Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 521
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji w dużym hotelu świadczy usługi wake up call?

A. Relacje z gośćmi
B. Telefonista
C. Osoba informacyjna
D. Kierownik zmiany
HGT.06 Pytanie 522
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. francuską
B. angielską
C. rosyjską
D. niemiecką
HGT.06 Pytanie 523
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:

A. telefon i faks
B. komputer i drukarka
C. internet i drukarka
D. telefon i internet
HGT.06 Pytanie 524
Realizacja usług w recepcji

W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?

A. Promocję towaru
B. Sponsoring
C. Promocję sprzedaży
D. Lobbing
HGT.06 Pytanie 525
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?

A. kempingów
B. hoteli
C. mieli
D. pensjonatów
HGT.03 Pytanie 526
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw produktów zawiera jedynie składniki śniadania wiedeńskiego wzmocnionego?

A. Kawa, herbata, ciasto drożdżowe, jajo po wiedeńsku, masło, sery
B. Pieczywo razowe, kawa, świeży sok, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
C. Kawa, herbatniki, zupa mleczna, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
D. Pieczywo pszenne, kawa, mleko lub śmietanka, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
HGT.06 Pytanie 527
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Od:Anna Jankowska [email protected]
Do:Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected]
Wysłano:11 stycznia 2021
Temat:Rezerwacja pokoju
Witam,
po zapoznaniu się z ofertą hotelu zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2021 r. do 22.08.2021 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza.
Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej.

Z poważaniem
Anna Jankowska

A. Executive rooms.
B. Adjacent rooms.
C. Superior rooms.
D. Connecting rooms.
HGT.06 Pytanie 528
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu powinien użyć recepcjonista w przypadku błędu w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wydanej dla klienta?

A. Duplikat faktury
B. Kopię faktury
C. Fakturę korygującą
D. Notę korygującą
HGT.03 Pytanie 529
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zewnętrzna firma, planując zorganizowanie wydarzenia w hotelu, przesłała zapytanie ofertowe, na podstawie którego hotel przygotował w pierwszej kolejności

A. umowę na przeprowadzenie imprezy
B. prezentację oferty hotelu oraz jego usług
C. szacunkowe zestawienie kosztów imprezy
D. ofertę na zorganizowanie usługi
HGT.06 Pytanie 530
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?

A. Foldery marketingowe
B. Reklamę internetową
C. Dystrybucja ulotek
D. Plakaty
HGT.06 Pytanie 531
Realizacja usług w recepcji

Jaką herbatę zostanie podana przez kelnera, jeśli gość zamówił napój typowy dla kultury japońskiej?

A. Ziołową
B. Zieloną
C. Owocową
D. Miętową
HGT.06 Pytanie 532
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który pakiet powinien zaproponować recepcjonista pani Skowrońskiej na pierwszy tydzień pobytu w ośrodku.

Monika Skowrońska
ul. Srebrna 12
59-220 Legnica
17.05.2018 r.
Ośrodek wypoczynkowy Muszelka
ul. Morska 2
76-270 Ustka
Zwracam się z uprzejmą prośbą o rezerwację noclegów oraz całodziennego
wyżywienia dla mnie i mojej 4-letniej córki w terminie od 1 do 8 sierpnia br. oraz dla
mnie, mojego męża i córki w terminie od 8 do 16 sierpnia br.
Z wyrazami szacunku,
Monika Skowrońska

A. Wypoczynek we dwoje.
B. Wczasy dla rodzica z dzieckiem.
C. Wypoczynek dla seniora z wnukiem.
D. Wczasy dla rodzin z dziećmi.
HGT.03 Pytanie 533
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych osób nie jest zatrudniona w dziale obsługi pięter w hotelu?

A. Goniec hotelowy
B. Pokojowa
C. Korytarzowa
D. Magazynier bielizny
HGT.03 Pytanie 534
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą z podanych potraw można uzupełnić podaną w ramce propozycję menu śniadania amerykańskiego?

Propozycja menu śniadania amerykańskiego
kawa, sok owocowy
zupa mleczna
pieczywo
dżem, miód
jajka smażone na boczku

A. Pieczarki w śmietanie.
B. Ryba smażona na gorąco.
C. Naleśniki z dodatkami.
D. Pasztet z zająca.
HGT.03 Pytanie 535
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych technik jest najbardziej skuteczna w usuwaniu gumy do żucia przylepionej do tapicerowanej kanapy?

A. Zdrapanie nożem
B. Odkurzanie
C. Użycie środka odtłuszczającego
D. Użycie zamrażacza
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji

Niestabilność władzy oraz występowanie napięć społecznych w kraju doprowadzą do

A. zmniejszenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
B. braku zmian w zapotrzebowaniu na usługi hotelarskie
C. zwiększenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
D. wzrostu zapotrzebowania oraz wzrostu podaży usług hotelarskich
HGT.06 Pytanie 537
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?

