Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. zarejestrowania gościa w hotelu
B. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
C. wymeldowania gościa z hotelu
D. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
Realizacja usług w recepcji
Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?
A. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
B. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
C. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
D. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kategorię usług hotelarskich reprezentują usługi fryzjerskie?
A. Podstawowych
B. Fakultatywnych
C. Towarzyszących
D. Komplementarnych
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?
A. Transport z hotelu na lotnisko
B. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
C. Transport z dworca kolejowego do hotelu
D. Transport z lotniska do hotelu
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych ofert hotelu jest najbardziej odpowiednia dla passantów?
| Oferta | Oferta |
|
|
| A. | B. |
| Oferta | Oferta |
|
|
| C. | D. |
A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. QACP
B. TQM
C. GHP
D. HACCP
Realizacja usług w recepcji
Jedną z cenionych cech psychofizycznych recepcjonisty, która ułatwia identyfikację potrzeb gościa, jest?
A. egzaltacja
B. elokwencja
C. erudycja
D. empatia
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na postawie zamieszczonego art.846 Kodeksu cywilnego, określ na jakiej podstawie hotel może odpowiadać za pozostawiony na parkingu hotelowym samochód gościa.
| Art. 846. § 2. Rzeczą wniesioną w rozumieniu przepisów tytułu niniejszego jest rzecz, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelu lub podobnego zakładu znajduje się w tym hotelu lub podobnym zakładzie albo znajduje się poza nim, a została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym. § 3. Rzeczą wniesioną jest również rzecz, która w krótkim, zwyczajowo przyjętym okresie poprzedzającym lub następującym po tym, kiedy gość korzystał z usług hotelu lub podobnego zakładu, została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym. § 4. Pojazdów mechanicznych i rzeczy w nich pozostawionych oraz żywych zwierząt nie uważa się za rzeczy wniesione. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład może za nie odpowiadać jako przechowawca, jeżeli została zawarta umowa przechowania. |
A. Regulaminu hotelowego.
B. Warunków korzystania z depozytu.
C. Umowy o świadczenie usług hotelarskich.
D. Umowy przechowania.
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?
A. Karta stałego klienta
B. Karta pobytu
C. Karta rejestracyjna
D. Karta kredytowa
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?
A. 48%
B. 50%
C. 15%
D. 55%
Realizacja usług w recepcji
Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:
A. zmniejszenia jakości oferowanych usług
B. polityki dotyczącej produktu
C. polityki cenowej
D. zmniejszenia jakości umeblowania pokoi
Realizacja usług w recepcji
Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?
A. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
B. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
C. Globalny system rezerwacyjny
D. Program komputerowy dla hoteli
Realizacja usług w recepcji
W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?
A. Sprzedaż osobistą
B. Reklamę
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji
Jaką herbatę zostanie podana przez kelnera, jeśli gość zamówił napój typowy dla kultury japońskiej?
A. Zieloną
B. Miętową
C. Owocową
D. Ziołową
HGT.06 Pytanie 415
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.
A. 432,00 zł
B. 540,00 zł
C. 500,00 zł
D. 400,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów służących do rozliczenia z klientem hotelowym powinien zawierać numer NIP sprzedawcy?
A. Faktura
B. Polecenie przelewu
C. Paragon fiskalny
D. Rachunek wstępny
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?
A. Triple room
B. Single room
C. Suitę room
D. Double room
Realizacja usług w recepcji
Grupa turystów pragnąca zwiedzić Kraków i okolice poprosiła o zaproponowanie jednodniowej wycieczki.
Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?
| Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj. Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach. | Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą". Góra Trzech Krzyży. | Twierdza Kłodzko Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka. Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec. | Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki. Kopalnia Soli w Wieliczce. |
| A. | B. | C. | D. |
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek zapewnienia dostępu do gorących napojów dla gości przez całą dobę dotyczy:
A. hotelu 5*
B. hotelu 2*
C. motelu 2*
D. hotelu 3*
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?
A. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
B. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
C. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
D. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę
A. angielską
B. francuską
C. rosyjską
D. niemiecką
Realizacja usług w recepcji
Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji?
| Rodzaj pokoju | Grafik rezerwacji | |||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sierpień - fragment | Sierpień - fragment | Sierpień - fragment | Sierpień – fragment | |||||||||||||||||
| SGL | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | |||||||||
| DBL | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | |||||||||
| A. | B. | C. | D. | |||||||||||||||||
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
Realizacja usług w recepcji
Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to
A. passant.
B. no show.
C. rezydent.
D. walk in.
Realizacja usług w recepcji
Ile wynosi całkowita zdolność eksploatacyjna hotelu Margerytka, który dysponuje 120 pokojami, w miesiącu kwietniu?
A. 3 600 pokoi
B. 3 720 pokoi
C. 3 000 pokoi
D. 3 630 pokoi
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?
A. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
B. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
C. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
D. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
Realizacja usług w recepcji
Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez
A. wręczania kart pobytu
B. wręczania kluczy do pokoi
C. okazywania dokumentów tożsamości
D. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest
A. voucher wydany przez hotel
B. voucher wydany przez biuro podróży
C. czek turystyczny
D. czek podróżniczy
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?
A. Karty pobytu
B. Dowodu osobistego
C. Paszportu
D. Karty rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?
A. paragon fiskalny
B. dowód wpłaty KP
C. potwierdzenie wpłaty
D. rachunek wstępny
Realizacja usług w recepcji
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
B. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
C. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu
A. all inclusive
B. first minutę
C. last minutę
D. incentive
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych, turystyka krajowa oraz przyjazdowa są klasyfikowane jako turystyka
A. narodowa
B. międzynarodowa
C. przyjazdowa
D. wewnątrzkrajowa
Realizacja usług w recepcji
Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co to oznacza?
A. "pokój w trakcie remontu"
B. "pokój w trakcie sprzątania"
C. "nie przeszkadzać"
D. "wstęp wzbroniony"
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na
A. uzupełnieniu pokoju o dodatkowy koc
B. dostawieniu łóżeczka dla niemowlęcia
C. umieszczeniu w pokoju powitalnej dekoracji
D. przygotowaniu pokoju na nocny wypoczynek
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego określ, który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.
| Hotel Chełmiec **** ul. Piaskowa 4 58-310 Szczawno-Zdrój |
| Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego Zarezerwuj pobyt za minimum 6 000 zł, a otrzymasz kartę VIP |
PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:
|
A. Public relations.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Sponsoring.
D. Promocję sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji
Który sprzęt sportowo-rekreacyjny recepcjonista może zaproponować gościowi zainteresowanemu turystyką aktywną?

A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o opłacalności poniżej średniej krajowej
B. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
C. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
D. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Dom wczasowy
B. Schronisko młodzieżowe
C. Pensjonat
D. Gospodarstwo agroturystyczne
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.
| Rachunek wstępny | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł |
| 1 | Nocleg | doba | 5 | 150 | |
| 2 | Kolacja | szt. | 10 | 40 | |
| 3 | Parking | doba | 5 | 20 | |
| Razem: | |||||
A. 1 150 zł
B. 1 250 zł
C. 1 050 zł
D. 1 350 zł
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?
A. 90 cm
B. 50 cm
C. 70 cm
D. 110 cm