Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Sezonowy
B. Ilościowy
C. Usługowy
D. Lojalnościowy
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?

A. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
B. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
C. Odesłać gościa do swojego przełożonego
D. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
B. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
C. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
D. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
Realizacja usług w recepcji

Kiedy najpóźniej recepcjonista powinien był wysłać odpowiedź klientowi na zamieszczone zapytanie?

Wiadomość wysłano: 10-02-2018 r., godz. 10:15
Od: [email protected]
Do: [email protected]
Temat: rezerwacja pobytu
Dzień dobry,
proszę o informację, czy mają Państwo wolny pokój dwuosobowy w terminie
od 1 do 8 lipca 2018 r.
Pozdrawiam serdecznie,
Artur Kowalski

A. 17.02.2018 r.
B. 27.02.2018 r.
C. 11.02.2018 r.
D. 10.02.2018 r.
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Pierogi z soczewicą
B. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
C. Zapiekanka z bakłażanów
D. Rostbef z ziemniakami
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Boeuf Strogonow
B. Spaghetti Bolognese
C. Kotlet schabowy
D. Pudding Yorkshire
HGT.06 Pytanie 530
Realizacja usług w recepcji

Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?

A. Raportu kasowego
B. Raportu fiskalnego dobowego
C. Wykazu gości
D. Szczegółowego wykazu płatności
Realizacja usług w recepcji

Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?

A. odesłać klienta do przełożonego
B. skontaktować się z przełożonym
C. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
D. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?

A. Foldery marketingowe
B. Plakaty
C. Reklamę internetową
D. Dystrybucja ulotek
Realizacja usług w recepcji

Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
B. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
C. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
D. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
Realizacja usług w recepcji

W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?

A. administracji
B. działu marketingu
C. recepcji
D. służby pięter
HGT.03 Pytanie 540
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób powinna być zrealizowana usługa budzenia zamówiona dla gościa VIP w hotelu?

A. Automatycznie
B. Za pomocą radia z funkcją budzika
C. Osobiście przez telefon
D. Przy użyciu telewizora z funkcją budzenia
Realizacja usług w recepcji

Działalność proekologiczna hoteli nie obejmuje

A. oddawania dostawcom zużytych opakowań
B. używania łagodnych środków do czyszczenia
C. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów
D. przygotowywania dań z produktów od lokalnych producentów
HGT.06 Pytanie 544
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. kartą płatniczą
B. czekiem
C. gotówką
D. walutą obcą
HGT.06 Pytanie 549
Realizacja usług w recepcji

Hotel zamierza zorganizować sprzedaż świątecznych ciast. Jaki środek komunikacji będzie najskuteczniej informował lokalną społeczność o tej inicjatywie?

A. Tablice informacyjne.
B. Gazeta lokalna.
C. Telewizja ogólnokrajowa.
D. Strona internetowa hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji?

Rodzaj pokojuGrafik rezerwacji
Sierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień – fragment
SGL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
DBL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
A.B.C.D.

A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?

A. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
B. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
C. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
D. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
B. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
C. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
D. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
HGT.06 Pytanie 554
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 450 miejsc noclegowych
B. 300 pokoi
C. 250 pokoi
D. 350 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?

A. Public relations zewnętrzny
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations wewnętrzny
D. Sprzedaż osobista
HGT.03 Pytanie 556
Obsługa gości w obiekcie świa…

Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi

A. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
B. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
C. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
D. sejf, bagażnik, biurko lub stół
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?

A.Dom wycieczkowy kat. III
- położony w centrum miasta
- parking - brak
- pokoje wieloosobowe, łazienki ogólnodostępne
- sala do samodzielnego przygotowania posiłków
- sala telewizyjna
B.Dom wycieczkowy kat. II
- położony niedaleko parku
- parking dla autokarów
- pokoje 3-4 osobowe z łazienkami,
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna i sala na spotkania z grupą
C.Dom wycieczkowy kat. III
- położony przy wjeździe do miasta,
- parking dla samochodów osobowych
- pokoje wieloosobowe bez łazienek
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna – brak
D.Dom wycieczkowy kat. I
- położony niedaleko centrum miasta
- parking dla samochodów osobowych i autokarów
- pokoje 2-3osobowe z łazienkami
- stołówka świadcząca pełne wyżywienie
- sala telewizyjna, brak sali na spotkania z grupą

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zapisu w grafiku rezerwacji określ termin pobytu gościa.

Grafik rezerwacji – czerwiec (fragment)
14.06.15.06.16.06.17.06.18.06.19.06.20.06.21.06.
RRRR

A. Od 15.06. do 19.06.
B. Od 15.06. do 20.06.
C. Od 16.06. do 19.06.
D. Od 16.06. do 20.06.