Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 441
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?

A. Usługą podstawową
B. Usługą komplementarną
C. Usługą fakultatywną
D. Usługą uzupełniającą
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wybierz propozycję śniadaniową, która jest odpowiednia na lato dla uczniów w wieku szkolnym?

A. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa
B. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata
C. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata
D. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji

Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą

A. socjalna
B. alternatywna
C. kwalifikowana
D. krajoznawcza
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?

A. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
B. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
C. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
D. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
Obsługa gości w obiekcie świa…

Właściciel hotelu o standardzie 3* dąży do podwyższenia klasy swojego obiektu na 4*. Jaką kategorię usług hotel powinien rozszerzyć w porównaniu do dotychczasowego zakresu?

A. Codzienne sprzątanie pokoi lub na życzenie gości
B. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej
C. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej
D. Usługi prania, prasowania i czyszczenia bielizny oraz odzieży gości
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie

A. allotmentu
B. czarteru
C. timesharingu
D. overbookingu
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?

A. Komputer i czytnik kart płatniczych
B. Telefon i faks
C. Telefon i programator kart zbliżeniowych
D. Terminal POS i komputer
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?

A. numer pokoju, treść zamówienia, czas dostarczenia, podpis gościa
B. imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, treść zamówienia
C. wyłącznie wywieszkę z napisem: "proszę mnie obsłużyć."
D. numer pokoju, treść zamówienia, podpis gościa
Realizacja usług w recepcji

Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?

A. Dział marketingu
B. Dział gastronomiczny
C. Dział handlowy
D. Dział techniczny
HGT.03 Pytanie 453
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czekoladowo-brązowa pianka, znana jako crema, jest oznaką właściwego parzenia kawy?

A. au lait
B. con panna
C. espresso
D. macchiato
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?

A. 50 000 zł
B. 10 000 zł
C. 40 000 zł
D. 100 000 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?

A. Potwierdzenia rezerwacji
B. Formularza rezerwacji
C. Listy roomingowej
D. Vouchera
HGT.03 Pytanie 458
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień usługi wchodzące w skład pakietu SPA.

A. Bowling, wodny futbol
B. Kort tenisowy, wodny aerobik
C. Basen, sauna, jacuzzi
D. Sauna fińska, masaż, peeling
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?

A. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
B. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
C. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
D. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
HGT.03 Pytanie 460
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która kategoria usług obejmuje jedynie usługi komplementarne bez opłat?

A. Jazda konna, udzielenie pomocy w sytuacjach kryzysowych, wskazanie drogi do banku
B. Dostarczanie informacji, przesyłanie wiadomości, zamówienie taksówki
C. Serwowanie śniadania do pokoju, wymiana walut, plac zabaw
D. Budzenie, wynajem leżaków, rezerwacja biletu na spektakl teatralny
HGT.03 Pytanie 461
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób należy przeprowadzić usługę budzenia dla gości VIP?

A. Za pomocą radia z funkcją budzika
B. Automatycznie przez centralę telefoniczną
C. Telefonicznie przez pracownika recepcji
D. Osobiście przez pracownika służby pięter
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla

A. hoteli 3* i moteli 3*
B. hoteli 4* i moteli 3*
C. hoteli 3* i moteli 4*
D. hoteli 4* i moteli 4*
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Widok****
ul. Leśna 14
58-310 Szczawno-Zdrój

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego

Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • − 15% rabatu na usługi noclegowe i gastronomiczne
  • − 20% rabatu na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • − późniejszy check-out
  • − wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy kart VIP

A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Sponsoring.
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Promocję sprzedaży.
B. Marketing bezpośredni.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wystawienie faktury pro forma zleceniodawcy przed zrealizowaniem zamówienia pozwala na

A. wpłatę zaliczki związanej z złożonym zamówieniem
B. odliczenie wykazanego w tym dokumencie podatku VAT
C. zaprezentowanie usług zawartych w ofercie pakietowej
D. uwzględnienie szczególnych życzeń zleceniodawcy
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki pełni supervisor housekeeping?

A. nadzorowanie działań zespołu służby pięter
B. kolaboracja z działem kadr przy rekrutacji pracowników
C. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
D. zarządzanie magazynem bielizny zarówno brudnej, jak i czystej
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Chart
B. Expedia
C. Amadeus
D. Voyager
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż propozycję menu śniadaniowego dostosowanego do potrzeb gościa będącego na diecie lekkostrawnej?

A. Chleb pełnoziarnisty, ser gouda, fasola
B. Chrupkie pieczywo, tłuste wędliny, gruszki
C. Chleb pszenny, chude wędliny, banany
D. Chleb żytni, wędzone mięsa, ogórki
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?

A. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
B. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
C. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
D. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z wewnętrzną procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 należy wykorzystać 10 litrów wody oraz 30 ml środka czyszczącego. Oblicz ilość wody i środka czyszczącego, którą powinien użyć pracownik służby pięter do umycia podłogi w holu recepcyjnym o powierzchni 50 m2?

A. 50 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
B. 20 litrów wody i 60 ml środka czyszczącego
C. 100 litrów wody i 300 ml środka czyszczącego
D. 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 478
Realizacja usług w recepcji

Aktywny wypoczynek, który wymaga przygotowania fizycznego, wyposażenia oraz umiejętności, to turystyka

A. biznesowa
B. krajoznawcza
C. pielgrzymkowa
D. kwalifikowana
HGT.03 Pytanie 480
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jaja, aby uzyskać twarde?

A. 8 - 10 minut
B. 2 minuty
C. 4 - 5 minut
D. 3 minuty