Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 401
Realizacja usług w recepcji

Hotel w swojej ofercie zapewnia zmianę pościeli i ręczników codziennie lub na życzenie gości. Dla jakiej kategorii hoteli jest wymagana ta usługa?

A. 4* i 5*
B. 2*, 3* i 4*
C. 3*, 4* i 5*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 402
Realizacja usług w recepcji

Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?

Ilustracja do pytania 2
A. 3*, 4*, 5*
B. 2*, 3*, 4*, 5*
C. 4*, 5*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 403
Realizacja usług w recepcji

W jednostce mieszkalnej hotelu dwugwiazdkowego, zgodnie z wymogami kategoryzacji, powinna znajdować się między innymi

A. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki na osobę).
B. kanapa lub fotel wypoczynkowy (minimum 2)
C. lodówka lub mini bar.
D. szafa lub wnęka zabudowana.
HGT.06 Pytanie 404
Realizacja usług w recepcji

Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelarskim składający się z pokoju mieszkalnego, przedpokoju, węzła higieniczno - sanitarnego i innych elementów uzupełniających, to

A. jednostka mieszkalna.
B. pion pobytowy.
C. pokój typu studio.
D. pokój typu apartament.
HGT.06 Pytanie 405
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi dodatkowe, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, powinien zapewnić hotel 3*?

A. Usługa depozytowa, usługa pralnicza.
B. Usługi motoryzacyjne, usługi gastronomiczne.
C. Udostępnienie sal wielofunkcyjnych, usługa depozytowa.
D. Całodobowy room service, usługa bagażowa.
HGT.06 Pytanie 406
Realizacja usług w recepcji

Wyposażenie podstawowe jednostki mieszkalnej w hotelu 1* - 3* obejmuje między innymi:

A. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła.
B. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło.
C. biurko, fotele, lustro.
D. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro.
HGT.06 Pytanie 407
Realizacja usług w recepcji

Oferta usług zespołu odnowy biologicznej w hotelach obejmuje możliwość korzystania przez gości z:

A. gabinetu masażu, gabinetu kosmetycznego, kręgielni.
B. siłowni, baru, ścieżki zdrowia.
C. jaccuzi, gabinetu fryzjerskiego, kawiarni.
D. basenu kąpielowego, sauny, solarium.
HGT.06 Pytanie 408
Realizacja usług w recepcji

Nisza rynkowa w marketingu to

A. strefa wolnocłowa.
B. obszar niezaspokojonych potrzeb odbiorców.
C. miejsce spotkań kupujących i sprzedających.
D. grupa produktów tego samego wytwórcy.
HGT.06 Pytanie 409
Realizacja usług w recepcji

Niska cena nowej usługi hotelowej, mająca na celu szybkie wejście usługi na rynek, to cena

A. prestiżowa.
B. penetracyjna.
C. progowa.
D. zróżnicowana.
HGT.06 Pytanie 410
Realizacja usług w recepcji

Hotel, rozszerzając ofertę rekreacyjną, zorganizował na ten temat konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działanie promocyjne zastosował hotel?

A. Marketing bezpośredni.
B. Reklama.
C. Promocja sprzedaży.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 411
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrybucji bezpośredniej usługi hotelarskiej łączy

A. biuro podróży z klientem.
B. hotel z biurem podróży.
C. hotel z klientem.
D. biuro podróży z pilotem.
HGT.06 Pytanie 412
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników będzie miał wpływ na obniżenie podaży usług hotelu?

A. Wyłączenie z eksploatacji jednego z pięter hotelu.
B. Otwarcie nowego hotelu w sąsiedztwie.
C. Obniżenie dochodu okolicznych mieszkańców.
D. Obniżenie kosztów dojazdu gości.
HGT.06 Pytanie 413
Realizacja usług w recepcji

Określ typ osobowości gościa, który jest towarzyski, gadatliwy, spontaniczny, zapominalski i chaotyczny.

A. Introwertyk.
B. Melancholik.
C. Sangwinik.
D. Choleryk.
HGT.06 Pytanie 414
Realizacja usług w recepcji

Hotel znajduje się w regionie, którym zaczęli interesować się turyści z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe hotelu będą świadczyć o dostosowaniu się do tej sytuacji?

A. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego.
B. Nawiązanie współpracy z biurami turystycznymi krajów rosyjskojęzycznych.
C. Nawiązanie współpracy z hotelami na terenie krajów rosyjskojęzycznych.
D. Wysłanie całego personelu hotelu na kurs języka rosyjskiego.
HGT.06 Pytanie 415
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób należy zameldować w hotelu grupę turystyczną, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?

