Odpowiedź 700 cm jest prawidłowa, ponieważ dokładna analiza rysunku oraz podanych wymiarów pozwala stwierdzić, że jezdnia drogi składa się z dwóch równoległych pasów ruchu, z których każdy ma szerokość 350 cm. Zgodnie z obowiązującymi standardami drogowymi, pasy ruchu powinny mieć odpowiednią szerokość, aby zapewnić bezpieczeństwo i wygodę kierowców. W przypadku jezdni o szerokości 700 cm, która jest odpowiednia dla dróg dwupasmowych, kierowcy mają wystarczająco miejsca na swobodne manewrowanie, co jest kluczowe w sytuacjach intensywnego ruchu. Warto również zauważyć, że zgodnie z normami określonymi w przepisach prawa o ruchu drogowym, minimalna szerokość jezdni dla dróg o większym natężeniu ruchu powinna wynosić co najmniej 6 metrów, co również potwierdza, że 700 cm to odpowiednia szerokość. Takie standardy pomagają w projektowaniu dróg, które są nie tylko funkcjonalne, ale również bezpieczne dla użytkowników.
Wybór odpowiedzi 350 cm, 500 cm lub 150 cm wynika z błędnych założeń dotyczących szerokości jezdni oraz jej konstrukcji. Przy szerokości 350 cm jezdnia mogłaby być przeznaczona jedynie dla jednego pasa ruchu, co w praktyce ograniczałoby możliwość bezpiecznego wyprzedzania oraz manewrowania w przypadku większego natężenia ruchu. Odpowiedź 500 cm, choć wydaje się bardziej logiczna niż 350 cm, nie uwzględnia faktu, że do prawidłowego prowadzenia ruchu na drodze dwupasmowej potrzebna jest jeszcze dodatkowa przestrzeń na ewentualne zjazdy i zjazdy awaryjne. Ostatecznie, opcja 150 cm jest zdecydowanie nieodpowiednia, ponieważ taka szerokość nie spełnia minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego. W przypadku dróg o mniejszej szerokości, nie tylko dochodziłoby do zwiększonego ryzyka kolizji, ale także obniżałoby komfort prowadzenia pojazdu. Niezrozumienie zasadniczych norm projektowania dróg oraz ich praktycznych zastosowań prowadzi do nieprawidłowych wniosków, które mogą skutkować niebezpiecznymi sytuacjami na drodze. Warto zawsze starać się dokładnie analizować wymiary przedstawione na rysunkach oraz odnosić się do ogólnych zasad projektowania infrastruktury drogowej, aby uniknąć podobnych błędów w przyszłości.