Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 441
Realizacja usług w recepcji

Befsztyk tatarski przygotowuje się

A. z baraniny
B. z wieprzowiny
C. z wołowiny
D. z cielęciny
HGT.06 Pytanie 442
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.

A. 540,00 zł
B. 432,00 zł
C. 500,00 zł
D. 400,00 zł
HGT.03 Pytanie 443
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność powinno się wykonać jako pierwszą przy porządkowaniu przestrzeni mieszkalnej?

A. Pościelić łóżko.
B. Zabrzeć śmieci.
C. Odkurzyć dywan.
D. Otworzyć okno
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?

A. Rachunkiem wstępnym
B. Poleceniem przelewu
C. Fakturą
D. Potwierdzeniem wpłaty
HGT.06 Pytanie 445
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
B. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
C. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
D. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
HGT.06 Pytanie 446
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien najpierw podjąć recepcjonista w stosunku do gościa walk in, jeśli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Zatrzymać dowód tożsamości gościa
B. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu
C. Zaprowadzić gościa do pokoju
D. Zaproponować przechowanie bagażu
HGT.06 Pytanie 447
Realizacja usług w recepcji

Dla niewielkiego hotelu najlepszym rozwiązaniem do realizacji rezerwacji usług w odpowiedzi na otrzymane zamówienie jest

A. portal społecznościowy zakupów grupowych
B. program komputerowy dla hoteli
C. globalny portal rezerwacyjny
D. turystyczna wyszukiwarka internetowa
HGT.06 Pytanie 448
Realizacja usług w recepcji

Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?

A. przelewem po konferencji
B. przelewem przed konferencją
C. czekiem po konferencji
D. czekiem przed konferencją
HGT.03 Pytanie 449
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo mleko można przechowywać w chłodzie po otwarciu opakowania?

A. 2 dni
B. 5 dni
C. 1 tydzień
D. 12 godzin
HGT.06 Pytanie 450
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży
1.Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń.
2.Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację.

A. terminowego.
B. ilościowego.
C. sezonowego.
D. promocyjnego.
HGT.03 Pytanie 451
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu oferty wskaż rodzaj usług oferowanych narciarzom w Villa Orlica.

Villa Orlica w Zieleńcu
(...) Z myślą o amatorach białego szaleństwa, przygotowaliśmy dla gości wyjątkowy pakiet składający się z usług kosmetycznych i kosmetologicznych (...)
Zapraszamy

A. Fitness.
B. Talasoterapia.
C. SPA.
D. Balneoterapia.
HGT.06 Pytanie 452
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Zmiana układu jednostek noclegowych
B. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
C. Współpraca z biurami podróży
D. Organizacja szkoleń dla personelu
HGT.06 Pytanie 453
Realizacja usług w recepcji

Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?

A. Indywidualne rejestrowanie uczestników
B. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
C. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
D. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
HGT.06 Pytanie 454
Realizacja usług w recepcji

Jednym z kroków w procesie check-out jest

A. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
B. przyjęcie zamówienia
C. realizowanie nietypowych życzeń
D. wystawienie rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 455
Realizacja usług w recepcji

Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?

A. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
B. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
C. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
D. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
HGT.06 Pytanie 456
Realizacja usług w recepcji

Czynnik wpływający na zwiększenie popytu na usługi hotelowe wśród gości z wyższej półki to

A. niska cena usług w hotelu
B. wysoka cena usług w hotelu
C. rosnąca liczba usług hotelowych
D. zmniejszająca się liczba usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji

W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?

A. 3*, 4* i 5*
B. tylko 4*
C. tylko 5*
D. 1*, 2* i 3*
HGT.06 Pytanie 458
Realizacja usług w recepcji

Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest

A. wręczenie karty pobytu
B. zainkasowanie opłaty od gościa
C. wsparcie przy bagażach
D. określenie zakresu płatnych usług
HGT.03 Pytanie 459
Obsługa gości w obiekcie świa…

Prezes przedsiębiorstwa farmaceutycznego złożył zamówienie w hotelu w celu zorganizowania konferencji. Na jej zakończenie, około godziny 2000, planowane jest uroczyste przyjęcie na stojąco dla około 120 uczestników. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?

