Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 441
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wbiegły zamaskowane osoby z bronią. Jak powinien w tej sytuacji zachować się recepcjonista?

A. Przygotować się do czynnej obrony, obserwować napastników.
B. Powiadomić policję, odciąć dostęp do innych pomieszczeń.
C. Uruchomić system alarmowy, użyć broni.
D. Poddać się woli napastników, starać się uruchomić system alarmowy.
HGT.06 Pytanie 442
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w pokoju hotelowym zauważył iskrzenie. W takiej sytuacji recepcjonista powinien niezwłocznie

A. odłączyć dopływ prądu do pokoju.
B. odłączyć dopływ prądu do obiektu.
C. zawiadomić straż pożarną.
D. zawiadomić zakład energetyczny.
HGT.06 Pytanie 443
Realizacja usług w recepcji

GUS poinformował o wzroście dochodu ludzi najbardziej zamożnych. Hotel powinien w tej sytuacji

A. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej.
B. zmniejszyć ilość apartamentów w hotelu.
C. zwiększyć potencjał hotelu.
D. obniżyć cenę usług.
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji

Bielizna stołowa upięta wzdłuż obwodu stołu w sposób przedstawiony na zdjęciu to

Ilustracja do pytania 4
A. molton.
B. skirting.
C. serweta.
D. obrus.
HGT.06 Pytanie 445
Realizacja usług w recepcji

Miejsce Obsługi Podróżnych jest

A. drogą, wzdłuż której zlokalizowane są stacje paliw, parking oraz punkty gastronomiczne.
B. placem przeznaczonym do postoju i odpoczynku w czasie podróży.
C. terenem wydzielonym w pasie drogowym wyposażonym w miejsca postojowe oraz urządzenia służące zaspokajaniu potrzeb podróżnych.
D. obiektem noclegowym położonym przy autostradzie przeznaczonym do odpoczynku podróżnych.
HGT.06 Pytanie 446
Realizacja usług w recepcji

Termin przebukowanie oznacza w hotelarstwie

A. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel posiada.
B. udostępnienie gościom hotelowej biblioteki.
C. umożliwienie gościom korzystanie z zarezerwowanego pokoju i z hotelowej biblioteki.
D. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel posiada.
HGT.06 Pytanie 447
Realizacja usług w recepcji

Gościem hotelowym w rozumieniu prawa jest osoba, która zawarła umowę

A. deliktową.
B. agencyjną.
C. hotelową.
D. leasingowa.
HGT.06 Pytanie 448
Realizacja usług w recepcji

Turystyką kwalifikowaną jest turystyka:

A. kajakowa, rowerowa, uzdrowiskowa.
B. zdrowotna, edukacyjna, trampingowa.
C. wypoczynkowa, krajoznawcza, trekkingowa.
D. żeglarska, narciarska, rowerowa.
HGT.06 Pytanie 449
Realizacja usług w recepcji

Obiekty noclegowe zlokalizowane przy węzłach komunikacyjnych, charakteryzujące się krótkim pobytem gości, to hotele

A. uzdrowiskowe.
B. rezydenckie.
C. rekreacyjne.
D. tranzytowe.
HGT.06 Pytanie 450
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, schroniska to obiekty zlokalizowane

A. poza obszarami zabudowanymi i przeznaczone tylko dla grup turystycznych.
B. poza obszarami zabudowanymi i przeznaczone tylko dla turystów indywidualnych.
C. przy szlakach turystycznych i dostosowane do samoobsługi klientów.
D. przy szlakach turystycznych i świadczące minimalny zakres usług.
HGT.06 Pytanie 451
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań statutowych Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych jest

A. upowszechnianie turystyki i krajoznawstwa.
B. propagowanie turystyki campingowej i caravaningowej.
C. upowszechnianie turystyki jako formy wypoczynku i rekreacji młodzieży.
D. propagowanie turystyki kwalifikowanej wśród młodzieży.
HGT.06 Pytanie 452
Realizacja usług w recepcji

Która międzynarodowa organizacja skupia i integruje narodowe zrzeszenia hotelarskie wszystkich krajów świata?

A. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji.
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji.
C. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych.
D. Organizacja Narodów Zjednoczonych.
HGT.06 Pytanie 453
Realizacja usług w recepcji

Usługi typu SPA w obiektach hotelarskich są związane

A. z zabiegami leczniczymi oraz rehabilitacją.
B. z zabiegami prozdrowotnymi oraz poprawą urody.
C. z usługami kulturalnymi i usługami rozrywkowymi.
D. z usługami rekreacyjnymi i zabiegami leczniczymi.
HGT.06 Pytanie 454
Realizacja usług w recepcji

Usługi gastronomiczne wliczone w cenę noclegu oznaczone symbolem HB obejmują

A. śniadanie, obiad i kolację.
B. śniadanie.
C. obiad.
D. śniadanie i obiadokolację.
HGT.06 Pytanie 455
Realizacja usług w recepcji

Obiekty hotelarskie umożliwiające nocleg między innymi w domkach turystycznych to

A. domy wycieczkowe.
B. domy turysty.
C. kempingi
D. pola biwakowe.
HGT.06 Pytanie 456
Realizacja usług w recepcji

Najniższy standard domów wycieczkowych oznacza się

A. cyfrą rzymską I.
B. ***gwiazdkami.
C. *gwiazdką.
D. cyfrą rzymską III.
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi w obiektach hotelarskich usługa sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej gościom jest obowiązkowa dla

A. hoteli 4* i moteli 3*
B. hoteli 3* i moteli 3*
C. hoteli 4* i moteli 4*
D. hoteli 3* i moteli 4*
HGT.06 Pytanie 458
Realizacja usług w recepcji

Położony w górach pensjonat organizuje bal sylwestrowy. Jaką formę reklamy powinien zastosować, aby zaprosić na bal okolicznych mieszkańców i turystów, którzy przyjechali do tej miejscowości?

A. Mailing i foldery.
B. Reklamę w Internecie i prasie.
C. Plakaty i kolportaż ulotek.
D. Reklamę telewizyjną i radiową
HGT.06 Pytanie 459
Realizacja usług w recepcji

Hotel Bohemia uruchomił program wierności SENIOR PASS. Polega on na udzielaniu stałego rabatu przy kolejnym pobycie dla gości będących już na emeryturze. Zastosowany instrument marketingowy ma za zadanie

A. budować dobry wizerunek hotelu w środowisku.
B. budować trwałą więź z klientami hotelu.
C. poszerzać istniejący rynek docelowy.
D. wspierać finansowo stałych klientów hotelu.
HGT.06 Pytanie 460
Realizacja usług w recepcji

Usługa bagażowa w hotelu 3* jest

A. fakultatywna.
B. sezonowa.
C. odpłatna.
D. komplementarna.
HGT.06 Pytanie 461
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, bez względu na kategorię, mają obowiązek świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach oraz

A. codziennej zmiany pościeli i ręczników.
B. room service czynny minimum 12 godzin na dobę.
C. dostarczania prasy.
D. podawania śniadań.
HGT.06 Pytanie 462
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji hotelowej, który stara się zachowywać empatycznie wobec klientów, będzie stosował przede wszystkim komunikację

A. bezpośrednią.
B. krytyczną.
C. pośrednią.
D. hierarchiczną.
HGT.06 Pytanie 463
Realizacja usług w recepcji

Która cecha zachowań jest szczególnie istotna dla pracownika hotelu prowadzącego negocjacje z siecią biur podróży?

A. Przebiegłość.
B. Uległość.
C. Stanowczość.
D. Elastyczność.
HGT.06 Pytanie 464
Realizacja usług w recepcji

Cena usług hotelarskich wzrosła o 10% przy elastyczności cenowej popytu wynoszącej 2,0. O ile zmieni się zapotrzebowanie na usługi na rynku hotelarskim?

A. o 10%
B. o 2%
C. o 5%
D. o 20%
HGT.06 Pytanie 465
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie gościa, który w rozmowie z recepcjonistą, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie przedstawia swoje potrzeby, przejawia się przede wszystkim

A. ignorancją
B. skrępowaniem.
C. sarkazmem.
D. asertywnością.
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji

Hotel Zosia wprowadził możliwość kontaktu z gośćmi za pomocą komunikatora internetowego Skype. Jakie narzędzie marketingowe zastosował hotel?

