Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 521
Realizacja usług w recepcji

Bliny gryczane to danie typowe dla kuchni:

A. niemieckiej
B. francuskiej
C. włoskiej
D. rosyjskiej
HGT.06 Pytanie 522
Realizacja usług w recepcji

Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest

A. wsparcie przy bagażu
B. wydanie klucza
C. określenie zakresu płatnych usług
D. zgromadzenie opłat od gościa
HGT.03 Pytanie 523
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?

A. Mycie okien
B. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
C. Czyszczenie wentylatorów
D. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
HGT.03 Pytanie 524
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rodzina składająca się z pięciu osób zarezerwowała dwa pokoje w hotelu: jeden dwuosobowy z małżeńskim łożem oraz jeden trzyosobowy. Wskaż, jakie pokoje powinny być przygotowane na przybycie gości?

A. APT, TPL
B. TPL, DBL
C. DBL, APT
D. TPL, SGL
HGT.06 Pytanie 525
Realizacja usług w recepcji

Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?

A. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
B. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
C. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
D. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
HGT.06 Pytanie 526
Realizacja usług w recepcji

Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co to oznacza?

A. "nie przeszkadzać"
B. "pokój w trakcie sprzątania"
C. "pokój w trakcie remontu"
D. "wstęp wzbroniony"
HGT.03 Pytanie 527
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?

A. Jaja na miękko
B. Jaja poszetowe
C. Jaja frytowane
D. Jaja sadzone
HGT.03 Pytanie 528
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych zasad dotyczących nakrywania stołu jest błędna?

A. Liczba sztućców po lewej nie może być większa niż trzy
B. Łyżki oraz widelce trzeba układać grzbietem w dół
C. Ostrza noży powinny być skierowane w lewą stronę
D. Dozwolone jest ułożenie najwyżej dwóch łyżek obok siebie
HGT.03 Pytanie 529
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Niemiecka
B. Standardowa
C. Angielska
D. Francuska
HGT.06 Pytanie 530
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. poinformował o dostępnych usługach hotelu
B. zaprezentował usługę parkingową
C. omówił obsługę sejfu w pokoju
D. wskazał kierunek do centrum miasta
HGT.06 Pytanie 531
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien

A. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
B. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
C. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
D. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
HGT.06 Pytanie 532
Realizacja usług w recepcji

Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?

A. Kredytowa
B. Pobytu
C. Stałego klienta
D. Rejestracyjna
HGT.03 Pytanie 533
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są wydatki na usługi dodatkowe dla rodziny liczącej 6 osób, jeśli cena pakietu usług wynosi 150 zł za osobę, a każda osoba powyżej 3. otrzymuje zniżkę w wysokości 10%?

A. 748 zł
B. 634 zł
C. 962 zł
D. 855 zł
HGT.06 Pytanie 534
Realizacja usług w recepcji

Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
B. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
C. Pola biwakowe oraz kempingi
D. Schroniska i domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 535
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej wszechstronny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów na loty, podróże koleją, wynajem pojazdów, to

A. komputerowy system rezerwacji
B. globalny system dystrybucji
C. internetowa wyszukiwarka rezerwacji
D. wewnętrzny system hotelowy
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. ostre i smażone
B. lekkie, nie wywołujące wzdęć
C. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
D. łatwe do strawienia, artystycznie podane
HGT.06 Pytanie 537
Realizacja usług w recepcji

Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien

A. dostosować ofertę hotelową
B. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
C. cieszyć się z osiągniętego wyniku
D. zniżyć cenę
HGT.06 Pytanie 538
Realizacja usług w recepcji

Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?

Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha.

Na życzenie Gości oferujemy:

  • usługę prania i czyszczenia odzieży
  • centrum SPA
  • kort tenisowy
  • zewnętrzną siłownię
  • zajęcia z trenerem fitness
  • usługi fryzjerskie i kosmetyczne
  • wynajem samochodu
  • usługę room service
  • usługi depozytowe
  • bezpłatne WiFi

A. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
B. Centrum SPA i wynajem samochodu.
C. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
D. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
HGT.06 Pytanie 539
Realizacja usług w recepcji

W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz

A. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
B. kwit parkingowy i wstępny rachunek
C. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
D. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 540
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
B. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
C. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
D. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
HGT.06 Pytanie 541
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów służących do rozliczenia z klientem hotelowym powinien zawierać numer NIP sprzedawcy?

