Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 401
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przetransportowanie pojazdu gościa na strzeżony parking w hotelu pięciogwiazdkowym jest usługą

A. bezpłatną, dodatkową
B. płatną, opcjonalną
C. płatną, dodatkową
D. bezpłatną, towarzyszącą
HGT.03 Pytanie 402
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?

A. Od -10°C do -6°C
B. Od 0°C do +6°C
C. Od -5°C do -1°C
D. Od +7°C do +15°C
HGT.03 Pytanie 403
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.

Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g
Mleko51Dżem truskawkowy252
Jogurt60Chleb zwykły245
Ser gouda288Chleb żytni razowy223
Twaróg chudy99Graham226
Jaja133Pomidor14
Parówka301Sałata10
Polędwica sopocka165Ogórek10
Szynka z kurczaka199Rzodkiewka9
Szynka wieprzowa223Masło735
Cukier405Margaryna „Flora"531

A. 535 kcal
B. 435 kcal
C. 324 kcal
D. 447 kcal
HGT.06 Pytanie 404
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:

A. greckiej
B. żydowskiej
C. francuskiej
D. włoskiej
HGT.06 Pytanie 405
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?

A. Amadeus.
B. Opera.
C. Galileo.
D. Sabre.
HGT.06 Pytanie 406
Realizacja usług w recepcji

Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena

A. penetracyjna
B. zróżnicowana
C. progowa
D. prestiżowa
HGT.06 Pytanie 407
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy, który prezentuje swoje usługi na platformie społecznościowej, wykorzystuje strategię

A. promocji
B. dystrybucji
C. produktu
D. cen
HGT.06 Pytanie 408
Realizacja usług w recepcji

Jaki skrót oznacza nocleg ze śniadaniem?

A. HB
B. OB
C. FB
D. BB
HGT.06 Pytanie 409
Realizacja usług w recepcji

Do najważniejszych składników dań serwowanych gościom wybierającym potrawy kuchni meksykańskiej należą:

A. fasola, kukurydza, awokado
B. awokado, trufle, orzechy
C. liście winogron, fasola, makarony
D. kukurydza, jogurt, małże
HGT.06 Pytanie 410
Realizacja usług w recepcji

Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?

A. Finansów
B. Zarządzania
C. Serwisów
D. Promocji
HGT.06 Pytanie 411
Realizacja usług w recepcji

Dokument hotelowy, który określa zasady rezerwacji i jest przesyłany zamawiającemu do zatwierdzenia, to

A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacyjny
C. voucher
D. karta pobytu
HGT.06 Pytanie 412
Realizacja usług w recepcji

Określ główne obowiązki kierownika recepcji w hotelu?

A. Nadzór i koordynacja pracy personelu recepcji
B. Zarządzanie stanem wyposażenia pokoi hotelowych
C. Przygotowanie pokoi do wynajmu
D. Świadczenie informacji dotyczących turystyki
HGT.06 Pytanie 413
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który wypełnia recepcjonista i przekazuje gościowi podczas zameldowania w hotelu, to

A. karta meldunkowa
B. karta pobytu
C. formularz rezerwacyjny
D. grafik obłożenia pokoi
HGT.03 Pytanie 414
Obsługa gości w obiekcie świa…

W trakcie przygotowań do organizacji przyjęcia okolicznościowego w hotelu, ważne jest, aby ustalić z klientem

A. koszt przypadający na jednego gościa.
B. wynagrodzenie pracowników obsługi.
C. typ dekoracji.
D. szczegółowy plan obsługi.
HGT.06 Pytanie 415
Realizacja usług w recepcji

Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?

A. Sales promotion
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Reklamę telewizyjną
HGT.06 Pytanie 416
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
B. Organizacja szkoleń dla personelu
C. Współpraca z biurami podróży
D. Zmiana układu jednostek noclegowych
HGT.06 Pytanie 417
Realizacja usług w recepcji

Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest

A. wsparcie przy bagażu
B. określenie zakresu płatnych usług
C. zgromadzenie opłat od gościa
D. wydanie klucza
HGT.06 Pytanie 418
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?

