Przedstawiona na rysunku budowa przęsła wiaduktu drogowego wykonywana jest z zastosowaniem technologii
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź "nasuwania podłużnego" jest poprawna, ponieważ w tej technologii segmenty konstrukcyjne przęsła są przesuwane wzdłuż osi mostu. Dzięki temu proces budowy staje się bardziej efektywny, eliminując potrzebę stosowania pełnych rusztowań stacjonarnych, co z kolei obniża koszty i czas realizacji projektu. Nasuwanie podłużne jest często stosowane w dużych konstrukcjach inżynieryjnych, takich jak mosty czy wiadukty, gdzie istotne jest utrzymanie stabilności i precyzyjności montażu. Technologia ta pozwala na jednoczesne wykonywanie prac na różnych odcinkach mostu, co przyspiesza proces budowy i zwiększa bezpieczeństwo pracy. Ponadto, nasuwanie podłużne jest zgodne z aktualnymi standardami budowlanymi, które promują efektywność i zrównoważony rozwój w inżynierii lądowej. Warto zaznaczyć, że technologia ta jest preferowana w obszarach, gdzie dostęp do terenu jest ograniczony, co czyni ją praktycznym wyborem dla inżynierów.
Wybór odpowiedzi związanych z betonowaniem nawisowym oraz pełnymi rusztowaniami stacjonarnymi nie oddaje właściwej charakterystyki budowy przęsła wiaduktu drogowego. Betonowanie nawisowe to technika, w której beton wylewa się na wysunięte części konstrukcji, co może prowadzić do problemów z równowagą i stabilnością, a także wydłużyć czas budowy. Pełne rusztowania stacjonarne, choć są stosowane w niektórych projektach, są mniej efektywne w tej sytuacji, ponieważ zwiększają koszty i czas potrzebny na budowę. W przypadku technologii nasuwania poprzecznego, nieodpowiednio stosowanej w kontekście przęsła wiaduktu, elementy są przesuwane w poprzek, co jest sprzeczne z zasadami konstrukcji mostów, gdzie kluczowe jest przesuwanie segmentów wzdłuż osi. Prowadzi to do nieefektywności i może stwarzać zagrożenia związane z bezpieczeństwem na placu budowy. Wybór błędnych odpowiedzi wynika często z braku zrozumienia podstawowych technologii budowy oraz ich zastosowania w praktyce inżynieryjnej. Zrozumienie różnic między tymi metodami jest kluczowe dla skutecznego projektowania i realizacji inwestycji inżynieryjnych.