A. Bez pośredników, każdego uczestnika indywidualnie.
B. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego.
C. Za pośrednictwem pilota wycieczki.
D. Za pośrednictwem starosty grupy.
HGT.06 Pytanie 416
Realizacja usług w recepcji

W jakiej kategorii hoteli obowiązuje zapewnienie usług gastronomicznych w restauracji, przy założeniu, że w odległości maksymalnie 200 m od obiektu hotelowego nie ma restauracji?

A. 3* - 5*
B. 2* - 5*
C. 4* - 5*
D. 1* - 5*
HGT.06 Pytanie 417
Realizacja usług w recepcji

Praktykant w restauracji hotelowej otrzymał polecenie obsługi gościa z zastosowaniem serwisu francuskiego. Jaką technikę podawania potraw powinien zastosować praktykant?

A. Z półmisków.
B. Z bufetu.
C. Ze stołu.
D. Z wózka.
HGT.06 Pytanie 418
Realizacja usług w recepcji

Dokument recepcji zawierający między innymi: imię i nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to

A. karta meldunkowa.
B. druk rezerwacji pokoju.
C. druk zamówienia.
D. karta pobytu.
HGT.06 Pytanie 419
Realizacja usług w recepcji

Jaka wartość netto powinna być wpisana na fakturze za nocleg w hotelu, jeżeli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, w tym stała opłata klimatyczna 1,50 zł. Podatek VAT za usługi noclegowe wynosi 7 %?

A. 140,00 zł
B. 160,00 zł
C. 130,00 zł
D. 150,00 zł
HGT.06 Pytanie 420
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje należy uzyskać podczas telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?

A. Kategoria pokoju, nazwisko osoby zamawiającej, godzina odjazdu.
B. Dodatkowe życzenia gościa, godzina przyjazdu, nazwisko gościa.
C. Nazwisko i adres gościa, termin pobytu, kategoria pokoju.
D. Czas przyjazdu, nazwisko osoby zamawiającej, sposób płatności.
HGT.06 Pytanie 421
Realizacja usług w recepcji

Wskaż niezbędne wyposażenie stanowiska kasjera w hotelu 3*.

A. Sejf, komputer.
B. Terminal do kart płatniczych, komputer.
C. Komputer, kasa fiskalna.
D. Kasa fiskalna, terminal do kart płatniczych.
HGT.06 Pytanie 422
Realizacja usług w recepcji

Podstawowe urządzenie niezbędne dla funkcjonowania działu produkcyjnego gastronomii hotelowej to

A. piec konwekcyjny.
B. chłodziarka.
C. trzon kuchenny.
D. robot kuchenny.
HGT.06 Pytanie 423
Realizacja usług w recepcji

Gość w restauracji hotelowej złożył zamówienie na zorganizowanie przyjęcia typu aperitif. Dobierz menu na to przyjęcie.

A. Szampan, soki, piwo, palone migdały, ciasteczka.
B. Zakąski z ryb, sałatki, potrawy słodkie, wino, piwo.
C. Słodycze, woda mineralna, koreczki z mięsa, tartinki.
D. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki słone, orzeszki solone.
HGT.06 Pytanie 424
Realizacja usług w recepcji

Do sporządzenia typowego śniadania dla gościa z Francji należy wykorzystać:

A. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem.
B. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę.
C. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę.
D. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką.
HGT.06 Pytanie 425
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjeżdża grupa żydowskich turystów. Jakich składników można użyć do przyrządzenia potraw dla tych gości, uwzględniając wymagania ich religii?

A. Dziczyzna, owoce.
B. Wieprzowina, karp.
C. Cielęcina, łosoś.
D. Sarnina, węgorz.
HGT.06 Pytanie 426
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego hotelu "Leśny Dworek" postanowił specjalizować się w obsłudze gości zainteresowanych łowiectwem. Proponuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, udział w polowaniach. Dobierz dla tego hotelu instrument aktywizacji sprzedaży usług.

A. Intensywna reklama radiowa.
B. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości.
C. Intensywna reklama telewizyjna.
D. Ulotki rozdawane na ulicach.
HGT.06 Pytanie 427
Realizacja usług w recepcji

W turystyce biznesowej hotel najczęściej stosuje rabat

A. funkcjonalny.
B. sezonowy.
C. rodzinny.
D. dla stałych klientów.
HGT.06 Pytanie 428
Realizacja usług w recepcji

Które z działań marketingowych należy wybrać jako główną formę pozyskiwania nowych klientów, dla hotelu położonego w miejscowości o walorach turystycznych?

A. Marketing bezpośredni.
B. Współpraca z biurami podróży.
C. Promocja osobista.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 429
Realizacja usług w recepcji

Znany aktor w popularnym serialu często jeździ na rowerze. W jaki sposób można ten fakt wykorzystać w aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich?

