Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
B. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
C. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
D. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
Realizacja usług w recepcji

Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności

A. zrozumienia problemów gościa
B. uzgadniania warunków umowy
C. wczucia się w sytuację gościa
D. odmawiania realizacji prośb gościa
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Eminencja
B. Jego Ekscelencja
C. Jego Magnificencja
D. Jego Świątobliwość
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 36 godz.
B. Do 48 godz.
C. Do 12 godz.
D. Do 24 godz.
Realizacja usług w recepcji

Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi

A. bufetowej
B. bankietowej
C. room service
D. a'la carte
HGT.06 Pytanie 530
Realizacja usług w recepcji

W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu

A. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
B. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
C. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
D. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
B. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
C. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
D. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
Realizacja usług w recepcji

W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?

A. 65%
B. 80%
C. 60%
D. 40%
HGT.03 Pytanie 537
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działanie powinno być przeprowadzone w hotelu, aby zlikwidować mikroorganizmy z powierzchni użytkowych?

A. Dezynfekcję
B. Sanityzację
C. Dezynsekcję
D. Deratyzację
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku w złWartość brutto w zł
Jazda konna30 min.256,91113,8223140,00

A. 10,37 zł
B. 5,19 zł
C. 13,09 zł
D. 26,18 zł
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po

A. otwarciu konta gościa
B. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
C. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
D. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
HGT.06 Pytanie 540
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
B. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
C. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
D. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Prezes placówki medycznej złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być uroczyste przyjęcie w formie stoiska dla około 100 gości. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?

A. Brunch
B. Aperitif
C. Przyjęcie bufetowe
D. Lampka wina
HGT.06 Pytanie 544
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?

A. 180,00 zł
B. 680,00 zł
C. 500,00 zł
D. 340,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?

A. Fakturę
B. Kosztorys usług
C. Paragon fiskalny
D. Fakturę pro forma
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do

A. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
B. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
C. zwiększenia dostępności usług hotelowych
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
HGT.06 Pytanie 548
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest

A. concierge
B. recepcjonista - kasjer
C. kierownik służby pięter
D. bagażowy
Realizacja usług w recepcji

Aby przyciągnąć większą liczbę turystów na wakacyjne usługi noclegowe, od piątego dnia pobytu w hotelu obniżono ceny o 40%. Jakiego rodzaju promocji użyto?

A. Sprzedaż bezpośrednią.
B. Promocję sprzedaży.
C. Reklamę.
D. Relacje z otoczeniem.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia, określ który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Od:Anna Jankowska [email protected]
Do:Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected]
Wysłano:11 stycznia 2022
Temat:Rezerwacja pokoju
Witam,
po zapoznaniu się z ofertą hotelu, zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2022 r. do 22.08.2022 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza.
Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej.

Z poważaniem
Anna Jankowska

A. Executive rooms.
B. Superior rooms.
C. Adjacent rooms.
D. Connecting rooms.
HGT.06 Pytanie 556
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie

A. w telewizji i radio
B. w czasopismach i miesięcznikach
C. na bilbordach i w katalogach
D. na ulotkach i w Internecie
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Zamknięcie jednego piętra hotelu
B. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
C. Rozszerzenie asortymentu hotelu
D. Utworzenie nowego biura podróży
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
B. poprosić kierownika recepcji o interwencję
C. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
D. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa