Z zamieszczonego harmonogramu dostaw oraz dziennego zużycia kruszywa łamanego przeznaczonego do wykonania podbudowy zasadniczej drogi ekspresowej wynika, że
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wybór odpowiedzi, że w pierwszym dniu dostarczono na budowę 200 m3 kruszywa, jest prawidłowy, ponieważ wynika to bezpośrednio z analizy harmonogramu dostaw oraz dziennego zużycia kruszywa. Takie podejście jest zgodne z dobrymi praktykami w zarządzaniu projektami budowlanymi, gdzie dokładność w monitorowaniu dostaw materiałów jest kluczowa dla terminowego realizowania zadań. W kontekście budowy drogi ekspresowej, dostarczenie odpowiedniej ilości kruszywa na samym początku może mieć istotne znaczenie dla całego procesu budowlanego, w tym dla utrzymania płynności pracy. Standardy branżowe zalecają, aby harmonogram dostaw był ściśle skorelowany z planem robót, co umożliwia odpowiednie zaplanowanie zasobów i uniknięcie opóźnień. W praktyce, na placu budowy, skoordynowanie dostaw z harmonogramem robót pozwala na efektywne wykorzystanie kruszywa, co przekłada się na zmniejszenie kosztów operacyjnych oraz zwiększenie wydajności prac budowlanych.
Analizując niepoprawne odpowiedzi, warto zauważyć, że pierwsza koncepcja, twierdząca, iż największą ilość kruszywa dostarczono w dniu poprzedzającym rozpoczęcie robót, jest mylna. W rzeczywistości, harmonogram dostaw powinien być dostosowany do rzeczywistego zapotrzebowania na materiał, a dostarczenie nadmiaru kruszywa przed rozpoczęciem robót jest nieefektywne i może prowadzić do niepotrzebnych kosztów przechowywania. Kolejne stwierdzenie o tym, że kruszywo na budowę dostarczano przez 20 dni, jest również nieprawidłowe. W przypadku efektywnego zarządzania dostawami, harmonogram powinien być dostosowany do etapów budowy, co oznacza, że dostawy są planowane tak, aby zaspokoić aktualne potrzeby projektu, a nie trwać przez określony, nieelastyczny czas. Zakończenie dostaw dzień przed zakończeniem robót może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji, gdyż w przypadku opóźnień w realizacji, brak materiału może spowodować przestoje w pracach. Właściwe podejście wymaga, aby dostawy były zaplanowane do zakończenia robót, co zapewnia ciągłość prac i minimalizuje ryzyko opóźnień. Wreszcie, przypisanie konkretnej ilości kruszywa do dnia dostawy bez odniesienia do faktycznych danych z harmonogramu jest uproszczeniem, które nie uwzględnia zmienności w zapotrzebowaniu na materiały w różnych fazach budowy. Dlatego kluczowe jest, aby podejmować decyzje na podstawie rzetelnej analizy danych oraz stosować metody planowania, które uwzględniają zmieniające się potrzeby projektu.