Filtrowanie pytań
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. 20 godzin
B. 18 godzin
C. 8 godzin
D. 12 godzin
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 50 lokali mieszkalnych. Jaki typ sprzątania powinien zostać wykonany w tych lokalach?
A. Specjalne
B. Gruntowne
C. Awaryjne
D. Okolicznościowe
Realizacja usług w recepcji
Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować
A. ogólną charakterystykę hotelu
B. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
C. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
D. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
Realizacja usług w recepcji
Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?
A. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
B. Organizacja Narodów Zjednoczonych
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
D. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę zaoferowano uczestnikom, gdy zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?
A. Komplementarną
B. Fakultatywną
C. Towarzyszącą
D. Podstawową
Realizacja usług w recepcji
Właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie obiektu hotelowego do jednej z kategorii do
A. marszałka województwa
B. burmistrza
C. ministra gospodarki
D. wojewody
HGT.06 Pytanie 367
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
A. hotel dla gości
B. obiekt pensjonatowy
C. pole campingowe
D. hotel
Realizacja usług w recepcji
Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na
A. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
B. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
C. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
D. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.
| PAKIET BURSZTYNOWY | |
|---|---|
| W cenie: | — wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym — wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora) — materiały konferencyjne (papier i długopisy) — menu wg programu spotkania — bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie — wsparcie organizacyjne Managera — parking monitorowany na terenie obiektu |
A. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
B. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
C. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
D. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?
A. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
B. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
C. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
D. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IHRA?
A. Międzynarodową Federację Młodzieżowych Schronisk
B. Światową Radę Turystyki i Rekreacji
C. Krajową Konferencję Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
D. Międzynarodowe Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Której z wymienionych potraw nie da się przygotować na śniadanie dla gości przestrzegających diety wegańskiej?
A. Płatków z owocami
B. Kuskusa z warzywami
C. Brokułów na parze
D. Jajek w koszulkach
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?
A. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
B. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
C. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
D. Przeprowadzić remont pokoi.
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi
A. paragon fiskalny
B. dowód wpłaty
C. rachunek wstępny
D. potwierdzenie wpłaty KP
Realizacja usług w recepcji
Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze?
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nocleg | doba | 110,00 | 8 | 594,00 |
A. 5; 550,00 zł
B. 6; 550,00 zł
C. 5; 648,00 zł
D. 6; 648,00 zł
HGT.06 Pytanie 376
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
B. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
C. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
D. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
Realizacja usług w recepcji
Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?
A. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
B. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
C. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
D. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki zastawy stołowej będą potrzebne do serwowania gościowi jajek na miękko na śniadanie?
A. Spodek, kieliszek do jajka i łyżeczka
B. Talerzyk płaski, mały nóż i widelec
C. Wygrzany talerz zakąskowy, nóż i widelec
D. Głęboki talerz lub miseczka na podstawce oraz łyżka
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?
A. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
B. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
C. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
D. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
Realizacja usług w recepcji
Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć
A. strefę odnowy biologicznej
B. wyznaczone pomieszczenia dla palących
C. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
D. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?
A. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
B. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
C. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
D. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
Realizacja usług w recepcji
Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz
A. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
B. dostarczania gazet.
C. serwowania śniadań.
D. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. Trzy
B. Dwie
C. Jedną
D. Cztery
HGT.06 Pytanie 384
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
B. wrzucił je do skrzynki depozytowej
C. złożył je u pracownika recepcji
D. powierzył je do przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji
Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
B. Uszkodzenie laptopa podczas korzystania przez gościa
C. Kradzież portfela gościa, przeprowadzona przez pokojową
D. Zniszczenia bagażu gościa przez bagażowego
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?
A. Reklamę
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Sprzedaż osobistą
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?
