Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 441
Realizacja usług w recepcji
A. concierge
B. menadżer recepcji
C. recepcjonista dyspozytor
D. dyrektor hotelu
HGT.06 Pytanie 442
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?
A. Duplikatu faktury
B. Dowodu wypłaty
C. Polecenia przelewu
D. Rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 443
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Propozycję hotelu
C. Wstępny rachunek
D. Cennik pokoi
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji
Obiekty dysponujące rozbudowaną infrastrukturą rekreacyjno-medyczną, biblioteką oraz pokojem relaksacyjnym, oferujące zabiegi z wykorzystaniem m.in. wody i glonów morskich, to hotele
A. uzdrowiskowe
B. kongresowe
C. wypoczynkowe
D. tranzytowe
HGT.06 Pytanie 445
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest
A. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
B. masa i ciężar przedmiotu
C. liczba powtórzeń danej czynności
D. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
HGT.03 Pytanie 446
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien zostać wybrany do stołu o wymiarach 120 cm x 80 cm podczas aranżacji sali konsumpcyjnej na śniadanie?
A. 140 cm x 140 cm
B. 180 cm x 140 cm
C. 120 cm x 120 cm
D. 120 cm x 160 cm
HGT.03 Pytanie 447
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie wymiary powinien mieć obrus do przykrycia stołu o wymiarach 80 cm x 120 cm, zakładając, że długość zwisu ma wynosić 30 cm?
A. 160 cm x 240 cm
B. 110 cm x 150 cm
C. 140 cm x 180 cm
D. 130 cm x 180 cm
HGT.06 Pytanie 448
Realizacja usług w recepcji
Podstawowe wyposażenie pokoju hotelowego w kategorii 1* - 3* zawiera między innymi:
A. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła
B. biurko, fotele, lustro
C. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło
D. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro
HGT.03 Pytanie 449
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
B. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
C. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
D. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
HGT.06 Pytanie 450
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?
A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
B. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
C. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
D. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
HGT.06 Pytanie 451
Realizacja usług w recepcji
Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy
A. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
C. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
D. są przystosowane do samoobsługi gości
HGT.06 Pytanie 452
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?
A. Paszportu
B. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
C. Legitymacji studenckiej
D. Prawa jazdy
HGT.06 Pytanie 453
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?
A. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
B. Pokazać, że gość go denerwuje
C. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
D. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
HGT.03 Pytanie 454
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownicy ośrodka wypoczynkowego realizują różnorodne zadania związane z porządkiem, takie jak przesuwanie szaf i mebli, pranie firanek oraz zasłon, czyszczenie ścian, trzepanie dywanów i mebli tapicerowanych. Czynności te klasyfikuje się jako sprzątanie
A. gruntownego
B. bieżącego
C. specjalnego
D. awaryjnego
HGT.03 Pytanie 455
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na
A. uzupełnieniu pokoju o dodatkowy koc
B. przygotowaniu pokoju na nocny wypoczynek
C. umieszczeniu w pokoju powitalnej dekoracji
D. dostawieniu łóżeczka dla niemowlęcia
HGT.06 Pytanie 456
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista na prośbę gościa w trakcie procesu check-out, to
A. voucher
B. polecenie przelewu
C. akredytywa
D. faktura
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Triple
B. Twin
C. Duplex
D. Single
HGT.03 Pytanie 458
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obowiązki pełni supervisor housekeeping?
A. kolaboracja z działem kadr przy rekrutacji pracowników
B. zarządzanie magazynem bielizny zarówno brudnej, jak i czystej
C. nadzorowanie działań zespołu służby pięter
D. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
HGT.03 Pytanie 459
Obsługa gości w obiekcie świa…
Prezes placówki medycznej złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być uroczyste przyjęcie w formie stoiska dla około 100 gości. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?
A. Lampka wina
B. Brunch
C. Aperitif
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.03 Pytanie 460
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wybierz propozycję śniadaniową, która jest odpowiednia na lato dla uczniów w wieku szkolnym?
A. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata
B. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa
C. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao
D. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata
HGT.06 Pytanie 461
Realizacja usług w recepcji
Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do
A. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
B. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
C. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
D. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
HGT.03 Pytanie 462
Obsługa gości w obiekcie świa…
Posiłek stanowiący połączenie śniadania oraz obiadu, w którym standardowe potrawy śniadaniowe są uzupełniane o dania obiadowe, takie jak zupy, gulasze, ryby, sałatki i desery, nazywa się
A. rotiserrie
B. bistro
C. lunch
D. brunch
HGT.06 Pytanie 463
Realizacja usług w recepcji
Który dokument umożliwia gościowi zrealizowanie przelewu za pobyt, z jego konta bankowego na konto hotelu?
A. Faktury
B. Polecenia przelewu
C. Rachunku wstępnego
D. Dowodu wpłaty
HGT.06 Pytanie 464
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?
A. Sponsoring
B. Relacje publiczne
C. Akcję promocyjną
D. Sprzedaż bezpośrednia
HGT.06 Pytanie 465
Realizacja usług w recepcji
Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:
A. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
B. powagę, solidność, łagodność
C. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
D. szczerość, ufność, ustępliwość
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc hotelowych w kwietniu, jeśli hotel dysponuje 80 miejscami noclegowymi, a w tym miesiącu sprzedano 600 miejsc?
A. 50%
B. 80%
C. 60%
D. 25%
HGT.06 Pytanie 467
Realizacja usług w recepcji
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?
A. Adres zamieszkania
B. Data pobytu
C. Numer pokoju
D. Typ pokoju
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji
Trybuszon jest częścią wyposażenia
A. inspektora służby pięter
B. dysponenta
C. bagażowego
D. kierownika sali konsumenckiej
HGT.06 Pytanie 469
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni
A. żydowskiej
B. włoskiej
C. francuskiej
D. greckiej
HGT.03 Pytanie 470
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie węzła sanitarno-higienicznego w hotelowym pokoju?
A. Prysznic, umywalka z blatem i bocznym oświetleniem, ręczniki kąpielowe, WC
B. Wanna, bidet, WC z umywalkami, ręczniki
C. Wanna z baterią i prysznicem, umywalka z blatem i górnym oświetleniem, WC
D. Prysznic, osłona prysznica, bidet, umywalka
HGT.06 Pytanie 471
Realizacja usług w recepcji
Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują
A. korzystanie z usług wellness
B. przechowanie bagażu
C. pranie odzieży
D. serwowanie posiłków do pokoju
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji
Czym jest wstawka?
A. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
B. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
C. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
D. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?
A. Kasa fiskalna, terminal
B. Telefaks, kasa fiskalna
C. Kasa fiskalna, telefaks
D. Terminal, kasa fiskalna
HGT.06 Pytanie 474
Realizacja usług w recepcji
Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?
A. Concierge
B. Front Office Manager
C. Executive Housekeeper
D. Guest relations
HGT.06 Pytanie 475
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa dostępna przez całą dobę przysługuje gościowi w hotelu o kategorii
A. 2*
B. 3*
C. 4*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 476
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 22%
B. 8%
C. 23%
D. 7%
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji
Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. trzy
B. jedną
C. cztery
D. dwie
HGT.06 Pytanie 478
Realizacja usług w recepcji
Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?
A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
C. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
D. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
HGT.06 Pytanie 479
Realizacja usług w recepcji
Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?
A. Dom wycieczkowy.
B. Motel.
C. Ośrodek wczasowy.
D. Pensjonat.
HGT.06 Pytanie 480
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług
A. komplementarnych
B. towarzyszących
C. fakultatywnych
D. uzupełniających