A. 500,00 zł
B. 400,00 zł
C. 432,00 zł
D. 368.00 zł
HGT.06 Pytanie 419
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
B. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
C. o rentowności niższej od średniej krajowej
D. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 420
Realizacja usług w recepcji

Każda opłacalna, masowa metoda przekazu informacji o produkcie przez danego nadawcę to

A. reklama
B. logistyka
C. akwizycja
D. pośrednictwo
HGT.06 Pytanie 421
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. wsparcie procesu trawienia
B. stymulowanie apetytu
C. zaspokojenie pragnienia
D. uwydatnienie smaku
HGT.06 Pytanie 422
Realizacja usług w recepcji

Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się

A. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
B. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej
C. zmiana wystroju wnętrza obiektu
D. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
HGT.03 Pytanie 423
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik obsługi pięter, gdy po wykonaniu usługi pralniczej przyniósł odzież do pokoju gościa, a na drzwiach widniała wywieszka "Nie przeszkadzać"?

A. Zostawić w drzwiach informację o wykonanej usłudze
B. Poczekać, aż gość zdejmie wywieszkę
C. Mimo wszystko zapukać i oddać odzież gościowi
D. Poczekać, aż gość skontaktuje się z recepcją
HGT.03 Pytanie 424
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy przeprowadzić, aby zdezynfekować jaja w hotelowej restauracji, gdy będą one wykorzystane w potrawach na surowo?

A. Umyć roztworem wodnym octu
B. Umyć dokładnie w zimnej wodzie
C. Zanurzyć w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
D. Zanurzyć w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
HGT.06 Pytanie 425
Realizacja usług w recepcji

W przypadku moteli wyróżnia się:

A. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
B. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
C. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
HGT.06 Pytanie 426
Realizacja usług w recepcji

Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?

A. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
B. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
C. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
D. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
HGT.06 Pytanie 427
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Ilościowy
B. Sezonowy
C. Lojalnościowy
D. Usługowy
HGT.06 Pytanie 428
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do

A. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
B. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
C. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
D. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
HGT.06 Pytanie 429
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?

A. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
B. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
C. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
D. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
HGT.06 Pytanie 430
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?

A. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
B. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
C. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
D. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
HGT.06 Pytanie 431
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?

A. Mapy turystycznej
B. Atlasu samochodowego
C. Mapy topograficznej
D. Planu miasta
HGT.06 Pytanie 432
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
B. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
C. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
D. rok ważności karty, numer konta bankowego.
HGT.03 Pytanie 433
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką jednostkę noclegową należy przygotować dla klienta, który dokonał rezerwacji pokoju dwuosobowego z dużym łóżkiem?

A. Twin
B. Duplex
C. Double
D. Suite
HGT.06 Pytanie 434
Realizacja usług w recepcji

W kontekście rezerwacji apartamentu dla młodej pary recepcja powinna skierować do kierownika housekeepingu zlecenie na

A. dodatkowe sprzątanie w pokoju
B. uzupełnienie wyposażenia pokoju
C. przygotowanie dekoracji pokoju oraz umieszczenie wstawki
D. przygotowanie dekoracji pokoju oraz ustawienie dostawki
HGT.03 Pytanie 435
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego składnika używa się jako dodatku do kawy po wiedeńsku?

A. Bitą śmietankę
B. Konfiturę z wiśni
C. Nieco koniaku
D. Skórkę pomarańczową
HGT.03 Pytanie 436
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza problem z klimatyzacją w pokoju?

A. Przeprowadzić reset systemu klimatyzacji
B. Zgłosić problem do działu technicznego
C. Zapewnić gościowi wentylator
D. Poinformować gościa o usterce i zasugerować otwarcie okna
HGT.06 Pytanie 437
Realizacja usług w recepcji

Czym są tartinki?

A. paszteciki
B. ciasteczka
C. małe kanapki
D. klopsiki
HGT.06 Pytanie 438
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?

A. Zabezpieczenie
B. Przechowalnia bagażu
C. Obudzenie
D. Fryzjer
HGT.03 Pytanie 439
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kelner dostarczając zamówienie na śniadanie kontynentalne w room-service dla gościa skorzysta z

A. windy serwisowej
B. wózka serwisowego z blatem
C. dużego płaskiego talerza
D. dużej tacy prostokątnej
HGT.06 Pytanie 440
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 1 000
B. 2 000
C. 3 000
D. 6 000