A. Zaprosić aktora by w reklamie przyjechał rowerem do hotelu.
B. Zorganizować przy hotelu parking rowerowy.
C. Zaprosić aktora na konferencję dla producentów rowerów.
D. Zorganizować w hotelu warsztat rowerowy.
HGT.06 Pytanie 430
Realizacja usług w recepcji

Wskaż informacje, które powinny się znaleźć w karcie pobytu gościa w hotelu.

A. Nazwisko gościa, data przyjazdu, podpis gościa.
B. Dane osobowe gościa, cena, data wyjazdu.
C. Nazwisko gościa, numer pokoju, termin pobytu.
D. Nazwisko gościa, rodzaj pokoju, adres gościa.
HGT.06 Pytanie 431
Realizacja usług w recepcji

W celu zwiększenia przyjazdów całych rodzin na wczasy w hotelu najskuteczniejsze będzie podjęcie działań marketingowych polegających na

A. zwiększeniu rabatu funkcjonalnego.
B. zwiększeniu rabatu ilościowego.
C. wprowadzeniu promocji sprzedaży.
D. wprowadzeniu promocji osobistej.
HGT.06 Pytanie 432
Realizacja usług w recepcji

Wskaż możliwe przyczyny zmian wskaźnika frekwencji w hotelu w latach 2001- 2004, przedstawionych na załączonym wykresie, wiedząc, że liczba dni eksploatacji obiektu w poszczególnych latach była stała.

Ilustracja do pytania 32
A. Wzrosła liczba miejsc w hotelu, spadła liczba udzielonych noclegów.
B. Wzrosła liczba odwiedzających hotel, wzrosła liczba miejsc noclegowych.
C. Wzrosła liczba miejsc w hotelu, nie zmieniła się liczba udzielonych noclegów.
D. Wzrosła liczba udzielonych noclegów, nie zmieniła się liczba miejsc w hotelu.
HGT.06 Pytanie 433
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średni czas pobytu gościa w hotelu w lipcu i w sierpniu, jeżeli liczba gości w tym obiekcie w sierpniu spadła w porównaniu z lipcem, natomiast ilość udzielonych noclegów nie zmieniła się.

A. Średni czas pobytu gościa w sierpniu był dłuższy niż w lipcu.
B. Średni czas pobytu gościa w obu miesiącach był taki sam.
C. Średni czas pobytu gościa w sierpniu był krótszy niż w lipcu.
D. Średni czas pobytu gościa w lipcu był dłuższy niż w sierpniu.
HGT.06 Pytanie 434
Realizacja usług w recepcji

Kilku narciarzy przełożyło termin pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik wykorzystania pokoi?

A. Sezonowy wskaźnik wykorzystania bazy wzrośnie w rozpoczynającym się roku, a zmniejszy w roku kończącym się.
B. Zmniejszy się wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim.
C. Sezonowy wskaźnik wykorzystania bazy wzrośnie w kończącym się roku, a zmniejszy się w roku następnym.
D. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim.
HGT.06 Pytanie 435
Realizacja usług w recepcji

Działaniem hotelu, związanym z zapewnieniem bezpieczeństwa gości podczas pobytu w hotelu jest

A. oznakowanie wszystkich urządzeń elektrycznych.
B. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony.
C. oznakowanie urządzeń wysokiego napięcia.
D. pomiar skuteczności napięcia.
HGT.06 Pytanie 436
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo gości wymagane są na polach biwakowych?

A. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy.
B. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie.
C. Dodatkowe zasilanie w energię elektryczną, punkt pomocy lekarskiej, ogrodzenie.
D. Ochrona nocna, oświetlenie, punkt lekarski, sprzęt przeciwpożarowy.
HGT.06 Pytanie 437
Realizacja usług w recepcji

W przypadku stwierdzenia w hotelu ciężkiej choroby gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy, należy

A. zawiadomić odpowiednią ambasadę.
B. zamówić dla gościa taksówkę do szpitala.
C. zabezpieczyć rzeczy gościa i zapewnić mu spokój.
D. zawiadomić lekarza i zapewnić tłumacza.
HGT.06 Pytanie 438
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za rzecz wniesioną przez gościa do obiektu od momentu

A. podejścia gościa do recepcji.
B. wejścia gościa do pokoju.
C. zameldowania się gościa.
D. wejścia gościa do hotelu.
HGT.06 Pytanie 439
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wybuchu pożaru w hotelu pracownik recepcji powinien w pierwszej kolejności

A. ostrzec innych pracowników i gości.
B. powiadomić straż pożarną i kierownika hotelu.
C. przystąpić do akcji gaszenia pożaru.
D. opuścić zagrożony rejon.
HGT.06 Pytanie 440
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkiem hotelu w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa mienia gości jest

A. posiadanie strzeżonego parkingu.
B. prowadzenie depozytu.
C. zatrudnienie pracowników ochrony.
D. wyposażenie w monitoring.