A. Fakturę
B. Paragon fiskalny
C. Fakturę pro forma
D. Kosztorys usług
HGT.06 Pytanie 538
Realizacja usług w recepcji

Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?

A. Prawo podaży
B. Prawo popytu
C. Efekt Giffena
D. Efekt Veblena
HGT.03 Pytanie 539
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którego z elementów zastawy stołowej nie powinno znaleźć się na stole podczas przygotowywania śniadania – poranna herbata?

A. Cukiernicy
B. Filiżanki ze spodkiem
C. Łyżeczki
D. Talerzyka do pieczywa
HGT.03 Pytanie 540
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką substancję powinien zastosować pracownik do mycia luster w węźle higieniczno-sanitarnym?

A. czystą wodę
B. impregnat
C. płyn zawierający alkohol
D. środek do dezynfekcji
HGT.03 Pytanie 541
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dane powinna zawierać ogólna oferta dotycząca usług dodatkowych?

A. Termin wykonania usługi
B. Czas realizacji usługi
C. Obliczenie kosztów
D. Opcje cenowe oferty
HGT.03 Pytanie 542
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czynności takie jak odnawianie podłóg oraz pranie firan i zasłon są typowe dla sprzątania

A. specjalnego
B. bieżącego
C. generalnego
D. codziennego
HGT.06 Pytanie 543
Realizacja usług w recepcji

Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?

A. Program komputerowy dla hoteli
B. Globalny system rezerwacyjny
C. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
D. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
HGT.06 Pytanie 544
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?

A. kartę rejestracyjną
B. kartę pobytu
C. blankiet pocztowy
D. druk message
HGT.06 Pytanie 545
Realizacja usług w recepcji

W przypadku kempingów można wyróżnić

A. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
B. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
D. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 546
Realizacja usług w recepcji

W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?

A. 4 000 zł
B. 8 000 zł
C. 4 200 zł
D. 8 200 zł
HGT.06 Pytanie 547
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 48%
B. 20%
C. 50%
D. 15%
HGT.06 Pytanie 548
Realizacja usług w recepcji

Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi

A. uzupełniającej
B. towarzyszącej
C. fakultatywnej
D. podstawowej
HGT.06 Pytanie 549
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?

A. zajazd
B. pole biwakowe
C. schronisko młodzieżowe
D. kemping
HGT.06 Pytanie 550
Realizacja usług w recepcji

Usługa budzenia gości na ich prośbę dotyczy pensjonatów kategorii

A. 3*,4*,5*
B. 1*,2*,3*,4*,5*
C. 2*,3*,4*,5*
D. 4*,5*
HGT.06 Pytanie 551
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 023 zł
B. 1 008 zł
C. 1 230 zł
D. 1 080 zł
HGT.06 Pytanie 552
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowana
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Formularz rezerwacji.
B. Karta rejestracyjna.
C. Grafik obłożenia pokoi.
D. Potwierdzenie rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 553
Realizacja usług w recepcji

W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?

A. Public relations
B. Sprzedaż osobistą
C. Promocję sprzedaży
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 554
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Travelocity, Travels-web, Expedia
B. Sabre, Galileo, Amadeus
C. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
D. Fidelio, Chart, ProHott
HGT.06 Pytanie 555
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?

A. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
B. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
C. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
D. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
HGT.06 Pytanie 556
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?

A. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
B. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
C. Wskazanie lokalizacji parkingu
D. Odprowadzenie gościa do pokoju
HGT.06 Pytanie 557
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który przygotowuje recepcjonista na prośbę gościa w trakcie procesu check-out, to

A. voucher
B. akredytywa
C. faktura
D. polecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 558
Realizacja usług w recepcji

Jaką dokumentację powinien sporządzić recepcjonista, który wprowadza rezerwację, aby zanotować szczegóły związane z pobytem gościa w hotelu?

A. Grafik usług dodatkowych
B. Formularz rezerwacji
C. Kartę rejestracyjną
D. Kartę pobytu
HGT.03 Pytanie 559
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na stół do śniadania kontynentalnego, dla każdego z gości, oprócz talerzyka śniadaniowego z serwetką, co należy jeszcze przygotować?

A. kieliszek na jajko, filiżankę i łyżeczkę
B. nóż do zakąsek, widelec do zakąsek
C. nóż do zakąsek, filiżankę z podstawką oraz łyżeczkę
D. menaż, filiżankę oraz łyżeczkę
HGT.03 Pytanie 560
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wyposażenia dodatkowego muszą być obecne w każdej jednostce hotelowej, niezależnie od jej kategorii?

A. Materiały piśmiennicze dostępne w hotelu
B. Woda butelkowana w ilości odpowiedniej do liczby osób w pokoju
C. Szklanki lub inne naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie osób w pokoju
D. Zestaw do pielęgnacji odzieży, obuwia oraz igielnik