Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
B. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
C. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
D. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
Realizacja usług w recepcji
Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?
A. jedynie w strefie noclegowej
B. w całym obiekcie
C. tylko w strefie gastronomicznej
D. wyłącznie na korytarzach
Realizacja usług w recepcji
Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności
A. zrozumienia problemów gościa
B. uzgadniania warunków umowy
C. wczucia się w sytuację gościa
D. odmawiania realizacji prośb gościa
Realizacja usług w recepcji
Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?
A. Jego Eminencja
B. Jego Ekscelencja
C. Jego Magnificencja
D. Jego Świątobliwość
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z wymienionych czynności powinna zrealizować pokojowa podczas procedury sprzątania pokoju "na czysto"?
A. Sprawdzić stan pościeli
B. Posprzątać rzeczy gościa
C. Poukładać kosmetyki gościa
D. Poinformować recepcję o gotowości pokoju
Realizacja usług w recepcji
W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 36 godz.
B. Do 48 godz.
C. Do 12 godz.
D. Do 24 godz.
Realizacja usług w recepcji
Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi
A. bufetowej
B. bankietowej
C. room service
D. a'la carte
HGT.06 Pytanie 528
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy zgłosił w recepcji, że stracił klucz elektroniczny. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?
A. Wydać nową kartę elektroniczną
B. Wydać gościowi klucz tradycyjny
C. Zaproponować gościowi inny pokój
D. Natychmiast wezwać funkcjonariuszy policji
HGT.06 Pytanie 529
Realizacja usług w recepcji
Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?
A. Biznesowego
B. Rezydencyjnego
C. Aparthotelu
D. Garni
Realizacja usług w recepcji
W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu
A. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
B. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
C. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
D. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
HGT.06 Pytanie 531
Realizacja usług w recepcji
Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?
A. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
B. spadnie
C. zwiększy się
D. zostanie na tym samym poziomie
HGT.03 Pytanie 532
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna postąpić pokojowa, gdy podczas porządkowania pokoju "na czysto" dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
A. Zajrzeć do jej wnętrza
B. Przekazać ją do przechowalni bagażu
C. Zabrać ją do recepcji hotelowej
D. Natychmiast powiadomić swoich przełożonych
Realizacja usług w recepcji
Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to
A. barista.
B. sommelier.
C. bloker.
D. obsługujący.
Realizacja usług w recepcji
Co to jest standardowa karta menu?
A. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
B. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
C. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
D. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
Realizacja usług w recepcji
W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?
A. 65%
B. 80%
C. 60%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacją Ministra Gospodarki i Pracy, w każdej kategorii hoteli konieczne jest
A. osobny dźwig towarowo-osobowy
B. strzeżony parking
C. dostęp do Internetu w pokojach
D. telefon oraz fax dostępne dla gości w recepcji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie powinno być przeprowadzone w hotelu, aby zlikwidować mikroorganizmy z powierzchni użytkowych?
A. Dezynfekcję
B. Sanityzację
C. Dezynsekcję
D. Deratyzację
Realizacja usług w recepcji
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
| Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jazda konna | 30 min. | 2 | 56,91 | 113,82 | 23 | 140,00 |
A. 10,37 zł
B. 5,19 zł
C. 13,09 zł
D. 26,18 zł
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. otwarciu konta gościa
B. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
C. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
D. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
Realizacja usług w recepcji
Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:
A. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
B. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
C. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
D. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
Realizacja usług w recepcji
Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach
A. sprzedaży osobistej
B. dystrybucji
C. public relations
D. sponsoringu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Prezes placówki medycznej złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być uroczyste przyjęcie w formie stoiska dla około 100 gości. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?
A. Brunch
B. Aperitif
C. Przyjęcie bufetowe
D. Lampka wina
Realizacja usług w recepcji
Ciągłe nadzorowanie działalności recepcjonistów w czasie nieobecności menedżera działu należy do zadań
A. inspektora
B. brygadzisty
C. concierge
D. dysponenta
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 180,00 zł
B. 680,00 zł
C. 500,00 zł
D. 340,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?
A. Fakturę
B. Kosztorys usług
C. Paragon fiskalny
D. Fakturę pro forma
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do
A. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
B. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
C. zwiększenia dostępności usług hotelowych
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak nazywa się miękka tkanina, która jest układana na stole w celu lepszego ułożenia obrusa?
A. Laufer
B. Napperon
C. Skirting
D. Molton
Realizacja usług w recepcji
Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest
A. concierge
B. recepcjonista - kasjer
C. kierownik służby pięter
D. bagażowy
HGT.06 Pytanie 549
Realizacja usług w recepcji
Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?
A. zapewnienie systemu monitoringu
B. zatrudnienie ochroniarzy
C. prowadzenie depozytu
D. utrzymanie strzeżonego parkingu
HGT.03 Pytanie 550
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?
A. Kierownik recepcji
B. Inspektor pięter
C. Menadżer hotelu
D. Zarządca hotelu
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych dla kempingów określono
A. 3 typy opisane cyframi rzymskimi
B. 4 typy opisane cyframi rzymskimi
C. 4 typy oznaczone gwiazdkami
D. 5 typów z oznaczeniem gwiazdkowym
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć większą liczbę turystów na wakacyjne usługi noclegowe, od piątego dnia pobytu w hotelu obniżono ceny o 40%. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Sprzedaż bezpośrednią.
B. Promocję sprzedaży.
C. Reklamę.
D. Relacje z otoczeniem.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przedstawionego grafiku obłożenia wskaż numery pokojów, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia.
| Nr pokoju | 03.12 | 04.12 | 05.12 | 06.12 | 07.12 | 08.12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 101 | R | R | R | |||
| 102 | R | R | ||||
| 103 | R | R | R | |||
| 104 | R |
A. 101,103,104
B. 101,102,104
C. 101,102,103
D. 102,103,104
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zamówienia, określ który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
| Od: | Anna Jankowska [email protected] |
| Do: | Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected] |
| Wysłano: | 11 stycznia 2022 |
| Temat: | Rezerwacja pokoju |
| Witam, po zapoznaniu się z ofertą hotelu, zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2022 r. do 22.08.2022 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza. Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej. Z poważaniem | |
A. Executive rooms.
B. Superior rooms.
C. Adjacent rooms.
D. Connecting rooms.
Realizacja usług w recepcji
Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?
A. Zagadkowe dzieci.
B. Psy.
C. Dojne krowy.
D. Gwiazdy.
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie
A. w telewizji i radio
B. w czasopismach i miesięcznikach
C. na bilbordach i w katalogach
D. na ulotkach i w Internecie
HGT.06 Pytanie 557
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który ma minimum 10 pokoi, z przewagą miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to
A. pensjonat
B. hotel
C. kemping
D. motel
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?
A. Zamknięcie jednego piętra hotelu
B. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
C. Rozszerzenie asortymentu hotelu
D. Utworzenie nowego biura podróży
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest zadanie aperitifu?
A. wsparcie procesu trawienia
B. stymulowanie apetytu
C. zaspokojenie pragnienia
D. uwydatnienie smaku
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
B. poprosić kierownika recepcji o interwencję
C. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
D. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa