Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 361
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?

A. krajoznawcza
B. socjalna
C. alternatywna
D. kwalifikowana
HGT.03 Pytanie 362
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jaja, aby uzyskać twarde?

A. 2 minuty
B. 4 - 5 minut
C. 8 - 10 minut
D. 3 minuty
HGT.06 Pytanie 363
Realizacja usług w recepcji

W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Wzrost o 50 %
B. Spadek o 50 %
C. Wzrost o 10 %
D. Spadek o 10 %
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych elementów marketingu nie wiąże się z wydatkami?

A. Reklama.
B. Towar.
C. Cena.
D. Zasięg.
HGT.06 Pytanie 365
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Plakaty i dystrybucję ulotek
B. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
C. Mailing i broszury
D. Reklamę w telewizji oraz w radio
HGT.06 Pytanie 366
Realizacja usług w recepcji

Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości

A. dopasowanej do najwyższego pracownika
B. uniwersalnej, stałej
C. regulowanej
D. dopasowanej do najcięższego pracownika
HGT.06 Pytanie 367
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?

A. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
B. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
C. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
D. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
HGT.06 Pytanie 368
Realizacja usług w recepcji

Obowiązek zapewnienia dostępu do gorących napojów dla gości przez całą dobę dotyczy:

A. motelu 2*
B. hotelu 5*
C. hotelu 2*
D. hotelu 3*
HGT.03 Pytanie 369
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?

A. Wyprać zimną wodą
B. Użyć preparatu do dezynfekcji
C. Użyć odplamiacza do tłustych plam
D. Zastosować środek mrożący
HGT.06 Pytanie 370
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
B. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
C. możliwość postoju autobusów
D. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
HGT.06 Pytanie 371
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. wprowadzenie systemu monitoringu
B. zamontowanie bramki do detekcji metali
C. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
D. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
HGT.06 Pytanie 372
Realizacja usług w recepcji

Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?

A. Techniczny
B. Służby pięter
C. Odnowy biologicznej
D. Gastronomii
HGT.06 Pytanie 373
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada

A. kasę fiskalną
B. terminal POS
C. formularze faktur VAT
D. komputer z drukarką
HGT.06 Pytanie 374
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?

A. Dokument kasowy
B. Rachunek wstępny
C. Fakturę zaliczkową
D. Polecenie przelewu
HGT.03 Pytanie 375
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż usługę, która jest oferowana gościom w hotelu bez opłat.

A. Wynajem miejsc postojowych
B. Zarezerwowanie biletów do teatru
C. Zamówienie taksówki
D. Dostarczenie posiłku do pokoju
HGT.03 Pytanie 376
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który decyduje się na dania z menu?

A. Bufetową
B. A part
C. Bankietową
D. A’ la carte
HGT.06 Pytanie 377
Realizacja usług w recepcji

Premier Francji przyjeżdża do hotelu w Warszawie. W holu recepcyjnym zostanie przywitany przez

A. dyspozytora
B. menedżera concierge
C. dyrektora hotelu
D. szefa recepcji
HGT.06 Pytanie 378
Realizacja usług w recepcji

Zalecenie dotyczące hoteli i lokali gastronomicznych jest działaniem wynikającym z ich statutu?

A. PIH
B. PZH
C. PTSM
D. PFCC
HGT.06 Pytanie 379
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?

A. Księgę zapisów
B. Kartę obciążeń
C. Harmonogram rezerwacji
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 380
Realizacja usług w recepcji

Umiejętność swobodnego i poprawnego wyrażania myśli to

A. elokwencja
B. inteligencja
C. obycie
D. ekstrawertyzm
HGT.06 Pytanie 381
Realizacja usług w recepcji

Pracownik w hotelu, który zajmuje się realizacją nietypowych życzeń oraz próśb gości, to

A. koordynator
B. concierge
C. pracownik recepcji
D. dyrektor
HGT.03 Pytanie 382
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile płynu uniwersalnego należy dodać do 15 litrów wody, aby przygotować roztwór do mycia, skoro producent zaleca rozcieńczenie w proporcji 1:5?

