Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Sezonowy
B. Ilościowy
C. Usługowy
D. Lojalnościowy
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?
A. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
B. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
C. Odesłać gościa do swojego przełożonego
D. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?
A. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
B. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
C. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
D. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
Realizacja usług w recepcji
Kiedy najpóźniej recepcjonista powinien był wysłać odpowiedź klientowi na zamieszczone zapytanie?
| Wiadomość wysłano: 10-02-2018 r., godz. 10:15 Od: [email protected] Do: [email protected] Temat: rezerwacja pobytu |
| Dzień dobry, proszę o informację, czy mają Państwo wolny pokój dwuosobowy w terminie od 1 do 8 lipca 2018 r. Pozdrawiam serdecznie, Artur Kowalski |
A. 17.02.2018 r.
B. 27.02.2018 r.
C. 11.02.2018 r.
D. 10.02.2018 r.
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z poniższych miejsc osoba sprzątająca, przygotowując pokój dla gości, powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży i obuwia oraz igielnik?
A. W szafie
B. W łazience
C. Na bagażniku
D. Na biurku
Realizacja usług w recepcji
Zanim grupa zorganizowana przyjedzie do hotelu, recepcjonista powinien przygotować
A. listę gości
B. umowę wynajmu pokoi
C. karty pobytu
D. karty meldunkowe
Realizacja usług w recepcji
Informacja dotycząca czasu trwania doby hotelowej powinna być zawarta
A. w dokumencie depozytowym
B. w potwierdzeniu rezerwacji
C. w formularzu rejestracyjnym
D. w druku wiadomości
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?
A. Pierogi z soczewicą
B. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
C. Zapiekanka z bakłażanów
D. Rostbef z ziemniakami
Realizacja usług w recepcji
Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?
A. Boeuf Strogonow
B. Spaghetti Bolognese
C. Kotlet schabowy
D. Pudding Yorkshire
Realizacja usług w recepcji
Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?
A. Raportu kasowego
B. Raportu fiskalnego dobowego
C. Wykazu gości
D. Szczegółowego wykazu płatności
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Kelner hotelowy
B. Osoba na recepcji.
C. Boy hotelowy.
D. Służba pięter.
HGT.06 Pytanie 532
Realizacja usług w recepcji
Wymagane są pomieszczenia wielofunkcyjne, konferencyjne, klubowe oraz szkoleniowe, dostosowane do specyfiki obiektu:
A. w motelach 3*, 4* oraz 5*
B. w motelach 4* oraz 5*
C. w hotelach 4* oraz 5*
D. w hotelach 3*, 4* oraz 5*
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?
A. IYHF
B. IH&RA
C. HoReCa
D. HOTREC
Realizacja usług w recepcji
Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?
A. Pensjonat
B. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
C. Ośrodek Wczasowy
D. Dom Pracy Twórczej
Realizacja usług w recepcji
Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?
A. odesłać klienta do przełożonego
B. skontaktować się z przełożonym
C. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
D. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?
A. Foldery marketingowe
B. Plakaty
C. Reklamę internetową
D. Dystrybucja ulotek
Realizacja usług w recepcji
Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku
A. klientów biznesowych
B. gości specjalnych
C. gości zagranicznych
D. grupy turystycznej
Realizacja usług w recepcji
Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?
A. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
B. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
C. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
D. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
Realizacja usług w recepcji
W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?
A. administracji
B. działu marketingu
C. recepcji
D. służby pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób powinna być zrealizowana usługa budzenia zamówiona dla gościa VIP w hotelu?
A. Automatycznie
B. Za pomocą radia z funkcją budzika
C. Osobiście przez telefon
D. Przy użyciu telewizora z funkcją budzenia
Realizacja usług w recepcji
Działalność proekologiczna hoteli nie obejmuje
A. oddawania dostawcom zużytych opakowań
B. używania łagodnych środków do czyszczenia
C. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów
D. przygotowywania dań z produktów od lokalnych producentów
Realizacja usług w recepcji
Czym jest obiekt hotelarski działający w sezonie?
A. pensjonat
B. pole namiotowe
C. schronisko młodzieżowe
D. dom turystyczny
HGT.06 Pytanie 543
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy poinformował recepcję o zgubieniu klucza elektronicznego. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista?
