Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 361
Realizacja usług w recepcji

Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?

A. Karawaning.
B. Tramping.
C. Survival.
D. Trekking.
HGT.06 Pytanie 362
Realizacja usług w recepcji

Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?

A. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
B. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
C. prowadzenie gości do ich pokoi
D. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
HGT.03 Pytanie 363
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod najlepiej nadaje się do usunięcia gumy do żucia, która utknęła w wykładzinie dywanowej w pokoju hotelowym?

A. Użycie środka do usuwania plam
B. Posypanie solą kuchenną
C. Zastosowanie zamrażacza
D. Posypanie sodą oczyszczoną
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny
Rodzaj pokojuod 1.06.2021 do 30.09.2021od 1.10.2021 do 31.05.2022
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby

A. 2 000,00 zł
B. 2 400,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 250,00 zł
HGT.06 Pytanie 365
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Twin
B. Triple
C. Single
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 366
Realizacja usług w recepcji

Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest

A. konserwatyzm
B. tradycjonalizm
C. gadatliwość
D. punktualność
HGT.06 Pytanie 367
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kowalskich zarezerwowała 4 pokoje DBL na dwie doby. Jaka jest wartość netto tej usługi, jeśli koszt pokoju DBL wynosi 180,00 zł brutto za dobę przy stawce VAT wynoszącej 8%?

A. 720,00 zł
B. 1 440,00 zł
C. 666,67 zł
D. 1 333,33 zł
HGT.03 Pytanie 368
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik obsługi pięter odpowiada w pełni majątkowo za mienie gościa w trakcie

A. pobytu gościa w wynajmowanej przez niego sali konferencyjnej
B. sprzątania korytarzy w obiekcie
C. sprzątania pokoju gościa
D. pobytu gościa w hotelowej restauracji
HGT.06 Pytanie 369
Realizacja usług w recepcji

Aby przekazać wiadomość gościowi zatrzymującemu się w hotelu, recepcjonista skorzysta z

A. druk message
B. formularza rezerwacji
C. karty gościa
D. blankietu informacyjnego
HGT.03 Pytanie 370
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika oraz informacji dodatkowych, oblicz wartość pakietu usług przygotowanego dla nowożeńców, którzy zarezerwowali pobyt w APT z pełnym wyżywieniem na 2 doby, w drugim dniu pobytu uroczystą kolację zamiast zwykłej oraz poinformowali, że przyjadą do hotelu po godzinie 17.00.

Rodzaj usługiInformacje dodatkowe

Apartament - 620 zł/dobę

Śniadanie – w cenie noclegu

Obiad – 70 zł/os

Kolacja – 80 zł/os

Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór" – 130 zł/os

Strefa Spa – w cenie noclegu

Rabat na wszystkie usługi dla nowożeńców – 20%

doba hotelowa trwa od 13.00 do 10.00

wydawane w godz. 7.00 – 10.00

wydawany w godz. 13.00 – 16.00

wydawana w godz. 17.00 – 21.00

wydawana w godz. 17.00 – 21.00

dostępna w godz. 7.00 – 21.00

A. 1 232,00 zł
B. 1 440,00 zł
C. 1 752,00 zł
D. 1 800,00 zł
HGT.06 Pytanie 371
Realizacja usług w recepcji

Jan Kowalski przybył do hotelu "Kolia" w dniu 20.06.2011 r. o godz.8.00 z zamiarem pobytu w hotelu na dwie doby. Doba hotelowa trwa do godz. 12.00. Kiedy najpóźniej recepcjonista ma obowiązek go zameldować, zgodnie z załączonym fragmentem Ustawy?

Rozdział 5
Obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów
Art.18
1.Osoba, która przybyła do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia.
2.(…)
Fragment Ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r., o ewidencji ludności i dowodach osobistych (DZ.U.Z 2006 R., Nr 139, poz.993, art. zm. Dz.U. z 2006r., Nr 104, poz.708)

A. 20.06.2011 r., do godz. 12.00
B. 20.06.2011 r., do godz. 20.00
C. 21.06.2011 r., do godz. 8.00
D. 21.06.2011 r., do godz. 12.00
HGT.06 Pytanie 372
Realizacja usług w recepcji

Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?

A. Reklamę
B. Sponsoring
C. Public relations
D. Strategię mieszaną
HGT.03 Pytanie 373
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane

A. w sejfie w gabinecie dyrektora hotelu
B. w specjalnej kasetce w recepcji
C. w magazynie rzeczy znalezionych
D. w skrytce depozytowej w banku
HGT.06 Pytanie 374
Realizacja usług w recepcji

Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii

A. produktu
B. ceny
C. dystrybucji
D. promocji
HGT.06 Pytanie 375
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowanaUwagi
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Cena za dobę
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Karta rezerwacji.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Karta pobytu.
D. Grafik obłożenia pokoi.
HGT.03 Pytanie 376
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Do podstawowych
B. Do uzupełniających
C. Do towarzyszących
D. Do fakultatywnych
HGT.06 Pytanie 377
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. utrzymanie czystości w holu hotelowym
B. odprowadzenie gości do pokoju
C. rezerwacja oraz sprzedaż usług podstawowych i dodatkowych
D. dbanie o techniczny stan urządzeń znajdujących się w pokojach
HGT.06 Pytanie 378
Realizacja usług w recepcji

W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie

A. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
B. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
C. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
D. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
HGT.06 Pytanie 379
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu użyje recepcjonista przy przyjmowaniu grupy turystów z Japonii oraz ich przewodnika do hotelu?