A. Brunch
B. Przyjęcie bufetowe
C. Lampkę wina
D. Aperitif
HGT.06 Pytanie 460
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?

A. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
B. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
C. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
D. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
HGT.06 Pytanie 461
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?

A. Usługa prania odzieży
B. Usługa transportu bagażu
C. Przechowalnia bagażu
D. Serwowanie śniadań do pokoi
HGT.06 Pytanie 462
Realizacja usług w recepcji

W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?

A. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
B. Klient jest agresywny i niegrzeczny
C. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
D. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
HGT.06 Pytanie 463
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
B. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
C. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
D. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
HGT.06 Pytanie 464
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. strażaka, który jest gościem w hotelu
B. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
C. przechodniów
D. personelu hotelowego
HGT.06 Pytanie 465
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja, w której ustalono, że hotel utrzyma pokój dla klienta do godziny 18.00 w dniu przyjazdu bez wymogu wpłaty zaliczki, nazywana jest rezerwacją

A. potwierdzonej
B. kredytowej
C. niegwarantowanej
D. wstępnej
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni

A. francuskiej
B. włoskiej
C. żydowskiej
D. greckiej
HGT.06 Pytanie 467
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg

A. gotówką
B. voucherem
C. kartą płatniczą
D. czekiem podróżniczym
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?

A. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
B. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
C. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
D. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
HGT.06 Pytanie 469
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 26 m2
B. 23 m2
C. 20 m2
D. 21 m2
HGT.06 Pytanie 470
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.

Marek Kotulas
ul. Sienna 40/2
90-055 Łódź
Łódź, 25.02.2019 r.
Hotel Płoks
ul. Krzywa 10
94-405 Zakopane
Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu.

Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain.

Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu.
Z poważaniem
Marek Kotulas

A. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
B. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
C. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
D. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
HGT.06 Pytanie 471
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:

A. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
B. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
C. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
D. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji

Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?

A. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
C. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
D. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją

A. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
B. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
C. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
D. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
HGT.03 Pytanie 474
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?

A. Od -5 °C do -1 °C
B. Od 0 °C do +6 °C
C. Od +10 °C do +15 °C
D. Od -10 °C do -6 °C
HGT.06 Pytanie 475
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?

A. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
B. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
C. Aktywować system alarmowy i użyć broni
D. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
HGT.06 Pytanie 476
Realizacja usług w recepcji

Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?

A. Czasu trwania doby hotelowej
B. Numeru zamawianego pokoju
C. Danych identyfikacyjnych gościa
D. Formy płatności za pobyt
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?

A. Podczas procesu check-out
B. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
C. W czasie pobytu gościa w obiekcie
D. Podczas procedury check-in
HGT.06 Pytanie 478
Realizacja usług w recepcji

Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?

A. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
B. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
C. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
D. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
HGT.03 Pytanie 479
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej sytuacji gość nie ma prawa do odszkodowania za laptopa uszkodzonego na obszarze hotelu?

A. W regulaminie hotelu zawarto klauzulę, że hotel nie bierze na siebie odpowiedzialności za mienie gości
B. Szkoda wynikła z działania siły wyższej, której nie można było przewidzieć
C. W recepcji hotelowej zamieszczono informację, że hotel nie odpowiada za rzeczy gości
D. Szkoda powstała na skutek umyślnego działania lub rażącego zaniedbania ze strony pracownika
HGT.03 Pytanie 480
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jako pierwszy otrzyma zamówienie na śniadanie a’la carte, jeśli przy stole siedzą małżeństwo z dzieckiem i babcią?

A. Dla dziecka
B. Dla męża
C. Dla żony
D. Dla babci