Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 401
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Marketing bezpośredni
B. Sprzedaż osobista
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 402
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to

A. pensjonat
B. dom wycieczkowy
C. schronisko
D. pole biwakowe
HGT.06 Pytanie 403
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj
i nr j.m.
Data
05.03
czw
06.03
pt
07.03
sb
08.03
nd
09.03
pn
10.03
wt
11.03
śr
PARTER
101 SGLRgRoRkRk
102 SGLRgRwRwRw
103 DBLRgRaRoRl
104 DBLRtRtRtRtRt
I PIĘTRO
201 SGLRnRzRl
202 SGLRgReRwRwRwRl
203 DBLReRdRl
204 DBLReRfRfRfRx

A. 07.03 – 09.03
B. 08.03 – 10.03
C. 06.03 – 08.03
D. 09.03 – 11.03
HGT.03 Pytanie 404
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna postąpić korytarzowa, która podczas sprzątania w holu hotelu dostrzegła skórzaną teczkę?

A. Oddać ją do przechowalni bagażu
B. Sprawdzić, co się w niej znajduje
C. Zanieść ją do recepcji obiektu
D. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
HGT.06 Pytanie 405
Realizacja usług w recepcji

Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?

A. Gastro Szef (GS)
B. Gastro POS (GP)
C. Chart System (ChS)
D. Digital Signage (DS)
HGT.06 Pytanie 406
Realizacja usług w recepcji

Na jakiej podstawie recepcjonista ma obowiązek wystawić fakturę za usługi świadczone gościowi?

A. Wpisu do książki rejestracyjnej
B. Faktur otrzymanych od różnych działów hotelu
C. Wpisu w harmonogramie zajętości pokoi
D. Rachunków z poszczególnych sektorów hotelu
HGT.06 Pytanie 407
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?

A. Obudzenie
B. Zabezpieczenie
C. Przechowalnia bagażu
D. Fryzjer
HGT.06 Pytanie 408
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów służących do rozliczenia z klientem hotelowym powinien zawierać numer NIP sprzedawcy?

A. Paragon fiskalny
B. Polecenie przelewu
C. Faktura
D. Rachunek wstępny
HGT.03 Pytanie 409
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu Kodeksu cywilnego, określ na który z wymienionych czynników nie może powołać się hotel odmawiając przyjęcia do depozytu cennej biżuterii gościa.

n n nn
n

Art. 849. § 3. Kodeksu cywilnego:

n

„Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest obowiązany przyjąć na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe i cenne przedmioty, w szczególności kosztowności i przedmioty mające wartość naukową lub artystyczną. Może odmówić przyjęcia tych rzeczy tylko wówczas, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo jeżeli w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo podobnego zakładu mają zbyt dużą wartość lub gdy zajmują zbyt dużo miejsca".

n

A. Wartość rzeczy.
B. Lokalizacja hotelu.
C. Standard hotelu.
D. Wielkość rzeczy.
HGT.06 Pytanie 410
Realizacja usług w recepcji

Czym jest akronim HOTREC?

A. Globalną Organizacją Turystyki
B. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
C. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
D. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
HGT.03 Pytanie 411
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego kwitu, oblicz kwotę do zapłaty za usługi parkingowe.

Kwit parkingowy
Nr kwitu: 26/03Nr rejestracyjny auta: DKL 9809W
Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Kowalska
Data wjazdu: 26.03.Data wyjazdu: 29.03.
Cena za dobę: 15 złDo zapłaty:
Podpis dysponenta:
Antoni Kos
Podpis Gościa:
Zuzanna Kowalska

A. 45,00 zł
B. 90,00 zł
C. 75,00 zł
D. 60,00 zł
HGT.03 Pytanie 412
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?

A. Kierownik recepcji
B. Inspektor pięter
C. Zarządca hotelu
D. Menadżer hotelu
HGT.06 Pytanie 413
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?

A. Faktury VAT
B. Polecenia przelewu
C. Potwierdzenia wpłaty
D. Rachunku zaliczkowego
HGT.06 Pytanie 414
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 080,00 zł
B. 1 023,00 zł
C. 1 230,00 zł
D. 1 008,00 zł
HGT.06 Pytanie 415
Realizacja usług w recepcji

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?

A. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny
D. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
HGT.03 Pytanie 416
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze zaleca się rozmrażanie produktów spożywczych?

A. W granicach od 0 °C do +4 °C
B. W zakresie od +30 °C do +40 °C
C. W zakresie od +15 °C do +20 °C
D. W przedziale od +5 °C do +10 °C
HGT.06 Pytanie 417
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 540 zł
B. 600 zł
C. 648 zł
D. 500 zł
HGT.06 Pytanie 418
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.