A. Euroczek
B. Voucher
C. Zamówienie klienta
D. Potwierdzenie zamówienia
HGT.06 Pytanie 380
Realizacja usług w recepcji

Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?

A. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
B. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
C. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
D. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
HGT.06 Pytanie 381
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. reklamę zewnętrzną
B. public relations
C. promocję sprzedaży
D. reklamę wewnętrzną
HGT.06 Pytanie 382
Realizacja usług w recepcji

Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?

A. Motel.
B. Dom wycieczkowy.
C. Pensjonat.
D. Ośrodek wczasowy.
HGT.06 Pytanie 383
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. zaopiekować się jego bagażem
B. życzyć mu udanego pobytu
C. zaprosić go do biurka recepcyjnego
D. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
HGT.06 Pytanie 384
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?

A. Dzień urodzin gościa
B. Typ rezerwowanego pokoju
C. Numer serii dowodu osobistego gościa
D. Numer pokoju
HGT.06 Pytanie 385
Realizacja usług w recepcji

Nisza w rynku to

A. zbiór produktów od jednego producenta
B. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
C. strefa bezcłowa
D. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
HGT.03 Pytanie 386
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonej karty menu określ, który rodzaj śniadania jest serwowany w restauracji hotelowej.

KARTA MENU – ŚNIADANIE
– Pieczywo
– Konfitury, dżem
– Miód
– Napoje gorące (herbata, kawa)
– Masło, margaryna

A. Kontynentalne.
B. Wiedeńskie.
C. Amerykańskie.
D. Angielskie.
HGT.06 Pytanie 387
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych skrótów organizacyjnych dotyczy Światowej Organizacji Turystyki?

A. PIT
B. PZH
C. UNWTO
D. HOTREC
HGT.06 Pytanie 388
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji

A. salą
B. winami i napojami
C. obsługą kelnerską
D. bufetem
HGT.06 Pytanie 389
Realizacja usług w recepcji

Jakie trzy kategorie reprezentowane cyframi rzymskimi są wyróżniane dla

A. domu wycieczkowego
B. domu wczasowego
C. motelu
D. pensjonatu
HGT.06 Pytanie 390
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wymaga dokumentu tożsamości gościa w trakcie

A. meldowania się w hotelu
B. codziennego wydawania klucza do pokoju
C. świadczenia usług dodatkowych w czasie pobytu w hotelu
D. rozliczania za nocleg w obiekcie
HGT.03 Pytanie 391
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z reguł dotyczących nakrywania stołu jest niewłaściwa?

A. Liczba sztućców po lewej stronie nie powinna być większa niż trzy
B. Łyżki i widelce należy układać grzbietem do dołu
C. Ostrza noży powinny być zwrócone w lewą stronę
D. Maksymalnie dwie łyżki można ułożyć obok siebie
HGT.06 Pytanie 392
Realizacja usług w recepcji

W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?

A. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
B. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
C. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
D. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
HGT.03 Pytanie 393
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ typ sprzątania związany z wymianą dekoracji w strefie ogólnodostępnej przed świętami.

A. Okolicznościowe
B. Bieżące
C. Sezonowe
D. Gruntowne
HGT.06 Pytanie 394
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji?

Rodzaj pokojuGrafik rezerwacji
Sierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień – fragment
SGL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
DBL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
A.B.C.D.

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
HGT.03 Pytanie 395
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba pracująca w hotelu, przyjmując zamówienie na dodatkowe usługi dla zorganizowanej grupy, powinna uzyskać od zlecającego

A. wstępny kosztorys zamawianych usług
B. informację o rodzaju usług z uwzględnieniem liczby, terminu oraz formy płatności
C. informację o rodzaju świadczonych usług podstawowych
D. informację o rodzaju zamawianych usług ze wskazaniem ich wykonawców
HGT.06 Pytanie 396
Realizacja usług w recepcji

Zespół przewodników górskich, współpracujący z hotelem, kierować będzie swoją ofertę głównie do

A. grup, które preferują aktywny wypoczynek
B. grup, które wolą bierny wypoczynek
C. turystów, którzy oczekują silnych wrażeń
D. turystów, dla których ważne są ekstremalne sporty
HGT.06 Pytanie 397
Realizacja usług w recepcji

W rejonie Pojezierza Mazurskiego znajdują się obiekty noclegowe z zabezpieczeniami, które oferują możliwość nocowania w namiotach, parkowania pojazdów oraz przygotowywania jedzenia. Jak nazywają się te obiekty hotelarskie?

A. pola namiotowe
B. pola biwakowe
C. pensjonaty
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 398
Realizacja usług w recepcji

Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?

A. Public relations
B. Lobbing
C. Reklama
D. Promocja sprzedaży
HGT.03 Pytanie 399
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?

A. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
B. Warunków korzystania z depozytu
C. Regulaminu hotelowego
D. Umowy przechowania
HGT.06 Pytanie 400
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?

A. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
B. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
C. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
D. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.