A. Wręczenie gościowi klucza tradycyjnego
B. Zaproponowanie gościowi innego pokoju
C. Niezwłoczne wezwanie policji
D. Wydanie nowej karty elektronicznej
Realizacja usług w recepcji
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. kartą płatniczą
B. czekiem
C. gotówką
D. walutą obcą
HGT.03 Pytanie 545
Obsługa gości w obiekcie świa…
Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane
A. w magazynie rzeczy znalezionych
B. w skrytce depozytowej w banku
C. w specjalnej kasetce w recepcji
D. w sejfie w gabinecie dyrektora hotelu
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację
A. krytyczną
B. pośrednią
C. hierarchiczną
D. bezpośrednią
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu
A. 996
B. 997
C. 999
D. 998
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź jednostkę mieszkalną składającą się z dwóch pokoi, charakteryzującą się unikalnym wystrojem oraz wyposażeniem.
A. Specjalna
B. Rezydencjonalna
C. Apartamentowa
D. Biznesowa
Realizacja usług w recepcji
Hotel zamierza zorganizować sprzedaż świątecznych ciast. Jaki środek komunikacji będzie najskuteczniej informował lokalną społeczność o tej inicjatywie?
A. Tablice informacyjne.
B. Gazeta lokalna.
C. Telewizja ogólnokrajowa.
D. Strona internetowa hotelu.
Realizacja usług w recepcji
Jak określa się czas trwania doby hotelowej?
A. ustawa dotycząca usług turystycznych
B. kontrakt hotelowy
C. klasyfikacja miejsc noclegowych
D. regulamin obiektu noclegowego
Realizacja usług w recepcji
Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji?
| Rodzaj pokoju | Grafik rezerwacji | |||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sierpień - fragment | Sierpień - fragment | Sierpień - fragment | Sierpień – fragment | |||||||||||||||||
| SGL | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | |||||||||
| DBL | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | |||||||||
| A. | B. | C. | D. | |||||||||||||||||
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?
A. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
B. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
C. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
D. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
Realizacja usług w recepcji
Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować
A. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
B. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
C. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
D. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?
A. 450 miejsc noclegowych
B. 300 pokoi
C. 250 pokoi
D. 350 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?
A. Public relations zewnętrzny
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations wewnętrzny
D. Sprzedaż osobista
Obsługa gości w obiekcie świa…
Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi
A. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
B. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
C. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
D. sejf, bagażnik, biurko lub stół
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy do hotelu przybywa stały gość z tytułem VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać informację
A. dyrektorowi hotelu
B. portierowi
C. menedżerowi restauracji
D. sprzątaczce
Realizacja usług w recepcji
W hotelu usługa informacji turystycznej jest
A. nieobligatoryjna i odpłatna
B. obowiązkowa i bezpłatna
C. nieobligatoryjna i bezpłatna
D. obowiązkowa i odpłatna
HGT.06 Pytanie 559
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?
| A. | Dom wycieczkowy kat. III - położony w centrum miasta - parking - brak - pokoje wieloosobowe, łazienki ogólnodostępne - sala do samodzielnego przygotowania posiłków - sala telewizyjna | B. | Dom wycieczkowy kat. II - położony niedaleko parku - parking dla autokarów - pokoje 3-4 osobowe z łazienkami, - stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje - sala telewizyjna i sala na spotkania z grupą |
| C. | Dom wycieczkowy kat. III - położony przy wjeździe do miasta, - parking dla samochodów osobowych - pokoje wieloosobowe bez łazienek - stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje - sala telewizyjna – brak | D. | Dom wycieczkowy kat. I - położony niedaleko centrum miasta - parking dla samochodów osobowych i autokarów - pokoje 2-3osobowe z łazienkami - stołówka świadcząca pełne wyżywienie - sala telewizyjna, brak sali na spotkania z grupą |
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zapisu w grafiku rezerwacji określ termin pobytu gościa.
| Grafik rezerwacji – czerwiec (fragment) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 14.06. | 15.06. | 16.06. | 17.06. | 18.06. | 19.06. | 20.06. | 21.06. |
| R | R | R | R | ||||
A. Od 15.06. do 19.06.
B. Od 15.06. do 20.06.
C. Od 16.06. do 19.06.
D. Od 16.06. do 20.06.