Wybranie odpowiedzi 8 cm jest prawidłowe, ponieważ na załączonym rysunku szczegółu konstrukcji nawierzchni drogowej grubość górnej warstwy podbudowy zasadniczej, czyli beton asfaltowy, jest wyraźnie oznaczona jako 8 cm. W kontekście projektowania nawierzchni drogowych, odpowiednia grubość warstwy podbudowy jest kluczowa dla zapewnienia trwałości i nośności konstrukcji. W praktyce, grubość ta musi być dostosowana do przewidywanego obciążenia oraz rodzaju materiałów użytych w budowie. Standardy budowlane, takie jak PN-EN 13108-1, wskazują, że odpowiednia grubość podbudowy ma bezpośredni wpływ na trwałość nawierzchni, co jest niezbędne dla jej długowieczności w warunkach ruchu drogowego. Właściwe dobranie grubości warstwy podbudowy nie tylko wpływa na komfort jazdy, ale także na bezpieczeństwo użytkowników dróg, co czyni tę wiedzę istotną dla każdego inżyniera budownictwa drogowego.
Wybór grubości 6 cm, 20 cm czy 28 cm opiera się na błędnych założeniach dotyczących charakterystyki nawierzchni drogowej. Odpowiedzi 6 cm i 20 cm mogą być mylone z typowymi grubościami warstw, jednak w kontekście konkretnego rysunku, nie odpowiadają one rzeczywistym wymogom technicznym. Grubość 6 cm jest zbyt mała, aby zapewnić odpowiednią nośność w kontekście obciążeń, jakie występują na drogach o wysokim natężeniu ruchu. Z kolei grubość 20 cm jest nadmierna dla górnej warstwy podbudowy zasadniczej, co może prowadzić do nieefektywnego wykorzystania materiałów oraz zwiększonych kosztów budowy. Natomiast odpowiedź 28 cm przekracza standardowe wartości grubości dla nawierzchni drogowych i może być mylnie interpretowana jako zbyt solidna konstrukcja, która w praktyce nie jest uzasadniona. Prawidłowe projektowanie nawierzchni drogowej wymaga rozumienia nie tylko wymagań obciążeniowych, ale także właściwego doboru materiałów i technologii budowy. Błędy w oszacowaniu grubości mogą prowadzić do uszkodzeń nawierzchni, zwiększonej deformacji oraz skrócenia jej żywotności, co jest sprzeczne z dobrymi praktykami budowlanymi i normami branżowymi.