A. 7,5 litra
B. 5,0 litrów
C. 1,5 litra
D. 3,0 litry
HGT.03 Pytanie 383
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Niemiecka
B. Angielska
C. Standardowa
D. Francuska
HGT.06 Pytanie 384
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do

A. księgi rejestracyjnej
B. karty pobytu
C. księgi gości
D. karty rezerwacji
HGT.06 Pytanie 385
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był

A. gościem hotelowym
B. odwiedzającym jednodniowym
C. przewodnikiem turystycznym
D. turystą
HGT.06 Pytanie 386
Realizacja usług w recepcji

Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?

A. gulaszowa
B. cebulowa
C. pomidoro
D. żur
HGT.06 Pytanie 387
Realizacja usług w recepcji

Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy

A. anoreksji
B. salmonellozy
C. włośnicy
D. zapalenia wątroby
HGT.03 Pytanie 388
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję układania bielizny na stół.

A. Obrus stołowy, laufer, skirting
B. Molton, napperon, skirting
C. Napperon, obrus stołowy, skirting
D. Molton, obrus stołowy, napperon
HGT.03 Pytanie 389
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw produktów zawiera jedynie składniki śniadania wiedeńskiego wzmocnionego?

A. Kawa, herbata, ciasto drożdżowe, jajo po wiedeńsku, masło, sery
B. Pieczywo razowe, kawa, świeży sok, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
C. Pieczywo pszenne, kawa, mleko lub śmietanka, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
D. Kawa, herbatniki, zupa mleczna, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
HGT.06 Pytanie 390
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 36 godz.
B. Do 24 godz.
C. Do 12 godz.
D. Do 48 godz.
HGT.06 Pytanie 391
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?

A. Karty rejestracyjnej
B. Karty rezerwacyjnej
C. Kwitu bagażowego
D. Kwitu parkingowego
HGT.03 Pytanie 392
Obsługa gości w obiekcie świa…

Hotel nie bierze odpowiedzialności za bagaż gościa pozostawiony

A. w restauracji hotelowej
B. w sali konferencyjnej
C. w pokoju gościnnym
D. w bagażniku pojazdu
HGT.06 Pytanie 393
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?

A. Przyrodniczej
B. Hotelarskiej
C. Turystycznej
D. Regionalnej
HGT.03 Pytanie 394
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień usługi, które są zawarte w pakiecie typu SPA?

A. Kręgle, piłkę wodną
B. Basen, saunę, jacuzzi
C. Saunę fińską, masaż, peelingi
D. Kort tenisowy, aerobik w wodzie
HGT.03 Pytanie 395
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych serów nadaje się do przygotowania dania dla gościa, który nie preferuje serów z pleśnią?

A. Rokpol
B. Gorgonzola
C. Bryndza
D. Roquefort
HGT.06 Pytanie 396
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Wymianę ręczników
B. Dodatkowy koc
C. Masaż czekoladowy
D. Skrytkę depozytową
HGT.06 Pytanie 397
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. zaprosić go do biurka recepcyjnego
B. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
C. zaopiekować się jego bagażem
D. życzyć mu udanego pobytu
HGT.03 Pytanie 398
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakim środkiem należy usunąć plamę z pomadki do ust z dywanu?

A. Roztworem szamponu w rozcieńczeniu
B. Odplamiaczem do tłustych plam
C. Alkoholem etylowym
D. Benzyną do lakierów
HGT.03 Pytanie 399
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy pościeli oraz bielizny pościelowej są konieczne do standardowego zaścielenia łóżka małżeńskiego?

A. Ochraniacz na łóżko, cztery prześcieradła, cztery poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
B. Ochraniacz na łóżko, jedno prześcieradło, dwie poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
C. Ochraniacz na łóżko, dwa prześcieradła, trzy poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
D. Ochraniacz na łóżko, trzy prześcieradła, sześć poszewek na poduszki, poszwa na kołdrę
HGT.06 Pytanie 400
Realizacja usług w recepcji

Czas dostarczenia bagażu gościa VIP do pokoju nie powinien być dłuższy niż

A. 5 minut
B. 10 minut
C. 15 minut
D. 20 minut