A. Sprzedaż osobistą
B. Aktywizację sprzedaży
C. Reklamę
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji
Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką
A. etniczną
B. polonijną
C. alternatywną
D. pielgrzymkową
Realizacja usług w recepcji
Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
| * 5 posiłków dziennie * 2 konsultacje lekarskie * nieograniczony dostęp do napoi gorących * konsultacje z instruktorem nordic walking * codzienna sesja treningowa w sali fitness * 20% rabatu na wybrane zabiegi Beauty Spa | * bezpłatny parking monitorowany * profesjonalna opiekunka do dzieci * rodzinny turniej na kręgielni * zajęcia i animacje dla dzieci i dorosłych * 10% rabatu na zabiegi SPA * nieograniczony dostęp do basenu, jacuzzi * bezprzewodowy Internet |
| Pakiet I | Pakiet II |
| * butelka wina musującego na powitanie * romantyczna kolacja w blasku świec * sauna, jacuzzi z hydromasażem * odprężający masaż całego ciała * śniadanie serwowane do pokoju * parking monitorowany | * lunch kanapkowy-sałatkowy * przerwa kawowa z domowym ciastem * sala konferencyjna * bezprzewodowy Internet * zabieg w SPA * wypożyczalnia kijków nordic walking * uroczysta biesiada z muzyką |
| Pakiet III | Pakiet IV |
A. Pakiet II
B. Pakiet I
C. Pakiet IV
D. Pakiet III
Realizacja usług w recepcji
Która organizacja w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza?
A. PIT - Polska Izba Turystyki
B. PIH - Polska Izba Hotelarstwa
C. POT - Polska Organizacja Turystyczna
D. PZH - Polskie Zrzeszenie Hoteli
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. portier
B. recepcjonista
C. pokojowa
D. korytarzowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?
A. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
B. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
C. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
D. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które z wymienionych świadczeń nie są w hotelarstwie opcjonalne?
A. Korzystanie z kortu tenisowego, zajęcia fitness
B. Informacja turystyczna, dostarczenie poczty dla gości
C. Dostęp do boiska do siatkówki, wynajem kręgielni
D. Basen, możliwość korzystania z kompleksu saun
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do hotelu wpłynęło zamówienie na organizację konferencji dla 33 osób, które będą pracowały w trzyosobowych grupach na przygotowanych stanowiskach. Każde stanowisko powinno posiadać na wyposażeniu komputer. Którą salę konferencyjną należy zarezerwować dla zamawiającego usługę?
| Sala konferencyjna | Liczba komputerów w sali | Liczba miejsc w sali | Liczba miejsc przy jednym stanowisku komputerowym |
|---|---|---|---|
| A. | 30 | 30 | 1 |
| B. | 21 | 42 | 2 |
| C. | 13 | 39 | 3 |
| D. | 5 | 15 | 3 |
A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych skrótów organizacyjnych dotyczy Światowej Organizacji Turystyki?
A. UNWTO
B. PIT
C. HOTREC
D. PZH
Realizacja usług w recepcji
Pani Smith zarezerwowała w hotelu Amber w Międzyzdrojach pokój dwuosobowy w terminie od 12 do 13 sierpnia 2011 r. Który zapis w grafiku odpowiada tej rezerwacji?
| Sierpień 2011 r. | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 11 | 12 | 13 | 14 | ||
| A. | 110 SGL | R | R | ||
| B. | 112 DBL | R | R | ||
| C. | 202 DBL | R | |||
| D. | 205 DBL | R | |||
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego rodzaju sprzątanie powinno być wykonane po zauważeniu insektów w pomieszczeniu?
A. Okresowe
B. Specjalne
C. Okolicznościowe
D. Gruntowne
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które usługi dodatkowe w hotelu są oferowane bezpłatnie?
A. organizacja opieki nad dziećmi
B. serwowanie posiłków do pokoju
C. udzielanie informacji turystycznej
D. transport gości z lotniska
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole
| Karta pobytu | |
|---|---|
| Imię i nazwisko gościa | Nr pokoju |
| ............................. | Cena za dobę |
| Podpis gościa | Podpis dysponenta |
A. termin pobytu.
B. datę wyjazdu.
C. datę przyjazdu.
D. termin płatności.