Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 441
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa z kremową, orzechowo-brązową pianką określaną jako crema, to

A. au lait
B. macchiato
C. espresso
D. con panna
HGT.06 Pytanie 442
Realizacja usług w recepcji

Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na

A. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
B. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
C. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
D. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
HGT.06 Pytanie 443
Realizacja usług w recepcji

Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna wpłynąć na usługi hotelarskie w sposób

A. wzrost podaży i spadek popytu
B. spadek popytu i podaży
C. wzrost popytu i podaży
D. spadek podaży i wzrost popytu
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji

Aby osiągnąć wysokie obłożenie w letnim okresie, hotel usytuowany nad brzegiem morza, z dużym wyprzedzeniem opracowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. first minute
B. all inclusive
C. timesharing
D. rack rate
HGT.03 Pytanie 445
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?

A. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
B. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
C. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
D. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
HGT.06 Pytanie 446
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?

A. nie ulegnie zmianie
B. zwiększy się
C. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
D. zmniejszy się
HGT.06 Pytanie 447
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. uwydatnienie smaku
B. stymulowanie apetytu
C. zaspokojenie pragnienia
D. wsparcie procesu trawienia
HGT.06 Pytanie 448
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny -
Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce
.
Góry Świętokrzyskie -
Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany
„Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
A.B.C.D.

A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
HGT.03 Pytanie 449
Obsługa gości w obiekcie świa…

Prezes placówki medycznej złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być uroczyste przyjęcie w formie stoiska dla około 100 gości. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?

A. Aperitif
B. Przyjęcie bufetowe
C. Brunch
D. Lampka wina
HGT.06 Pytanie 450
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?

A. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
B. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
D. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
HGT.06 Pytanie 451
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.

sala/dataBIAŁA
20 osób
NIEBIESKA
100 osób
SZARA
20 osób
KREMOWA
100 osób
ZŁOTA
20 osób
10.07
11.07R - a
12.07R - a
13.07R – bR - aR - b
14.07R – bR - b
15.07R - b
Legenda:
R – a: zajęta w godz. 900-1300
R – b: zajęta w godz. 1400-1800
można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota.
wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800

A. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
B. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
C. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
D. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
HGT.06 Pytanie 452
Realizacja usług w recepcji

Jakim typem osobowości charakteryzuje się osoba, która jest towarzyska, rozmowna, spontaniczna, zapominalska oraz chaotyczna?

A. Introwertyk
B. Melancholik
C. Sangwinik
D. Choleryk
HGT.03 Pytanie 453
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność powinna wykonać pokojowa w pierwszej kolejności, przystępując do codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?

A. Wyrzucić śmieci.
B. Otworzyć okno
C. Zmienić pościel.
D. Wytrzeć kurz z mebli.
HGT.03 Pytanie 454
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ właściwe warunki, jakie powinny panować w pomieszczeniach magazynowych przeznaczonych do przechowywania suchych artykułów zbożowych?

A. Wilgotność względna 90%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 18 °C do 26 °C
B. Wilgotność względna 95%, dobra wentylacja, temperatura od 0 °C do 5 °C
C. Wilgotność względna 60%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 0 °C do 4 °C
D. Wilgotność względna 60%, dobra wentylacja, temperatura od 8 °C do 10 °C
HGT.03 Pytanie 455
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze zaleca się rozmrażanie produktów spożywczych?

A. W zakresie od +15 °C do +20 °C
B. W zakresie od +30 °C do +40 °C
C. W przedziale od +5 °C do +10 °C
D. W granicach od 0 °C do +4 °C
HGT.03 Pytanie 456
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?

A. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
B. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
C. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
D. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji

Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują

A. korzystanie ze skrytki depozytowej
B. usługę budzenia
C. usługę room service
D. korzystanie z przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 458
Realizacja usług w recepcji

Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?

A. 120 zł
B. 80 zł
C. 100 zł
D. 60 zł
HGT.06 Pytanie 459
Realizacja usług w recepcji

Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. jedną
B. dwie
C. trzy
D. cztery
HGT.06 Pytanie 460
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, charakteryzująca się intensywnymi i szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wytrwała, często impulsywna, porywcza i gwałtowna to:

A. melancholik
B. choleryk
C. introwertyk
D. sangwinik
HGT.03 Pytanie 461
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który decyduje się na dania z menu?