A. Faktura
B. Paragon fiskalny
C. Rachunek wstępny
D. Polecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 542
Realizacja usług w recepcji

Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości

A. uniwersalnej, stałej
B. dopasowanej do najwyższego pracownika
C. dopasowanej do najcięższego pracownika
D. regulowanej
HGT.06 Pytanie 543
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Plan pobytu uczestników konferencji
10.10.2017 r. – poniedziałek
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900uroczysta kolacja
11.10.2017 r. – wtorek
godz. 800śniadanie
godz. 1000-1300konferencja
godz. 1130-1145przerwa na kawę
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900kolacja
12.10.2017 r. – środa
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1045zakończenie konferencji
godz. 1100wyjazd gości

A. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
B. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
C. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
D. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
HGT.03 Pytanie 544
Obsługa gości w obiekcie świa…

Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania

A. awaryjnego
B. gruntownego
C. okolicznościowego
D. sezonowego
HGT.06 Pytanie 545
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Voyager
B. Expedia
C. Amadeus
D. Chart
HGT.06 Pytanie 546
Realizacja usług w recepcji

Usługi płatne, które są oferowane na prośbę gościa hotelowego to

A. budzenie
B. prasowanie odzieży
C. przechowalnia bagażu
D. możliwość skorzystania z depozytu
HGT.06 Pytanie 547
Realizacja usług w recepcji

Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa

A. anulowania rezerwacji
B. opłacenia pobytu
C. przyjęcia gościa
D. wyjazdu gościa
HGT.06 Pytanie 548
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych 4* i 5* w strefie publicznej, która obejmuje recepcję, restauracje oraz sale wielofunkcyjne, konieczne jest zainstalowanie klimatyzacji lub innych systemów, mających na celu zapewnienie wymiany powietrza i kontroli

A. temperatury w przedziale od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%
B. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%
C. temperatury w granicach od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności w zakresie od 80% do 90%
D. temperatury w zakresie od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności między 45% a 65%
HGT.06 Pytanie 549
Realizacja usług w recepcji

W przypadku pensjonatów rozróżnia się

A. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
C. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
HGT.03 Pytanie 550
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym momencie pokojowa powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz butelki szampana w apartamencie gościa VIP?

A. W dniu wyjazdu gościa
B. Dzień przed przybyciem gościa
C. W dniu przyjazdu gościa, przed jego wejściem do apartamentu
D. W dniu przyjazdu gościa, po jego wejściu do apartamentu
HGT.06 Pytanie 551
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada

A. komputer z drukarką
B. kasę fiskalną
C. formularze faktur VAT
D. terminal POS
HGT.06 Pytanie 552
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?

A. Fakturę
B. Kosztorys usług
C. Paragon fiskalny
D. Fakturę pro forma
HGT.06 Pytanie 553
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?

A. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
B. Udzielanie informacji turystycznej
C. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
D. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
HGT.03 Pytanie 554
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług dodatkowych dostępnych w hotelu niesie ze sobą opłatę?

A. Udzielanie wskazówek.
B. Zamówienie taksówki.
C. Prasowanie odzieży.
D. Przechowywanie bagażu.
HGT.06 Pytanie 555
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?

A. Usługa prania odzieży
B. Serwowanie śniadań do pokoi
C. Przechowalnia bagażu
D. Usługa transportu bagażu
HGT.03 Pytanie 556
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest wymagany w hotelach dwugwiazdkowych?

A. Ręcznik kąpielowy
B. Torba higieniczna
C. Dozownik z płynnym mydłem
D. Osłona wanny lub natrysku
HGT.03 Pytanie 557
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z wosku ze świec z wykładziny dywanowej, należy zastosować

A. środek mrożący i ściereczkę
B. roztwór szamponu oraz mop parowy
C. ręcznik papierowy oraz gorące żelazko
D. zimną wodę wraz ze szczotką
HGT.03 Pytanie 558
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rozmiar obrusa powinien zostać wybrany do stołu o wymiarach 120 cm x 80 cm podczas aranżacji sali konsumpcyjnej na śniadanie?

A. 140 cm x 140 cm
B. 180 cm x 140 cm
C. 120 cm x 160 cm
D. 120 cm x 120 cm
HGT.03 Pytanie 559
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych usług dostępnych w hotelu 4* jest uznawana za opcjonalną usługę dodatkową?

A. Przechowalnia
B. Basen
C. Obudzenie
D. Sklep z kwiatami
HGT.06 Pytanie 560
Realizacja usług w recepcji

Jakie oznaczenie powinno znaleźć się w formularzu rezerwacyjnym dla gościa, który zamawia nocleg w apartamencie z pełnym wyżywieniem dla trzech osób?

A. BBx3, TPL
B. HBx3, APT
C. FBx3, APT
D. ALx3, DBL