Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 361
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku uszkodzenia instalacji wodnej, wykładzina w przedpokoju została trochę zalana. Jakie urządzenie powinna wykorzystać osoba sprzątająca do osuszenia wykładziny?

A. Podkład do czyszczenia.
B. Ścierka.
C. Odkurzacz sucho-mokro.
D. Urządzenie do czyszczenia i odsysania.
HGT.06 Pytanie 362
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
B. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
C. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
D. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
HGT.06 Pytanie 363
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. serwowanie śniadań do pokoju.
B. możliwość parkowania pojazdów.
C. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
D. całodzienne wyżywienie.
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji

Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?

A. Strategię mieszaną
B. Sponsoring
C. Public relations
D. Reklamę
HGT.03 Pytanie 365
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw składników stanowi wyłącznie elementy typowe dla angielskiego śniadania?

A. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, chleb jasny lub ciemny, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
B. Naleśniki na gorąco, jajka sadzone z boczkiem, masło, konfitury, dżem oraz miód, chleb jasny lub ciemny, kawa, woda z cytryną
C. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami bekonu, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
D. Płatki kukurydziane, płatki pszenne, musli, ryba podawana na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
HGT.03 Pytanie 366
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dla osób z grupy turystycznej, które na voucherze mają wybraną opcję wyżywienia Bermuda Plan (BP), należy zorganizować śniadanie

A. kontynentalne
B. angielskie
C. amerykańskie
D. wiedeńskie
HGT.06 Pytanie 367
Realizacja usług w recepcji

Jakim rodzajem promocji jest akcja hotelu, która polega na zaproszeniu przedstawicieli mediów oraz władz lokalnych na ceremonię otwarcia hotelowego SPA?

A. Sprzedażą bezpośrednią
B. Public relations
C. Promocją dodatkową
D. Reklamą
HGT.06 Pytanie 368
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim

A. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
B. opuścić strefę zagrożenia
C. powiadomić pozostałych pracowników i gości
D. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
HGT.03 Pytanie 369
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty, ze względu na mikrobiologiczne bezpieczeństwo, powinny być oddzielnie przechowywane?

A. Mięso i wędliny
B. Owoce i warzywa
C. Słodycze i pieczywo
D. Ryż i mąka
HGT.06 Pytanie 370
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone

A. w dokument meldunkowy
B. w kasę fiskalną
C. w harmonogram obłożenia hotelu
D. w formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 371
Realizacja usług w recepcji

Aby skorygować błędnie naliczone usługi noclegowe na fakturze, należy wystawić

A. fakturę pro forma
B. fakturę uproszczoną
C. duplikat faktury
D. fakturę korygującą
HGT.06 Pytanie 372
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Saturn", który dysponuje 50 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 53%
B. 20%
C. 33%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 373
Realizacja usług w recepcji

Działalność proekologiczna hoteli nie obejmuje

A. oddawania dostawcom zużytych opakowań
B. używania łagodnych środków do czyszczenia
C. przygotowywania dań z produktów od lokalnych producentów
D. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów
HGT.06 Pytanie 374
Realizacja usług w recepcji

W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?

A. 480 obiadów
B. 240 obiadów
C. 180 obiadów
D. 360 obiadów
HGT.06 Pytanie 375
Realizacja usług w recepcji

Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?

A. dochodów klientów
B. kosztów usług hotelowych
C. przychodu hotelarza
D. wymagań klientów
HGT.06 Pytanie 376
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Flegmatyka
B. Choleryka
C. Sangwinika
D. Melancholika
HGT.06 Pytanie 377
Realizacja usług w recepcji

Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz

A. zwiedzania miasta z przewodnikiem
B. korzystania z hotelowego SPA
C. noclegu w innym obiekcie
D. złożenia bagaży w przechowalni
HGT.03 Pytanie 378
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?

A. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
B. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
C. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
D. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
HGT.06 Pytanie 379
Realizacja usług w recepcji

Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?

A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
B. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Polska Izba Hotelarstwa
HGT.06 Pytanie 380
Realizacja usług w recepcji

Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?

A. Rekreacyjno-wypoczynkowy
B. Handlowo-usługowy
C. Gastronomiczny
D. Techniczny
HGT.06 Pytanie 381
Realizacja usług w recepcji

W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?

