Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 441
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie służby w hotelu zajmują się dbaniem o czystość oraz estetykę obszarów wspólnych dla gości?

A. Recepcji.
B. Parterowe.
C. Pięter.
D. Pralnicze.
HGT.03 Pytanie 442
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest główne zadanie bagażowego wobec gościa opuszczającego hotel?

A. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce
B. udzielenie informacji o dostępnych usługach w hotelu
C. udzielenie informacji na temat topografii hotelu
D. przeniesienie bagażu do pokoju
HGT.06 Pytanie 443
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu?

Lp.Rachunek wstępny
Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Nocleg DBLdoba4240,00
2Obiadokolacjaszt.375,00
3Masaższt.2120,00
Razem:

A. 2 850,00 zł
B. 870,00 zł
C. 1 425,00 zł
D. 2 385,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw

A. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
B. zaproponować gościowi spacer po parku
C. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
D. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Serwis polegający na serwowaniu wszystkim gościom tego samego zestawu menu śniadaniowego, w ustalonym czasie i po z góry ustalonej cenie, nazywa się

A. bankietowy
B. a' la carte
C. bufetowy
D. table d’hôte
Realizacja usług w recepcji

W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się

A. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
B. świadczenie gościom usług kosmetycznych
C. przechowywanie bagaży gości
D. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
HGT.06 Pytanie 449
Realizacja usług w recepcji

Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?

A. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
B. obciążenie konta użytkownika
C. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
D. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
Realizacja usług w recepcji

Termin "overstays" odnosi się do gości, którzy

A. wielokrotnie już korzystali z usług danego hotelu.
B. przedłużają swój pobyt w hotelu.
C. opóźniają wyjazd z hotelu.
D. zmieniają datę rezerwacji pokoju hotelowego.
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Promocję sprzedaży.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Marketing bezpośredni.
HGT.06 Pytanie 455
Realizacja usług w recepcji

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją

A. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
B. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
C. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
D. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 01 do 05 sierpnia pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla państwa Malinowskich. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m31.0701.0802.0803.0804.0805.0806.0807.08
SGL 104RRRR
DBL 111RR
TWIN 109RRR
APT 121RR

A. SGL 104
B. DBL 111
C. TWIN 109
D. APT 121
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?

A. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
B. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
C. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
D. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi klientów recepcjonista nie powinien w ramach swoich zadań

A. informować o innych gościach
B. oferować usługi budzenia
C. dostarczać korespondencję
D. udzielać szczegółów na temat oferty hotelu
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu.

Termin pobytu10-15.07.2014 r.
Liczba osób18
Rodzaj pokoju9 x DBL
Usługi dodatkowe– Depozyt – w dniu przyjazdu złożenie laptopa i sprzętu elektronicznego, odebranie w dniu wyjazdu
– Wyżywienie:
– śniadania: 11-15.07.2014 r. godz. 7.30
– obiady: 11-14.07. 2014 r. godz. 12.30
– kolacje: 10-14.07.2014 r. godz: 18.00
– uroczysty bankiet dla 25 osób – 11.07.2014 r. w godz. 21.00-24.00
– Wynajem sali konferencyjnej z podstawowym wyposażeniem – 11.07 oraz 13.07.2014 r. w godz. 15.00-17.00
– Przerwa na kawę podczas konferencji
– Zwiedzanie miasta z przewodnikiem – 14.07.2014 r. w godz. 13.00-18.00
– Sauna, basen – 10.07 i 13.07.2014 r. godz. 19.00-20.00
– Miejsce na parkingu hotelowym dla busa w dniu przyjazdu i wyjazdu

A. Dział recepcji.
B. Dział gastronomii.
C. Dział techniczny.
D. Dział odnowy biologicznej.
Realizacja usług w recepcji

Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy

A. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
B. są przystosowane do samoobsługi gości
C. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
D. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?

A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
B. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
C. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która jest niezwykle uciążliwa, wszędzie widzi oszustwa i krzywdy, a także posiada ironiczny uśmiech, to

A. zarozumiała, mająca potrzebę imponowania
B. niepewna siebie, niezdecydowana
C. zdenerwowana, podniecona
D. nieufna i podejrzliwa
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa z mlekiem, herbata, czekolada lub kakao, pieczywo jasne i ciemne, masło, dżem, miód, konfitury oraz jaja w szklance, gotowane w kąpieli wodnej, stanowią przykład jedzenia na śniadanie?

A. amerykańskiego
B. wiedeńskiego
C. angielskiego
D. myśliwskiego
Realizacja usług w recepcji

Proces weryfikacji rezerwacji, który obejmuje jej odnalezienie, przetworzenie i wprowadzenie ewentualnych zmian, stanowi część obsługi klienta podczas

A. procedury check in
B. procedury check out
C. przyjęcia zamówienia
D. rozliczenia się gościa
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił klucze od pokoju i pragnie uregulować należność za pobyt. W tej sytuacji pracownik recepcji przystąpi do przeprowadzenia procedury

A. check-out grupy turystycznej
B. check-in gościa indywidualnego
C. check-in grupy turystycznej
D. check-out gościa indywidualnego
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji

W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się

A. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
B. wykorzystywać wind zamiast schodów
C. zamykać okien i drzwi
D. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
HGT.06 Pytanie 469
Realizacja usług w recepcji

Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?

A. 170 zł
B. 155 zł
C. 175 zł
D. 165 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?

A. Towarzyszących, płatnych
B. Uzupełniających, płatnych
C. Uzupełniających, nieodpłatnych
D. Towarzyszących, nieodpłatnych
HGT.03 Pytanie 472
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki składnik stanowi podstawę sosu tatarskiego?

A. Maślanka
B. Kefir
C. Majonez
D. Olej
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 3 dni
B. 5 dni
C. 10 dni
D. 1 dzień
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych usług oferowanych przez hotel są wyłącznie usługami fakultatywnymi?

A. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie
B. Room serwis oraz organizację konferencji
C. Basen oraz opiekę instruktora fitness
D. Informację turystyczną i wypożyczalnię nart
HGT.03 Pytanie 479
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa z kremową, orzechowo-brązową pianką określaną jako crema, to

A. au lait
B. macchiato
C. espresso
D. con panna