Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 401
Realizacja usług w recepcji
A. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
B. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
C. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
D. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
HGT.06 Pytanie 402
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?
A. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
B. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
C. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
D. Prezydent Miasta
HGT.06 Pytanie 403
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?
A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
B. Odesłać gościa do swojego przełożonego
C. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
D. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
HGT.06 Pytanie 404
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje 50 pokojami, odnotował 14 lipca 2018 r. 55 dokonanych rezerwacji. Jak określa się tę sytuację?
A. Outsourcing
B. Timesharing
C. Booking
D. Overbooking
HGT.06 Pytanie 405
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?
A. IYHF
B. IH&RA
C. HOTREC
D. HoReCa
HGT.03 Pytanie 406
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż dokument, który nie jest wypełniany przez inspektora działów.
A. Rejestr wydanych kluczy
B. Lista kontrolna dla pokoju
C. Harmonogram pracy pokojowych
D. Formularz minibaru
HGT.06 Pytanie 407
Realizacja usług w recepcji
Z jakiej metody płatności zamierza skorzystać klient, jeśli pragnie uregulować należność za nocleg w hotelu przy użyciu bankowości internetowej?
A. Czeku podróżnego
B. Polecenia przelewu
C. Pobrania pocztowego
D. Wpłaty gotówkowej
HGT.06 Pytanie 408
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?
A. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
B. Usługa prania i parking
C. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
D. Usługa prasowania i minibar
HGT.03 Pytanie 409
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie porządkowania w lokalu mieszkalnym, drzwi wejściowe powinny być
A. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
B. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
C. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
D. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
HGT.06 Pytanie 410
Realizacja usług w recepcji
Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig
A. towarowo-osobowy
B. towarowy
C. osobowy
D. potrawowy
HGT.06 Pytanie 411
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze, jeśli po zakończeniu rozliczenia gościa za usługi noclegowe wartość brutto wyniosła 750,00 zł?
A. 694,44 zł
B. 700,93 zł
C. 55,56 zł
D. 49,07 zł
HGT.06 Pytanie 412
Realizacja usług w recepcji
Jaką funkcję pełni pomocnik kelnerski?
A. do uregulowania zamówienia
B. do przechowywania win w butelkach
C. do przechowywania zapasu naczyń stołowych
D. do transportowania sztućców
HGT.06 Pytanie 413
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, na zewnątrz obiektu noclegowego musi być umieszczona
A. nazwa i adres firmy świadczącej usługi noclegowe w obiekcie
B. informacja o zakresie oferowanych usług wraz z ich podstawowymi cenami
C. tablica wskazująca rodzaj oraz kategorię obiektu
D. rok budowy budynku, w którym świadczone są usługi noclegowe
HGT.03 Pytanie 414
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do jakiego dania serwowanego na śniadanie powinno się podać talerzyk na resztki?
A. Omletu biszkoptowego
B. Jajecznicy z boczkiem
C. Jajka na miękko
D. Szynki na zimno
HGT.03 Pytanie 415
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania należy podjąć, aby pozbyć się gryzoni w obiekcie hotelowym?
A. Deratyzację
B. Dezynsekcję
C. Sanityzację
D. Dezynfekcję
HGT.06 Pytanie 416
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do
A. zwiększenia dostępności usług hotelowych
B. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
C. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
HGT.03 Pytanie 417
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z normami bezpieczeństwa i higieny pracy, gorące zupy mleczne serwowane podczas śniadań gościom, powinny osiągać co najmniej temperaturę
A. 85°C
B. 75°C
C. 63°C
D. 40°C
HGT.06 Pytanie 418
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?
A. public relations
B. sprzedaż osobistą
C. promocję sprzedaży
D. reklamę
HGT.06 Pytanie 419
Realizacja usług w recepcji
Ciągłe nadzorowanie działalności recepcjonistów w czasie nieobecności menedżera działu należy do zadań
A. concierge
B. brygadzisty
C. inspektora
D. dysponenta
HGT.03 Pytanie 420
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kwotę powinno się umieścić na fakturze w polu wartość netto, jeśli cena brutto za usługę SPA wyniosła 170,00 zł?
A. 201,79 zł
B. 138,21 zł
C. 157,41 zł
D. 130,90 zł
HGT.06 Pytanie 421
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację
A. bezpośrednią
B. krytyczną
C. pośrednią
D. hierarchiczną
HGT.03 Pytanie 422
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?
A. Czyścik.
B. Zamiatarka.
C. Odkurzacz.
D. Polerka.
HGT.06 Pytanie 423
Realizacja usług w recepcji
Gdzie umieszczenie reklamy dotyczącej oferty hotelu będzie najmniej efektywne?
A. W centrum miasta
B. W sieci
C. Na trasie do miasta
D. Na stacji kolejowej
HGT.03 Pytanie 424
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadania związane z porządkowaniem pokoju w hotelu 5*, sprzątaczka realizuje na co dzień lub na życzenie klienta?
A. Odkurzanie i pranie wykładziny
B. Mycie okien i czyszczenie zasłon
C. Otwieranie okna i wymianę firan
D. Wymianę pościeli i ręczników
HGT.03 Pytanie 425
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podejmując zlecenie na przygotowanie wstawki powitalnej dla gościa VIP, pokojowa powinna w przygotowanej przestrzeni noclegowej umieścić
A. poranną gazetę
B. bukiet kwiatów
C. dodatkowe łóżko
D. drugą poduszkę
HGT.06 Pytanie 426
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?
A. Marketing bezpośredni
B. Współpraca z biurami podróży
C. Reklama osobista
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 427
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność w procesie check-out realizuje recepcjonista na prośbę gościa?
A. wręczenie klucza oraz karty pobytu
B. przygotowanie faktury VAT
C. życzenie udanego pobytu
D. zameldowanie klienta
HGT.03 Pytanie 428
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?
A. Pracownikowi działu technicznego
B. Osobie z recepcji
C. Kierownikowi służby pięter
D. Zarządcy hotelu
HGT.06 Pytanie 429
Realizacja usług w recepcji
Cruising stanowi rodzaj turystyki
A. powietrznej
B. kolejowej
C. lądowej
D. morskiej
HGT.06 Pytanie 430
Realizacja usług w recepcji
Jakiego przewodnika powinien zasugerować recepcjonista zagranicznemu klientowi, który jest zainteresowany przyrodniczymi atrakcjami Polski?
A. Muzea etnograficzne w Polsce
B. Parki narodowe w Polsce
C. Szlaki architektury drewnianej w Polsce
D. Zabytki historyczne Polski
HGT.06 Pytanie 431
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?
A. Trzy.
B. Dwie.
C. Cztery.
D. Jedną.
HGT.06 Pytanie 432
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?
A. allotment
B. umowa agencyjna
C. czarter
D. umowa zlecenia
HGT.06 Pytanie 433
Realizacja usług w recepcji
Właściciel hotelu nie ma prawa odmówić przyjęcia na przechowanie papierów wartościowych, gotówki oraz innych wartościowych przedmiotów, jeżeli rzecz
A. jest niewłaściwie zapakowana
B. stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa
C. zajmuje nadmiernie dużo miejsca
D. ma zbyt wysoką wartość
HGT.03 Pytanie 434
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na opakowaniu detergentu do czyszczenia dywanów, w sekcji instrukcji, podano: 3 nakrętki płynu na 3 litry wody. Jaką ilość środka czyszczącego należy wykorzystać na 10 litrów wody, zgodnie z zaleceniami?
A. 6 nakrętek
B. 10 nakrętek
C. 8 nakrętek
D. 12 nakrętek
HGT.06 Pytanie 435
Realizacja usług w recepcji
Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien
A. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
B. cieszyć się z osiągniętego wyniku
C. dostosować ofertę hotelową
D. zniżyć cenę
HGT.03 Pytanie 436
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ aranżacji krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?
A. Klasowe
B. Bankietowe
C. Podkowę
D. Teatralne
HGT.06 Pytanie 437
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?
A. Triple room
B. Suitę room
C. Single room
D. Double room
HGT.03 Pytanie 438
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie
A. awaryjnego
B. sezonowego
C. bieżącego
D. specjalnego
HGT.06 Pytanie 439
Realizacja usług w recepcji
Do transakcji bezgotówkowych nie wlicza się
A. wpłaty do kasy
B. czeku rozrachunkowego
C. polecenia przelewu
D. polecenia zapłaty
HGT.06 Pytanie 440
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 20 marca
B. 22 marca
C. 21 marca
D. 23 marca