Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować

A. ogólną charakterystykę hotelu
B. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
C. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
D. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
Realizacja usług w recepcji

Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?

A. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
B. Organizacja Narodów Zjednoczonych
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
D. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
Realizacja usług w recepcji

Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na

A. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
B. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
C. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
D. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.

PAKIET BURSZTYNOWY
W cenie:
— wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
— wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora)
— materiały konferencyjne (papier i długopisy)
— menu wg programu spotkania
— bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
— wsparcie organizacyjne Managera
— parking monitorowany na terenie obiektu

A. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
B. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
C. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
D. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?

A. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
B. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
C. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
D. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
HGT.06 Pytanie 373
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?

A. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
B. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
C. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
D. Przeprowadzić remont pokoi.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi

A. paragon fiskalny
B. dowód wpłaty
C. rachunek wstępny
D. potwierdzenie wpłaty KP
Realizacja usług w recepcji

Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze?

Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jedn. netto
w zł
Wartość netto
w zł
Stawka VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba110,008594,00

A. 5; 550,00 zł
B. 6; 550,00 zł
C. 5; 648,00 zł
D. 6; 648,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
B. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
C. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
D. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
B. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
C. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
D. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki zastawy stołowej będą potrzebne do serwowania gościowi jajek na miękko na śniadanie?

A. Spodek, kieliszek do jajka i łyżeczka
B. Talerzyk płaski, mały nóż i widelec
C. Wygrzany talerz zakąskowy, nóż i widelec
D. Głęboki talerz lub miseczka na podstawce oraz łyżka
HGT.06 Pytanie 379
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
B. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
C. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
D. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?

A. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
B. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
C. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
D. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
B. dostarczania gazet.
C. serwowania śniadań.
D. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Trzy
B. Dwie
C. Jedną
D. Cztery
HGT.06 Pytanie 385
Realizacja usług w recepcji

Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest

A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
B. Uszkodzenie laptopa podczas korzystania przez gościa
C. Kradzież portfela gościa, przeprowadzona przez pokojową
D. Zniszczenia bagażu gościa przez bagażowego
HGT.06 Pytanie 387
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Reklamę
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Sprzedaż osobistą
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Sprzedaż osobistą
B. Aktywizację sprzedaży
C. Reklamę
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 389
Realizacja usług w recepcji

Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką

A. etniczną
B. polonijną
C. alternatywną
D. pielgrzymkową
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
* 5 posiłków dziennie
* 2 konsultacje lekarskie
* nieograniczony dostęp do napoi gorących
* konsultacje z instruktorem nordic walking
* codzienna sesja treningowa w sali fitness
* 20% rabatu na wybrane zabiegi Beauty Spa
* bezpłatny parking monitorowany
* profesjonalna opiekunka do dzieci
* rodzinny turniej na kręgielni
* zajęcia i animacje dla dzieci i dorosłych
* 10% rabatu na zabiegi SPA
* nieograniczony dostęp do basenu, jacuzzi
* bezprzewodowy Internet
Pakiet IPakiet II
* butelka wina musującego na powitanie
* romantyczna kolacja w blasku świec
* sauna, jacuzzi z hydromasażem
* odprężający masaż całego ciała
* śniadanie serwowane do pokoju
* parking monitorowany
* lunch kanapkowy-sałatkowy
* przerwa kawowa z domowym ciastem
* sala konferencyjna
* bezprzewodowy Internet
* zabieg w SPA
* wypożyczalnia kijków nordic walking
* uroczysta biesiada z muzyką
Pakiet IIIPakiet IV

A. Pakiet II
B. Pakiet I
C. Pakiet IV
D. Pakiet III
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?

A. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
B. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
C. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
D. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
HGT.03 Pytanie 394
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z wymienionych świadczeń nie są w hotelarstwie opcjonalne?

A. Korzystanie z kortu tenisowego, zajęcia fitness
B. Informacja turystyczna, dostarczenie poczty dla gości
C. Dostęp do boiska do siatkówki, wynajem kręgielni
D. Basen, możliwość korzystania z kompleksu saun
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do hotelu wpłynęło zamówienie na organizację konferencji dla 33 osób, które będą pracowały w trzyosobowych grupach na przygotowanych stanowiskach. Każde stanowisko powinno posiadać na wyposażeniu komputer. Którą salę konferencyjną należy zarezerwować dla zamawiającego usługę?

Sala konferencyjnaLiczba komputerów w saliLiczba miejsc w saliLiczba miejsc przy jednym stanowisku komputerowym
A.30301
B.21422
C.13393
D.5153

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Pani Smith zarezerwowała w hotelu Amber w Międzyzdrojach pokój dwuosobowy w terminie od 12 do 13 sierpnia 2011 r. Który zapis w grafiku odpowiada tej rezerwacji?

Sierpień 2011 r.
11121314
A.110 SGLRR
B.112 DBLRR
C.202 DBLR
D.205 DBLR

A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole

Karta pobytu
Imię i nazwisko gościaNr pokoju
.............................Cena za dobę
Podpis gościaPodpis dysponenta

A. termin pobytu.
B. datę wyjazdu.
C. datę przyjazdu.
D. termin płatności.