A. 180
B. 240
C. 120
D. 300
HGT.06 Pytanie 382
Realizacja usług w recepcji

Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:

A. PZH
B. IHRA
C. HoReCa
D. PIT
HGT.06 Pytanie 383
Realizacja usług w recepcji

Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować

A. macierz BCG
B. model AIDA
C. public relations
D. analizę SWOT
HGT.06 Pytanie 384
Realizacja usług w recepcji

Usługa pokojowa jest dostępna

A. we wszystkich hotelach
B. w pensjonacie 3*
C. w motelu 3*
D. w hotelu 3*
HGT.06 Pytanie 385
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?

A. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
B. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
C. Ochrona mienia oraz dokumentów
D. Odłączenie zasilania elektrycznego
HGT.06 Pytanie 386
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Zmiana personelu
B. Promocja w gazetach codziennych
C. Zmniejszenie kosztów noclegu
D. Dodatkowe bezpłatne usługi
HGT.06 Pytanie 387
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki dotyczącym obiektów hotelarskich, podstawowe wyposażenie węzła higieniczno-sanitarnego w pomieszczeniach mieszkalnych hoteli 1*, 2*, 3*, 4*, 5* powinno zawierać:

A. umywalkę z wc, kabinę prysznicową, ręczniki
B. wannę lub kabinę prysznicową, umywalkę z oświetleniem, wc
C. wannę z kranem, umywalkę z dostępem do energii elektrycznej, wc
D. umywalkę z lustrem, wannę z osłoną, wc
HGT.06 Pytanie 388
Realizacja usług w recepcji

Przedmiotem wprowadzonym do hotelu jest

A. rower osoby odwiedzającej gościa
B. rasowy pies gościa
C. samochód gościa
D. bagaż gościa
HGT.03 Pytanie 389
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim przypadku hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa.
B. Kradzieży portfela przez pokojówkę.
C. Poplamienia marynarki przez kelnera.
D. Uszkodzenia walizki przez bagażowego.
HGT.06 Pytanie 390
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu, który umożliwia realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, będzie wymagał recepcjonista podczas rejestracji gości w hotelu w Polsce?

A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Voucher.
C. Rooming list.
D. Potwierdzenie dokonania przelewu.
HGT.06 Pytanie 391
Realizacja usług w recepcji

Umiejętność swobodnego i poprawnego wyrażania myśli to

A. elokwencja
B. inteligencja
C. ekstrawertyzm
D. obycie
HGT.06 Pytanie 392
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. raz w roku
B. raz w miesiącu
C. co pół roku
D. raz na kwartał
HGT.06 Pytanie 393
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?

A. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
B. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
D. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
HGT.06 Pytanie 394
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. schronisko
D. kemping
HGT.03 Pytanie 395
Obsługa gości w obiekcie świa…

Proces deratyzacji polega na eliminacji szkodliwych

A. bakterii.
B. gryzoni.
C. wirusów.
D. owadów.
HGT.03 Pytanie 396
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podejmując zlecenie na przygotowanie wstawki powitalnej dla gościa VIP, pokojowa powinna w przygotowanej przestrzeni noclegowej umieścić

A. drugą poduszkę
B. poranną gazetę
C. dodatkowe łóżko
D. bukiet kwiatów
HGT.03 Pytanie 397
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych atrakcji nie jest uznawana za usługę specjalną w branży hotelarskiej?

A. Umieszczenie pianina w pokoju
B. Nurkowanie w lodowatej wodzie
C. Tradycyjny masaż pleców
D. Przelot balonem
HGT.03 Pytanie 398
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie analizy oferty hotelu wskaż grupę usług świadczonych przez obiekt.

Oferta hotelu
W trakcie pobytu uzupełnionego dedykowanymi zabiegami, zapewniamy opiekę pielęgniarską oraz szeroki zakres usług medycznych. Uzyskanie optymalnego efektu terapeutycznego możliwe jest dzięki wstępnym badaniom przeprowadzanym przez lekarzy specjalistów na początku każdego z pobytu.

A. Kosmetyczne.
B. Medyczne.
C. Wypoczynkowe.
D. Turystyczne.
HGT.06 Pytanie 399
Realizacja usług w recepcji

Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być

A. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
B. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
C. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
D. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
HGT.03 Pytanie 400
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie wymiary powinien mieć obrus do przykrycia stołu o wymiarach 80 cm x 120 cm, zakładając, że długość zwisu ma wynosić 30 cm?

A. 130 cm x 180 cm
B. 160 cm x 240 cm
C. 110 cm x 150 cm
D. 140 cm x 180 cm