A. Bankietową
B. Bufetową
C. A part
D. A’ la carte
HGT.06 Pytanie 462
Realizacja usług w recepcji

Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?

A. Regulamin hotelowy
B. Statut hotelu
C. Instrukcja bhp
D. Księga meldunkowa
HGT.06 Pytanie 463
Realizacja usług w recepcji

Który typ gości w hotelu rejestrowany jest na podstawie listy przydziału pokoi?

A. Specjalnych
B. Passantów
C. Grupowych
D. Indywidualnych
HGT.06 Pytanie 464
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw

A. przekazać numer rezerwacji
B. ustalić termin pobytu
C. zapytać o lokalizację pokoju
D. zapytać o szczególne życzenia
HGT.03 Pytanie 465
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać na początku procesu czyszczenia wykładziny dywanowej w hotelowym korytarzu?

A. Usunięcie plam
B. Spryskanie detergentem
C. Odkurzanie na sucho
D. Wyszczotkowanie
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji

Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?

A. powiadomić właściwą ambasadę
B. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
C. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
D. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
HGT.06 Pytanie 467
Realizacja usług w recepcji

Wykorzystanie programu lojalnościowego w miejskim hotelu, zlokalizowanym w pobliżu strefy ekonomicznej, stanowi metodę na przyciągnięcie

A. grup turystycznych.
B. uczniów.
C. rodzin z dziećmi.
D. gości biznesowych.
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji

Określ główne obowiązki kierownika recepcji w hotelu?

A. Świadczenie informacji dotyczących turystyki
B. Przygotowanie pokoi do wynajmu
C. Zarządzanie stanem wyposażenia pokoi hotelowych
D. Nadzór i koordynacja pracy personelu recepcji
HGT.06 Pytanie 469
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?

A. Karty rejestracyjnej
B. Dowodu osobistego
C. Paszportu
D. Karty pobytu
HGT.06 Pytanie 470
Realizacja usług w recepcji

Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych, recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem przewodników turystycznych.
Wynajem rowerów.
Dostawa kwiatów.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.
Talerz owoców sezonowych.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Suszarka do włosów.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem sal konferencyjnych.
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Talerz owoców sezonowych.

Oferta 1.Oferta 2.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem rowerów.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wypożyczenia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem samochodów.
Atrakcje dla dzieci: dmuchane zjeżdżalnie, zamki gier.
Opieka dla dzieci.

Oferta 3.Oferta 4.

A. Ofertę 3.
B. Ofertę 2.
C. Ofertę 1.
D. Ofertę 4.
HGT.03 Pytanie 471
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podłodze w strefie recepcyjnej zauważono czarne ślady po obcasach. Jakiego środka powinno się użyć, aby je usunąć?

A. Roztwór szamponu
B. Zimną wodę
C. Benzynę ekstrakcyjną
D. Rozcieńczony spirytus
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji

Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?

A. Personelu
B. Produktu
C. Dystrybucji
D. Promocji
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?

A. Promocję
B. Cenę
C. Produkt
D. Dystrybucję
HGT.06 Pytanie 474
Realizacja usług w recepcji

Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?

A. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
B. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
C. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
D. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
HGT.03 Pytanie 475
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który pracownik obsługuje zamówienie na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?

A. Pokojowa
B. Recepcjonistka
C. Kelner hotelowy
D. Boy hotelowy
HGT.06 Pytanie 476
Realizacja usług w recepcji

Poprawnie uzupełniona faktura za nocleg gościa w hotelu nie zawiera informacji o

A. nabywcy
B. dacie wystawienia faktury
C. numerze rezerwacji
D. sprzedawcy
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji

Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?

A. Gastronomia i służba pięter
B. Marketing i służba pięter
C. Gastronomia i służba parterowa
D. Marketing i służba parterowa
HGT.03 Pytanie 478
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie służby w hotelu zajmują się dbaniem o czystość oraz estetykę obszarów wspólnych dla gości?

A. Parterowe.
B. Recepcji.
C. Pięter.
D. Pralnicze.
HGT.06 Pytanie 479
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?

A. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
B. odłączyć dopływ prądu do pokoju
C. powiadomić straż pożarną
D. zawiadomić zakład energetyczny
HGT.06 Pytanie 480
Realizacja usług w recepcji

Przyjmując gościa w hotelu, recepcjonista powinien poprosić o uzupełnienie formularza

A. hotelowej
B. lojalnościowej
C. rejestracyjnej
D. pobytu