materiałów, stanowią skuteczną barierę przed erozją, która może być spowodowana czynnikami atmosferycznymi, takimi jak deszcz, wiatr czy śnieg. Ich funkcja polega na stabilizacji gleby oraz minimalizowaniu strat wody na terenie budowy. Użycie mat przeciwerozyjnych jest zgodne z najlepszymi praktykami w budownictwie i inżynierii lądowej, a ich zastosowanie pomaga w ochronie środowiska oraz utrzymaniu trwałości konstrukcji drogowych. Przykłady ich zastosowania obejmują wykopy przy budowie dróg, nasypy oraz tereny narażone na osuwiska. Właściwe ułożenie mat, uwzględniające kąty nachylenia i specyfikę terenu, jest kluczowe dla zapewnienia ich efektywności. Dodatkowo, maty mogą być używane w połączeniu z innymi metodami ochrony, takimi jak sadzenie roślinności, co wzmacnia ich działanie.
Wybór odpowiedzi związanej z układaniem masy bitumicznej na podjeździe jest niewłaściwy, ponieważ koncentruje się na innej fazie budowy dróg, dotyczącej nawierzchni, a nie ochrony skarp przed erozją. Masa bitumiczna jest stosowana do tworzenia warstwy nawierzchni, co ma na celu zapewnienie trwałości i estetyki drogi, jednakże nie jest to związane z ochroną terenów w trakcie robót drogowych. Inną błędną koncepcją jest zbrojenie nasypu geowłókniną, które również jest istotnym procesem, ale skupia się na stabilizacji strukturalnej nasypów, a nie na ich ochronie przed erozją. Geowłókniny są używane w różnych zastosowaniach inżynieryjnych, jednak ich rola różni się od funkcji mat przeciwerozyjnych, które są bardziej ukierunkowane na zapobieganie degradacji terenu. Wreszcie, gabiony na skarpie to rozwiązanie, które również ma swoje zalety, ale jego zastosowanie dotyczy innej technologii ochrony, w której stosuje się kosze wypełnione kamieniem do stabilizacji skarp. Podczas pracy nad projektami drogowymi kluczowe jest właściwe zrozumienie etapów robót oraz zastosowanie odpowiednich materiałów w odpowiednich miejscach, aby zachować integralność ekosystemu i poprawić trwałość infrastruktury.