Który rodzaj robót nawierzchniowych wykonuje się przy użyciu zestawu maszyn przedstawionych na rysunku?
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wbudowywanie mieszanki mineralno-asfaltowej to kluczowy proces w budowie dróg, który polega na aplikacji i zagęszczaniu mieszanki asfaltowej w celu zapewnienia trwałej i gładkiej nawierzchni. Na zdjęciu widoczne maszyny, takie jak walec drogowy i rozściełacz asfaltu, są standardowo używane w tej technologii. Rozściełacz asfaltu precyzyjnie rozprowadza mieszankę na przygotowanej powierzchni, co jest kluczowe dla osiągnięcia równomiernej grubości nawierzchni. Walec drogowy następnie zagęszcza materiał, eliminując pory powietrza oraz zapewniając odpowiednią stabilność. Wbudowywanie mieszanki mineralno-asfaltowej jest zgodne z normami PN-EN 13108 oraz PN-S-96021, które określają wymagania dla materiałów bitumicznych, co zapewnia wysoką jakość dróg. Przykłady zastosowania tej techniki to budowa autostrad, dróg lokalnych oraz parkingów, gdzie istotne jest uzyskanie odpowiednich parametrów nośności i odporności na deformacje.
Wybór odpowiedzi dotyczącej remiksingu warstwy ścieralnej wskazuje na nieporozumienie w zakresie procesu budowy nawierzchni drogowych. Remiksing jest techniką polegającą na rekonstrukcji istniejącej warstwy ścieralnej, gdzie wykorzystuje się specjalistyczne maszyny do wymieszania materiału bitumicznego z kruszywem, co pozwala na jego ponowne wykorzystanie. Choć używa się przy tym zaawansowanego sprzętu, jak na przykład frezarki do asfaltu, nie jest to proces związany z maszynami przedstawionymi na rysunku. Stabilizacja podłoża gruntowego cementem, z kolei, to proces, który ma na celu poprawę nośności podłoża poprzez dodanie cementu do gruntów naturalnych. Technika ta jest stosowana w przypadku słabych gruntów, ale nie jest związana z aplikacją mieszanki mineralno-asfaltowej. Frezowanie nawierzchni asfaltowych natomiast odnosi się do usunięcia istniejącej nawierzchni asfaltowej z wykorzystaniem frezarki, co jest procesem przygotowawczym przed wbudowaniem nowej mieszanki, a nie samym wbudowywaniem. Zrozumienie tych różnic jest kluczowe dla prawidłowego podejścia do technologii budowy dróg i doboru odpowiednich maszyn. Właściwe rozpoznanie funkcji sprzętu jest istotne dla uniknięcia błędów w realizacji projektów drogowych, a także dla zapewnienia ich trwałości i bezpieczeństwa użytkowników.