A. Dystrybucję mieszaną.
B. Promocję bezpośrednią.
C. Promocję pośrednią.
D. Dystrybucję pośrednią.
HGT.06 Pytanie 467
Realizacja usług w recepcji

Jakie zmiany na rynku hotelarskim w Polsce może spowodować znaczna obniżka cen usług hotelarskich w krajach śródziemnomorskich?

A. Spadek popytu.
B. Spadek podaży.
C. Wzrost popytu.
D. Wzrost podaży.
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa, sprzątając pokój zajęty przez gościa w hotelu 4*, powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i sprzątnąć łazienkę oraz

A. wytrzeć kurze w szafie i nie zmieniać pościeli.
B. nie zmieniać pościeli.
C. zmienić pościel.
D. zmienić pościel i wytrzeć kurze w szafie.
HGT.06 Pytanie 469
Realizacja usług w recepcji

Procedura "Otwarcie rachunku" dla gości jest elementem

A. zameldowania.
B. pobytu.
C. rezerwacji.
D. wymeldowania.
HGT.06 Pytanie 470
Realizacja usług w recepcji

W restauracji hotelowej część potraw przygotowywano w obecności gości, wykorzystując wózek kelnerski. Jaką metodę obsługi zastosowano?

A. Angielską.
B. Francuską.
C. Niemiecką.
D. Rosyjską.
HGT.06 Pytanie 471
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zamówił śniadanie do pokoju. Kelner po wejściu do niego powinien

A. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i uprzejmie pożegnać gościa.
B. ustawić tacę we wskazanym miejscu, porozmawiać z gościem i życzyć smacznego.
C. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i oczekiwać napiwku.
D. ustawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu.
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury zameldowania gościa typu VIP w hotelu należy przywitać go oraz

A. poprosić o dokument tożsamości, wręczyć kartę pobytu.
B. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić do pokoju.
C. wpisać dane gościa do księgi meldunkowej, życzyć miłego pobytu.
D. poprosić o wypełnienie karty meldunkowej, wręczyć klucze.
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji

Pan Malik przesłał do hotelu zaliczkę, rezerwując pokój na rodzinny wyjazd. Recepcjonista powinien odnotować to w grafiku jako rezerwację

A. przedwstępną.
B. niegwarantowaną.
C. gwarantowaną.
D. kredytową.
HGT.06 Pytanie 474
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zamelduje grupę w hotelu na podstawie

A. voucheru.
B. dostarczonej listy uczestników.
C. potwierdzenia rezerwacji.
D. karty zamówienia.
HGT.06 Pytanie 475
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument jest elementem wyposażenia stanowiska

Ilustracja do pytania 35
A. kierownika pralni.
B. dysponenta.
C. inspektora służby pięter.
D. sommeliera.
HGT.06 Pytanie 476
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelu gość życzy sobie zapłacić za pobyt kartą płatniczą. Jest to możliwe, jeśli recepcja dysponuje

A. terminalem POS.
B. drukami faktury VAT.
C. komputerem z drukarką.
D. kasą fiskalną.
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu

Ilustracja do pytania 37
A. standardowego.
B. biznesowego.
C. grupowego.
D. VIP.
HGT.06 Pytanie 478
Realizacja usług w recepcji

Pomocnik kelnerski służy do

A. rozliczania zamówienia.
B. przechowywania butelek z winami.
C. przechowywania rezerwy zastawy stołowej.
D. przenoszenia sztućców.
HGT.06 Pytanie 479
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelu dysponuje zamieszczonym na zdjęciu przedmiotem?

Ilustracja do pytania 39
A. Pokojowa.
B. Barman.
C. Kelner.
D. Recepcjonista.
HGT.06 Pytanie 480
Realizacja usług w recepcji

Śniadanie złożone z bułeczek drożdżowych, masła, miodu lub dżemu, kawy lub herbaty jest charakterystyczne dla kuchni

A. hiszpańskiej.
B. włoskiej.
C. francuskiej.
D. niemieckiej.