Lp.WYMAGANIA***************
IV. Część mieszkalna
26.Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.):OOOOO
1) pokój 1-osobowy14121098
2) pokój 2-osobowy1816141210
3) pokój 3-osobowy161514
4) pokój 4-osobowy1816

A. 10 m2
B. 18 m2
C. 12 m2
D. 16 m2
HGT.06 Pytanie 419
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go

A. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
B. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
C. o umowę o świadczenie usług turystycznych
D. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
HGT.06 Pytanie 420
Realizacja usług w recepcji

Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?

A. Spacer po ogrodzie botanicznym
B. Spacer w parku narodowym
C. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
D. Odwiedzanie muzeum przyrody
HGT.06 Pytanie 421
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?

A. Płatność kartą kredytową
B. Czek
C. Płatność gotówkowa
D. Polecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 422
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie, w terminie 11-15 lipca, pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla pani Kwiatkowskiej i jej męża. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data/j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DBL 106RR
TWIN 108RRR
APT 111RR

A. DBL 106
B. SGL 103
C. TWIN 108
D. APT 111
HGT.06 Pytanie 423
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

23.0724.0725.0726.0727.07
A.110 SGLRRR
B.112 DBLRR
C.210 DBLRRR
D.211 SGLRR

A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
HGT.06 Pytanie 424
Realizacja usług w recepcji

W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż

A. trzy
B. pięć
C. dwie
D. cztery
HGT.06 Pytanie 425
Realizacja usług w recepcji

Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
B. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
C. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
D. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
HGT.06 Pytanie 426
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.

Lp.WYMAGANIA***************
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
24.Hall recepcyjny:
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m.5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 50 m2
B. 80 m2
C. 120 m2
D. 90 m2
HGT.06 Pytanie 427
Realizacja usług w recepcji

Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.

J.m./data01.0702.0703.0704.0705.0706.0707.0708.07
DBL 110
DBL 111RRRRRR
APT 112RRRRR
APT 113

A. 03.07 – 07.07
B. 03.07 – 08.07
C. 02.07 – 07.07
D. 02.07 – 08.07
HGT.06 Pytanie 428
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?

A. Kierownik promocji
B. Pracownik działu rezerwacji
C. Recepcjonista
D. Zarządca hotelu
HGT.06 Pytanie 429
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?

A. czarter
B. umowa zlecenia
C. allotment
D. umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 430
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien

A. zmniejszyć cenę za nocleg.
B. nie wprowadzać żadnych promocji.
C. zwiększyć cenę za nocleg.
D. zainteresować się działaniami rywali.
HGT.06 Pytanie 431
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
B. przychody gości oraz koszty produkcji
C. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
D. przychody gości oraz wprowadzone technologie
HGT.06 Pytanie 432
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?

A. 28,05 zł
B. 34,50 zł
C. 12,00 zł
D. 11,11 zł
HGT.06 Pytanie 433
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz

A. przyjąć płatność
B. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
C. zamknąć rachunek gościa w hotelu
D. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
HGT.06 Pytanie 434
Realizacja usług w recepcji

Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?

A. Promocję właściwą
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 435
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?

A. Pensjonat
B. Schronisko młodzieżowe
C. Kemping
D. Dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 436
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.

A. Ulotki rozdawane na ulicach
B. Intensywna reklama w radio
C. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
D. Intensywna reklama w telewizji
HGT.06 Pytanie 437
Realizacja usług w recepcji

Jednym z czynników pośrednich, który należy uwzględnić przy przewidywaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest głównie

A. wzrost kosztów sprzętu turystycznego
B. spadek wydatków na kredyty
C. spadek kosztów sprzętu turystycznego
D. wzrost wydatków na kredyty
HGT.06 Pytanie 438
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który

A. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
B. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
C. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
D. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
HGT.06 Pytanie 439
Realizacja usług w recepcji

Jakim typem osobowości charakteryzuje się osoba, która jest towarzyska, rozmowna, spontaniczna, zapominalska oraz chaotyczna?

A. Introwertyk
B. Sangwinik
C. Melancholik
D. Choleryk
HGT.06 Pytanie 440
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług Zabawa?

Pakiet usług Zabawa
  • nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family
  • całodzienne wyżywienie, podwieczorek
  • program animacyjny dla najmłodszych
  • wykwalifikowane opiekunki dla dzieci
  • dostęp do pokoju zabaw
  • zajęcia w basenie z animatorem

A. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
B. Rodzice z małymi dziećmi.
C. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
D. Rodzice ze starszymi dziećmi.