Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 521
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
B. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
D. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
HGT.06 Pytanie 522
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty

A. bez zmian
B. uzgadniana
C. regresywna
D. zmniejszona
HGT.06 Pytanie 523
Realizacja usług w recepcji

Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?

A. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
B. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
C. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
D. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
HGT.06 Pytanie 524
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?

A. 2000
B. 4 500
C. 1 500
D. 6 000
HGT.06 Pytanie 525
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?

A. Motel Zacisze
B. Hotel Góral
C. Schronisko Marzenie
D. Pensjonat Maria
HGT.06 Pytanie 526
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?

A. POT
B. PIH
C. AIH
D. UN WTO
HGT.03 Pytanie 527
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych usług przewyższają podstawowe wymagania dotyczące usług oferowanych w hotelach 3*?

A. Bar aperitifowy lub kawiarnia.
B. Pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży gości.
C. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów higienicznych.
D. Codzienna wymiana ręczników i pościeli.
HGT.03 Pytanie 528
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić

A. skirting
B. laufer
C. molton
D. napperon
HGT.03 Pytanie 529
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki system organizacyjny działu służby pięter przewiduje w składzie kadrowym zatrudnienie pokojowej lotnej?

A. Brygadowy
B. Rewirowy
C. Dyspozycyjny
D. Grafikowy
HGT.03 Pytanie 530
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką jednostkę noclegową powinno się przygotować dla gościa rezerwującego pokój dwuosobowy z dużym łóżkiem?

A. Duplex
B. Suite
C. Twin
D. Double
HGT.03 Pytanie 531
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych serów nadaje się do przygotowania dania dla gościa, który nie preferuje serów z pleśnią?

A. Bryndza
B. Roquefort
C. Rokpol
D. Gorgonzola
HGT.06 Pytanie 532
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację

A. pośrednią
B. krytyczną
C. bezpośrednią
D. hierarchiczną
HGT.06 Pytanie 533
Realizacja usług w recepcji

W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie

A. 4*
B. 3* i 4*
C. 4* i 5*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 534
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?

A. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
B. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
C. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
D. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
HGT.06 Pytanie 535
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?

A. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
B. Wewnętrznym systemem hotelowym
C. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
D. Globalnym systemem dystrybucji
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?

A. 1*
B. 3*
C. 4*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 537
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po

A. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
B. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
C. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
D. otwarciu konta gościa
HGT.06 Pytanie 538
Realizacja usług w recepcji

Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować

A. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
B. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
C. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
D. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
HGT.03 Pytanie 539
Obsługa gości w obiekcie świa…

Goście zarezerwowali w hotelu nocleg z wzmocnionym śniadaniem wiedeńskim. W składzie śniadaniowym kelner nie podaje

A. wędlin, serów
B. jajecznicy na bekonie
C. miodu, dżemu
D. jaj po wiedeńsku
HGT.06 Pytanie 540
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Saturn", który dysponuje 50 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 40%
B. 33%
C. 20%
D. 53%
HGT.06 Pytanie 541
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest

A. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
B. ochładzanie podgrzanych elementów
C. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
D. gaszenie ognia
HGT.06 Pytanie 542
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?

A. Hotelarskiej
B. Regionalnej
C. Turystycznej
D. Przyrodniczej
HGT.06 Pytanie 543
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:

A. na czarnej liście
B. w dzienniku meldunkowym
C. w spisie wierzycieli
D. w rejestrze skarg
HGT.03 Pytanie 544
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką plamę na wykładzinie dywanowej można usunąć przy użyciu papieru chłonnego oraz żelazka?

A. Z soków owocowych
B. Z czekolady
C. Z wosku ze świecy
D. Z masła
HGT.06 Pytanie 545
Realizacja usług w recepcji

Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?

A. minister odpowiedzialny za turystykę
B. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
C. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
D. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 546
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?

A. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
B. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
C. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
D. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
HGT.06 Pytanie 547
Realizacja usług w recepcji

Skrót BB odnosi się do świadczeń oferowanych w formie

A. wyłącznie śniadania
B. noclegu z dwoma posiłkami
C. noclegu z czterema posiłkami
D. noclegu ze śniadaniem
HGT.06 Pytanie 548
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?

A. Faktury VAT
B. Polecenia przelewu
C. Potwierdzenia wpłaty
D. Rachunku zaliczkowego
HGT.06 Pytanie 549
Realizacja usług w recepcji

Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
B. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
C. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
D. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
HGT.06 Pytanie 550
Realizacja usług w recepcji

Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?

A. Efekt Veblena
B. Prawo podaży
C. Efekt Giffena
D. Prawo popytu
HGT.06 Pytanie 551
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?

A. Pensjonat
B. Schronisko młodzieżowe
C. Dom wycieczkowy
D. Kemping
HGT.06 Pytanie 552
Realizacja usług w recepcji

Jakiej informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w formularzu rezerwacyjnym?

A. Metoda płatności.
B. Liczba osób.
C. Numer pokoju.
D. Data przyjazdu.
HGT.06 Pytanie 553
Realizacja usług w recepcji

Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują

A. śniadanie i obiadokolację
B. obiad
C. śniadanie
D. śniadanie, obiad i kolację
HGT.03 Pytanie 554
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze zaleca się rozmrażanie produktów spożywczych?

A. W przedziale od +5 °C do +10 °C
B. W granicach od 0 °C do +4 °C
C. W zakresie od +15 °C do +20 °C
D. W zakresie od +30 °C do +40 °C
HGT.03 Pytanie 555
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?

A. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
B. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
C. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
D. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
HGT.06 Pytanie 556
Realizacja usług w recepcji

Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do

A. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
B. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
C. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
D. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
HGT.06 Pytanie 557
Realizacja usług w recepcji

Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelowym, który obejmuje pokój mieszkalny, przedpokój, węzeł higieniczno-sanitarny oraz inne elementy dodatkowe, to

A. pokój typu studio
B. pokój typu apartament
C. jednostka mieszkalna
D. pion pobytowy
HGT.06 Pytanie 558
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wręcza gościowi klucze do pokoju na podstawie:

A. dowodu tożsamości
B. karty pobytu
C. paszportu
D. karty zameldowania
HGT.06 Pytanie 559
Realizacja usług w recepcji

Trybuszon jest częścią wyposażenia

A. bagażowego
B. inspektora służby pięter
C. kierownika sali konsumenckiej
D. dysponenta
HGT.06 Pytanie 560
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów służących do rozliczenia z klientem hotelowym powinien zawierać numer NIP sprzedawcy?

A. Paragon fiskalny
B. Faktura
C. Rachunek wstępny
D. Polecenie przelewu